۴۳۹۳۴۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طنز؛ آسیب می‌زنی؟ بگو ببخشید!

آیدین سیارسریع در روزنامه شهروند نوشت:

خوشبختانه در روزهای اخیر فعالیت محیرالعقولی را از طرف مسئولان اجتماعی شاهد هستیم که ما را به آینده امیدوار می‌کند. آقای رحمانی فضلی وزیر کشور بعد از بیان میزان وخامت اوضاع اجتماعی فرموده‌اند که صداوسیما اثرگذاری خودش را از دست داده. قبل از این فکر می‌کردیم که فقط ما هستیم که سیاه نمایی می‌کنیم ولی متاسفانه می‌بینیم مسئولین در حد وزیر هم دست به سیاه نمایی می‌زنند.
با این وضع دیگر چه انتظاری از ما می‌رود؟ آیا واقعا صداوسیما اثرگذاری‌اش را از دست داده است؟ آیا آقای رحمانی فضلی در روز حتی یک دقیقه هم برای دیدن برنامه‌های صداوسیما وقت می‌گذارند؟ این همه پیامکی که در اثر زحمات شبانه‌روزی عناصر جذاب و دلفریبی همچون مرتضی حسینی و مسعود روشن پژوه به سامانه‌های پیامکی ارسال می‌شود اگر تأثیرگذاری نیست پس چیست؟ امروز می‌بینیم آقای حیاتی چهار تا لیچار می‌بندد به رهبران جهان، عرض دو دقیقه تمام فضای مجازی را درمی نوردد و همه متأثر می‌شوند.
مهران مدیری در برنامه‌اش یک زوج جوان را می‌آورد و مرد را که حق طلاق را به زن داده مورد ترحم و دلسوزی قرار می‌دهد و زنان را عامل بدبختی و سیه روزی نشان می‌دهد و متعاقب آن صدای همه در می‌آید. خب اینها همه اثرگذاری است دیگر! حالا حتما که اثرگذاری نباید مثبت باشد. یک موقع هم رسانه ملی اثر منفی می‌گذارد که این هم خوب است.

از دیگر مسئولانی که به وضع اجتماعی کشور انتقاد داشتند رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای انقلاب فرهنگی بودند که ... یک‌بار دیگر نفس می‌گیریم ... بله ... خانم کبری خزئلی صاحب عنوان فوق الذکر فرمودند که هیچ دستگاهی برای حمایت از خانواده، تشکیل و تحکیم زندگی نداریم. ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: آمار طلاق ما بسیار بالاست. پنج‌سال اول بسیار بالا و یک‌سال اول به شدت بالاست و معلوم است که در انتخاب همسر، بررسی و مشاوره درست به عمل نیامده است.

با توجه به جمیع نظرات و انتقادات مسئولان ما فکر می‌کنیم تنها راه‌حل معضلات اجتماعی عمل کردن به پیشنهادهای زیر است، امیدواریم که این دستورالعمل از طرف مردم بی‌ملاحظه کشور رعایت شده و شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم:

١) زوج‌های جوانی که بعد از پنج‌سال طلاق می‌گیرند دوباره به هم رجوع کرده و از مسئولان عذرخواهی کنند.

٢) زوج‌های جوانی که بعد از یک‌سال طلاق می‌گیرند دوباره به هم رجوع کرده و در رسانه ملی رسما از مردم و مسئولان عذرخواهی کرده و همان‌جا اقدام به تحکیم بنیان‌های خانواده نمایند. (با نظارت ناظر پخش)

٣) معتادان به موادمخدر ظرف ده روز محموله‌های خود را تحویل مقامات مرتبط داده و بابت مخدوش کردن آمار و ارایه تصویری نامناسب از جامعه از غصه دق کرده و ترجیحا بمیرند.

٤) مردم فریب خورده و ساده لوحی که با وجود برنامه‌های رنگارنگ و جذاب صداوسیما به تماشای برنامه‌های مخرب ماهواره می‌نشینند اقدام به انهدام ماهواره‌های خود کرده و از مسئولان بخواهند که آنها را ببخشند.

همچنین در راستای دغدغه‌های رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای انقلاب فرهنگی که فرموده بودند: «هیچ دستگاهی برای حمایت از خانواده، تشکیل و تحکیم زندگی نداریم» مردم عزیز می‌توانند با دریافت دستگاه گیرنده دیجیتال به نگرانی‌های ایشان خاتمه دهند!

بقیه افرادی هم که در آسیب‌های اجتماعی سهمی دارند می‌توانند با اذعان به خطا و قصور خود مشمول عفو و رافت مسئولان شده و از این به بعد تلاش کنند که دیگر کارهای بد و آسیب زننده انجام ندهند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج