۴۴۱۵۳
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

روياي حبیب، مـرد تنهـای شـب

موضوع بازگشت حبيب محبيان، خواننده لس آنجلسي که پس از سال‌ها اقامت در آمريکا، حدود چهار سال است که به ايران نقل مکان کرده، اولين بار در ارديبهشت ماه سال ۸۹ يعني حدود سه سال قبل خبرساز شد و در همان ماه‌ها حتي خبري مبني بر احتمال انتشار يک آلبوم از وي بر روي خروجي رسانه‌ها قرار گرفت!

روزنامه مردم سالاری: موضوع بازگشت حبيب محبيان، خواننده لس آنجلسي که پس از سال‌ها اقامت در آمريکا، حدود چهار سال است که به ايران نقل مکان کرده، اولين بار در ارديبهشت ماه سال ۸۹ يعني حدود سه سال قبل خبرساز شد و در همان ماه‌ها حتي خبري مبني بر احتمال انتشار يک آلبوم از وي بر روي خروجي رسانه‌ها قرار گرفت!

«مدتي است که «حبيب محبيان» گه‌گاه در خيابان‌هاي تهران ديده مي‌شود و انتشار عکس‌هاي يادگاري دوستدارانش با اين خواننده در کوچه و خيابان‌هاي پايتخت و برخي نقاط ديگر کشور، به شايعات پايان داده و ديگر هيچ شک و شبهه‌اي براي ما باقي نگذاشته و بنابر اخبار منتشرشده، او هم در ايران است و هم وطنش را براي ادامه‌ فعاليت‌هاي هنري‌اش انتخاب کرده‌ است.

در سال‌هاي گذشته صحبت‌ها و حرف و حديث‌هاي فراواني هم در اين زمينه مطرح شده که هيچ‌گاه از سوي مسوولان به طور رسمي تائيد يا تکذيب نشده بود. نبود هيچ اظهار نظر رسمي از سوي مديران عالي فرهنگي، باعث شد هر روز شاهد شايعات و اخبار درگوشي درباره‌ي اين خواننده، در محافل و سايت‌هاي خبري باشيم تا رفته رفته ماجراي «حبيب» و ادامه‌ي فعاليت‌هاي او در داخل کشور، سوال بزرگ بسياري از اهالي هنر در ايران باشد.

موضوع بازگشت حبيب محبيان، خواننده لس آنجلسي که پس از سال‌ها اقامت در امريکا، حدود چهار سال است که به ايران نقل مکان کرده، اولين بار در ارديبهشت ماه سال ۸۹ يعني حدود سه سال قبل خبرساز شد و در همان ماه‌ها حتي خبري مبني بر احتمال انتشار يک آلبوم از وي بر روي خروجي رسانه‌ها قرار گرفت!

با وجود همه اخبار منتشر شده درباره حبيب، نشريات با توجه به حساسيت‌‌هاي موجود درباره هنرمندان خارج از کشور وبه ويژه خوانندگان مقيم ايالات متحده، اخبار اين خواننده را بيشتر در ستون شنيده‌ها و اخبار غيررسمي منتشر مي‌کردند. با اين حال در اقدامي بي سابقه يک روزنامه و بعد از آن يک خبرگزاري رسمي نخستين گفت‌وگوي مفصل اين هنرمند با رسانه‌هاي داخلي در ۳۰ سال گذشته را منتشر کردند.

حبيب محبيان در اين گفتگوها درباره علت بازگشت خود به ايران گفته بود:

«من فقط به خاطر عشقم به ايران و مردم ايران به کشورم برگشته‌ام و هيچ مقام و فرد خاصي در اين تصميم دخيل نبوده است. من زندگي کردن در کنار هموطنانم را انتخاب کردم و فعاليت هنري براي هموطنانم حس خوبي را به سمت من متصاعد مي‌کرد که همين باعث شد، تصميم به بازگشت بگيرم.

علاقه و خواست خانواده‌ام هم براي بازگشت به ايران در اين تصميم من بي‌تاثير نبوده است. حس ايران‌دوستي در وجود من شعله مي‌کشيد. مدت‌ها بود که با خودم کلنجار مي‌رفتم اما هر بار که تصميم گرفتم، يک مشکل خانوادگي و روزمرگي پيش مي‌آمد و مانع مي‌شد، تا اينکه يه‌ يکباره همه چيز را کنار زدم و قصد ديار کردم.»

حبيب که به گفته خودش براي از بين بردن زندگي‌اي که با آن همه سختي و مشقت در آمريکا درست کرده بود، ضررهاي زيادي متحمل شده بود، بالاخره با هر دشواري‌اي که بود توانست تمام زندگي خود را در آنجا رها کند و به کشورش بازگردد.

حبيب محبيان در بخش ديگري از اين گفتگو گفته بود که «موضوع انتشار آلبومش در ايران کاملا جدي است؛ شايد کمي زمانش طولاني شده باشد اما مذاکرات صورت گرفته و جلسات فراواني برگزار شده است و مقامات ارشد، موافقت خود را حتي به صورت مکتوب به او اعلام کرده‌اند و از آن لحاظ هيچ مشکلي وجود ندارد.» او بطور جدي اعلام کرد که اين مدارک همه مستند و موجود است و مشکلي نيست.

در حاليکه انتشار اين گفت‌وگو واکنش شديد سيد احمد خاتمي و روزنامه کيهان را دربرداشت، حبيب محبيان در دفاع از کارنامه هنري خود گفته بود که هيچ‌گاه به دنبال ابتذال نبوده حتي قبل از انقلاب و در طول اين ۳۰ سال هم تلاش کرده‌ هيچ‌گاه از معيارهاي اصولي موسيقي کلاسيک و فاخر و فرهنگ اصيل ايراني خارج نشود و با نگاهي به سابقه کارهايش مي توان فهميد که هميشه و در هر حالتي با عقايد و باورهاي خود زندگي کرده‌ است.

از نکات جالب آلبوم در دست انتشار او وجود قطعه اي به نام «عشق‌هاي خدايي» است که در باره جنگ و دفاع مقدس تهيه و توليد شده که طبيعتا در اين شرايط خاص ممکن است به فکر هرکسي برسد که ارائه اين قطعه، سفارشي بوده و براي اخذ آسان تر مجوز آلبوم او توليد شده اما محبيان در پاسخ به اين مسئله گفته است: «من براي اعتقادات قلبي‌ام نيازي به مجوز نمي‌بينم.»

او توضيح داده که اين اثر را در سال ۲۰۰۶ ساخته‌ است؛ يعني در سالهايي که اصلا قرار نبود به ايران بيايد! او در ادامه صريحا گفته که اين حرف را براي اينکه به ايران آمده‌ نمي‌زند، بلکه در طول اين ۳۰ سال گذشته، کارنامه‌اش کاملا واضح و روشن است و وقتي طي سال‌هاي قبل آثاري در مورد رزمندگان، امام علي (ع)، عيد غدير و چندين قطعه مذهبي ديگر خوانده، در ايران نبوده که گفته شود به خاطر اينکه تأييدي بگيرد آنها را اجرا کرده باشد.

او همچنين درباره ارتباطش با سال‌هاي دفاع مقدس گفته است که «چهار سال اول جنگ را در ايران بوده و جزو کساني نبوده که بلافاصله بعد از انقلاب از ايران خارج شدند و کاملا با حال و هواي جنگ در ايران آشنا بوده و رابطه اش با جنگ يک رابطه کاملا حسي و عميق است و در هيچ برهه‌اي از زندگي هنري‌اش، کار يا قطعه‌اي را به سفارش جايي اجرا نکرده‌ و نخوانده است و اصولا اعتقاد دارد اگر در اثري، رابطه‌اي حسي و عميق نباشد، بدون شک آن اثر نمي‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.»

او که به اميد گشودن فصل جديدي از فعاليت‌هاي هنري در داخل ايران، در حال فعاليت است و در حال حاضر هم نسخه نهايي آلبومش در حال ميکس و مسترينگ است، منتظر يک اتفاق يا موقعيت خوب است تا بعد از انجام مراحل مجوز، آلبوم را در داخل کشور منتشر کند. اين اخبار با سکوت و تاييد و تکذيب مسئولان پيش مي رفت که بار ديگر خبر تکميل اولين موزيک ويدئوي رسمي حبيب و انتشار آن در ماه‌هاي گذشته خبرساز شد.

حبيب با همراهي «سمير زند» خواننده جوان موسيقي پاپ ايران، قطعه‌اي تصويري با عنوان «محکوم» به صورت دو صدايي اجرا کرده‌اند که قرار بود به صورت اينترنتي منتشر شود. ترانه «محکوم» را مينا جلالي سروده و ساخت ملودي را حبيب محبيان برعهده داشته و علي منصوري تنظيم اين قطعه را انجام داده است.

انتشار همين اخبار در داخل کشور کافي بود تا باعث شود آرزو و روياهاي ديگر غربت زدگان لس آنجلسي جان تازه اي بگيرد و اخبار زيادي مبني بر درخواست بازگشت خوانندگان و بازيگران خارج از کشور به گوش برسد. بطوريکه بسياري از آنان در محافل رسمي و غير رسمي علاقمندي خود را براي بازگشت به کشور اعلام کرده اند.

اما بالاخره با اظهار نظر رسمي يکي از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد در هفته گذشته، جنجالي ترين خبر هفته از سوي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر شد که روياي حبيب محبيان را براي ادامه فعاليت‌هاي هنري اش در ايران، نقش بر آب کرد؛ و آن خبر اين بود که: «خواننده به ايران برگشته مجوز ندارد.»

حميد شاه آبادي با پايان دادن به برخي شايعات مبني بر صدور مجوز براي حبيب محبيان، گفت که هيچ مجوزي در اين باره صادر نکرده ايم و بنايي هم براي صدور چنين مجوزي نداريم! شاه آبادي که از شايعه پراکني توسط برخي از سايت‌ها تعجب و انتقاد کرده، ادامه داده است: شايعات برخي سايت‌ها براي رسيدن به اهداف ديگري است، وگرنه وزارت ارشاد از مدت‌ها پيش با چنين درخواستي روبه رو بوده و تا کنون با آن موافقت نکرده است.

اين صحبت‌هاي شاه آبادي درحالي بيان شد که پيشتر در گفتگويي که حبيب محبيان با يکي از خبرگزاري‌ها داشته، اعلام کرده بود که مقامات ارشد، موافقت خود را حتي به صورت مکتوب به او اعلام کرده‌اند و دفتر موسيقي براي برخي از آثار وي مجوز صادر کرده است! حالا فارغ از اين درخواستها و واکنشها، بايد منتظر باشيم و ببينيم که آينده حضور و ادامه فعاليت‌هاي حبيب محبيان در ايران به چه صورت پيش خواهد رفت و رقم خواهد خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه اشکالی داره مجوز بگیره و کارش رو ادامه بده؟؟ من که بی صبرانه منتظرم

    • حسین

      قدمت رو چشم.
      خود شیفته ها و اجنبی شیفته ها و دوستارانشون یاد بگیرن

    • محمد

      نمیدونم واقعا مسئولین وزارت ارشاد با این رفتارهاشون چه چیزی رو میخوان اثبات کنند من نه تنها منتظر فعالیت رسمی حبیب در ایران ،بلکه منتظر جمع شدن همه ستارگان ایرانی در عرصه موسیقی و علم و ... در کشور خودمون هستم و تحصین میکنم بازگشت حبیب محبیان به ایران رو
      .
      برترینها چرا تیتر خبر یاهمون پاراگراف اول رو مجددا در پاراگراف چهارم تکرار کردی؟ :))

      پاسخ ها

      • شمیسا

        "تحسین"
        درستشه

    • reza

      از خیلی از خوانندگان داخل کشور بهتر و پر محتوا تر میخونه...

    • وحید

      مسئولین محترم باندادن مجوز بهچنین هنرمند خوبی شاهد آن هستیم که شمار زیادی ازخوانندگان خوب سنتی و پاپ هر از چندگاهی بار سفر می بندند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج