۴۴۴۱۸۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چرا زاکربرگ در نشست بزرگان فناوری با ترامپ نبود؟

در روز چهارشنبه بسیاری از افراد تاثیرگذار دنیای فناوری از جمله مدیرعاملان شرکت‎ های بزرگی مانند اپل، مایکروسافت و گوگل در برج Trump Tower در قلب منهتن برای دیدار با رئیس جمهور جدید ایالات متحده جمع شدند. اما غیبت مارک زاکربرگ در ملاقات با ترامپ ، مدیرعامل فیسبوک به شدت حس می ‎‏شد.

وب سایت برسام: در روز چهارشنبه بسیاری از افراد تاثیرگذار دنیای فناوری از جمله مدیرعاملان شرکت‎ های بزرگی مانند اپل، مایکروسافت و گوگل در برج Trump Tower در قلب منهتن برای دیدار با رئیس جمهور جدید ایالات متحده جمع شدند. اما غیبت مارک زاکربرگ در ملاقات با ترامپ ، مدیرعامل فیسبوک به شدت حس می ‎‏شد. شریل سندبرگ، مدیر عملیاتی فیسبوک به عنوان نماینده این شبکه اجتماعی در نشست مذکور شرکت کرد.

چرا زاکربرگ در نشست بزرگان فناوری با ترامپ نبود؟

اما به طور دقیق مشخص نیست که چرا زاکربرگ از شرکت در چنین نشست مهمی خودداری کرده است. سخنگوی فیسبوک هم از صحبت درباره غیبت مارک زاکربرگ در ملاقات با ترامپ طفره رفته است. این میلیارد ۳۲ ساله چندی قبل مخالفت خود با برخی سخنان ترامپ درباره مهاجرت و تبادلات تجاری را اعلام کرده بود. پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، زاکربرگ در سخنانی کنایه برانگیز گفت: "پیشرفت همیشه در یک خط مستقیم سیر نمی ‎کند".

زاکربرگ در جریان برگزاری کمپین انتخاباتی ترامپ از بلاک شدن صفحات وی به دلیل انتشار سخنان تنفرآمیز جلوگیری کرده بود. وی هم‎ چنین نقش فیسبوک در گسترش اخبار جعلی و پیروز شدن ترامپ در انتخابات را رد کرده بود. به نظر می ‎رسد او قصد دارد با بی ‎طرف بودن خود به مدیریت شرکت تحت مالکیت خود ادامه دهد.

وی هم‎ چنین به دفاع از Peter Thiel پرداخته بود. این شخص یکی از سهامداران قدیمی فیسبوک به شمار ‎می ‎رود که در جریان کمپین انتخاباتی ترامپ نقش مدیر رسانه‎ های دیجیتال را بر عهده داشت و نشست روز چهارشنبه هم با هماهنگی وی صورت گرفته بود. زاکربرگ در دفاع از Thiel گفته بود: "ما عمیقا به وجود تفاوت و تنوع (در میان خود) توجه داریم. این سخن وقتی از ایده ‎های موافق دفاع می ‎کنید بسیار ساده به نظر می ‎رسد اما در هنگام احترام به حقوق افراد برای انتخاب ‎های گوناگون بسیار سخت ‎تر خواهد شد".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج