۴۴۸۵۴۶
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

بذرپاش: رکود در ۵۰ سال اخیر بی سابقه است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رکود کشور را در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: مهرداد بذرپاش در سلسله همایش‌های پایان فتنه، پایان فریب که در مسجد چهارده معصوم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز یاد نکردن از پایان فتنه و فریبی که قرار بود عده‌ای به مردم دهند و نشان گاه‌هایی که باعث هدایت مردم شده بود، بی‌معرفتی و نامردی است.

وی افزود: در تقسیم‌بندی استان‌های کشور نرخ بیکاری خراسان رضوی به علت صنعتی بودن از میانگین کشور کمتر بوده است اما امروز با گستردگی بنگاه‌های تولیدی مواجهیم و نرخ بیکاری دو و دو دهم برابر شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نرخ بیکاری نشان از تعطیلی حجم گسترده بنگاه‌های تولیدی است و اگر این استان این چنین باشد، وضعیت استان‌های محروم‌ به مراتب بدتر است.

بذرپاش با اشاره به کاسبی‌های کم‌رونق گفت: هم‌اکنون رکود عجیب و بی‌سابقه‌ای که در کشور حاکم است و طبق گفته متخصصان اقتصادی رکود موجود در کشور در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه رکود موجب رشد نرخ بیکاری می‌شود، از حل نشدن مشکل پدیده و ثامن گلایه کرد و افزود: حل نشدن مشکل این دو پروژه نماد ناکارآمد نشان دادن مدیریت کشور شده است و کمیته‌های بی‌خاصیت کارشناسی هیچ کاری برای آن‌ها نتوانستند انجام دهند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های تولیدی و خدماتی کشور و استان خراسان رضوی، همه را نگران کرده چراکه این رکود به‌هیچ‌عنوان در شأن مردم این خطه نیست.

بذرپاش با اشاره به واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری، تصریح کرد: تولید در وضعیت بحران جدی قرارگرفته و در کنار آن قاچاق کالا اقتصاد کشور را زمین‌گیر کرده است و انگار برای همه عادی شده و همه فقط در حال نقد آن هستیم و طرح‌های مربوط به کنترل کالاها را تعطیل کردیم و هیچ ایده مناسبی به‌جای آن ارائه نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ، قدرت ایران هیچ دوره‌ای به‌اندازه مدیریت قاجاریان افول نکرده بود، گفت: اما برخی در داخل، مدیریت مدل قاجار را بهترین مدل مدیریت برای خود می‌دانند، مدلی که بر اساس «ما نمی‌توانیم» بود و ایستادگی پای آرمان‌ها را ماجراجویی می‌دانست اما عده‌ای از دوران قاجاریه لذت می‌برند چراکه این روش اداره را بسیار می‌پسندند و هر چه می‌گردند یک نمونه موفق در آن دوران پیدا کنند، موفق نمی‌شوند چراکه آن دوران، دوران افول تمدنی ایران‌زمین بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اکنون نیز این ادبیات وجود دارد، ادبیاتی که در مقابل جبهه انقلابی، مؤمن، باغیرت و حتی وطن‌پرست قرارگرفته و اگر در قاعده وطن‌پرستی تحقیق کنیم می‌بینیم که چندین شهید را به خاطر این موضوع در دوران جنگ تقدیم کردیم.

بذرپاش با بیان اینکه مدل مدیریت قاجاریه بر مبنای امتیاز به دشمن است تا مزاحم نشود، گفت: در دوران جنگ تحمیلی زمانی که خرمشهر در محاصره دشمن بود، دگراندیشان می‌گفتند اکنون خرمشهر را به دشمن بدهیم و در معاهدات بین‌المللی خرمشهر را پس می‌گیریم اما امام(ره) گفت خرمشهر باید آزاد شود و ادبیات امام(ره) مدل مدیریت انقلابی است.

وی در مورد نه دی سال ۸۸ گفت: ۹ دی تلاقی عاشورا، مردم و ولایت‌فقیه است که این حماسه کشور را واکسینه کرد و در فتنه ۸۸ دعوا فقط بین طرفداران دو کاندیدا نبود چراکه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دستبند سبز به دست داشت و فلان آقازاده با فلان سناتور قرار گذاشت که ایران را تحریم کنید تا جنبش سبز در ایران آزاد شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افرادی در جریان این فتنه بودند که اقتصاد مردم را گروگان گرفتند تا حرف سیاسی خود را در داخل پیش ببرند و امروز نیز می‌گویند ایران را تحریم کنید تا در مقابل خواسته‌های حقوق بشری سر تعظیم فرود آورد.

بذرپاش فتنه ۸۸ را دعوایی برای سرنگونی نظام دانست و گفت: عده‌ای می‌خواستند سر به تن کشور نباشد و در این جریان متحد شده بودند تا کشور را به زمین بزنند و این را آشوب‌های آن سال نشان می‌دهد‌.

وی تصریح کرد: در دوره قاجار بسیاری از قراردادهای ننگین را به اسم تأمین امنیت و رفاه به این مردم تحمیل کردند درحالی‌که نه از امنیت خبری شد و نه از رفاه و روزبه‌روز سرزمین‌های ایران جدا شد اما هنوز عده‌ای در داخل می‌گویند از کف پا تا فرق سر باید فرنگی شویم تا پیشرفت کنیم و به این حرف ایمان‌دارند و اکنون در کشور مدل استفاده از روش کیف انگلیسی برای همراه سازی عده‌ای واداده در داخل، با روش‌های دیگر در جریان است.

بذرپاش گفت: عده‌ای جوانان را فقط برای کف و هورا می‌خواهند و یا حداکثر اینکه عکس‌های آن‌ها را لایک کنند، آن‌ها می‌خواهند جوانان را با کنسرت سرگرم کنند تا جیب خود را با حقوق نجومی پر کنند و جالب اینجاست که حقوق نجومی می‌گیرند و فاجعه نجومی به بار می‌آورند مثلاً ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان خرج اتوماتیک کردن قطار مشهد شد و حادثه‌ای که به وجود آمد، جزء اتفاقات نادر صنعت ریلی دنیاست که درنهایت سوزنبان را مقصر دانستند.

نماینده سابق مجلس تأکید کرد: امروز بچه‌های انقلابی و مؤمن متهم به وضع موجود می‌شوند و نماد تحریم، فساد و ناکارآمدی‌ها می‌شوند درحالی‌که این بچه‌ها کمترین حضور را در این عرصه‌ها داشته‌اند.

بذرپاش با بیان اینکه‌ مدیریت انقلابی نمی‌گذارد آدرس‌های غلط مثل کنسرت، سخنرانی و... کشور را از مسیر اصلی به حاشیه براند، گفت: اگر در جریان فتنه ۸۸ ولی‌فقیه در ایران نبود وضعیت ایران مانند لیبی می‌شد و انقلابی فکر کردن و مدیریت انقلابی به معنی نگاه به داخل از حیث توجه به توانایی و نیروی جوان داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: پس از فتنه ۸۸ لیست دانشمندان هسته‌ای لو رفت و ۴ نفر از آن‌ها ترور شدند که با تلاش سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر(عج) ترور ۶ نفر دیگر خنثی شد اما سؤال اینجاست که چرا بعد از این فتنه لیست لو رفت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصادی را جزئی از مشکلات مردم دانست و گفت: برجام تجربه تاریخی برای ملت ایران بود و کسانی که برای دفاع از برجام سینه‌چاک می‌کردند آرام‌آرام خودشان از مردم عذرخواهی می‌کنند چراکه طرف غربی طرف غربی هنوز برجام را اجرا نکرده و فقط قسمتی از تعهدات هسته‌ای ایران انجام‌شده و آن‌ها تائید کردند.

بذرپاش با اشاره به اینکه برجام تعهد جمهوری اسلامی با شخص اوباماست، افزود: این‌یک اشتباه است که برجام تعهد با دولت آمریکا نیست و صرفاً با شخص اوباماست؛ اگرچه اوباما حاضر نشد در این چند روز آخر ریاست جمهوری خود قانونی که علیه ایران تصویب شد را وتو کند.

وی تصریح کرد: برجام برای طرف ایرانی برداشتن تحریم‌ها و برای طرف غربی نگه‌داشتن تحریم‌ها بود و مصداق نفوذ کسانی هستند که خواسته یا ناخواسته کاری کردند که پروژه دوقطبی هسته‌ای و اقتصاد در داخل کشور تشدید شود.

نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه حواسمان باید به پروژه دوقطبی که هنوز ادامه دارد باشد، گفت: این پروژه قصد دارد در داخل ملت ایران دوقطبی ایجاد کند تا به ملت فشار بیاورند که کشور از توانمندی‌هایی نظیر توانمندی هسته‌ای و مسائل منطقه دست بردارد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه پس از فتنه شدیدترین تحریم‌ها علیه ما تصویب شد، تصریح کرد: اصل تحریم‌های ما در قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل تصویب شد که این قطعنامه مصوب سال ۸۹ و پس از فتنه ۸۸ است که شدیدترین قطعنامه تصویبی است که علیه یک کشور می‌تواند صادر شود.

بذرپاش خاطرنشان کرد: کسانی که فتنه را در کشور باب کردند باعث‌ و بانی اصلی تحریم‌ها هستند و تمام مذاکرات ما تا قبل از برجام که هنوز هم ادامه دارد بر سر برداشتن تحریم‌های قطعنامه ۱۹۲۹ بوده است چون بخش اعظم تحریم‌ها در این قرارداد به ما تحمیل شد و پس از فتنه کشور ده‌ها پله در شاخص‌های بین‌المللی سقوط کرد و بین مردم و بسیاری از مسؤولان کشور اختلاف عمیق ایجاد شد و یک عده وطن‌فروش به دشمن گفتند اگر می‌خواهی دست از سر ما بردارند، ایران را تحریم کنید.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه برخی در این کشور انقلابی خسته هستند، گفت: عده‌ای از مسؤولان ما در این ۳۸ سال می‌خواستند انقلاب را سرنگون کنند اما مردم این اجازه را ندادند چراکه مردم ما با امام و رهبری عهد اخوت بسته‌اند و مسیرشان مسیر انقلاب است.

وی با اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهروندی، افزود: حقوق شهروندی یعنی اشتغال برای جوان ایرانی، حفظ امنیت سپرده‌ها و سرمایه‌های مردم مظلوم و نابود نکردن آن باسیاست‌های نادرست مثل پرونده‌هایی چون مؤسسات مالی و اعتباری و پروژه‌های بزرگ گردشگری.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: حقوق شهروندی یعنی به فکر تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه‌ها باشیم، و رأی مردم را ولو به ضررمان بود بپذیریم، یعنی اموال عمومی مردم را زیر پا لگدمال نکنیم، یعنی رکود را از بازار برداریم تا ملت نفس بکشند و علیه جمهوریت شورش نکنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      آقای بذرپاش حق با شماست چون از طبقه مرفه هستی و از معیشت مردم مستضعف ایران بی خبری.

    • پیرمرد پرسپولیسی

      اختلاس وغارت بیت المال هم ازخلقت بشریت تاکنون دران کابوس هشت ساله بی سابفه بوده است .یاحق

    • بدون نام

      کلا روی هم رفته چند سالته استاد ؟
      که یادته رکود در پنجاه سال اخیر بیسابقه است.
      خوب ساید بسود گعت طی 100 سال اخیر بیسابقه تین.
      یا شاید بتوان گفت طی 200 یال اخیر بیسابقه ایت.

    • بدون نام

      آقای کارشناس در دوران مسولیتتان در مجلس و غیره چه کار مثبتی تونستی انجام بدهی ؟ حالا هم با شعار های واهی و تبلیغاتی فکر میکنی مردم به حرفهای جنابعالی باور میکنند دلار هزارتومانی در دولت دهم شد چهار هزارتومان و تورم به چند صد درصد و همینطور بیکاری و رکود بیداد میکرد حالا جنابعالی کارشناسی میکنید مردم خیلی بیشتر از جنابعالی کارشناسند و نیاز به توصیه جنابعالی ندارند

    • محمدرضا بختیار

      تمام این رکودها و سردر گمی ها بانی آن دولتهای سر کار اومده و یا دولت فعلی است!آخه کجای جهان دیدید یک خودرو ساز به صورت علنی اعلام کنه که خودرو تولیدیش تا چند ماه دیگه گران میشه یا نمیشه؟تو کشور های دیگه چنین اخباری باعث ریزش مشتری و سقوط سهام و اخراج مدیران آن تولیدی را داره ولی در ایران برابر با فروش بیشتر و افزایش سهام و تشویق مدیران هستش!در کجای دنیا دولت کشوری به جای گزارش های سالانه و کارکرد و درآمدهایش اقدام به گزارش افزایش حقوق کارکنان و برنامه بودجه سالانه خود می پردازد که منجر به گرانی و رکود بازار می گردد در کجای جهان بزرگترین سرمایه گذاران از خود سباسیون و مجریان دولتی و حکومتی است آیا دولت های ما نمی دانند برای کنترل بازار داخلی بودجه سالانه باید بصورت محرمانه بماند نه رسانه ای شود!چون بازاریان در آن بخشی که بودجه کمتری به آن تخصص گرفته در آن دست به احتکار یا سرمایه گذاری بیشتر می کنندو اوضاع نا عادلانه امروز بوجود می آید!در کجای دنیا شما دیده یا شنیده اید که وام های بانکی مختص پول داران و سرمایه گذاران است اونوقت با چنبن اوضاع پیچیده شما منتظر رکود نمی خواهید باشید

    • رضا پ

      شما . خودتون چه کار مثبتی انجام دادین . چه گلی به سر مردم زدین

    • بدون نام

      اینا خوب اومدی، نون را از سفره مردم برداشتند تا تورم را کنترل کنند، آقا تورم یک رقمی بعد از مرگ به چه درد میخوره، مردم از گرسنگی دارند میمیرند

    • ناظر

      آسمان ریسمان بافتن یعنی همین ...برجام و قاجار و تورم و فتنه و حادثه قطار و موسسات اعتباری و هسسته ای و نجومی ...خلاصه حالا. که ما نیستیم همه چیز خرابه خسته نباشی آقای مدیر . و نماینده و کارشناس اعظم

    • بدون نام

      تو الان سمتت چيه دقيقا كه هرروز نطق ميكني؟

    • بدون نام

      چطور میشه نایب رئیس مجلس حق سخنرانی نداره ولی یه عده خاص با اینکه هیچ سمتی تو مملکت ندارن هر دوست دارن تحویل مردم می دن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج