۴۴۹۸۷
۱۱ نظر
۵۰۱۸
۱۱ نظر
۵۰۱۸
پ

بررسی دستگاه های تصفیه آب خانگی

قیمت ها در بازار تهران از ۳۰۰ هزار تا ۶۸۰ هزار تومان برای هر دستگاه متغیر است. برخی از فروشندگان دستگاه های تصفیه آب خانگی این اختلاف قیمت را تنها بسته به مکان مونتاژ این دستگاه ها می دانند و برخی دیگر کیفیت تصفیه آب را مهمترین عامل گرانی و ارزانی دستگاه معرفی می کنند.

بررسی دستگاه های تصفیه آب خانگی

کسب و کار: شاید آن روزها که مردم مجبور بودند از آب چاه و آب انبار برای سیراب شدن استفاده کنند، مزه آب برایشان چندان اهمیتی نداشت؛ به هر حال هر جا آب بود، زندگی هم بود و کسی نمی توانست از مزه و کیفیت آبا آشامیدنی گلایه کند اما امروزمردمدوست دارندآبی هر چه شفاف تر و گواراتر بنوشند؛ حتی اگر حاضر باشندبرای هر 300 سی سی آن 500 تومان بپردازند.

گزارش زیر به بررسی وضعیت کسب و کار و فروش تجهیزات تصفیه آب خانگی می پردازد؛ تجارتی که چند سالی است در کشورمان رونق گرفته و روز به روز بر دامنه آن افزوده می شود.

گاهی یک لیوان آب آنقدر شفاف است که ممکن است حتی اگر تشنه هم نباشید، هوس نوشیدنش را بکنید یا آنقدر کدر و بدبود که اگر از تشنگی هم هلاک شوید، به آن لب نزنید. البته بستگی دارد در کدام شهر زندگی می کنید.

میگویند آب تهران کیفیتی در حد بسته بندی های جهانی دارد؛ نقل قولی که دیگر شاید این روزها شهروندان تهرانی آن را چندان نپذیرند. چند سالی است شایعه وجود نیترات در آب تهران و وجود املاح زیاد در آب دیگر شهرهای کشور مردم را نسبت به مصرف مستقیم آلب لوله کشی نگران کرده است.

وجود نیترات در آب تهران سال گذشته از سوی وزیر سابق بهداشت هم تایید شده بود. بی دردسرترین و نخستین راهکار خرید آب معدنی است؛ آب هایی که در بسته بندی های پلاستیکی با قیمت 500 تا 1000 تومان در بازار موجودند؛ با برندهای مختلف و البته کیفیت های گوناگون. آب های معدنی چه از چشمه های دماوند پر شده باشند و یا از زردکوه بختیاری، در نهایت برای مصرف خانواده هایی با درآمدمتوسط و پایین، مقرون به صرفه نیستند.

هر چند ممکن است پولدارها برای خرید هر روزه بسته های آب معدنی مشکلی نداشته باشند اما معزل دیگر برای فروش بسته های آب معدنی که البته این روزها در تمام جهان به آن به چشم یک مشکل نگاه می کنند، تولید زباله های پلاستیکی است که از بسته بندی های مصرف شده آب معدنی به وجود می آیند. زباله هایی که صدها و یا هزاران سال طول می کشد تا در طبیعت جذب شوند، فاجعه ای زیست محیطی برای جهان به وجود آورده اند.

بررسی دستگاه های تصفیه آب خانگی

در این میان راهکار دیگری هم وجود دارد؛ راهکار دیگری که به تشکیل بازار گسترده فروش تجهیزات تصفیه آب خانگی در کشور منجر شده است. دستگاه هایی که در راه شیر آب آشپزخانه بسته می شوند و آب را از وجود املاح مضر پاک می کنند.

قیمت ها در بازار تهران از ۳۰۰ هزار تا ۶۸۰ هزار تومان برای هر دستگاه متغیر است. برخی از فروشندگان دستگاه های تصفیه آب خانگی این اختلاف قیمت را تنها بسته به مکان مونتاژ این دستگاه ها می دانند و برخی دیگر کیفیت تصفیه آب را مهمترین عامل گرانی و ارزانی دستگاه معرفی می کنند.

فروشنده ای در خیابان طالقانی معتقد است تمام دستگاه های موجود درایران یا در خود کشور سر هم می شوند و یا به طور کامل از تایوان وارد شده اند که در این صورت قیمت فروش آنها متفاوت خواهد بود؛ به این ترتیب که دستگاه های مونتاژ تایوان ۵۶۰ هزار تومان و دستگاه های مونتاژ داخل ۳۵۰ هزار تومان برچسب قیمت خورده اند و البته کیفیت کارشان هم تفاوت چندانی با هم ندارد.

این در حالی است که فروشنده یک شرکت بزرگتر که مدعی است نمایندگی یک برند کانادایی را در ایران دارد، می گوید: مهمترین عامل تعیین کننده در قیمت دستگاه ها فیلتر آنها است و در این میان فیلتر RO از همه مهمتر است؛ زیرا این فیلتر است که نیترات و آرسنیک موجود در آب را از آن جدا می کند.

فروشنده برند کانادایی تصفیه آب می گوید: چنانچه دستگاه های تصفیه آب خانگی فاقد فیلتر RO باشند، در حقیقت تنها به عنوان یک صافی عمل می کنند و خاصیت دیگری برای مصرف کنندگانشان ندارند.

دستگاه های تصفیه، آب آشامیدنی را در پنج مرحله از فیلتر عبور می دهند و وجود تانک در برخی از آنها کمک می کند تا آب ذخیره بیشتری برای مصرف در خود جمع کنند.

اینگونه دستگاه ها بین ۵۸۰ تا ۶۹۰ هزار تومان قیمت دارند و با مولفه هایی از جمله دو سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش از طرف شرکت پشتیبانی می شوند. یک خانواده ایرانی تنها با پرداخت ۵۸۰ هزار تومان هم می تواند حداکثر کیفیت آب آشامیدنی را به دست آورد و قیمت های بالاتر تنها مربوط به زیبایی و ظاهر دستگاه است که البته با اوضاع اقتصادی فعلی می توان از آن صرف نظر کرد.

در عین حال باید دانست یکی از ایراداتی که از دستگاه های فیلتر آب خانگی می گیرند، این است که این دستگاه ها مواد معدنی و املاح مفید آب را از آن جدا می کنند که البته این موضوع درست است؛ زیرا آبی که توسط دستگاه های پنج مرحله ای تصفیه و تحویل داده می شود، آب خالص و بدون هیچگونه املاح معدنی است.

دستگاه هایی هم در بازار وجود دارند که با ۷ یا ۸ مرحله تصفیه آب و با استفاده از فیلترهای معدنی و قلیایی این املاح را به آب بازمی گردانند؛ اما قیمتشان بالاتر است؛ ضمن اینکه بسیاری از این املاح را می توان از طریق مصرف سبزی ها و میوه ها برای بدن تامین کرد.

در مجموع به نظر می رسد بهتر است به جای دنبال کردن اخبار رسانه ها در مورد آلودگی آب و نگرانی درباره احتمال بروز بیماری برای زنان باردار و کودکان، همین امروز دست به کار شویم و یکی از این دستگاه ها را با هزینه ۵۰۰ هزار تومان در خانه خود نصب کنیم؛ زیرا حداقل می دانیم جز تعویض دو ماهه برخی از فیلترهای آن، هزینه دیگری متوجه خانواده نخواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی صادقی پور

      با تشکر از مقاله شما

      چند ایراد در مقاله شما وجود دارد ، 1-اینکه شما تیتر زدید بررسی دستگاه های تصفیه آب خانگی که اصلا با موضوع مطرح شده ارتباطی نداشت ، در واقع هیچ اطلاعات مقایسه ای از نوع تکنولوژی تصفیه سازی آب و یا برند های آن ارائه نکردید تنها به اعلام اسم چند کشور بسنده کردید ، 2-اینکه در آب تهران نیترات وجود دارد که شکی نیست نگرانی بر سر مقدار آن است ، در آن دورانی که وزیر بهداشت اعلام کرد برخی مناطق نیترات بالای 50 ppm دارند تنها محدود به 1 حوزه آب رسانی بود که خوشیختانه برطرف شد ( البته خوشبختانه من مسئول دولی نیستم ، فکر نکنید دارم تبلیغ می کنم :) )
      3-شما در فرمودید که دستگاه های تصفیه آب با تکنولوژی RO یا ریورس اسمز تمامی املاح آب را میگیرد ولی در انتها مقاله اشاره کردید که البته این مواد را از سبزی و انواع خوراک ها می توان دریافت کرد ، یک نکته را فراموش کردید آن هم این که اگر املاح معدنی آب حذف شود آب اسیدی می شود مصرف آب اسیدی برای بدن مضر است نه مقدار معدنی بود و یا نبودن آن ! آب اسیدی مشکلات گوارشی ایجاد می کند ، باعث پوکی استخوان می شود ، اگر همین آب را مستقیم به خون وارد کنید گلوبولهای سفید و فرمز دچار hypertonic می شوند .
      متعجبم که اینگونه می نویسید که باعث تبلیغ شود. شما بهتر است کمی بیشتر تجقیق می کردید و روش تصفیه سازی مناسب تری را پیشنهاد می دادید.

    • علی رایجی

      سلام
      مقاله شما کاملا جانبدارانه بود و حاکی از این بود که شما بدون هیچگونه مطالعه ای درباره این نوع دستگاهها و انواع روشهای تصفیه آب آن را نوشته اید.
      باید بدانید که این گونه تبلیغات، اگر منجر به مرگ یا آسیب حتی یک نفر هم بشود، شما مسئولید.

    • امیر زرگر

      من در این رشته متخصص نیستم ولی باید ذکر کنم با اینکه تقریبا" خروجی فیلتر ROآب مقطر است ولی باید متذکر شد که یک مدار بای پس در بین ورودی وخروجی فیلتر مذکور در نظر گرفته شده است که مقدار اب ورودی به فیلتر فوق وآب خروجی از فیلتر فوق را باهم مخلوط کرده و بدین وسیله میزان PPM املاه اب خروجی تنظیم میشود (البطه بارها دیدهام که نصابها این شیر بایپس را تنظیم نکرده و اب خروجی در محدوده 2PPMبوده که در ان صورت اب هنگام نوشیدن طعم تلخ خواهد داشت که در ان صورت شیر بای پس باید تنظیم گردد.

    • شهاب

      اینجانب فروشنده دستگاه تصفیه آب هستم و مدت 13 سال است که در این کار مشغول هستم . با نظر آقای امیر زرگر موافق هستم ، دستگاه های اسمز معکوس یک قطعه دارند که به آن شیر میکس یا شیر تنظیم TDS یا PPM میگویند که سختی آب با آن تنظیم میشود . اگر هنگام نصب سختی آب تنظیم شود مثلا روی 75 یا 90 ، هیچگونه آسیبی به املاح آب نمی رسد . البته باید بدانید که بدن فقط 3 درصد از کل املاح مورد نیازش را از آب میگیرد و اگر این 3 درصد هم در سختی های پایین حذف شود آسیبی به بدن وارد نمیشود . مساله دیگر این است که ابتدا باید یک تعریف از سلامت آب لوله کشی داشته باشیم . در بعضی از نقاط تهران مثلا منطقه میرداماد که خیلی ها حتی فکرش را نمیکنند آلودگی انگلی وجود دارد که اکثرا موجب ایجاد دل درد می شود مخصوصا برای کودکان . در اکثر مناطق مثلا غرب و شمالغرب تهران آب حالت آهکی و گچی دارد . دستگاه های تصفیه آب به روش اسمز معکوس اگر با سختی پایین تر از 60 تنظیم شوند آب را اسیدی میکنند . این عیب نیست ! هر وسیله ای که ما در منزل استفاده میکنیم اگر خوب تنظیم نباشد یا درست استفاده نکنیم باعث ناراحتی ما می شوند ، اگر درجه یخچال منزل تنظیم نباشد یا آنقدر سرد میشود که همه چیز یخ میزند تا آنقدر گرم که همه چیز خراب میشود ، حال نمیتوانیم بگوییم که یخچال مضر است ، یخچال درست تنظیم نشده است ، این مهم است .
      بعضی از فیلترها از اسیدی شدن آب جلوگیری میکنند که در این حالت آب به حالت قلیایی در میآید یا حداقل اسیدی نمی شود .

    • تصفیه آب

      سلام. خیلی خوب بود ممنونم. به ما هم سر بزنید.
      http://www.water-filtration.ir/
      تصفیه آب

    • پرویز

      اگر می خواهید دستگاه تصفیه خانگی بخرید قبلش این خبر را هم بخونید
      http://goo.gl/gXn5zJ

    • شهاب

      اگر قصد خرید دستگاه تصفیه اب خانگی را دارید بهتر از قبل از خرید کمی درباره آن اطلاعات کسب کنید ، اگر هم فکر میکنید مضر است باز هم باید اطلاعات بیشتری در این باره بدست بیاورید ، یک سایت کامل را به شما معرفی میکنم و بهتر است قبل از خرید سری به این سایت بزنید ، مطمئن هستم نظر شما مثبت خواهد بود و اگر دنبال خرید دستگاه تصفیه اب خانگی هستید حتما اقدام به این کار خواهید کرد

      http://www.cheshmehsun.com

      اگر دنبال خرید دستگاه تصفیه اب صنعتی برای کارخانجات یا شرکتها هستید میتوانید به این سایت مراجعه کنید :

      http://www.farsiab.com

      اگر بدنبال خرید دستگاه تصفیه هوا برای منزل ، خودرو یا محل کار هستید و یا کودکی در منزل دارید برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید :

      http://www.havakala.com

      در کل بهتر است قبل از خرید و یا اظهار نظر منفی یا مثب در هر چیز ابتدا کمی راجع به آن تحقیق کنید ، بهتر است خودتان به این نتیچه برسید که بخرید یا نخرید نه اینکه صرفا به گفته یا نظر دیگران اکتفا کرده و اقدام به خرید یا نخریدن نمایید .

      پاسخ ها

      • محمد زارعی

        این وب سایتهایی که شما معرفی کردید و محصولات آنها همه تقلبی هستند، من پارسال برای خودم و بقیه همکاران شرکت از این وب سایت ها دستگاه تصفیه اب و دستگاه تصفیه هوا خریدم و الان کلی پشیمون هستیم چون با تحقیقی که بعدا انجام دادیم آب این دستگاه ها اصلا با کیفیت نیست و برند شما AQUA BEST یه برند تقلبی هست و نمونه خارجی نداره و داخل ایران تولید میشه . همچنین دستگاه تصفیه هوایی که از شما خریدیم گاز سمی تولید کرد که ما در ماه اول متوجه شدیم . من این پیام رو ارسال کردم تا بقیه اشتباه ما را نکنند . باتشکر از وب سایت برترین ها

    • بدون نام

      با سلام
      امسال به دلیل کمبود بارندگی ها کیفیت آب بسیاری از شهرهای مرکزی کشور به شدت پایین آمده است که خرید دستگاههای تصفیه اب را ضروری تر کرده است اما متاسفانه در اینترنت تنها تبلیغ این دستگاه ها وجود دارد. از دوستان متخصص خواهشمندم که مطالب ضروری را در مورد مزایا و معایب استفاده از این وسایل را در اختیار همگان قرار دهند.

    • رضا

      يكي از نشانه هايه وجود نيترات رشد جلبك در اب است من وقتي برايه ماهيام اب لوله كشي بدون كلر ميريزم 1 هفته طول ميكشه تا سبز بشه ولي وقتي اب چاه ميريزم 1 يا 2 روزه سبز ميشه حتي ماهيام هم جلبك ميزنند كه يكي از نشانه هايه الودگي اب هايه زير زميني به نيترات است به دليل مصرف كودهايه شيميايي ازت دار است

    • اصغر

      بررسی بهترین تصفیه آب خانگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج