۴۵۰۱۵۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نعمتی: فکر نمی‌کردند یک زن با ویلچر پرچم المپیک حمل کند

زهرا نعمتی یکی از چهره‌های ویژه ورزش بانوان است. او که در تیراندازی با کمان معلولان فعالیت می‌کند، همیشه ثابت کرده معلولیت نمی‌تواند مانع موفقیت شود.

روزنامه شهروند: زهرا نعمتی یکی از چهره‌های ویژه ورزش بانوان است. او که در تیراندازی با کمان معلولان فعالیت می‌کند، همیشه ثابت کرده معلولیت نمی‌تواند مانع موفقیت شود. او امسال هم در المپیک شرکت کرد و هم در پارالمپیک اما نتوانست در المپیک به نتیجه خوبی دست پیدا کند. با این وجود فدراسیون تیراندازی با کمان جهانی در نظرسنجی انتخاب برترین ورزشکار‌سال خود نام زهرا نعمتی را هم قرار داده است. نعمتی با توجه به محبوبیتی که در بین ورزش دوستان ایرانی دارد، می‌تواند امیدوار باشد در این نظرسنجی مقام نخست را کسب کند. قرار گرفتن پرچمداری نعمتی در المپیک هم از طرف یک سایت معتبر اروپایی در جمع ٥٠ اتفاق برتر‌سال ٢٠١٦ قرار گرفته تا این‌سال با اتفاقات خوبی برای نعمتی به پایان برسد. به همین بهانه خبرنگار «شهروند» با نعمتی گفت و گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

بعد از پارالمپیک در هیچ رقابتی شرکت نکردی. این روزها در چه حالی هستی؟

بله، بعد از پارالمپیک استراحت کردم و به دلیل آسیب دیدگی دستم نتوانستم تمریناتم را ادامه دهم. این آسیب دیدگی که در جریان پارالمپیک برایم پیش آمد، باید هرچه زودتر مداوا می‌شد به همین دلیل زیر نظر دکتر نوروزی درحال انجام فیزیوتراپی هستم تا بعد از پایان دوران نقاهت بتوانم تمریناتم را زودتر شروع کنم. فکر می‌کنم تا دو هفته آینده بتوانم برنامه تمرینی‌ام را آغاز کنم. همه تلاشم این است که بتوانم بعد از بهبودی باز هم بتوانم برای تیراندازی افتخار آفرینی کنم.

حتماً خبر داری که سایت جهانی تیراندازی تو را در بین برترین تیراندازان‌سال ٢٠١٦ قرار داده است.

بله من هم از طریق رسانه‌ها از این موضوع باخبر شدم. حس بسیار خوبی از این اتفاق دارم چون در صورتی که بتوانم عنوان بهترین تیرانداز جهان را کسب کنم علاوه بر این‌که افتخاری فردی است، برای ورزش ایران هم خوشایند خواهد بود. افتخار انتخاب من متعلق به جامعه تیراندازی و مردمی است که همیشه حمایتم کرده و مرا مورد محبت قرار داده‌اند. من در سال‌های اخیر هم در این نظرسنجی کاندیدا بودم اما چون اطلاع‌رسانی نشد و مردم خبر نداشتند نتوانستم آرای زیادی را به خودم اختصاص دهم. امیدوارم امسال با کمک رسانه‌ها و تبلیغ این موضوع مردم با لطفی که به من دارند حمایتم کنند و در سایت جهانی فدراسیون تیراندازی به من رأی بدهند تا بتوانم این افتخار بزرگ را برای کشورم کسب کنم. فکر می‌کنم در صورتی که مردم از این نظرسنجی باخبر شوند شانس زیادی برای انتخاب بهترین تیرانداز دنیا داشته باشم. ضمن این‌که فکر می‌کنم پرچمداری من در المپیک هم به این انتخاب کمک زیادی خواهد کرد و شاید مردم دنیا هم به من رأی بدهند.

اتفاق خوب دیگری که در روزهای اخیر برایت افتاده این بود که پرچمداری‌ات در المپیک ٢٠١٦ به‌عنوان یکی از ۵۰ رویداد برتر دنیا انتخاب شده. دراین‌باره چه صحبتی داری؟

این انتخاب جای خوشحالی و افتخار برای من دارد. من چنین اتفاق بزرگی را متعلق به خودم نمی‌دانم بلکه آن را سهم جامعه ورزش ایران و همه مردم می‌دانم که همیشه به من محبت داشته‌اند.

فکر می‌کنی این انتخاب چه تاثیری روی نگاه دنیا به زنان ایرانی داشته باشد؟

به نکته خوبی اشاره کردید. همیشه تبلیغات علیه ایران زیاد بوده و حضور بانوان ایرانی در سطح اول ورزش دنیا نشان می‌دهد که زنان در ایران از چه ارزش و اهمیتی برخوردارند. من به‌عنوان تنها زن پارالمپیکی پرچم کشورم را در المپیک حمل کردم و این اتفاق بسیار مهمی بود. این اتفاق ذهنیت مردم را در جهان تغییر می‌دهد که با وجود چالش‌های معلولیت هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم و البته که زنان هم در کارهای بزرگ نقش دارند. شاید خیلی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند که یک زن با ویلچر بتواند پرچم کشورش را در المپیک حمل کند و این کار خیلی‌ها را شگفت زده کرد. از همه کسانی که به من کمک کردند که بتوانم پرچم کشورم را حمل کنم، ممنونم.

اینکه به‌عنوان یک پارالمپیکی توانستی در المپیک شرکت کنی، چه تاثیری در این انتخاب داشت؟

اتفاقاً فکر می‌کنم دلیل اصلی انتخابم همین بود. وقتی یک پارالمپیکی پرچم کشورش در المپیک را حمل کند پیام مهمی به دنیا می‌دهد. پیام او این است که معلولان توانایی مسابقه دادن همپای سالم‌ها را دارند و خوشحالم که من به‌عنوان یک ایرانی توانستم این پیام مهم را به دنیا بدهم.

با توجه به این‌که نتوانستی در المپیک ٢٠١٦ مقامی کسب کنی، در المپیک توکیو هم شرکت خواهی کرد؟

هدف من از حضور در المپیک ریو کسب تجربه بود. همین که توانستم به‌عنوان یک معلول سهمیه المپیک را کسب کنم اتفاق مهمی بود اما برای ٤‌سال آینده برنامه‌های ویژه‌تری دارم. این بار نمی‌خواهم فقط به کسب سهمیه اکتفا کنم بلکه هدفم این است که بتوانم مدال بگیرم و افتخاری بزرگ کسب کنم. حمایت مردم به من این انگیزه را می‌دهد که بتوانم به اهداف بالاتری برسم و راهی جدید را برای بانوان ایرانی باز کنم. هر افتخاری که بتوانم به دست بیاورم به سود کل ورزش است و امیدوارم در این راه از طرف فدراسیون هم حمایت شوم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج