۴۵۱۶۷
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

آلبوم جدید و مبهم رضا یزدانی!

رضا يزداني چند سالي است كه با طرفداران خاص خود جايگاه خوبي را در موسيقي براي خودش دست و پا كرده است. «خاطرات مبهم» آلبوم جديد رضا يزداني است.

آلبوم جدید و مبهم رضا یزدانی!

مجله ایده آل : رضا يزداني چند سالي است كه با طرفداران خاص خود جايگاه خوبي را در موسيقي براي خودش دست و پا كرده است. «خاطرات مبهم» آلبوم جديد رضا يزداني است كه انتشارش به جز خوشحال كردن طرفدارانش اتفاقات خوب زيادي هم براي موسيقي با خود به همراه خواهد داشت.رضا يزداني در گپ و گفتش از جزئيات آلبومش مي‌گويد.

آلبوم جدید و مبهم رضا یزدانی!

تجربه خوب کار با همايونفر

من در روند كاري خودم در توليد آلبوم سعي كردم هميشه تفاوت را چه از لحاظ تنظيم، انتخاب ترانه، ملودي و چه از لحاظ خواندن لحاظ كنم به همين خاطر به نظرم «خاطرات مبهم» با در نظرگرفتن همه اين فاكتورها متفاوت‌ترين كار من است چون كارهايي در توليد اين آلبوم صورت گرفته كه در آلبوم‌هاي قبلي اتفاق نيفتاده بود و اين هم تنها به واسطه حضور كارن همايونفر به‌عنوان آهنگساز كارهاست. دوز راك اين آلبوم نسبت به كارهاي قبل بنا به خواسته‌ كارن همايونفر كمتر است و من با ميل خودم خواستم كه اين فضا را هم با توجه به سبك كارهاي كارن و اعتمادي كه به سابقه درخشان موسيقي‌اش داشتم تجربه كنم. ما تجربه‌هاي خوبي از قبل با هم در كارهايي مثل تيتراژ مرگ تدريجي يك رويا، طهران تهران و قلب يخي داشتيم و به خاطر اتفاق خوبي كه با تمام اين قطعه‌ها و محبوبيت‌شان افتاد، حتما كارهاي تازه هم شنيدني خواهد بود. «مرگ تدريجي يك رويا» با سبك خاص خودش در دوراني اتفاقي خوب در موسيقي محسوب مي‌شد همين‌طور طهران تهران و به جرات كار با كارن همايونفر از ويژگي‌هاي خوب ديگر آلبوم «خاطرات مبهم» است.

نوستالژيک خواندن ترجيح من است

كار نوستالژيك خواندن هميشه هدف من در خواندن بوده و در همه آلبوم‌هايم دو يا سه كار نوستالژيك داشتم. در «خاطرات مبهم» هم اين اتفاق تكرار شده است. از آنجايي كه كار نوستالژيك هميشه شنيدني است سعي كردم كه در هر آلبوم قطعاتي با اين سبك داشته باشم چراكه تا زماني كه شمال و جاده شمال هست آهنگ شمال گوش‌دادني است همين‌طور لاله‌زار، كوچه ملي، پيكان و...به‌واسطه سبك كارهاي كارن، كار اجتماعي كمتر در ‌آلبوم جديد قرار داديم و به موازات آن كار عاشقانه بيشتر، به‌خصوص به فراخور فضاي آهنگسازي و تنظيم‌هاي جديد آن. قطعا هنرمند با طرفدارش زنده است اما هميشه سليقه و خواست مخاطب دليل من براي انتخاب و اجراي كارهايم نبوده و نيست. من براي اينكه مهر و امضاي خودم پاي كارهايم باشد زحمت زيادي كشيدم و با احتياط و آرام مسيرم را طي كردم و الان به اين نقطه رسيدم كه كاملا از آن راضي هستم. بنابراين هميشه خواستم كه اول خودم از كاري كه مي‌كنم راضي باشم و كاري كه دلم مي‌خواهم انجام دهم و در مرحله بعد طرفدارانم و فضاي موسيقي از من راضي باشد.

آلبوم جدید و مبهم رضا یزدانی!

موزیک ویدئو ببینید

«خاطرات مبهم» از جهاتي بهترين آلبوم اين سال‌هاي من است و ۸۰درصد رضايت را از كار جديدم دارم. به ۲۰درصد ديگر هم تنها به خاطر اعمال سليقه كارن همايونفر كه به خواست خودم تزريق شد، اعتماد كامل دارم. او يكي از وزنه‌هاي سنگين موسيقي ماست و با عقبه درخشاني كه دارد قابل احترام است وگرنه گاهي سليقه‌هايمان در تنظيم كارها كاملا متفاوت بود اما من به نظرات او احترام مي‌گذاشتم و خودم را به او مي‌سپردم. آلبوم‌هاي من معمولا پاييزي و زمستاني است به همين خاطر دوست داشتم آلبوم جديد هم در يكي از ماه‌هاي پاييز منتشر شود اما به دليل طي شدن روند انتشار مجبور شديم تا پايان بهمن صبر كنيم. از ويژگي‌هاي ديگر آلبوم تازه اين است كه براي اولين‌بار يك دي‌وي‌دي تصويري از قطعات آلبوم در كنار سي‌دي صوتي در يك بسته عرضه شده است. هميشه دوست داشتم كه در كنار كارم، موزيك ويدئو هم داشته باشم اما تا پيش از اين به‌خاطر سختي‌هاي كار هيچ‌وقت اين اتفاق نيفتاد ولي جرقه اين كار اين‌بار با خاطرات مبهم و با همكاري دوست خوبم، علي اوجي زده شد و به نظرم كارهاي خوبي هم توليد شده است.

ترانه‌هایی را می‌خوانم که دیگران جرات خواندن آنها را ندارند

خواندن ترانه خوب از هركسي برايم مهم‌تر از خواندن ترانه‌اي از يك ترانه‌سراي بنام و خوب است. من ترانه‌هايي را دوست دارم كه در آن از واژه‌هاي متفاوت، هرچقدر هم سخت استفاده شده باشد و سرراست و مستقيم حرفش را نگويد، مثلا اگر قرار است از عشق بگويد، بگه: وقتي نيستي تو شب من و.... قلب يادش ميره پمپاژ. شعر به گونه‌اي ديگر به مقوله كليشه‌اي عشق و دوست داشتن نگاه كند. ترانه‌هايي را دوست دارم كه شايد هركسي جرات خواندنش را نداشته باشد. به همين خاطر وسواس در انتخاب ترانه، در آلبوم جديد به دليل كار با كارن حساسيتم در ترانه دوچندان شده بود. كارن تمايل بيشتري به كار روي شعر سپيد دارد و من اين نوع ترانه را بيشتر مي‌پسنديدم و با اين حال روي هر دوي اين سبك‌ها در آلبوم جديد كار كرديم قطعا بازخوردهاي خوبي هم خواهيم ديد.

فرهنگ تهيه كارهاي فرهنگي به صورت اصل و نه کپی هنوز هم در جامعه نهادينه نشده است به همين خاطر فكري كه براي ارائه بهتر كارمان به ذهنمان رسيد همين آماده كردن يك دي‌وي‌دي تصويري رايگان در كنار سي‌دي بود كه تا حدي از كپي خريدن و دانلود غيرمجاز آن جلوگيري كنيم.

آلبوم جدید و مبهم رضا یزدانی!

این اسم فراخور فضای کار بود

زماني كه قطعه‌ها يك به يك گوش داده مي‌شوند شنونده را در خوابي قرار مي‌دهد كه باتوجه به داستان پشت هر آهنگ خاطراتي را در فضايي گنگ تعريف مي‌كند بنابراين خاطرات مبهم مناسب‌ترين اسم براي آلبوم به فراخور فضاي آن است. كار انديشه فولادوند به نام بلاتكليف قطعه‌اي است كه مطمئنا به واسطه كلام داخل آن موردتوجه قرار خواهد گرفت به اضافه كاري به اسم فيلم كوتاه با شعري از احسان گودرزي كه كار فوق‌العاده خوبي است و من به شنيده شدن آنها بسيار اميدوارم. آلبوم در كل از ۱۰ ترانه تشكيل شده كه ۴ترانه آن از انديشه فولادوند، ۲ترانه از احسان گودرزي كه ترانه‌سراي بسيار مستعد و خلاق در واژه است و جزو شاعراني است كه من كارهايش را از ميان كارهاي ارسالي از طريق اينترنت پيدا كردم البته يك كار از زنده‌ياد قيصر امين‌پور هم در آلبوم قرار دارد.

تشکر از کارن و اندیشه

براي اين آلبوم به مراتب بيشتر از آلبوم‌هاي قبلي زحمت كشيده شده اما بايد بگويم كه بار اصلي اين زحمت به دوش كارن همايونفر بوده است. از انديشه فولادوند، ترانه‌سرايي فهيم كه باتوجه به جنس ويژه كلامش ترانه را خوب درك مي‌كند، بسيار ممنونم او به واسطه عقبه سينمايي‌اش تصويرسازي زيبايي در ترانه‌سرايي دارد و بنابراين كاركردن با وي بسيار لذت‌بخش است و از كارن همايونفر عزيز كه زحمت زيادي براي كارها كشيد و خيلي وقت‌ها به تنهايي بار سختي تهيه كارها را برعهده گرفت، متشكرم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا

      عالیه رضا جان واقعا عاشقتم صبح تا شب آلبومتو گوش میدم خیلی خیلی عالیه خسته نباشی خدا قوت

    • zahra seven

      البوم خیلی قشنگیه:-)

    • شقایق

      من عاشق کاراتوووووووووووووووووونم وای دوستون دارممممممممم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج