۴۵۲۵۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مطهری: همه تیم پیکان، منشا نیست

تیم صعود کرده به لیگ برتر تمام معادلات را در نیم‌فصل اول به هم زد.

ایران ورزشی: تیم صعود کرده به لیگ برتر تمام معادلات را در نیم‌فصل اول به هم زد. آنها که تا پیش از این لقب آسانسور را از برخی اهالی فوتبال گرفته بودند در فصل پانزدهم لیگ طوری عمل کردند که در پایان هفته پانزدهم در جایگاه چهارم ایستادند. حمید مطهری مربی پیکان اعتقاد دارد این موفقیت در سایه همدلی و تلاش مجموعه باشگاه به دست آمده است. از مدیریت گرفته تا کادر فنی و گروه بازیکنان البته ماندن پیکان در این جایگاه تا صعودش به رده بالاتر اگرچه غیرممکن نیست اما بسیار سخت است چون در نیم‌فصل دوم هر بازی می‌تواند حکم یک فینال را داشته باشد.

ظاهرا کیفیت زمین تمرین پیکان در اردوی کیش مناسب نبوده است.

با توجه به اینکه ما ابتدای فصل هم اردوی خارجی نداشتیم با تلاش مدیران باشگاه اردویی را در کیش برگزار کردیم که هم تفریحی بود هم تمرینی. البته همانطور که گفتید زمین تمرین کیفیت مناسبی نداشت اما ما به اهداف‌مان رسیدیم. در آخرین روز هم یک بازی با تیم بادران انجام دادیم که اردوی ما را تکمیل کرد.

پیکان شروع خوبی در لیگ نداشت و نتایج خوبی هم نگرفت اما آن را فوق‌العاده تمام کرد.

من با واژه خوب نتیجه نگرفتن موافق نیستم. ما در شروع مثل اواسط و اواخر نیم‌فصل نبودیم. برای تیمی که از لیگ یک آمده و ساختارش عوض شده زمان نیاز است تا به هماهنگی برسد. خوشبختانه در کمترین زمان ما به این مهم رسیدیم. به هر حال تغییر دادن ذهن بازیکن و ایجاد باور ذهنی برای انجام کارهای بزرگ نیاز به زمان دارد. ضمن اینکه هدف کادر فنی به ثبات رسیدن تیم بود تا دیگر به پیکان لقب آسانسور ندهند.

تا اینجای لیگ که تیم خوب و یکدستی نشان دادید.

واقعا همینطور است. ما بازیکنان جوان و با تجربه خوبی داریم که همه در راستای کمک به تیم هستند. در حال حاضر تیم پیکان به بازیکن خاصی متکی نیست. این روزها خیلی از رسانه‌ها درباره منشا بازیکن خارجی ما صحبت می‌کنند. این درست که منشا توانایی‌های فنی زیادی دارد اما همه تیم ما منشا نیست. شما بازی آخر ما را ببینید. بعد از آن گل به خودی عجیبی که خوردیم بچه‌ها پشت هم ایستادند و نتیجه را در همان نیمه اول تغییر دادند. اینها نشانه‌های خوبی برای یک تیم است.

تیم شما در خانه نمی‌بازد، چرا؟

ببینید ما برای بازی‌های خارج از خانه هم برنامه داریم. ما تیم کم‌تماشاگری هستیم البته در بازی آخر، مردم شهر قدس خیلی خوب از پیکان حمایت کردند. ما در زمین خودمان خیلی خوب بازی کردیم و اگر بدشانس نبودیم تعداد پیروزی‌هایمان هم بیشتر می‌شد.

در نیم‌فصل دوم با تیم‌های تبریزی و اصفهانی در خانه بازی دارید و این فرصت خوبی است.

به هر حال ما در نیم‌فصل اول در زمین آنها بازی کردیم. الان هم بعد از بازی با صبا در هفته هفدهم که به قم می‌رویم حدود 10 مسابقه ما در تهران خواهد بود که باید به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

تیم شما در نیم‌ساعت پایانی بیشترین گل‌های زده و خورده را دارد.

این مساله نشان می‌دهد که ما در دقایق پایانی باید تمرکزمان را بالا ببریم و به همان اندازه که در کار هجومی موفق هستیم در کار دفاعی هم کم‌اشتباه باشیم. ضمن اینکه آمار شما ثابت می‌کند تیم ما به لحاظ آمادگی جسمانی هم در شرایط خوبی قرار دارد و همانطور که گفتم باید در کار دفاعی حواسمان بیشتر جمع باشد.

تیم شما به همان اندازه که از عمق دفاع حریف خوب گل می‌زند به همان اندازه هم در این منطقه آسیب‌پذیر است.

ما در 15 بازی 15 گل خوردیم که 10 گل آن در چهار مسابقه بود. یعنی در 11 بازی دیگر پنج گل دریافت کرده‌ایم. بعضی از این گل‌ها در هفته‌های ابتدایی بود مثل بازی با تراکتورسازی یا استقلال خوزستان که 2 بر 3 برنده شدیم و البته بازی با ذوب‌آهن که در شرایط جوی نامناسب و بارش برف سه گل دریافت کردیم. در مجموع ما شرایط خوبی داشتیم.

اخراجی هم نداشتید.

کادر فنی و باشگاه تاکید زیادی به مسائل اخلاقی و رعایت اصول جوانمردانه دارد. به هر حال در بازی فوتبال اتفاق زیاد می‌افتد و دریافت کارت قرمز هم نشانه بی‌اخلاقی بازیکن نیست.

کدام بازی در نیم‌فصل اول برای شما سخت‌تر بود.

با توجه به اینکه ما در هفته‌های ابتدایی هنوز آمادگی لازم را نداشتیم بازی با تراکتورسازی در تبریز بدترین بازی ما بود. البته قصد ندارم توانایی و خوب بودن تیم حریف را زیر سوال ببرم ضمن اینکه همه می‌دانیم تراکتورسازی یکی از مدعیان قهرمانی و از تیم‌های قدرتمند لیگ است.

پیکان خریدهای خوبی در ابتدای فصل داشت اما یکی از آنها جواب نداد؛ آرش برهانی.

آرش به لحاظ اخلاقی فوق‌العاده خوب است و متاسفانه در دقیقه 10 بازی دوم با صبا مصدوم شد و مصدومیتش هم طول کشید و شاید یک ماه باشد که به ما اضافه شده است. از طرفی تیم ما به وحدت تاکتیکی رسید و همین جا را برای بازی کردن آرش تنگ کرد. اما همانطور که گفتید بازیکنان خوبی مثل رحمان احمدی، صادقی، ابراهیمی و شیری به تیم اضافه شدند. تیمی که یزدانی، نعمتی، بارانی، آقاخان و... را داشت. در واقع تمام بازیکنان ما عالی بودند و خیلی از آنها لیاقت رسیدن به پیراهن تیم ملی را داشتند البته من در ابتدای صحبت‌هایم گفتم که موفقیت تیم فقط به کادر فنی و بازیکنانش مربوط نمی‌شود و همه باشگاه از مدیریت و تیم بیرونی تا کادر فنی و گروه بازیکنان به بهترین شکل کارشان را انجام می‌دهند که موفقیت به دست می‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج