۴۵۲۷۵۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کامرانی‌فر: شخصیتم آرام است

رئیس دپارتمان داوری گفت: منکر اینکه یک کمک داور به فدراسیون آمد، نیستم اما درگیری با من نداشت.

خبرگزاری فارس: حسن کامرانی‌فر در حاشیه برگزاری کلاس‌های داوری در هتل آکادمی تهران در خصوص اینکه تعدادی از داوران فوتسال ناراحت بودند که چرا داوران فوتبال باید برای برگزاری کلاس‌ها به کیش بروند ولی داوران فوتسال باید در آلودگی هوای تهران در اینجا کلاس برگزار کنند، گفت: در ابتدا جا دارد از شما تشکر کنم که هر بار به خاطر برگزاری چنین کلاس‌هایی این مسیر دور را طی می‌کنید. ما چون تازه کار را شروع کردیم قدم به قدم جلو می‌رویم و در قدم اول نیاز داشتیم که داوران فوتبال را به کیش اعزام کنیم. در این بین با ۲ مدرس بزرگ حرف زدیم و آقای روزتی تا آخرین لحظه اعلام آمادگی کرد که به تهران بیاید ولی نمی‌دانم چرا به یک باره انصراف داد.

وی افزود: البته قبول دارم که باید نگاه‌ها به یک شکل باشد و ما به داوران فوتبال حق می‌دهیم اما از نظر دپارتمان و فدراسیون فوتبال داوران فوتبال و فوتسال تفاوتی با یکدیگر ندارند. اگر به اهمیت بازی‌ها هم دقت کنیم فوتسال چیزی کم ندارد و در آینده‌ای نزدیک کلاس‌هایی برای فوتسال برگزار می‌کنیم و حتی با فیفا هم مکاتبه کردیم و در خواست برگزاری کلاس برای داوران فوتسال را هم داریم.

خبرنگاری از کامرانی‌فر سؤال کرد آیا واقعا آقای اسدی از طبقه سوم فدراسیون فوتبال برای آرام کردن شما که با یک داور جر و بحث می‌کردید به طبقه اول آمد یا خیر، گفت: آنهایی که روحیات من را می‌شناسند می‌دانند که چنین چیزی نیست. از زمانی که وارد دپارتمان داوری شدم در اتاقم به روی همه باز است و فکر نمی‌کنم کسی تا به حال صدای من را شنیده باشد. من خلق و خویی آرام دارم و متاسفم برای عده‌ای که کارهای خوب دپارتمان داوری را نمی‌بینند و مشخص نیست آنها دنبال چه اهدفی هستند.

وی تاکید کرد: من معمولا به حواشی نمی‌پردازم اما به احترام شما که سؤال پرسیدید جواب دادم. خیلی‌ها سعی دارند من کامرانی‌فر را از مسیر خارج کنند و آنها سعی کردند با مطالبی که می‌نویسند من را به چالش بکشند اما من نه جواب می‌دهم و نه حرفی می‌زنم. شاید در این مدت کم کردن تعداد داوران آن هم به خاطر نمراتی که گرفتند باعث ایجاد حواشی شده اما این را هم اشاره کنم که منکر نیستم که یکی از کمک داوران برای صحبت با من به فدراسیون آمده بود ولی اصلا درگیری به وجود نیامد. حتی به آن کمک داور زنگ زده بودند که او را هم به چالش بکشند که این برایم جالب بود.

کامرانی‌فر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در ابتدای حضورتان اعلام کردیم که قرار است بعد از پایان نیم‌فصل نمراتی را به داوران بدهید و این موضوع چه شد، گفت: نمرات داوران آماده است. ما کارهای آماری خوبی انجام داده‌ایم و بعد از کلاس‌های کیش که به تهران برگردیم آمار نیم‌فصل را منتشر خواهیم کرد. این را هم برای اولین بار در ایران انجام می‌دهیم.

وی در خصوص اینکه نقدی به او وارد شده مبنی بر اینکه بلافاصله بعد از پایان بازی‌ها در مورد داوران مصاحبه می‌کند، گفت: قطعا حق با شماست. البته در بازی سپاهان به دلیل فشاری که به داور وارد شده بود نیاز دیدم از او حمایت کنم ولی سعی می‌کنم از این پس با آنالیز کامل در مورد عملکرد داوران اظهار نظر کنم.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص اینکه بنیادی‌فر به گونه‌ای قضاوت کرد که خیلی‌ها از او انتقاد کردند، گفت: او جزو ۳ داور اصلی ایران در آسیاست و کاندیدای قضاوت در چمپیون لیگ محسوب می شود. به نظر من با توجه به اینکه او یک داور سرعتی محسوب می‌شود و زمین ورزشگاه نقش جهان هم کیفیت خوبی داشت ما برای نزدیکی به صحنه‌ها چنین داوری را انتخاب کردیم و به نظرم خوب قضاوت کرد.

کامرانی‌فر افزود: به زودی فیلم‌هایی را در کنار هم قرار داده و منتشر می‌کنیم که ببینید مشابه همین پنالتی را چند هفته قبل یک داور دیگر برای نفت گرفته بود و قرار نیست اگر تیمی میزبان باشد یا میهمان روند داوری‌ها تغییر کند. ما امیدواریم نگاه‌ها نسبت به عملکرد داوران به گونه‌ای باشد که روی آنها فشار وارد نکنند.

وی در پایان در خصوص اینکه قلعه‌نویی از عملکرد زرگر دفاع کرده بود اما حسینی به او انتقاد کرد،‌ گفت: زرگر دیروز فوق‌العاده داوری کرد و تصمیمات شجاعانه گرفت. روزی که وارد دپارتمان شدم به داوران گفتم که با شجاعت داوری کنید و دیروز هم تیم داوری خوب قضاوت کرد و توانست نمره قبولی بگیرد. نظر مربیان هم برای خودشان محترم است ولی امیدوارم نظرات آنها به واقعیت نزدیک باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج