adexo3
۴۵۲۸۵۳
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

آلوده‌ترین نقطه تهران

کیفیت هوای تهران در سومین روز متوالی آلودگی هوا در شرایط ناسالم و وضعیت قرمز برای همه افراد قرار گرفت؛ این روند لحظه به لحظه رو به افزایش است و منطقه ۹ با شاخص ۱۰۹ کمترین و منطقه ۲ تهران با شاخص ۱۷۷ بیشترین آلودگی را دارند.

خبرگزاری تسنیم: کیفیت هوای استان تهران که هفته گذشته فقط برای ۲۴ ساعت و آن هم بر اثر وزش باد و باران در شرایط سالم قرار گرفته بود دوباره از روز جمعه به وضعیت ناسالم برای گروههای حساس و بیماران تبدیل شد و این روند با افزایش نسبی در سومین روز متوالی مواجه شده است.

آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در روز جمعه و شنبه موجب شد تا کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروههای حساس، بیماران، سالمندان و کودکان قرار بگیرد و البته همین امر مسئولان محیط زیست را به تمهیدات تکراری واداشت.

اما برنامه‌هایی همچون افزایش محدوده زوج و فرد، عدم فروش طرح ترافیک روزانه و تعطیلی معادن شن و ماسه نه تنها اثر بخش نشد بلکه ساکنان استان تهران در سومین روز متوالی آلودگی هوا با افزایش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و رسیدن به وضعیت قرمز مواجه شده‌اند.

امروز یکشنبه ۱۲ دی ماه ساکنان تهران و کلان‌شهرهایی همچون اصفهان، البرز و اراک از ابتدای صبح با هوایی بسیار آلوده، غبار گرفته و مه‌آلود روبرو شدند و شرایط کیفیت هوا در استان تهران از ابتدای صبح برای همه افراد ناسالم شد.

عدد شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ساعت ۹ صبح امروز با افزایش نسبت به مدت مشابه روز گذشته به ۱۵۳ رسید که نشانگر شرایط ناسالم شدن، اضطرار و وضعیت قرمز برای همه افراد است.

بنابر آخرین آمار به‌دست آمده از دستگاههای سنجش آلاینده‌ها، کیفیت هوای تهران که به شرایط اضطرار رسیده لحظه به لحظه در حال وخیم تر شدن است و این وضعیت در برخی مناطق استان تهران به مراتب نامناسب تر است.

در حال حاضر منطقه ۹ با شاخص ۱۰۹ مناسب‌ترین و منطقه ۲ تهران با شاخص آلودگی ۱۷۶ آلوده‌ترین منطقه تهران هستند؛ عدد شاخصهای ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در استان تهران به‌ترتیب آلودگی به‌شرح ذیل است:

منطقه دو: ۱۷۶

منطقه چهار: ۱۷۵

منطقه ۶: ۱۷۱

منطقه ۲۰: ۱۶۶

منطقه ۱۸: ۱۶۸

منطقه ۲۱: ۱۶۰

منطقه ۱۳: ۱۵۶

منطقه ۲۲: ۱۵۱

منطقه هفت: ۱۵۳

منطقه ۱۱: ۱۵۷

منطقه ۱۰: ۱۴۰

منطقه هشت: ۱۳۱

منطقه پنج: ۱۳۰

منطقه یک: ۱۱۵

منطقه ۱۵: ۱۲۶

منطقه ۱۴: ۱۰۶

منطقه ۹: ۱۰۹

بنابر تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

گفتنی است که سازمان هواشناسی کشور در روزهای گذشته از ادامه پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و شهرهای صنعتی خبر داده بود و تأکید کرد که کیفیت هوای پایتخت برای همه افراد ناسالم خواهد شد و افراد از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب پس چرا تعطیل نمیکنین

    • بدون نام

      منطقه 14 با شاخص 106 اوله یا منطقه 9 ؟

    • فضولباشی

      الوده ترین نقاط تهران ادارات دولتی

    • بدون نام

      میمیرین تعطیل کنید باید بچه های مردم بمیرن تا شما دست به کار شین

    • بدون نام

      همه ی خیابونای تهرانپارس رو مه والودگی گرفته توی خونه هم نمیشه نفس کشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج