۴۵۳۴۲۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ چرا ایرانی‌ها لاغر هستند؟

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:
مردم فکر می‌کنند مسئولان به فکرشان نیستند که ما امروز ثابت می‌کنیم این‌طوری نیست. مسئولان با برنامه‌هایی که ترتیب داده‌اند، کاری کرده‌اند که مردم همیشه لاغر و سلامت بمانند. چطوری؟ این‌طوری: مثلا شما داری خسته و کوفته پیاده می‌روی منزل، سر چهارراه دوتا ون ایستاده، چنان استرس می‌گیری که شش‌کیلو کم می‌کنی. یا داری با رفقا و خانواده می‌روی رستوران، وسط خیابان طوری مانع گذاشته‌اند که در مناطق جنگی هم این‌طوری حساس قضیه نیستند. هیچی خلاصه، شما همین که این وضع را می‌بینی، سه‌کیلو کم می‌کنی. بعد لرزلرزکنان رد می‌شوی و با یک حالت من‌بمیرم‌مارونگه‌ندار توی چشم آنها نگاه می‌کنی (همین مرحله از تک‌تک سرنشینان اتومبیل دوکیلوگرم کم می‌کند) اگر ماشین شما را نگه دارند، دردم نفری چهارکیلو کم می‌کنید.
اگر صندوق عقب را بزنند بالا، نفری نیم‌کیلوي دیگر کم می‌کنید، اگر در داشبورد را باز کنند، نفری یک‌کیلو کم می‌کنید، اگر زیر صندلی را نگاه کنند که آخ‌آخ... نفری هفت‌کیلو کم می‌کنید. شاید شما بگویید اگر آدم ریگی به کفش نداشته باشد استرس هم ندارد. نه عزیزم. طوری ماشین را می‌زنند کنار که شما به خودت شک کنی. یک‌بار مادربزرگ ما در همین لحظات استرس‌زا، شیشه اسیتون و لاک‌پاک‌کن را از استرس قورت داد که گرفتار نشویم. یا شما تصور کنید روزنامه‌نگار هستید. اصولا روزنامه‌نگاری طوری است که روزانه ۹کیلو کم می‌کنی و هرگز چاق نمی‌شوی. خیلی از پزشکان تغذیه آدم‌های چاق را که هرگز لاغر نمی‌کنند، می‌فرستند تحریریه روزنامه «شرق» که دوماه کار کنند و لاغر شوند.
روش‌های ماهانه هم داریم. این‌طوری که شما سر ماه‌به‌ماه یکهو می‌فهمی همه‌چیز گران شده یا کارفرما از کار بیرونت کرده، این روش حتمی است و شما یکهو ۱۵کیلو کم می‌کنی. اگر روش‌های ماهانه هم جواب ندهد، روش‌های فصلی و سالانه وجود دارد که با سخنرانی دولتمردان، شهروندان چنان استرسی می‌گیرند که دردم ۲۰کیلو کم می‌کنند. اگر این روش هم جواب نداد، هر چهارسال یک‌بار دم انتخابات چنان می‌دوید که بیشتر از ٦٠کیلو کم می‌کنید. حالا با این اوصاف به نظر ما کسانی که غذا نمی‌خورند تا لاغر شوند واقعا قدر مسئولان را نمی‌دانند.
وصیت: سوفیا... سوفیا... من از وقتی عاشق تو شدم، اشتهام باز شد، ولی از وقتی بابات تو را از من دور کرد - با اینکه عاشق دست‌پخت مامانم هستم - نتوانستم لب به غذا بزنم. عاشق گرسنه تو؛ میدون دوم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی وقت بود مطلبی نگذاشته بودیدا
      عالی بود
      کی بشه عروسیتون با سوفیا خانم
      ممنون بروز میکنید مطلب جالبی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج