۴۵۶۴۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

توصیفات عجیب و غریب احمدی نژاد از مشایی

رئیس‌جمهور در آیین اعطای نشان فرهنگ به اسفندیار رحیم‌مشایی، با توصیفات عجیب و غریب، وی را مردی «بهاری بهاری بهاری» خواند.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور در آیین اعطای نشان فرهنگ به اسفندیار رحیم‌مشایی، با توصیفات عجیب و غریب، وی را مردی «بهاری بهاری بهاری» خواند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در مراسم ملی استقبال از نوروز و در آیین اعطای نشان فرهنگ به اسفندیار رحیم‌مشایی، با اشاره به اینکه این جلسه با یاد خداوند برپا شده است و در آن از یکی از خادمان بزرگ و عزیز فرهنگ این سرزمین تجلیل و قدردانی می شود، گفت: گمان می‌کنم در جمع شما اندیشمندان و هنرمندان که با فرهنگ ایران آشنا هستید جایی برای سخن بنده نباشد.

وی افزود: به عنوان عرض ارادت به ساحت ملت ایران و تمام خوبی‌ها و زیبایی‌ها چند نکته را عرض کنم؛ گرچه برادر عزیزم مهندس مشایی با بیان رسای خود تمام حرف‌ها را زدند.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ می‌دانید که انسان دردانه هستی است، همه عالم برای انسان است. خداوند انسان را خلق کرده تا بهاری زندگی کند. بهاری بیاندیشد. خدای انسان را برای زندگی در زمستان خلق نکرده است.

احمدی‌نژاد گفت: بهار حقیقی انسان در سایه استقرار عدالت، توحید و عشق به دست می‌آید. جایی که تمام انسان‌ها دل خود را مالامال از عشق به دیگران کنند. برای سعادت انسان های دیگر تلاش و فداکاری کنند. بهار انسان زمانی است که در آن خبری از غم، غصه، تبعیض و ظلم و تحقیر انسان ها نباشد و انسان در جایگاه حقیقی خود قرار بگیرد.

وی افزود: انسان بالاترین درجه هستی خداوند است گرچه در نظام خاکی آفریده شده اما جایگاه شایسته انسان جلوه جلیل خداست.

رئیس‌جمهور ادامه داد: بهار انسان زمانی است که تمام انسان‌ها آئینه جلوه خداوند شوند، تمام پیامبران به دنبال این بودند تا بهار انسانیت را به انسان‌ها یادآوری کنند، آمده‌اند تا دست انسان را بگیرند و برای رسیدن به بهار یاری کنند.

رئیس‌جمهور گفت: ملت بزرگ ایران در طول تاریخ به دنبال بهار بوده است، اولین ملتی که حقیقت بهار را شناخت و برای رسیدن به آن حرکت کرد، ایرانیان بودند.

احمدی نژاد افزود: در ابتدای هر بهار نوروز اولا تجدید میثاق ملت ایران با بهار است و ثانیا نشانه اراده ملت ایران و عمق خواست آنان برای رسیدن به بهار حقیقی است.

وی ادامه داد: هر سال این میثاق برای رسیدن به بهار تجدید می‌شود. چند هزار سال است که ملت ایران در هزار بهار و در افقی بالاتر با بهار تجدید میثاق می‌کنند.

رئیس‌جمهور افزود: نوروز جشن انسان است و یادآور بهار و برای رسیدن به بهار است، نوروز جشن همدلی است. جشن بازگشت به حقیقت انسان است، اگر ملت ایران پیام زرتشت را گرفت و پای آن جانفشانی کرد به خاطر آرزوی عمیق ملت ایران برای رسیدن به بهار بود.

وی ادامه داد: زمانی که ملت ایران به عنوان یک ملت متمدن و بافرهنگ بر خلاف تمدن‌های اصلی بشری با آغوش باز اسلام را پذیرفت باز به خاطر عشق به بهار بود و حقیقت بهار را در پیام پیامبر(ص) انتخاب کرد.

احمدی‌نژاد گفت: امروز هم ملت ایران به دنبال بهار است، امروز حوادث می‌آیند و می‌گذرند. فراز و نشیب‌ها می‌آیند و می‌گذرند آنچه می‌ماند جوهر و حقیقت یک ملت است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران از ابتدای تاریخ ملتی پاک، مومن، موحد و عاشق بهار و عاشق انسانیت بوده است.

وی تصریح کرد: من از تمام هنرمندان عزیز تشکر می‌کنم. دیدید نزدیک به ۴ ساعت فقط و فقط گوشه‌ای از هنر این سرزمین به نمایش درآمد، گوشه‌ای از این عشق بی‌پایان مردم به این سرزمین و به بهار و آینده بشریت به نمایش درآمد.

وی افزود: معلوم است ملتی که هزاران سال عاشق بهار بودند ملتی هنرمند هستند و هنر در ذات ملت ایران است. همه کسانی که با ایمان به خدا و عشق به بهار تلاش و زندگی می‌کنند به این مسئله باور دارند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به تجلیل از اسفندیار رحیم‌مشایی گفت:‌در این مراسم از فرزند برومند ملت ایران تجلیل شد. برای من سخن گفتن از جناب مهندس مشایی سخت است.

وی گفت: باید شهادت دهم این مرد، دلی پاک و زلال دارد. مردی است مهربان و عاشق تمام انسان‌ها و ایمانی دارد به استواری دماوند. من افتخار آشنایی با ایشان را در ۲۷ -۲۸ سال قبل داشتم واین آشنایی با عنایات خداوند بر این بنده کوچک ادامه یافته است.

احمدی‌نژاد گفت: من ایشان را مدیری مسلط و مدبر می‌دانم. ایشان مرد هنر و مرد عشق است ،با تلاش استثنایی ایشان و نقش‌آفرینی فوق‌العاده آقای مشایی در یک دوره کوتاه چند برابر دولتهای گذشته تاریخ و میراث ایرانیان ثبت جهانی شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ایشان برای همه برادری دلسوز است، من ندیدم کسی با ایشان ملاقات کند و بدون اراده قبلی شیفته ایشان نشود،شیفته اخلاق، منش و بزرگی ایشان.

احمدی‌نژاد گفت: آقای مشایی صاحب اندیشه است، صاحب نظریه است. در زمینه‌های گوناگون و اساسی جهان و انسان و رابطه انسان با خدا و مدیریت جهانی صاحب نظر است، بر خودم وظیفه می‌دانم به نمایندگی از ملت ایران از ایشان تقدیر کنم. البته من برای نصب نشان فرهنگ از ایشان اجازه گرفتم که آیا اجازه می‌دهید آن را نصب کنم و آن را جزو افتخارات خود می‌دانم که علیرغم تمام ناملایمات، خداوند متعال این توفیق را به بنده داد که بنده به نمایندگی از ملت از یک فرزند برومند ملت تجلیل کنم.

احمدی‌نژاد گفت: ملت قدر فرزندان خود را می‌داند و می‌شناسد، اگر من بخواهم آقای مهندس مشایی را در یک کلمه معرفی کنیم ایشان مردی «بهاری بهاری بهاری» است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج