۴۵۸۱۸۹
۶ نظر
۵۱۴۷
۶ نظر
۵۱۴۷
پ

بازی GTA؛ ماشین دزدی به سبک حرفه ای ها

سال ۲۰۱۷ با نسخه جدید از بازی GTA همراه خواهدبود. این بازی از کجا آمده و در این دو دهه چه مسیری را طی کرده است؟

هفته نامه همشهری جوان - محمدتقی حاجی موسی: سال ۲۰۱۷ با نسخه جدید از بازی GTA همراه خواهدبود. این بازی از کجا آمده و در این دو دهه چه مسیری را طی کرده است؟

اخیرا راک استار، ناشر بازی GTA یا Grand Theft Auto اعلام کرد که برای سال ۲۰۱۷ قرار است آپدیتی را برای نسخه V این بازی به بازار بفرستد و حالا که این گزارش را می خوانید احتمالا این نسخه به دست بازی خورها رسیده و دارند در خیابان های شلوغ آمریکا ماشین هایشان را می دزدند. ورژن قبلی این بازی در سراسر دنیا ۷۰ میلیون نسخه فروش داشته و در آپدیت سال نو مراحل و جوایز جدیید به بازی قبلی اضافه شده که کاربران می توانند در دنیای بازی از فروش وسایل نقلیه سرقتی ۵۰ هزار دلار بیشتر درآمد کسب کنند.

ویژگی های خاص GTA باعث شده این بازی همچنان یکی از پرفروش های هفته باشد و در این نزدیک به دو دهه جایگاهش را از دست ندهد؛ جایگاهی که با ماشین دزدی به دست آمده است.
بازی GTA؛ ماشین دزدی به سبک حرفه ای ها

GTA, ۱۹۹۷
برای اولین بار به دنیا معرفی و توسط DMA Desing و BMG Interactive در اروپا و آمریکای شمالی منتشر شد. این بازی ابتدا برای سیستم عامل های dos و ویندوز ارائه شد اما در دسامبر همان سال نسخه پلی استیشن آن در اروپا و تابستان سال بعد در آمریکای شمالی عرضه شد. داستان بازی از این قرار بود که یک گروه خلافکار در سه شهر خیالی آمریکا که خیلی شبیه به نیویورک، میامی و احتمالا شهری در کالیفرنیا بودند، به سرقت بانک، قتل و دیگر جرائم دست می زدند اما مهم ترین کارشان سرقت خودرو مردم در خیابان بود که اسم بازی هم از همان گرفته شد.

مارس 1999
Grand Theft Auto: London ۱۹۶۹
به عنوان دومین قسمت بازی عرضه شد که ابتدا برای ویندوز بود و بعد در ماه آوریل نسخه پلی استیشن آن هم به بازار آمد. نکته جالب درباره این سری این بود که می شد از آن به عنوان یک سی دی صوتی استفاده کرد و آهنگ هایش مورد استقبال قرار گرفت. همین استقبال در پایان سال، جایزه بفتای موسیقی را در بخش سرگرمی ها برای بازی به ارمغان آورد.
بازی GTA؛ ماشین دزدی به سبک حرفه ای ها

سپتامبر ۱۹۹۹
Grand Theft Auto2
قسمت دوم واقعی بازی که ماجرایش شبیه به قسمت قبلی بود و از لحاظ گرافیکی پیشرفت داشت، عرضه شد که کاربر بازی را از بالا می دید و کاراکتر با پای پیاده یا سوار بر ماشین به هر جای شهر که می خواست سفر و مردم را خفت می کرد. شهر به سه منطقه تقسیم شده بود، اولین بخش مرکز شهر یا downtown که مرکز فعالیت و بازار بود، بخش دوم منطقه رزیدنتال که زندان شهر در آن قرار داشت با چندین نیروگاه برق آبی بزرگ و مراکز خرید و بخش سوم هم منطقه صنعتی با یک بندر بزرگ و نیروگاه هسته ای و البته معبد کریشنا.

2001
Grand Theft Auto III

22 اکتبر قسمت سوم بازی برای پلی استیشن منتشر شد و سال 2003 نسخه xbox هم به بازار آمد. زاویه دید سوم شخص شد و همچنان پیاده روی و ماشین سواری کاراکتر را به نقاط مختلف شهر می برد. مهم ترین تغییر بازی سه بعدی شدن آن بود و به خاطر حملات 11 سپتامبر زمان انتشارش به تاخیر افتاد. این بازی با 17 میلیون نسخه، پرفروش ترین بازی سال 2001 شد.
بازی GTA؛ ماشین دزدی به سبک حرفه ای ها

۲۰۰۲
Grand Theft Auto: Vice City ،
ماجرای بازی در Vice City که نمونه ای از میامی بود، می گذشت و از زمانی آغاز می شد که تامی ورچتی از زندان آزاد می شد. بعد از این که او درگیر یک ماجرای تجارت مواد مخدر می شد، تصمیم می گرفت یک باند تبهکاری تشکیل دهد و تمام مجرمان شهر را زیر سایه خود بگیرد. بار دیگر بازی پرفروش ترین بازی سال شد و بیش از 20 میلیون نسخه از آن فروش رفت.

2004
Grand Theft Auto: San Andreas
بازی در ایالت خیالی سان آندرس که احتمالا مشابه ایالات کالیفرنیا و نواداست، رخ می دهد و سه شهر بزرگ دارد به نام های لس سانتوس، سن فیررو و لاس ونتوراس که هر کدام مشابه شهرهای لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس هستند. در بازی مردی به نام کارل جانسون یا CJ بعد از قتل مادرش به لس سانتوس بر می گردد و تلاش می کند انتقام مادرش را بگیرد. این وسط دوستان قدیمی، پلیس های فاسد و باندهای تبهکاری دشمنان او هستند. 27.5 میلیون نسخه فروش باز هم GTA را در صدر پرفروش های سال قرار دارد. همچنین پرفروش ترین بازی تاریخ پلی استیشن 2.
بازی GTA؛ ماشین دزدی به سبک حرفه ای ها

۲۰۰۸
Grand Theft Auto IV
قبل از این، سه نسخه براساس قسمت قبلی منتشر شد به نام های ADVANCE: Liberty city stories و vice city stories که تفاوت چندانی با سن آندرس نداشتند. در سری چهارم اما گرافیک به شدت تغییر کرده و همه چیز واقعی تر شده بود. فضای شهر هم بیشتر شبیه به نیویورک بود. این بازی از سال 2006 تبلیغ می شد و خیلی ها منتظرش بودند و همین انتظار باعث شد بعد از انتشار، کلی رکورد بکشند و سریع ترین بازی دنیا شد که توانست به رکورد فروش 310 میلیون دلار در روز اول برسد و در هفته اول 500 میلیون دلار فروخت. بازیف لقب بازی سال را گرفت و بهترین ویدئوگیم تمام تاریخ را هم به خود اختصاص داد.

2013
Grand Theft Auto V
قسمت پنجم، پنج سال بعد از قسمت چهارم منتشر شد و در این پنج سال و به طور خاص در سال ۲۰۰۹ سه آپدیت برای بازی منتشر شد اما قسمت پنجم این قابلیت را داشت که به صورت اول شخص و سوم شخص بازی شود. بخش آن لاین و چند نفره به بازی اضافه شد و خیلی زورد رکوردها جا به جا شدند.

در روز اول انتشار، قسمت پنجم GTA V، 800 میلیون دلار فروخت و در یک هفته این رقبم به یک میلیارد دلار رسید. برخی به آن لقب بهترین بازی تمام تاریخ را دادند و یک عالم جایزه دیگر و حالا بعد از سه سال، آپدیت جدید بازی منتشر شده که احتمالا باز هم رکوردها را می شکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین بازی هستن

    • کبیرخان

      بازیهاش عالین

    • جواد

      عالی

    • بدون نام

      خیلی خیلی بازیش خوب

    • بدون نام

      آقا من تو بازیGTA5اونجایی که cjمیره پیش یه آدمی به اسم مدداگ...اونجا گیر کردم خواهشا اگه کسی اون مرحله رو رفته راهنماییم کنه

    • داوود

      چه شکلی نصبش کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج