۴۶۰۴۹۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مشحون: بائرمن را از بازگشت پشیمان کردند

بسکتبال ملی ایران با حضور دیرک بائرمن به آرامشی نسبی رسیده بود.

روزنامه شهروند: بسکتبال ملی ایران با حضور دیرک بائرمن به آرامشی نسبی رسیده بود. مربی بادانش آلمانی از بهترین مربیان خارجی بود که در سال‌های اخیر به ورزش ایران آمده بود. با این‌که در دوره حضور او در تیم‌ملی بازیکنان قدیمی که از نسل طلایی بسکتبال بودند، دیگر در تیم‌ملی جایی نداشتند اما بائرمن توانست توانایی‌های خود را اثبات کند. مربی آلمانی وقتی برای تعطیلات کریسمس به کشورش برگشت دیگر به ایران نیامد. او در اقدامی غیرحرفه‌ای با ارسال ایمیل به فدراسیون ایران بدون آوردن دلیل و عذر موجه از ادامه کار عذرخواهی کرد و گفت دیگر نمی‌تواند کارش را با تیم‌ملی ادامه دهد. در همین زمان خبر عقد قرارداد او با باشگاه آلمانی هم منتشر شد تا مشخص شود دلتنگی برای فرزند بهانه‌ای بیش نبوده است. محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار «شهروند» نکات جدیدی را درباره جدایی بائرمن و آینده بسکتبال ایران مطرح کرده که در ادامه می‌خوانید:
این روزها اهالی بسکتبال نگران آینده تیم‌ملی هستند. برای ادامه مسیر تیم‌ملی چه تصمیمی گرفته‌اید؟

نگرانی اهالی بسکتبال و علاقه‌مندان به این رشته برای من قابل درک و احترام است. وقتی سرمربی سابق تیم‌ملی در اقدامی عجیب و غیرمنتظره قراردادش را یک طرفه فسخ کرد، برای خود من هم نگرانی به وجود آمد. ما سریعاً باید تصمیم می‌گرفتیم و تکلیف تیم‌ملی را روشن می‌کردیم. جلسه‌ای با حضور ریش سفیدان و کارشناسان بسکتبال برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در شرایط فعلی هیچ گزینه‌ای بهتر از شاهین طبع برای تیم‌ملی نیست. البته او قبلاً هم در کادر تیم‌ملی حضور داشت و با بچیروویچ و بائرمن کار کرده بود به همین دلیل با شناخت کافی از تیم‌ملی می‌توانست مناسب‌ترین گزینه باشد.

شاهین طبع با اختیار تام سرمربی شد یا فدراسیون برای انتخاب دستیارهای او تصمیم گیری می‌کند؟

خیر، فدراسیون هیچ دخالتی در انتخاب اعضای کادر فنی نخواهد داشت. ما به شاهین طبع اختیار تام داده‌ایم و او به تنهایی اعضای کادر فنی را مشخص خواهد کرد. البته فعلاً تماسی با فدراسیون نگرفته و برنامه‌ای برای آغاز اردوها نداده اما فدراسیون بهترین شرایط را برای کادر فنی جدید ایجاد خواهد کرد.

با این شرایط دیگر تمایلی به جذب مربی خارجی برای تیم‌ملی ندارید؟

واقعیت امر این است که در جلسه‌ای که با خبرگان بسکتبال داشتیم همه آنها حتی خود شاهین‌طبع اعتقاد به حضور مربی خارجی در تیم‌ملی داشتند. ما هم تصمیم داریم رزومه برترین مربیان اروپایی را بررسی کنیم تا بهترین گزینه برای تیم‌ملی انتخاب شود. البته درحال حاضر هیچ سرمربی خوبی در دنیا بیکار نیست و باید منتظر پایان مسابقات اروپایی بمانیم تا ببینیم کدام مربی را می‌توانیم به ایران بیاوریم.

هنوز درباره رفتن بائرمن ابهامات زیادی وجود دارد. شما بهانه‌های او را پذیرفتید؟

توجیه بائرمن برای فسخ قراردادش با ما اصلاً برای من قابل قبول نبود. او یک مربی حرفه‌ای اروپایی است، مگر می‌شود یک مربی در سطح اول بسکتبال دنیا به‌خاطر دلتنگی برای فرزند ٣ ساله‌اش محل کار خود را ترک و قراردادش را فسخ کند؟ بائرمن یک‌سال و نیم پیش به ایران آمد که دخترش تازه آن موقع به دنیا آمده بود. الان فرزند او سه ساله است، اگر قرار بود به پدرش نیاز داشته باشد در دوران نوزادی این نیاز را داشت. در هر صورت بهانه بائرمن برای ترک ایران قابل پذیرش نیست. کار او علاوه بر غیرحرفه‌ای بودن، غیراخلاقی و ناجوانمردانه بود. فکر می‌کنم بائرمن وقتی به آلمان رفت از بازگشت به ایران پشیمانش کردند. آن باشگاه هم توانست رضایتش را جلب کند و بائرمن هم پیش خودش فکر کرده جریمه فسخ قرارداد را می‌دهد. او با ما قرارداد ٤ ساله داشت و طبق توافق و قراردادی که ما با او منعقد کردیم تا زمانی که هدایت تیم‌ملی ایران را برعهده داشته حق مذاکره و بستن قرارداد با تیم دیگری را نداشته؛ به همین دلیل ما هم از این موضوع به راحتی نمی‌گذریم. از او به فدراسیون جهانی شکایت کرده‌ایم و تا آخر هم پای گرفتن حق بسکتبال ایران می‌ایستیم.

او حتی گفته حاضر است غرامت هم به فدراسیون بدهد؟

در این ماجرا حق بسکتبال ایران ضایع شده است. ما اگر میلیون‌ها تومان هم پول بگیریم رفتن بائرمن برایمان جبران نمی‌شود. ما به دانش و بینش بائرمن بیشتر از هر چیزی نیار داشتیم و پول دوای دردمان نیست.

قبول دارید که فدراسیون کار سختی برای انتخاب سرمربی جدید دارد؟

متاسفانه همین‌طور است. ما دیگر نمی‌توانیم هر مربی را به ایران بیاوریم و باید کسی سرمربی تیم‌ملی بسکتبال شود که در حد بائرمن باشد. باید با دقت و مطالعه زیاد سرمربی بعدی را انتخاب کنیم.

با رفتن بائرمن بازیکنان قدیمی تیم‌ملی دوباره برمی‌گردند؟

صمد نیکخواه، کامرانی و آفاق در صحبت‌های‌شان تأکید کرده‌اند هر وقت که تیم‌ملی به آنها نیاز داشته باشد و اعلام نیاز کند آنها برمی گردند. ما بازیکنانی را می‌خواهیم که برای پیراهن تیم‌ملی ارزش قایل باشند و برایش جان دهند.

این روزها بحث غیرقانونی بودن فعالیت شما به دلیل بازنشستگی هم مطرح شده است. این موضوع را تأیید می‌کنید؟

این موضوع را رسانه‌هایی مطرح کردند که دل‌شان نمی‌خواهد من در فدراسیون حضور داشته باشم. هیچ نامه‌ای از وزارت ورزش مبنی بر بازنشستگی به دست من نرسیده ضمن این‌که من مجوز لازم برای ادامه فعالیت در فدراسیون مجوز لازم را دارم. کسی که این موقعیت و جایگاه را به من داده خودش فقط می‌تواند آن را بگیرد و نه هیچ فرد و جریان دیگری. باز هم تأکید می‌کنم هیچ نامه‌ای درباره بازنشستگی به دست من نرسیده است.

خودتان هم به ادامه کار در فدراسیون تمایل دارید؟

افتخار من این است که امانتی که به من سپرده شده بود را به بهترین نحو نگهداری و اداره کردم. مسئولان به من فرصت دادند و مرا دعوت به کار کردند. من هم صادقانه کار کردم و هرچه وظیفه‌ام بوده را انجام داده‌ام. من تا الان به بسکتبال ادای دین کرده‌ام اما مدیریت که قرار نیست موروثی باشد و من هم روزی این صندلی را ترک خواهم کرد. تا روزی که در فدراسیون باشم ادای دین می‌کنم و هر روزی هم که برای رفتنم تصمیم‌گیری شود این تصمیم را به روی چشم می‌گذارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج