۴۶۰۷۵۲
۶۹ نظر
۱۰۹۹۱
۶۹ نظر
۱۰۹۹۱
پ

فارع التحصیلان این رشته ها بیکار نمی مانند

همین اول کار، حساب مان را با هم وابکنیم. ما ناامیدی را درک نمی کنیم. نمی توانیم بپذیریم کار وجود ندارد. وقتی در رشته هایی مثل علوم انسانی که معروف است فضای شغلی ندارد می شود در ۸۸ درصد موارد، کار پیدا کرد پس در همه رشته ها می شود با کمی زرنگی و جسارت و صرافت، یک شغل خوب پیدا کرد.

روزنامه هفت صبح: همین اول کار، حساب مان را با هم وابکنیم. ما ناامیدی را درک نمی کنیم. نمی توانیم بپذیریم کار وجود ندارد. وقتی در رشته هایی مثل علوم انسانی که معروف است فضای شغلی ندارد می شود در ۸۸ درصد موارد، کار پیدا کرد پس در همه رشته ها می شود با کمی زرنگی و جسارت و صرافت، یک شغل خوب پیدا کرد. البته شاید این ناامیدی از همان اول انتخاب رشته در میان بسیاری از محصلان وجود داشته.

آخرین آمارها نشان می دهد از هر دو نفر که به دانشگاه رفته اند، یکی هدفی نداشته و خانه نشین شده. از آقایان ناامیدتر، خانم ها هستند که ۶۵.۵ درصدشان اصلا کار پیدا نمی کنند اما ما می خواهیم بر اساس گزارشی که وزارت کار ارائه داده، به شما رشته هایی را معرفی کنیم که در عین ناباوری، کلی کار برای شان وجود دارد.

بعضی رشته ها مثل تربیت معلم با ۸ درصد، روزنامه نگاری ۸.۸ درصد و بهداشت با ۷.۹ درصد اوضاع خیلی خوبی برای اشتغال و جستجو برای کار دارند اما در عوض رشته هایی مثل مهندسی کامپیوتر با ۴۰ درصد و محیط زیست با ۵۰ درصد بیکاری، اصلا جای ریسک انتخاب به عنوان رشته تحصیلی دانشگاهی باقی نمی گذارند. پیشنهاد ما به شما این است؛ به جای این که به فرصت شغلی فعلی رشته تحصیلی تان فکر کنید، به این فکر کنید که در ۱۰ سال آینده، کشور به چه متخصصانی نیاز دارد. این کلید پیدا کردن کار است.

۱. معلم شدن شما قطعی است | ۹۲ درصد

فارع التحصیلان این رشته ها بیکار نمی مانند
در گزارش وزارت کار، ردیفی در نظر گرفته شده که با عنوان «تربیت معلم و علوم تربیتی» شناخته می شود. از گذشته دور، یکی از راحت ترین روش های شاغل شدن، معلم شدن بوده. آقایان سربازی نمی روند، سابقه خدمت شما از همان 18 سالگی محاسبه می شود. بنابراین خیلی راحت می توانید در همان 48 سالگی بازنشسته شوید. از همان روز اول حقوق می گیرید. دیگر چه از این بهتر. اما خب، سختی های درس دادن به بچه های قد و نیم قد دبستانی و شر 13-12 ساله و نوجوان تازه بالغ شده دبیرستانی واقعا سخت است. به هر حال فقط 8 درصد احتمال دارد کار پیدا نکنید.

2. روزنامه نگارها را روی دست می برند | 92 درصد
از روزنامه نگاری بگیرید تا رشته های مرتبط با روابط عمومی و اطلاع رسانی و کلا هر رشته در حوزه رسانه باشد، شما را یک راست به سر کار می برد. البته این رشته جزو کم جمعیت ترین رشته های تحصیلی به لحاظ تعداد محصل و فارغ التحصیل است. این رشته در حال حاضر در کل کشور ۴۲ هزار نفر فارغ التحصیل دارد که از این تعداد ۱۹ هزار نفر اصلا دنبال شغل نیستند اما از کل کسانی که دنبال کار هستند، فقط دو هزار نفر کار نمی کنند. به این ترتیب می توان امید داشت که اگر به دنبال رشته ای هستید که با وجود حقوقی کم، فضای کاری زیادی دارد، روزنامه نگاری رشته خوبی است.

۳. تا دل تان بخواهد برای حقوق خوانده ها کار هست | ۸۰ درصد

اگر سری به کتابخانه های عمومی شهرتان بزنید، تعداد زیادی جوان در حال خواندن درس می بینید که خود را آماده کنکور کارشناسی ارشد می کنند. از بین آنها دو سه رشته هستند که واقعا تعداد زیاد متقاضیان قبولی شان بیشتر از رشته های دیگر است، جوری که واقعا به چشم می آیند. دانشجویان حقوق یکی از آن سه دسته هستند. دانشجویان حقوق، فقه و حقوق، علوم قضایی و خیلی از گرایش های دیگر به دنبال وکالت، قضاوت و خیلی از رشته های دیگر هستند. این افراد حتی در نیروی انتظامی، قوه قضاییه، بانک ها و بسیاری از موسسات دولتی و خصوصی کار پیدا می کنند. واقعا حسودی مان می شود که به فضای کاری حقوق خوانده ها فکر کنیم.

۴. مدیر شدن چه راحت | ۸۱ درصد

فارع التحصیلان این رشته ها بیکار نمی مانند
دومین دسته از میان دسته هایی که بهتان گفتیم کلی متقاضی درس خواندن برای قبول شدن در کنکور کارشناسی ارشد دارد، بر و بچه های رشته مدیریت است. از بازرگانی و صنعتی بگیرید تا بیمه. ماشاءالله رشته های پردرآمدی هستند و البته پر تقاضا در بازار کار. دانشجویان اقتصاد 4 سال در کارشناسی و حداقل دو سال در کارشناسی ارشد درس می خوانند تا بلکه در فضای بورس و بانک کار کنند، یک دفعه با لیستی مواجه می شوند که برای کارمند بانک، در صدر آنها نام رشته «مدیریت مالی» نوشته شده. در بیمه می خواهید کار کنید، انتخاب اول مدیران، فارغ التحصیلان رشته «مدیریت بیمه» است. کار بازرگانی انجام بدهید، «مدیریت بازرگانی». همان قدر که فارغ التحصیل در این رشته هست، کار هم وجود دارد.

5. مهندسان در جهان کامیاب اند | 80 درصد

دهه هفتاد آنقدر رشته پزشکی در بورس بود و همه دوست داشتند پزشک شوند که کم کم کشور با معضل نبود مهندس روبرو شد. طوری که در دهه هشتاد از این ور بام افتادیم. دهه هشتاد یکسره متعلق به رشته های مهندسی بود. همه دوست داشتند مهندس شوند. مکانیک، عمران، مهندسی پزشکی، شیمی، برق و ... ما هم تعجب کردیم از نرخ بیکاری این رشته. در جدول وزارت کار می بینیم که فارغ التحصیلان این رشته در حد 20 درصد بیکار می مانند. از جمع دو میلیون و 300 هزار نفر فارغ التحصیل این شاخه علمی، یک میلیون و 100 هزار نفر آن اصلا دنبال کار نرفته اند. از بین مابقی افراد 957 نفر دارند کار مهندسی انجام می دهند.

6. بروید پزشکی بخوانید یا نخوانید؟ | 78 درصد

فارع التحصیلان این رشته ها بیکار نمی مانند
با یک رشته خاص طرف هستیم. واقعا بگوییم یک رشته پردرآمد را رها کنید و بروید یک رشته مهندسی بخوانید که در بازار برای آن دست زیاد است یا بگوییم بی خیال سختی قبول شدن در این رشته بشوید. یادم نمی رود. وقتی پسرخاله ام داشت برای این رشته درس می خواند، صبح و شب را نمی فهمید اما یکباره با قبولی اش در این رشته همه خانواده را خوشحال کرد. دیگر نصف راه را رفته بود. الان هم دیگر تخصص اش را می خواند و خوب، باید انتظار داشته باشیم همینجور خانه و ماشین و سفرهای اروپایی اش از راه برسد. با یک پزشک طرف هستیم. فقط حواس تان باشد جزو ۲۲ درصد بیکار این رشته نباشید.

۷. برای معمار شدن چالش سختی پیش رو دارید | ۷۴ درصد

خیلی راحت همین اول کار بگوییم که ۷۴ درصد از کسانی که از رشته معماری فارغ التحصیل می شوند در همان رشته معماری مشغول به کار می شوند. عدد کمی نیست. این رشته به همراه مهندسی عمران، یک میلیون و ۳۵ هزار نفر فارغ التحصیل دارد اما از بین این افراد فقط ۳۶۳ هزار نفر در این رشته توانسته اند کاری پیدا کنند و البته در این رشته حدود ۵۴۴ هزار نفر اصلا دنبال پیدا کردن کار نرفته اند. این میزان ناامیدی در پیدا کردن کار واقعا نوبر است. البته حجم سختی ها و شب زنده داری ها برای رساندن پروژه های پر زحمت معماری واقعا دردناک است. شاید باید حق داد که این سختی ها باعث شود تا دانشجویان معماری کمی سرخورده شوند.

۸. رو سفید شدن دانشجویان علوم انسانی در جستجوی شغل | ۸۸ درصد

فارع التحصیلان این رشته ها بیکار نمی مانند
گفته می شود در رشته انسانی کار نیست، نمی دانیم این شایعات از کجا آب می خورند. فعلا آماری در مقابل ماست که نشان می دهد فقط 12 درصد از فارغ التحصیلان رشته های مختلف انسانی نتوانسته اند در پیدا کردن شغل موفق باشند. البته از یک میلیون و 290 هزار فارغ التحصیل این رشته تحصیلی، نزدیک 700 هزار نفر اصلا اشتیاقی به کار کردن نداشته اند که البته بیشتر این 700 هزار نفر را خانم ها تشکیل می دهند اما از میان حدود 600 هزار نفر علاقه مند به پیدا کردن کار در این رشته، 88 درصدشان توانسته اند شاغل شوند. جامعه شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد، فلسفه، ادبیات و چند رشته دیگر، از معروف ترین رشته های علوم انسانی هستند.

9. هنر خوانده ها کار پیدا می کنند؟ | 73 درصد

بله. چرا که نه. هر چقدر در دهه 80 دور، دور خواندن رشته های مهندسی بود؛ این سال ها رشته های هنری بدجور محبوب شده اند. خواندن رشته هایی مثل گرافیک، کارگردانی، طراحی صنعتی، انیمیشن، طراحی دوخت و ... رشته های پرطرفداری هستند که حالا دیگر قبول شدن در آنها مانند گذشته آسان نیست.
این سال ها اثر رسانه های تصویری و صوتی بر شکل گیری افکار جامعه آنقدر به چشم آمده که کارفرماها پول خوبی به تبلیغات، طراحی کالاها و زیر ون بم رسانه ای شدن فعالیت های شان پرداخت می کنند، طوری که آفیش شدن یک عکاس برای یک جلسه یک ساعته حدود 100 تا 150 هزار تومان خرج برای کارفرما بر می دارد. حالا شما حساب کنید که در یک روز اگر یک عکاس 8-7 ساعت کار کند، چه درآمدی خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maedeh

      وزارت کار چققققدر راحت نظرشو داده ....البته اونها که کار دارند نمیدونم دقیقا این هارو از کجا آوردن!!!!!! وااای چقدر وضع کار خوبه اینجا اصلا هم پارتی نداشته باشی بهترین شغلهارو میتونی پیدا کنی که کاملا مرتبط باشه بارشته ...ته اش هم گفته خیلی ها دنبال کار نمیروند مخصوصا با این اوضاع اقتصادی کار برای چی بکنیم اخه

    • محمد

      چقدر مطلب چرت آخه فوق لیسانس معماری هستم کل ایران رو برای کار گشتم ولی کو کار اخه... توصیه میکنم به همه که هیچ رشته های مدیکال و پرستاری کاررر ندارررن گول این مطالبو نخورین

    • بدون نام

      یعنی مردم از خنده.......خخخخخخخخخخخخخ....
      حیف که تربیتم اجازه نمیده و البته پخش هم نمیشه وگرنه میگفتم که آماری که کلاً هر دستگاهی در کشور میده به درد کجا میخوره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      واقعیت اینه که به هیچ عنوان نمیشه تو این مملکت شغل مناسبی پیدا کرد و فارغ التحصیلای تمام رشته ها بیکارن و هیچ آینده ای در انتظار هیچکسی نیست و جوونایی که دنبال انتخاب رشته دانشگاهی هستند یه توصیه برادرانه بهشون دارم به عنوان کسی که ته خط ایستاد و داره باهاشون صحبت میکنه اینه که کلا دانشگاه نرن چون نهایت حماقت هستش به جاش برن دنبال مشاغل آزاد که بهترینشون دلالی هست و از این طریق آیندشون رو بسازن به حرف هیچکس هم گوش ندن.

    • بدون نام

      من فوق لیسانس مدیریتم چهارساله بیکارم

      پاسخ ها

      • محسن

        منم دکترای برقم ... یک ساله بیکارم چون منتظرم کار بیاد دنبالم... مگه من بیکارم برم دنبال کار!!!!

      • سمیرا

        منم کارشناسی ارشد برق دارم خیلی هم درسم خوب بود والبته ۴ تا نرم افزار تخصصی بلدم بماند نرم افزار های چرت و پرت دیگه مثل ورد و اکسل و... بلدم خیلی هم دنبال کار هستم اما مشکل اینجاست که این مملکت اگر چاقو بزاره روی گلوم و من
        رو بکشه من به ارامش میرسم چون اینطوری منو دارن زنده زنده نابود میکنن حداقل کمتر زجر میکشم منکه از هیچ کدوم نمیگذرم

    • بدون نام

      خداوکیلی شما فقط میگی فوق لیسانس,اما مهمه از کجا باشه. قطعا فوق لیسانس از دانشگاه شریف با پیام نور یالغوز آباد فرق میکنه. بعدشم با توقع پشت میز نشینی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره عزیزم معلومه که فرق میکنه یه سرچ بکن تو اینترنت ببین فارغ التحصیلای دانشگاه شریف چه سرنوشتی در انتظارشونه خودت گوشی میاد دستت.

      • بهاره

        اشتباه مثبت دادم

    • بدون نام

      دوست عزیز چرا دلالی,من رشته نظری رو سال اخر ول کردم رفتم هنرستان,حداقل ادم یه چیزی یاد میگیره.الان راضیم.البته هنرستان خوب نه هنرستانایی که بخاطر قبول نشدن تو نظری دانش اموز میپذیرن.

    • عاطفه

      چ الکی بودن اینا ،والا هیچی مثل پزشکی و پرستاری کار نداره

    • مصطفی

      همش چرت بود

    • محبوبه

      این چه چرت و پرتی من مهندسی خوندم خواهرم پزشکی همه هم بیکاریم

    • لاله

      حالا یه طنزی نوشتن دیگه...زیاد سر به سرشون نذارید..

    • بدون نام

      بعید می رونم مهندسی کامپیوتر 40 درصد بیکار داشته باشه!

      پاسخ ها

      • فروغ

        چرا نداره من ای تی خوندم ۹ساله بیکارم چون دخترم

    • حامد

      اين مطلب ترجمه س و اين امار و ارقام اصلا در كشور ما ايران مصداق ندارد .
      ضمنا عكسي هم كه نويسنده متن زير عنوان 6. بروید پزشکی بخوانید یا نخوانید؟ گذاشته مضحكه .!!!! اخه كجاي ايران پزشك مياد بالاي سر بيمارش ميشينه. 90 درصد تو خونشون خوابيدن و از راه دور مثلا درمان ميكنند و تمام زحمت درمان بر دوش پرستاران هستش كه دايم بر بالين بيمار حضور دارند .( البته جراحان و پزشكان اورژانس از اين مقوله مستثني هستند). در حاليكه ميانگين دريافتي پزشكان در برخي موارد تا 200 برابر دريافتي پرستاران است.

    • حامد

      اين مطلب ترجمه س و اين امار و ارقام اصلا در كشور ما ايران مصداق ندارد .
      ضمنا عكسي هم كه نويسنده متن زير عنوان 6. بروید پزشکی بخوانید یا نخوانید؟ گذاشته مضحكه .!!!! اخه كجاي ايران پزشك مياد بالاي سر بيمارش ميشينه. 90 درصد تو خونشون خوابيدن و از راه دور مثلا درمان ميكنند و تمام زحمت درمان بر دوش پرستاران هستش كه دايم بر بالين بيمار حضور دارند .( البته جراحان و پزشكان اورژانس از اين مقوله مستثني هستند). در حاليكه ميانگين دريافتي پزشكان در برخي موارد تا 200 برابر دريافتي پرستاران است.

      پاسخ ها

      • ابوالفضل

        باعرض سلام خدمت همه ی عزیزان اونایی که علوم انسانی هستند دودسته اند با بارتی وبی بارتی اقاجان طرف میگه برم مدیریت خب طرف باخودش فکرنمیکنه من اصلا توی کل اقوامم اشنایی دارم فردا اینکار برام راه بندازه یکی میگه برم حقوق خب میگه ازمون وکالت قبول نشدم میرم قضاوت اونم نشد خب توی سازمانهای دولتی شهرداری بانک یا..... میگه اینام نشد میره مجله های استخدامی رومیخونه میبینعه سباه بامدرک لیسانس یا فوق بامعدل فلان نیرومیبذیره اینم نشد انتظامی اینم نشد ارتش میرسیم به راهنمای رانندگی که بامعدل 8 هم میگیره اصن اینم نشده بامدرکت میری توی کارخانه ها بایه حقوقی سرکاراینم نشد توی دفترای ازدواج ثبت اسناد به عنوان یک کارمند اینم نشد توی دادگستری ها یه اشنای یه مبلغی میدی حلش کنن اینم نشد دیگه همچین کسی دیگر اصلا باهمه متفاوت هست هرکس زرنگ بود ونهایت تلاشش راکرد مطمهن باشید نتیجه میگیره اقای ایکس مدعی میشه ها چهارساله میرم دانشگاه یعنی زحمتت رفت امد بود یا همت وتلاشیم کردی همت کن تلاش کن چرافکرمیکنی فقط باسابقه چهارسال رفتن دانشگاه باید استخدامت کنن وکسایی که نمره ورتبه ومعدل خوبی دارن باید بیکاربمونن بس ملاک استخدام شدن خلاصه موفقیت تلاشه واسه یادگیری وهدفداربودن

    • بدون نام

      منم فوق لیسانس مدیریت هستم، لیسانسه از دانشگاه تهران و فوق لیسانسه از تربیت مدرس با معدل A. حدود 1 ساله که دنبال کار هستم اما دریغ.

    • بدون نام

      فعلا كه مدرك از يالغوزاباد با معدل بالا مي گيرند بعدم همه جا تحويلشون مي گيرند حتي دانشگاه هاي خارج از كشور. اونم كه از دانشگاه هاي سطح بالاي سختگير مدرك گرفته همه ش بايد جوب معدلش رو بخوره

    • محمود

      من خودم تازه فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی برق از تهران شدم. نمونه خودم و سایر دوستانم. از بیکاری مدرن رنج میبریم ! کو کار! کار هفتصد تومنی به چه درد خرج مخارج ما میخوره ؟!

    • آرش

      الان وضعیت شغلی همه رشته‌ها خرابه حتی پزشکی که خوب بود تو کلان‌شهرها تعریف چندانی نداره من خودم چندتا پزشک عمومی تازه فارغ‌التحصیل شده میشناسم که به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنن برای کار ولی بهشون میگن دکتر لازم نداریم یا یه درمانگاه کوچیک نزدیک خونمون هست که سه روز اول هفته صبح یه دکتر داره عصر یه دکتر دیگه سه روز دوم هفته برای صبح و عصر دوتا دکتر دیگه داره تو شیراز فقط متخصص‌هایی که مشهور هستن یا کسایی که تخصص جراحی عمومی و ارتوپدی و قلب و مغزواعصاب دارن اوضاع کاری خیلی خوبی دارن

    • آرش

      به نظر من الان مشاغل فنی درآمد و بازار کار خیلی خوبی دارن من خودم مهندس عمرانم تو شیراز ام‌دی‌اف کار یا آرماتوربند میشناسم که ماشین ۸۰ میلیونی سوار میشن یا کناف‌کارایی رو میشناسم که راحت ماهی سه تا چهار میلیون درمیارن حتی یه مورد کناف‌کار میشناسم که فقط کار دکور انجام میده توی یه هفته یه دکور درخت روی اوپن آشپزخانه اجرا میکنه با مصالح ۴ میلیون تومن میگیره که ۲/۵ میلیون سودش میشه قشنگ ماهی ۸ تا ۱۰ میلیون تومن درمیاره البته این که میگم هنرمندی هست واسه خودش طرحاش و کاراش بی‌نظیره

    • دختر باران

      واقعا اینجا جوری تعریف و تمجید کرده از شرایط کار ک کسی ندونه فک میکنه کار برا تحصیل کرده ها فراوونه...اولا ی رشته مثل پزشکی و تربیت معلم قبول شدنش کار هرکسی نیست.مخصوصا تربیت معلم ک هزار جور مصاحبه و دنگ و فنگ پیشینه داره............

    • بدون نام

      والا ما که حقوق خوندیم هرچی اگهی استخدام بود مرد میخواستن ولقعا امار گیرا نوک شکمشونو میبینن دورترو نمیبینن

    • sima

      اتفاقا رشته مترجمی زبان های خارجه بیشترین درصد شغلی دارن من که خیلی راضی ام
      رشته ای که اصلا اینجا ذکر نشده!!!

    • اکبر

      آقا تو لیستت رشته پرستاری پس کووووو؟من دانشجوی پرستاری ام از ترم چهارم دارم تو بیمارستان کار دانشجویی میکنم بعد فارغ‌التحصیل شدن هم همه جای دنیا کار داره ،یکم برین تحقیق کنین برترینها!!!!!!!!

    • بدون نام

      منتظرید کار بیاد دنبالتون,یا پر توقع اید,یا پشت میز نشین؟ دیگه اونجوریم نیس.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اتفاقاً دقیقا همونجوریه!!!!! هیچ کاری واسه هیچ کس نیست تنها مشاغل موجود در ایران بازاریابی، منشی، حسابداری و کارگری هستش که حقوقشون در رنجی بین 250 تا 900 هزار تومانه تازه باید از بین صدها نفر متقاضی اگه شانس بیاری کار گیرت بیاد.

      • Riri

        دستم خورد مثبت دادم

    • بدون نام

      فقط مشاغل تولیدی و فنی,اخه مگه ما چقد مدرک میخوایم؟

    • بدون نام

      چقد مسخره. اینا جوک بود دیگه؟ آره؟
      وقتی تو سرشماری میگن اگه 1 ساعت جایی رفته باشی سرکار یا جواب سلام یه آدم شاغل رو داده باشی بیکار نیستی و شاغل محسوب میشی معلومه دیگه آمار از کجا میاد. همینجوری آمار میدن که دنبال کار برای جوونای تحصیکرده بیکار بیچاره نیستن دیگه

    • یه بیکار

      ماکه رفتیم دنبال کار با رشته مهندسی کامپیوتر کار زیاده ولی چطور کاری باحقوق وزارت کار تمام وقت با همکارای بی فرهنگ کی حاضر
      تمام جوونيش به خاطر چندرغاز حروم کنه به خانوما توصیه میکنم برن دور سر شوهریا بابا هاشون بچرخن وسلام.

    • فوق لیسانس

      این چرت و پرت ها جیه؟؟!!! پارتی نداشته باشی باید بری سراغ گاوچرانی. اینجا ایرانه. حواستون باشه.

    • بدون نام

      فوق لیسانس محترم آرزو می کنم رییس بشی مدیر بشی بعد دوست و فامیل و آشنا بیان سراغت بگن بچه هامون بیکارن کار براشون پیدا کن. بالاخره فامیلی بدرد این روزا میخوره ! ببینم چه می کنی ، پیدا کنی پارتی بازی کردی پیدا نکنی میگن حسودی

    • سفید

      سلام کی میگه واسه پرستاری کار هستش من الان یک ساله بیکارم

    • بدون نام

      مزززززخرررررررف ترین مقاله ای که راجع به مشاغل خوندم!

    • متین

      سلام بنده لیسانس ادبیات عرب هستم. دو ساله تمامه که بیکارم. آخر این چه وضعیه. در ایران فقط. پ ا ر ت ی. اینو داشته باشی حله

      پاسخ ها

      • a.m

        ooooooookkkkkkkkk

    • فهیمه

      ماها كه دولتی خوندیم چوب هزاران واحد دانشگاه آزاد و پیام نور رو میخوریم

    • زهرا

      سلام. من فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی بیمه هستم از دانشگاه سراسری و معدل 18 اما الان سه ساله بیکارم هر جای ایران رفتم دنبال کار متاسفانه سابقه کار میخوان اما من که فارغ التحصیل شدم کجا باید سابقه کار بیارم!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      هیچیی نمی فهمم برید گم شید

    • مهندس آینده جناب آقای ماهان نظام دوست

      الهی! اگر تو مرا خواستی من آن خواستم که تو خواستی.

      تمام
      این بود انشای من

    • بدون نام

      من کارشناسی فوریتهای پزشکی خوندم نزدیک به چهار سال بیکار بودم الان کاری در 800 کیلومتری محل سکونتم پیدا کردم.

    • بدون نام

      چی بگم اخه به خدا هرروز تو این استرسم ک اون همه درس خوندم دانشگاه سراسری قبول شدم اخرشم هیچی الانم واسه ارشد قبول شدم اخه با چه امیدی ادامه بدم
      مگه همه قراره دکتر و پرستار بشن . که فقط اونا کار دارن
      ینی بقیه برن بمییرن .

    • m

      چرا تو ایران این جوریه من ک الان می خوام انتخاب رشته کنم سر در گم چرا چون واس هیچ رشته شغل نیس

    • مهدی

      باید در همه دانشگاههارو بست تا اینقد بیکار تحصیل کرده مثل ما روانه اجتماع نشن

    • مینا

      من لیسانس معماری هستم
      از دانشگاههای دولتی هم لیسانس دارم . بله کار هست ولی کار با حقوق دویست و پنجاه سیصد به چه درد آدم میخوره.؟؟؟؟؟ بدون بیمه و مزایا . کار درکشور ما نیست ولی تا دلت بخاد بیگاری هست مخصوصا از بچهای معماری که راضی میشن با چند غاز برن نقشه طراحی کنن تو دفاتر فنی و بشن زیر دست یک مهندس معمار یا عمران گردن کلفت که پایه نظام داره و نون مهرش رامیخوره.

    • عشقی

      ولا من نمیدونم چه رشته ای انتخاب کنم یکی بگه

    • ناشناس

      من تازه مدیریت صنعتی قبول شدم یعنی واقعا موندم ک برم دانشگاه یا ن ؟!با نظر هایی ک الان خوندم خیلی ناامید شدم

    • بدون نام

      من امسال روانشناسی قبول شدم نیدونم خوبه یا نه ؟

    • بدون نام

      چه جوری روتون میشه آمارالکی بدید؟

    • دریا

      سلام..بنده دانشجوی مامایی هستم...سایت ها همه دارن از بیکاری رشتم میگن...نمیدونم چیکار کنم

    • بدون نام

      من هم دهم تجربی هستم هیچ علاقه ان چنان ب اینده این رشته ندارم..چ پزشکی چ ...ولی بخاطر خانواده و دیگر مشاوره ها..مجبورم ک بخونم درحالی ک هنوز هم نمیدونم چ شغلی واسم خوبه..لدفاا راهنمایی کنید ب رشتع انسانی و فنی علاقع دارم تروخدا ی شغل درس حسابی معرفی کنید

    • سعید

      بدبخت کردید مارو انشالله هر کی که باعثشه نابود بشه.

    • فرحناز

      من لیسانس معماریم 4 ساله دنباله کار میگردم راضی به هر کاری هم هستم اما کو کار؟

    • تک درخت

      من بعد 10 سال کار کردن تو زمینه فروش و تکنسین کامپیوترنرم و سخت اول یکبار دوره احمدی نژاد تعدیل نیرو شد از کار بیکارشدم. یه بارم دوره اول روحانی الانم کلا گرایش کاریمو عوض کردم.نون و شیرینی میپزم.به مشاغل خانگی رو آوردم.هم ریسک نداره هم آرامش داره هم شخصیتت تو محیط کار عوض نمیشه. هم حاشیه نداره. یه شغل خانوادگی هست.

    • بدون نام

      من الان سه سال فارغ التحصیل حقوق ام دنبال کارمیگردم هرجاهم برم کارنیست برام

    • کرمی

      مع عسریسرا قطعا باهرسختی اسانی است یابه اندازه تلاشت ارزو کن یابه اندازه ارزوت تلاش کن امیدوارم خداونداین تاریکی ویاس که برسراکثرجوانان این مملکت سایه انداخته به روشنایی تحرک وپویایی تبدیل کنه منم فعلا بیکارم دارم براازمون وکالت میخونم امیدوارم یه کسی پیدابشه حال مابیکارادرک مخصوصا طبقات پایین جامعه که باهزاربدبختی مشکل درس خوندم که بتونن یه تکونی اززیرخط فقربکنن یه هوایی تازه کنن

    • هما

      راجع به رشته آمار، آماری نداشتن بزارن؟؟؟؟
      من فوق لیسانس آمارم و بیکار.... چیکار کنم چه تضمینی هس دکترا خوندم بیکار نمونم؟؟؟ چه کسی پاسخگوست؟؟؟

    • محسن

      سلام. من فوق لیسانس مهندسی نفت گرفتم و ۲ سالم سربازی رفتم و بعده اون ۲ سال بیکاری کشیدم ولی پیش خودم گفتم تا کی بشینم خونه وبیکاری بکشم حدود ۶ ماه برنامه نویسی کار کردم و الان مدت ۲ سال بطور حرفه ای در یکی از شرکت های بزرگ تهران کار میکنم. رشته خودت نشد کار کنی آدم تنبلی نباش و تو هر شاخه دیگری میتونی کار پیدا کنی و شاید تو این راه موفق تر باشی اگه کسی ب برنامه نویسی و طراحی سایت علاقه داره ب ایمیلم:mo.saidi.h.a@gmail.com پیام بده

    • بدون نام

      من دیگه این زندگی رو نمیخوام...

    • بهار

      این مطالب بدرد عهد بوق میخوره که مدرک تحصیلی به یه دردی میخورد نه حالا

    • احمد

      واقعا برین پرستاری و فوریت چون پیام نور .علمی کاربردی.جهاد دانشگاهی.و فوریت حتی آزاد هم نداره و با توجه به زندگی و تغذیه و ماشین و هزار چیز دیگه وجمعیت به بطرف پیری این دو رشته هیچ موقع بازار کارشان پر نمیشه.پزشکی و دندان احتما پربش امااین دو رشته نه

    • علی

      من مهندسی مواد گرایش شناسایی و انتخاب فلزات خوندم تو داشنگاه صنعتی اصفهان ، روزی که موادو انتخاب کردم همه با یک عالمه روحیه منفی که نرو مواد ، همشون بیکارن ،فلانن ...
      الان خیلی خدا رو شکر می کنم سختیه صنعتی اصفهان رو به جون خریدم و الانم تو فولاد مبارکه اصفهان با در آمد خیلی خوب و حقوق و مزایای خیلی خوب دارم کار می کنم خدا رو شکر

    • رها

      من یه دانش آموز هستم وفکر می کردم اگر درس بخونم بتونم از فقر نجات پیدا کنم اما با این همه بیکاری تحصیل کرده ها کلا نا امید شدم

      پاسخ ها

      • زهرا

        رشته های فنی حرفه ای برو یا هم اگر کنکور تجربی دادی پزشکیا رو نیاوردی پرستاری،بینایی سنجی و شنوایی سنجی و بخصوص بین لیسانسا معلمیه اینا رو برو ،همیشه حسرت میخورم که اونسال نرفتم دبیری تا دیگه سال بعدش سنم نخورد که بتونم برم ....انشالله که موفق بشی

    • بهروز

      لیسانس علوم‌ سیاسی گرفتم الان دارم کارگری می کنم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج