جاباما
۴۶۱۰۰۲
۵۶۶۰
۵۶۶۰
پ

آیا خرید موبایل دست دوم به صرفه است؟!

می توان در میان شان مدل های قدیمی نوکیا که دیگر تولید نمی شوند را دید. تعداد گوشی های قدیمی اندروید هم زیاد است. فروشنده می گوید خریدن شان کار هرکسی نیست.

روزنامه تماشاگران امروز - میثم فرزیان: می توان در میان شان مدل های قدیمی نوکیا که دیگر تولید نمی شوند را دید. تعداد گوشی های قدیمی اندروید هم زیاد است. فروشنده می گوید خریدن شان کار هرکسی نیست. بیشتر مواقع خودشان دست به کار می شوند و در میان دوست و آشنا خریدار پیدا می کند. گاهی وقت ها که یک گوشی خوب به دست شان برسد، خودشان صاحبش می شوند و نمی گذارند دست فرد دیگری بیفتد. گوشی خوب در بازار دست دوم ها دقیقا یعنی چی؟

اپلیکیشن ها و سایت های فروش کالای دست دوم

با این حال از مدتی قبل خریداران موبایل زرنگ شده اند و به جای فروختن گوشی به فروشگاه های موبایل دنبال رفیق و آشنا می گردند. این طوری کمتر ضرر می کنند. بهترین نمونه شان دیوار است. یک اپلیکیشن شسته رفته که اجازه می دهد کاربران با هم در تماس باشند. شما به عنوان فروشنده کالایی که دیگر به آن نیاز ندارید را عرضه می کند. قیمتش را تعیین می کنید و عکسی از آن می گذارید. شماره تماس و ایمیل تان را هم می دهید و در انتظار مشتری می نشینید. بقیه کاربران می توانند پست شما را ببینند و اجناس را با هم مقایسه کنند. اگر قیمت متن و عکس خوبی انتخاب کرده باشید، چندتایی از آنها با شما تماس می گیرند تا ترتیب انجام معامله را بدهید. خوبی کار این است که دیگر دست واسطه ها کوتاه می شود.
آیا خرید موبایل دست دوم به صرفه است؟!

قوانین قیمت گذاری در بازار گوشی دست دوم

هنوز می توان به فروشنده های باانصاف اعتمادکرد. تعدادشان کم نیست. خودشان می گویند برای خرید گوشی از دست مشتری، وسواس زیادی به خرج می دهند. بخشی از این کار به خاطر اطمینان از سلامت کالا یا دزدی نبودن گوشی است. معمولا نصف قیمت گوشی را در نظر می گیرند و بسته به سلامت ظاهری گوشی قیمت خرید را بین 10 تا 20 درصد بالا و پایین می کنند.

شانس کدام گوشی ها بیشتر است

اگرچه اندورید و آیفون سلاطین بلامنازع بازار هستند اما همچنان تقاضا برای خرید گوشی های ساده زیاد است. آنهایی که دست به چنین خریدی می زنند بدشان نمی آید نگاهی به ویترین دست دوم ها بیندازند، مدل های قدیمی نوکیا شانس زیادی دارند. مدل های تر و تمیزشان قیمت زیادی ندارد و به سادگی می توان برایشان مشتری پیدا کرد. می گویند این گوشی ها به شرط داشتن جعبه و وسایل جانبی خیلی زود نقد می شوند.

بازار خرید و فروش گوشی های دست دوم اپل هم داغ است. به خاطر سیاست های اپل، عمر هر آیفون معمولا به دو سال می رسد چون با عرضه iOS جدید گوشی های قدیمی رفته رفته کند می شوند و مردم به فکر فروختن آنها می افتند. فروشنده باهوش کسی است که یک آیفون جدید به مشتری بفروشد و آیفون قبلی اش را با قیمتی خوب بخرد.

در این کار سود خوبی وجود دارد. گوشی های مهم اندرویدی هم تقاضاهای زیادی در بازار دست دوم ها پیدا می کنند. گران ترین شان معمولا در روزهای پرشکوه خود یک و نیم میلیون تومان قیمت دارند ولی اگر یک گوشی اندرویدی پیدا کنید که قابلیت آپدیت شدن به نسخه جدید را داشته باشد، زیر یک میلیون تومان خرج روی دست تان می گذارد. سری G از ال.جی، خانواده Note و S از سامسونگ شانس بیشتری در بازار دست دوم ها دارند.

با حضور در این بازار احتمالا دور و بر 500 هزار تومان صرفه جویی می کنید.
آیا خرید موبایل دست دوم به صرفه است؟!

آیا خرید موبایل دست دوم به صرفه است؟

تنها ویژگی خرید یک تلفن همراه کارکرده، قیمت مناسب آن است. در عین حال برای بهره بدن از یک قیمت مناسب باید احتمال وجود ریسک هایی را در نظر گرفت، چرا که موبایل دست دوم معمولا از گارانتی خارج شده است و بنابراین مسئولیت هر مشکلی، با خریدار خواهدبود.

سایت lifehacker، به افرادی که تصمیم دارند یک موبایل دست دوم خریداری کنند، توصیه هایی کرده است که از آن جمله می توان به «قفل نبودن» تلفن همراه اشاره کرد. آنها می نویسند پیش از خرید موبایل کارکرده بهتر است مطمئن شوید که موبایل قفل نباشد و تمام پسوردهای مورد نیاز برای استفاده از آن به خصوص در تلفن های اپل را از فروشنده یا صاحب قبلی تلفن دریافت کنید. از سوی دیگر لازم است قیمت تلفن دست دوم را با قیمت موبایل های نو موجود در بازار که ممکن است ویژگی های مشابهی داشته باشند، مقایسه کنید تا در صورت امکان با همان بودجه، یک موبایل نو با ضمانت نامه بخرید.

چه چیزهایی را تست کنم؟

اولین کاری که باید انجام دهید چک کردن ظاهر تلفن همراه است. باید بدنه موبایل، صفحه نمایش و لنز دوربین را به خوبی بررسی و از نبود خش یا خوردگی در هر کدام از قسمت ها مطمئن شد. همچنین باید اطمینان حاصل کرد که تلفن همراه، آب خوردگی ندارد. بهتر است در صورت امکان نگاهی به باتری موبایل انداخت. خجالت را کنار بگذارید و هر قمستی از موبایل که قابل باز شدن است، را جلوی چشم فرونشده باز کنید تا زا سلامت آن مطمئن شوید. خاطرجمع باشید که اگر خودتان فروشنده بودید، همین برخورد را با شما انجام می دادند.

در ادامه تمام پورت ها را بررسی کنید. سیم هندزفری خودتان را به موبایل وصل کنید و به یکی از فایل های موسیقی تان گوشی دهید. کابل شارژ را به پریز متصل کنید تا از سلامت آن، باتری و صحت عملیات شارژ مطمئن شوید. حالا زمان آن رسیده تا سیم کارت خود را داخل گوشی بگذارید. با تلفنی که قرار است بخرید، تماس تلفنی برقرار کنید. بد نیست که یک پیامک هم بفرستید. اگر امکان داشت حتما با استفاده از WiFi به اینترنت متصل شوید. خرابی گیرنده WiFi یک ایراد شایع در تلفن های همراه است. خوشبختانه این خرابی خیلی زود خودش را نشان می دهد.

اکنون زمان آن است که چهره یک حرفه ای را از خودتان بروز دهید؛ کد تست موبایل را وارد کنید. هر موبایلی یک کد سرویس دارد که با وارد کردن آن می توانید به فهرستی برای چک کردن بخش های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری تلفن دسترسی پیدا کنید. برای پیداکردن این کد کافی است مدل تلفن مورد نظر خود را در گوگل جست و جو کنید. برای مثلا به محض وارد کردن کد #*#0* در شماره گیر گوشی های گلکسی تلفن شروع به چک کردن بخش های مختلف از جمله صفحه نمایش، صفحه لمسی، اسپیکر، دوربین، ویبره و سنسور می کند. اما موضوع اصلی قیمت گوشی است.
معمولا با سر زدن به سایت های مخصوص خرید و فروش موبایل می توانید به یک قیمت منطقی دست پیدا کنید. این نکته را در نظر بگیرید که مردم عادی وقتی می خواهند گوشی خود را بفروشند معمولا قیمت بالاتری روی آن می گذارند. شاید به این خاطر که جداشدن از گوشی برایشان سخت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج