جاباما
۴۶۱۰۴۶
۲ نظر
۵۰۱۹
۲ نظر
۵۰۱۹
پ

نگران نباشید! نوتلا سرطان زا نیست

یک تیتر خبری که هفته گذشته در اینترنت شایعه شد مصرف کنندگان نوتلا را شوکه کرد: “مطالعات هشدار داده اند نوتلا می تواند سرطان زا باشد!” اما مسئله شک برانگیز آن است که آیا Ferrero با بکارگیری یک عنصر مضر در محصول پرطرفدار باعث سرطان مصرف کنندگان خواهد شد؟

وب سایت زوم تک - مهگل آزاد: هفته گذشته اخبار جنجال برانگیزی مبنا بر روغن پالم (نخل) بسیار مضر در نوتلاهای پرطرفدار در سراسر جهان منتشر شد. نوتلا ساخته شرکت ایتالیایی Ferrero که از شکلات فندوق تشکیل شده است روز به روز همه گیرتر شده و افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا به طور روزمره درگیر مصرف این شکلات شده و تقریبا از آن به عنوان یک جایگزین برای وعده های اصلی غذایی خود بهره مند می شوند.
نگران نباشید! نوتلا سرطان زا نیست
و حالا یک تیتر خبری که هفته گذشته در اینترنت شایعه شد مصرف کنندگان نوتلا را شوکه کرد: "مطالعات هشدار داده اند نوتلا می تواند سرطان زا باشد!" اما مسئله شک برانگیز آن است که آیا Ferrero با بکارگیری یک عنصر مضر در محصول پرطرفدار باعث سرطان مصرف کنندگان خواهد شد؟

ماه مه گذشته، (European Food Safety Authority (EFSA با انتشار یک مطالعه نشان داد: نوتلا سرطان زا نیست. اما در واقع آنچه این مطالعه خواست بگوید این بود که روغن پالم (نخل) که یک عنصر به کار رفته در نوتلا می باشد حین تصفیه در دمای بالا مواد شیمیایی سرطان زا آزاد می کند.

روغن نخل مشتق شده از میوه درخت خرما بوده و در بسیاری از موادغذایی ها به کار برده می شود. مطالعات نشان دهنده آن است روغن پالم (نخل) هنگامیکه در دمای حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد تصفیه شود در سطوح بالاتری نسبت به دیگر روغن های گیاهی استرهای چرب glycidyl بیشتری آزاد کرده و به عنوان یک آلاینده شناخته خواهد شد.

مطالعات پیشین نشان گر آن است مصرف GE در موش ها منجر به ایجاد تومور شده است. همچنین برای کودکان و افرادی که بیش از حد در معرض استفاده از این نوع روغن هستند یک خطر بالقوه برای سلامت به شمار می رود.

اگرچه این موضوع به خودی خود حائز اهمیت است. اما به خاطر داشته باشید موش ها انسان نیستند. بنابراین، احتمال ترجمه و القاء ناقص به مردم وجود دارد.

به دنبال شواهد سخنگوی EFSA با یک ایمیل اعلام کرده است: "در حال حاضر هیچ شواهد علمی از ارتباط میان قرار گرفتن در معرض GE و سرطان در انسان ها وجود ندارد."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا توپاکت میکنیش؛بگو پالم سرطانزاست

    • بدون نام

      ج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج