۴۶۲۲۳۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۱۲)

در این شماره از خواندنی ها با نوشته های سیاسی ولتر، مجموعه داستان جدیدی از امیرحسن چهل تن، اولین رمان موراکامی و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با نوشته های سیاسی ولتر، مجموعه داستان جدیدی از امیرحسن چهل تن، اولین رمان موراکامی و... آشنا شوید.

چند واقعیت باورنکردنی

  • امیرحسن چهل تن
  • انتشارات نگاه
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (112)
«چندواقعیت باورنکردنی» به قلم امیرحسن چهلتن مجموعه داستانی ست که در آن با دغدغه همیشگی چهل تن یعنی تاریخ و به‌ویژه تاریخ معاصر ایران مواجهیم. وی در باره ی ایده نوشتن داستان‌های کتابش می گوید : این ایده شاید ناشی از تاملات من در مورد تاریخ است. تاریخ در همه جای دنیا و به مقدار بیشتری در مملکت ما پر از گوشه‌های پنهان است.
من در این مجموعه در واقع خواسته‌ام این گوشه‌های پنهان را تخیل کنم و این‌جوری سربه‌سر تاریخ بگذارم و ببینم اگر فرضیه محتملی را جانشین آن حلقه‌های مفقود کنیم، واقعیت ممکن است به چه شکلی در بیاید. در ضمن خواسته‌ام به رازهای تاریخ بیفزایم به شرط آنکه توانسته باشم رازهای دیگری از آن را برملا کنم...

اینک بعد از مدت‌ها مجموعه داستانی از امیرحسن چهل‌تن از سوی نشر نگاه منتشر شده است. این مجموعه با نام «چند واقعیت باورنکردنی» شامل هشت داستان مستندگونه از روایت زندگی اشخاص حقیقی بوده و به گفته صاحب‌نظران، یکی از بهترین مجموعه داستان‌ها در چند سال اخیر است.


نوشته های سیاسی ولتر

  • ولتر
  • ترجمه ی احسان حسینی
  • انتشارات روزبهان
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (112)
فرانسوا-ماری آروئه (1778-1694)، ملقب به ولتر، بی‌شک یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان عصر روشنگری فرانسه است. شهرت او به خاطر ذکاوت خارق‌العاده‌اش، مخالفت‌هایش با کلیسای کاتولیک، حمایتش از آزادی مذهب، آزادی بیان، و جدایی دین از سیاست و شجاعتش در بیان نظریات بی‌پرده است. تمام شور زندگی او جست‌وجوی عدالت بود.

ولتر در تمام سبک‌های ادبی و نوشتاری از جمله نمایشنامه، شعر، رمان، مقاله، و نوشته‌های تاریخی و علمی دست داشت. او بیش از بیست هزار نامه و بیش از دوهزار کتاب و کتابچه نوشت. او مانند بسیاری از متفکران عصر روشنگری دنیست بود و در آثارش اغلب به نقد عدم مدارا، تعصب مذهبی و ساختار قدرت در فرانسه عصر خود می‌پرداخت. اوگرچه فیلسوف بزرگ و نظام‌سازی نبود اما انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه قطعا مدیون اندیشه‌ها و عمل اوست. ولتر در سراسر زندگی‌اش لحظه از مبارزه علیه بی‌عدالتی، جمود و جدال‌های فکری دست نکشید.


به آواز باد گوش سپار

  • هاروکی موراکامی
  • ترجمه ی محمد حسین واقف
  • نشر چشمه
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (112)
هاروکی موراکامی در روزگار ما یکی از مشهور ترین و پرخواننده‌ ترین نویسندگان جهان است. شهرت و اعتبار او به اندازه‌ای ا‌ست که انتشار هر رمان تازه‌ای از او یک اتفاق مهم خبری محسوب می‌شود و هر سال و با نزدیک ‌شدن به اعلام جایزه‌ی نوبل ادبی بنگاه‌های پیش‌بینی از شانس بالای او برای کسب این جایزه سخن می‌گویند. به آواز باد گوش بسپار اولین رمان این نویسنده‌ی ژاپنی ا‌ست که باعث شناخته ‌شدنش در ادبیات ژاپن شد. او این رمان را سالِ 1979 منتشر کرد و توانست جوایز بسیار معتبری از جمله جایزه‌ی آکوتاگاوا را از آن خود کند.

این اثر داستانی ا‌ست از یک فقدان و رابطه‌هایی که شکل نمی‌گیرند و ماجراهای یک نسل. رمان در هجده روز از سال ۱۹۷۰ اتفاق می‌افتد. در این رمان می‌توان آغاز تکنیک‌ها و ظرافت‌های روایی این داستان‌نویس را به‌خوبی دید و یک اثر جذاب و پُراتفاق را درک کرد. به آواز باد گوش بسپار اولین بخش از سه‌گانه‌ی مشهور این نویسنده است که به تریلوژی «موش» مشهور است. تکه‌های بعدی این سه‌گانه پین‌بال ۱۹۷۳ و تعقیب گوسفند وحشی هستند. موراکامی می‌گوید روزی در حال تماشای مسابقه‌ی بیس‌بال طرح این رمان به سرش زد و این آغاز نویسندگی‌اش بود...


اسطوره

  • مری لو
  • ترجمه ی محمدصالح نورانی زاده
  • کتابسرای تندیس
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (112)
جايي که زماني غرب ايالات متحده‌ي آمريکا محسوب مي‌شد، حالا پايتخت جمهوريست، کشوري که پيوسته در حال جنگ با همسايگانش است. جون پانزده ساله که در خانواده‌اي برتر و يکي از ثروتمندترين مناطق جمهوري به دنيا آمده، اعجوبه‌اي‌ست که از بچگي براي موفقيت در بالاترين درجات نظامي آماده شده است. دِي پانزده ساله که در منطقه‌ي فقيرنشين کشور به دنيا آمده، از هر مجرمي در کشور بيشتر تحت تعقيب است. اما خواسته‌هاي وي از آن‌چه که به نظر مي‌رسد، خيرخواهانه‌ترند.

جون و دي که در دو دنياي کاملاً متفاوت بزرگ شده‌اند، هيچ دليلي براي مواجه شدن با يکديگر ندارند ــ البته تا روزي که برادر جون، متياس، کشته شده و دي به عنوان متهم اصلي اين جرم شناسايي مي‌شود. در اين بازي پر هيجان موش و گربه، دي براي نجات خانواده‌اش تلاش مي‌کند، و جون به دنبال گرفتن انتقام متياس است. اما در گذر زمان، اين دو متوجه مي‌شوند که حقيقتي ترسناک باعث رسيدن‌شان به همديگر شده، و کشورشان حاضر است براي محافظت از رازهايش کارهاي بسياري بکند.


گفتارهایی درباره رسالت دانشمند

  • یوهان گوتلیب فیشته
  • ترجمه ی اسماعیل سعادت
  • فرهنگ جاوید
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (112)
هدف نهایی هر فرد انسانی و همچنین تمامی جامعه، و در نتیجه هدف نهایی همۀ کارهایی که دانشمند برای جامعه انجام می‌دهد شرافت اخلاقی‌بخشیدن به همۀ انسان‌هاست. وظیفۀ دانشمند آن است که در همۀ اعمال خود در جامعه این هدف غایی را پیوسته مدّنظر داشته باشد. ولی هیچ‌کس نمی‌تواند در شرافت اخلاقی‌بخشید موفّق باشد، اگر خود انسان شریفی نباشد.

این کتاب مجموعه‌ای از پنج گفتار یا خطابه یا درس فیشته در دانشگاه یِناست که فیشته خود آن‌ها را در سال ۱۷۹۴ منتشر کرد. معمولاً فهم آثار فلسفی فیشته بسیار دشوار است، ولی این مجموعه از آثار عامّه‌فهم اوست، زیرا مخاطبان او در آن‌ها، نه فیلسوفان، بلکه عامّۀ درس‌خوانده‌اند.
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب و عالی، مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج