جاباما
۴۶۲۴۳۱
۴ نظر
۶۴۷۸
۴ نظر
۶۴۷۸
پ

سرانجام بازیگران زنی که رو به روی «مدیری» بازی کردند

از سال ۷۷ و با «جنگ ۷۷» مهران مدیری دور جدیدی از مجموعه هایش را شروع کردم و در هر کدام یک پارتنر خاص داشت. مهمترین ویژگی همه پارتنرهای زن این بود که همگی قدرت و مدیریت بالایی داشتند و کاراکترهایی که مدیری نقش شان را بازی می کرد، کاملا از آن ها حساب می بردند.

هفته نامه همشهری جوان: از سال ۷۷ و با «جنگ ۷۷» مهران مدیری دور جدیدی از مجموعه هایش را شروع کردم و در هر کدام یک پارتنر خاص داشت. مهمترین ویژگی همه پارتنرهای زن این بود که همگی قدرت و مدیریت بالایی داشتند و کاراکترهایی که مدیری نقش شان را بازی می کرد، کاملا از آن ها حساب می بردند.

لاله صبوری، ساناز سماواتی، سحر زکریا، سحر جعفری جوزانی و بهنوش بختیاری، از مهم ترین پارتنرهای مهران مدیری در این مجموعه ها بودند. هر کدام از این بازیگران در زمان پخش سریال به عنوان بازیگرانی مطرح کارشان را در تلیوزیون ادامه دهند اما این اتفاق فقط برای یکی دو نفرشان افتاد و دیگران به تدریج کم رنگ شدند.

لاله صبوری؛ جنگ 77
نام کاراکتر: مریم
اولین همکاری با مدیری: «جنگ 77» پیش از آن هم چند نقش فرعی بازی کرده بود اما کسی زیاد صبوری را نمی شناخت.

چقدر موفق بود: زوج مریم و رامین آن زمان حسابی مورد توجه قرار گرفتند. مریم به عنوان یک زن مدیر و با جذبه که عملا اهمیتی به شوهرش رامین نمی داد، کاراکتر جذابی برای یک اثر روتین شبانه به نظر می رسید.

تکیه کلام خاصی داشت؟ نداشت
سرانجام بازیگران زنی که رو به روی «مدیری» بازی کردند

بعد از همکاری با مدیری: بعد از همکاری با مدیری، به عنوان بازیگر کمدی در سریال هایی مثل «کمربندها را ببندیم» و «این زمینی ها» و... بازی کرد اما از یک جایی به بعد کم رنگ شد و مثلا حضورش به بازی کوتاهی در «معراجی ها» یا «سیگنال موجود است» محدود شد.

همکاری دیگری با مدیری داشت؟ مدیری برای «شوخی کردم» تمام افرادی را که با او همکاری کرده بودند کنار هم جمع کرد و صبوری هم در این مجموعه حضور داشت.

ساناز سماواتی؛ ۹۰ شب

نام کاراکتر: مینا

اولین همکاری با مدیری: اطلاعات زیادی درباره سوابق کاری ساناز سماواتی در دسترس نیست اما قبل از «۹۰ شب» در یک فیلم سنیمایی و چندسریال سیمای خانواده حضور پیدا کرده بود اما با «۹۰ شب» بین مخاطبان شناخته شد.

چقدر موفق بود: 90 شب یکی از بدترین و کم مخاطب ترین سریال های مهران مدیری بود و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت. سماواتی هم بین دیگر نقش مقابل مدیری، کمترین محبوبیت را پیدا کرد؛ طوری که خیلی ها اصلا او را به یاد نمی آورند.

تکیه کلام خاصی داشت؟ کلا کاراکترش نگرفت
سرانجام بازیگران زنی که رو به روی «مدیری» بازی کردند

بعد از همکاری با مدیری: سال ۷۹ و بعد از شناخته شدن در این مجموعه، مهاجرت کرد و تسال ۸۹ در ایران نبود. بعد از بازگشت هم هیچ وقت در کار خاصی بازی نکرد. چند وقت پیش مصاحبه ای اعتراضی درباره بی توجهی به بازیگران قدیمی انجام داد که در ادامه حضورش در تلویزیون و سینما اثری نداشت.

سحر زکریا؛ پاورچین

نام کاراکتر: مهتاب

اولین همکاری با مدیری: سحر زکریا قبل از «پاورچین» در سریال هایی مثل «در پناه تو» یا «قطار ابدی» بازی کرده بود اما با پاورچین معروف شد.

چقدر موفق بود: پاورچین یکی از موفق ترین سریال های مدیری بود و خب سحر زکریا هم بازیگر نقش اول زن این مجموعه بود و بازی اش کاملا به چشم آمد.

تکیه کلام خاصی داشت؟ «یاس منگولا» یا همان شخصیت اصلی شعرهای مهتاب، اسم بامزه ای بود و خیلی راجع به آن صحبت می شد، البته تکیه کلام نشده بود.
سرانجام بازیگران زنی که رو به روی «مدیری» بازی کردند

بعد از همکاری با مدیری: سحر زکریا یکی از بازیگران ثابت کارهای مدیری باقی ماند. در «مرد هزارچهره»، «قهوه تلخ»، «شوخی کردم» و «در حاشیه» با او همکاری کرد. در چند فیلم و تله فیلم سریال هم حضور پیدا کرد اما هیچ وقت نقش مهمی در هیچ کاری به او سپرده نشد. تا همین حالا هم کماکان بهترین کارش همان پاورچین است.

سحر جعفری جوزانی؛ نقطه چین

نام کاراکتر: منیژه

اولین همکاری با مدیری: سحر جعفری جوزانی به واسطه پدرش از سال ۶۵ در فیلم ها و سریال های مختلفی بازی کرده بود اما تا قبل از «نقطه چین» صرفا به خاطر بازی اش در «آژانس دوستی» توانسته بود توجه مخاطبان را به دست آور.

چقدر موفق بود: منیژه، یک زن تازه به دوران رسیده واقعی بود. لباس های شیک می پوشید و سعی می کرد خودش را فراتر از چیزی که هست نشان دهد. موقعی که عصبانی می شد با لهجه حرف می زد و کلا فرهنگش تغییر می کرد. اردلان به خاطر ترس از پدر منیژه، هیچ وقت نمی توانست کاری خلاف میل او انجام دهد. این کاراکتر در آن دوره زمانه خیلی مورد توجه قرار گرفت.

تکیه کلام خاصی داشت؟ معمولا وقتی عصبانی می شد چند اصطلاح لری بار اردل و دور و اطرافیانش می کرد.
سرانجام بازیگران زنی که رو به روی «مدیری» بازی کردند

همکاری دیگری با مدیری داشت؟ مدیری بعد از نقطه چین در «باغ مظفر»، «مرد دو هزار چهره»، «قهوه تلخ»، و «گنج مظفر» از او دعوت به همکاری کرد.

بهنوش بختیاری؛ شب های برره

نام کاراکتر: لیلون

اولین همکاری با مدیری: «جایزه بزرگ». او پیش از آن به خاطر بازی در «خانه به دوش» رضا عطاران بازی اش مورد توجه قرار گرفته بود اما در «شب های برره» با ویژگی های جدید شناخته شد.

چقدر موفق بود: نقش لیلون اهمیت زیادی در کانامه بهنوش بختیاری داشت. لیلون تنها دختر برره بود که سواد داشت و مدام با شیکل اش به همه پز می داد. تلاش او برای این که مثل باسوادها صحبت کند و خودش را سطح بالا نشان دهد در آن شرایط بامزه بود.

تکیه کلام خاصی داشت؟ نِیی دونم
سرانجام بازیگران زنی که رو به روی «مدیری» بازی کردند

بعد از همکاری با مدیری: بختیاری بعد از شب های ببره به یکی از مهم ترین بازیگران زن کمدی تلویزیون شد.

همکاری دیگری با مدیری داشت؟ در باغ مظفر، گنج مظفر و شوخی کردم دوباره کنار گروه مدیری قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      مدیری خیلی از بازیگرایی رو که خودش مطرح کرد رو دوباره ازشون استفاده نکرد به‌خصوص کادر «ساعت خوش» و «ببخشید شما» مثل سروش صحت که بعد از مدتها در سریال مرد هزارچهره یه نقش کوتاه بازی کرد البته بعضیاشون مثل غفوریان و عطاران و صحت دراینده خودشون کارگردان شدن و کارهای خوبی ساختن ولی معمولا دنبال چهره جدید هست فقط سیامک انصاری رو کنار نذاشته بین بازیگرای زن هم بهترینشون سحر زکریا و بهنوش بختیاری بودن سریال پاورچین عالی بود و پاورچین اگر گل نمی‌کرد شبهای برره رو نمی‌ساخت سحر زکریا هم تو پاورچین عالی بازی کرد اولین زنی بود که باشهامت به اون شکل طنز بازی می‌کرد به‌خصوص وقتی شاعر شده بود

    • بدون نام

      همه ي زنان مديري!
      روشنك عجميان هم در جايزه بزرگ نقش مقابل مديري رو داشت و البته سودابه مراديان در باغ گيلاس و مينا لاكاني در ديدار

    • بدون نام

      واقعا من آقای انصاریو دوست دارم

    • محمد جواد

      چرا چرت می نویسی ساناز سماواتی تا از سال ۷۹ تاسال ۸۹ ایران نبود؟
      پس تو نقطه چین بدلش بود بازی می کرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج