۴۶۲۸۹۱
۲۹ نظر
۵۰۰۳
۲۹ نظر
۵۰۰۳
پ

ایران به دعوتنامه حج عربستان پاسخ داد

جمهوری اسلامی ایران با هدف مطلع شدن طرف سعودی ازمحورهای مورد نظرکشورمان ، به دعوتنامه وزارت حج عربستان پاسخ داد.

خبرگزاری ایسنا: جمهوری اسلامی ایران با هدف مطلع شدن طرف سعودی ازمحورهای مورد نظرکشورمان ، به دعوتنامه وزارت حج عربستان پاسخ داد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: در صورت فراهم شدن مقدمات و شرایط لازم همه مصمم هستند که حج آینده برگزار شود.

وی با اشاره به دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دو جانبه در رابطه با حج ۹۶ افزود: نامه توسط آقای دکتر صالحی امیری، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به وزیر حج عربستان ارسال و محورهای مورد نظر جمهوری اسلامی ایران به طرف سعودی منعکس شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم گفتگوها به نتیجه رسیده و زمینه برای برگزاری فریضه معنوی حج فراهم شود.

قاضی عسکر با اشاره اینکه عربستان اعلام کرده سهمیه کشورها نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت، از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست که برای تمامی امور مرتبط با حج در کمیته‌های کارشناسی راهکار مناسب طراحی شود و همه حوزه‌ها برای اعزام حدود ۸۰ هزار زائر آمادگی لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه فضای عمومی در سطح جامعه و مسئولان را در مسیر راه‌اندازی حجِ آینده عقلانی و حکیمانه توصیف و ابراز امیدواری کرد راه برای انجام حجی آبرومندانه و با عزت باز شود.

در این نشست حمید محمدی، سرپرست سازمان حج و زیارت و مدیران بخش‌های مختلف در این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری با بیان تمهیدات صورت گرفته درخصوص حج ۹۶ اعلام کردند که در این رابطه برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و برای رفع مشکلات و ابهاماتی که وجود دارد، جلسات کمیته‌های کارشناسی با قوت ادامه خواهد یافت.

در این جلسه اعلام شد که برای افزایش ۵۰ درصدی کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات در ایام نوروز مقدمات درحال فراهم شدن است و ثبت نام از مشتاقان در اواخر بهمن‌ماه صورت خواهد گرفت.

سرپرست سازمان حج و زیارت نیز از اعزام روزانه حداقل ۱۵۰ کاروان به عتبات عالیات در ایام نوروز خبر داد.

نماینده ولی فقیه نیز تاکید کرد: برای ارائه خدمات مناسب به زائران در بخش‌های اسکان، تغذیه و حمل و نقل تدابیر لازم اندیشیده شود و به زائران در خصوص تسهیلاتی که دریافت خواهند کرد از طرق مختلف اطلاع‌رسانی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      لطفا عزت ایران و ایرانی را در مذاکرات حفظ کنید

    • بدون نام

      نقشه کشیدن دوباره حج آینده به یه شکل دیگه حجاج مارو و به کشتن بدن این کاملا روشنه اینو یه بچه هم میفهمه مگه برای حادثه منا توضیحی دادن غرامتی دادن که دوباره میخوان از ایران حاجی بفرستن مردم والا بالله اینجور حج که خطر جانی براتون داره خودتون به فکر خودتون باشید خدا همه جا حضور داره

    • علی

      "مذاکرات دو جانبه در رابطه با حج ۹۶"
      مذاکره با کی؟!
      والله یادمون نمیره چطور 500 نفر از عزیزان هموطنمون رو تو منا 94 به کشتن دادن. لعنت بر آل سعود و وهابیت.
      انصافا میخواید با اینا مذاکره کنید؟! آیا یه عذرخواهی کوچیک از ملت ایران کردن؟! ککشون هم نگزید!!!

    • بدون نام

      مردم خودشون باید تجریم کنن نرن. آبرو و عذتشون مهمتره

    • مملی

      چقدر پوست کلفتیم ما

    • بدون نام

      رفتن به حج به چه قیمتی؟

    • بدون نام

      وقتی عربستان فوت هاشمی رو تسلیت نگفته مردم بدونند که عربستان نقشه داره واسه حجاج ایران داعش که نمیتونه به ایران اسیب برسونه سپرده عربستان که از طریق حج هزاران ایرانی رو به کشتن بدن و زهر شون و بریزن مردم گول نخورین

    • بدون نام

      کشوری که حتی یه پیام تسلیت برای ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ارسال نکرد میخواهید مردمش رو بفرستید اونجا؟

    • بدون نام

      عجب بشری هستیم ما

    • بدون نام

      كشوري كه به خاطر حادثه منا از مردم ايران عذرخواهي خشك خالي كوچك و غرامت آنها را نيز پرداخت نكردند چطور مسئولان ايراني مي خواهند با آنها مذاكره كنند.

    • ایرانی

      مراسم حج باید هرسال هرچه باشکوهتر برگزار شود
      این کشتن مسلمانان کار عرب ها نیست! مطمئن باشید
      متاسفانه تمام حکومت عربستان در دستان پلید و کثیف انگلیسی ها و آمریکایی هاست و اگر کسی تکون بخوره می کشنش
      اینها همه غیر عرب هستند با لباس ها و اسامی عربی!
      عربستانی ها خیلی هم خوشحال هستند که توریست و حجاج به کشورشان بروند
      این کثافت بازی ها فقط و فقط کار آمریکا و انگلیس است و باید مسلمانان با رفتن خود به حج مشت محکمی به دهان اینها بزنند

      پاسخ ها

      • حسن

        تو برو مشت بزن ببین به کجا می رسی . آره عربیستان ازخداشه پول از ایران بگیره و گردن گلفت تر بشن . ما چرا باید خام بشیم و بریم .

    • بدون نام

      مسئولان گرامی حادثه فرودگاه جده و 500 نفر از حجاج رو که به طرز وحشیانه ترور شیمیایی کردن و شما به دروغ گفتین ازدحام جمعیت بوده فراموش کردین؟ یعنی بستون نبود دوباره می خوایین برین عربستان .

    • بدون نام

      متاسفانه ما تو کشوری زندگی می کنیم که به لطف حضور مسئولان با جذبه و وطن پرست از عرش به فرش رسیدیم ولی کسی درس نگرفت و دوباره می خوان برن عربستان تا همون یه ذره آبرویی هم که مونده از بین بره.

    • بدون نام

      واقعا متاسفم ک اینقد وهابی ها بلا سر مردم ما اوردن و باز میخان برن حج..تجاوز ب زنان و نوجوانان کردن.بی احترامی کردن اونهمه کشته دادن باز هم حج واجبه؟؟ ک این پولا بمب و موشک بشه بر سر مردم یمن ووووووووو؟؟؟؟ ایا واقعا حج واجبه؟؟

    • محمد

      سلام متاسفم برا خودمون که از روزگار و حوادث پند نمی گیریم دیگه باید چیکارمون کنن که نریم چیکارمون نکردن تو کشورهای غیر مسلمان که خیلی چیزها براشون مهم نیست یه سرباز امریکایی به یه زن تجاوز می کنه سفیر اون کشور روبیرون می کنن به خاطر این کارش اما خودمون چطور می کشن تجاوز می کنن حیف از عار و ننگ یه ایرانی بازم هم سرو دست می شکونیم واسه رفتن حیف ... !!!!!!!!!!!!

    • ناشناس

      متاسفم برا مسئولین کشور،به جای این کارا به فکر کار باشین،جوونامون از بیکاری همه روی به اعتیاد و دزدی و طلاق و فحشا آوردن،خیلی زرنگین مشکل اقتصادتون رو حل کنید
      حج جز ضربه به اقتصاد هیچ سودی نداره

    • زنده باد ایرانی

      توروقرآن مجید قسم
      مذاکره نکنید دارن فریبتون میدن

    • افشين

      سلام من نميفهمم اينجا نوشتيد به دعوت حج عربستان ايران پاسخ داد انوقت خط زيرش نوشتيد چراغ سبز عربستان به ترامپ در مورد ايران
      خواهشا قيد حج و بزنيد تمام حجاج جمع بشن روز عرفه هزينه حجشون قرض بدن ( توجه قرض بدن ) براي يه تعداد ادم مستحق يا خونه ارزون بگيرن يا هزينه بيماراي نيازمند و جبران كنن ...
      من يكبار رفتم حج البته وظيفم و در قبال مواردي و كه گفتم انجام ميدم رفتار ماموران عربستان از تو فرودگاه تا خيابونها و تو مكه شرم اوره اسم حضرت علي و روحاني كاروان مياورد با باطوم تهديدش ميكردن اسم سلمان فارسي ممنوع ايا اين حج رفتن داره

    • کیان

      آقایان مسوول ذیریط- تامل بفرمایید یک خورده هم شده از منافع اتان بگذرید تا زمانیکه دیون و خسارات گذشته را نداده و عدر خواهی نکرده اند صلاح نه مملکت نه حیثیت و نه عزت و کرم ایران و ایرانی است به این قبیل مسافرتها تن در دهیم. اگر ایرانی هستید قدری تعصب داشته باشید به نفع آینده و آیندگان است.

    • محمد

      رجوع کنید به آیات قران ببینید در اینگونه موارد که پیش میاید چه راهی را اتخاذ کنیم؟ اما از همه مهمتر این است که ما با رفتار و اخلاقمان ثابت کنیم حج را چگونه باید بجا آورد تا حساب ویژه ای روی ما بازکنند

    • بدون نام

      واقعا که. .... جان انهمه حجاج فراموش شد؟ بی ابرویی و هتک حرمت دو جپان فراموش شد؟
      حج واجب است ولی نه با ان وضعیت و نه تا زمانی که ال منحوس سعود بر انجا حاکم است.

    • بدون نام

      اگر یک سگ امریکایی یا اثال ان، در انجا کشته شده بود، ببین جه می کردند. یک شهروند خودشان در حال کثافت کاری و عیاشی در امریکا کشته می شود، ببینید چه می کنند. انوقت هموطنان ما در انجام فریضه حج، به ان حال و روز در امدند، اکنون حقی گرفته نشده، دوباره راهی عستند. ....

    • بدون نام

      ای کسانیکه تا تکلیف ان کشته شدگان مشخص نشده، راهی مکه هستید، اگر رفتید و بلایی سرتان امد، اینبار ما جشن خواهیم گرفت.

    • اسما

      خیلی ها منافعشون بهم خوره تو فکر بودند که چه جوری دوباره....
      این همه شهید کافی نیست لعنت بر آل سعود

    • بدون نام

      مسولان ما همین کارها را بدون توجه به نظرات مردم انجام می دهند .............اگر پدرم دراین حج کشته شود جشن میگیرم

    • بدون نام

      حالا اگه اینکارایی که عربستان با ما کرد امریکا انجام میداد الان مرگ بر امریکا بیشتر میگفتیم و کیهان شروع میکرد ب کوبیدن امریکا خلاصه روابط بدتر میشد واقعا خودمون رو برای یک کشوری با مردم عقب افتاده که با پول ما دارن کیف دنیا رو میکنن کوچیک می کنیم . باید ب حالمون گریه کنیم

    • عزیز

      سلام بخدا ما از رو نمیریم وخجالت هم نمیکشیم من بجای دولت باشم کسی رو حج نمیفرستم البته مردم ما هم مقصرن باز هم افرادی میمیرن توی تلویزیون .... دل مردم رو میسوزونن ......

    • بی نام

      خدا وکیل این مذاکره هم مثل برجام نشه
      ادمای با هوشی برای مذاکره بفرستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج