۴۶۳۳۲۱
۲۲ نظر
۵۰۱۰
۲۲ نظر
۵۰۱۰
پ

در یک ماه اخیر

حذف ۱۰۰هزار نفر از لیست یارانه‌ بگیران

یک مقام مسئول وزارت رفاه از ادامه حذف یارانه اقشار پردرآمد طبق شاخص‌ها و ملاک‌های تعیین‌شده پیرامون تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۵ خبر داد و گفت: در رابطه با حذف یارانه‌ها گزارش مشروحی پس از امضای وزیر رفاه به مجلس ارائه می‌شود.

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، با اشاره به روند حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه اظهار داشت: حذف یارانه‌ها طبق روال گذشته همچنان ادامه دارد و در این باره ملاک‌ها و معیارها براساس تبصره ۱۴ قانون بودجه تنظیم شده است.

وی افزود: طبق قانون حداکثر تا ۲۴ میلیون نفر از یارانه‌بگیران باید حذف شوند و ماهانه تعدادی از خانوارها طبق ملاک‌ها و شاخص‌های موجود از لیست یارانه‌بگیران خط می‌خورند.

این مقام مسئول وزارت رفاه خاطرنشان کرد: در صورت وجود اعتراض درباره این افراد می‌توانند به سایت مشخص‌شده مراجعه و روال اداری را طی کنند؛ در این خصوص کارشناسان وزارت رفاه به اعتراضات پاسخ خواهند داد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به یارانه‌بگیران هر ماه با توجه به تغییرات موالید و متوفیان به روز می‌شود تصریح کرد: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هر ماه اطلاعاتی را با وزارت رفاه طبق آیین‌نامه موجود رد و بدل می‌کنند و در نهایت تعدادی از خانوارها طبق روال گذشته حذف می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که در یارانه پرداختی دی ماه چه تعداد حذف شده‌اند، گفت: در حال حاضر اطلاعاتی در دست نیست اما تعداد حذف‌شدگان در محدوده صد هزار نفر برآورد می‌شود و این روال تا پایان سال و تا زمان تصویب قانون بودجه سال آینده ادامه‌‌دار خواهد بود.
این مقام مسئول در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی براینکه سه دهک از خانوارها برای دریافت یارانه باقی خواهند ماند، گفت: چنین چیزی در سطح دولت مطرح نیست و موضوعی در این باره نشنیده‌ام؛ طبق قانون تا سقف 24 میلیون نفر از یارانه‌بگیران حذف خواهند شد و درباره اینکه سه دهک باقی بمانند اطلاعی نداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه عاقبت گزارش وزارت رفاه درباره حذف یارانه‌بگیران در ماه‌های گذشته سرانجام چه شد؟ گفت: این گزارش برای امضای وزیر رفاه آماده شده است و برای ارائه به مجلس تقدیم نمایندگان خواهد شد.

وی درباره ملاک‌ها و شاخص‌های حذف یارانه‌بگیران تصریح کرد: خط فقر، میزان رفاه خانوار و میزان درآمد سالانه تا سقف 350 میلیون ریال از ملاک‌های مهم حذف یارانه خانوارها است. به طوری که اگر خانواری بیش از 350 میلیون ریال درآمد داشته باشد طبق اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی از لیست یارانه‌بگیران خط می‌خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا قطعش کنید.تا مردم تکلیفشان روشن شود. چقدر منت چقد تحقیر...تمام سرمایه های مردم را به کشورهای عربی می بخشید. وآقازاده ها ویک سری دیگر میبرند. تازه در رسانه ملی حق اینکه اسمشان را اعلام کنید ندارید. شرم آوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینهم از نتیجه سرشماری نفوس و مسکن

    • بدون نام

      مال همه رو قطع کنید هم خیال خودتون راحت بشه وهم خیال مردم.

    • محمدحسین

      یارانه هابایدحذف بشه تادولت بتونه حقوق های نجومی بده...تامسئولین بازندگی اشرافی مردم روفقیر و فقیرترکنن...........

    • بدون نام

      همه که هی هفته به هفته حذق میشن
      کسی هم مونده آیا ؟
      یهو تعطیلش کنید که یه عده چشمشون به همین چهار قرون یارانه س تکلیف خودشونو بدونن

    • بدون نام

      بایدقطع کنید
      چونحساب بعضی ازاقایام۱۰۰۰میلیارد کامل نشده
      ...

    • بدون نام

      فقط زورشون به کارمند ها رسیده که فیش حقوق دارند ولاغیر این همه مغازه تالار پاساژ برج و............یه باره از 20ملیون خانواده کارمند راحذف کنید ..........

    • محمد

      باید دید چه کسی واقا نیازمند واقع هست.ما یه همسایه داریم تحت پوشش کمیته امداده ولی خونه داره ماشین داره حقوق داره.ولی همسایه سمت چپمون تحت پوشش هیچ نهادی نیست اما مستاجر, بیکار ,بیمار وهیچ درامدی هم نداره خدارو خوش نمیاد که یارانش قطع بشه.

    • محمد سلطان

      حال روز مردم وقتی یارانه میرفتند دیدنی بود وخوشحال از اینکه به خیال خودشون سهم وحق خودشان را از فروش نفت میگرفتندوحالا که گروه گروه در حال حذف شدن هستند متوجه خواهند شد پرداخت یارانه توسط دولت ودریافت آنن توسط مردم چیزی جز گرانی وتورم نداشت وندارد.حالا چطور میخواهید قبوضی را که از زمان پرداخت یارانه تا به امروز 5برابر افزتیش یافته را به قبل باز گردانید؟ سزای کسانی که تا نوک دماغشان را بیشتر نمیبینند همین است وبس.خداوند از گناه کسی که این نون را سر سفره مردم گذاشت نگذرد.ومورد لعن ونفرین خود قراردهد.

    • بدون نام

      بازم شروع کردین بابا خجالت بکشید

    • بدون نام

      یارانه ما که 5 نفر بودیم قطع کردتد به ناحق. ما که راضی نیستیم. خدا جزاشون بده

    • حبیب

      بارک الله دولت.
      کم کم حذف کنین کسی اعتراض نکنه.
      بابا عجب سیاستی دارین ناقلا ها.

    • بدون نام

      دستتون درد نکنه که هر روز منفورتر از دیروز میشوید.....

    • ناشناش

      مملکت گدا پروربه ما میگن

    • بدون نام

      روز اول که میخواستن یارانه بدهند گفتند ما همه را در نظر گرفته ایم
      حال اینگونه سر وته را میزنند امان از کذب و صد امان از کذاب ....

    • بدون نام

      اون وقت قراره این یارانه های حذف شده بره تو جیب چه کسی؟

    • روهام

      دولت کویت ماهیانه به شهروندانش پول نقت میده یا دولت مالزی ازهنگامی که طفل بدنیا میآید پول حج را واریز میکنند وقتیکه به سن جج رسیدند مشرف میشوند حالا بدون هیچگونه منت وخواری اما اینجا ۴۵هزارتومان یارانه میدهد اآنقدربوق وکرنا به راه انداخته کم آبروی برای مردم نمونده خوب قطع کنید وشریارانه رابرای همیشه ازسرمردم کوناه کنید

    • مهدی

      ای بابا 45000تومن به مردم پول میدین 45 برابر قیمت ها رو افزایش دادین به کجا دارین میرین آقایان دولتمران حقوق های نجومی و فرا نجومی که میگیرین دقت کنید مردم مثل شما نیستن جیبتون پره از جیب کارگران خبر دارین؟ خجالت میدانید چیه؟ پیش زن و بچه شرمندگی چی؟ قرض و وام. چی؟ یکم بخودتون بیاین خدایی هست مرگ هست آخرت هست......

    • shohrehandy

      میشه راحت گفت جزئی از 4 یا 5 کشور ثروتمند دنیا و از طرفی بخاطر نجابت و مظلومیت مردم و پررویی مثلا مسئولین جز فقیرترین و بدبخترین ملت ها هستیم خوش به حال ممالک عربی که از نفت ما خیلی خیلی بیشتر از ملت ما سهم یارانه از مسئولین کشورمون دریافت میکنن کاش تو یکی از این کشورهای عربی مثلا دوست و مسلمان که به خاطر گیر داشتن وبه اصطلاح دستشون زیر سنگ بودن با ما مثلا دوست شدن بدنیا میومدیم و با پولی که سهم ملت ایران باید باشه و برای ایجاد اشتغال در کشورش مصرف بشه با مظلوم نمایی مفتی پولشونو میچاپیدیم و بعد به ساده لوحی مسئولینشون میخندیدیم همونی که الان میبزنیم

    • بدون نام

      تورو خدا یارانه منو قطع نکنید من گناه دارم.
      بابام فقط به خاطر یارانه رام می ده خونه

    • بدون نام

      از وقتی این یارانه ها اومد تو زندگیمون برکت همون پول کار کرده خودمونم رفت

    • بدون نام

      روحانی حودش رایانه میگره رایانه مردمو قطع مکنن عجب ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج