۴۶۳۴۲۷
۲۶ نظر
۵۰۰۹
۲۶ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش کاخ سفید به سخنان روحانی: ما برای آینده برجام تضمینی نداده ایم

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به پیش‌بینی روحانی از نوع رفتار ترامپ با برجام می‌گوید که دولت اوباما در خصوص نوع رفتار دولت بعدی، هیچ تضمینی به هیچ مقام خارجی نداده است.

خبرگزاری فارس: «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در آخرین کنفرانس خبری سخنگوی دولت اوباما، به جدیدترین اظهارنظر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران در خصوص برجام، پاسخی قاطع داد.

امروز خبرنگاران از روحانی پرسیده بودند که نظرش در خصوص تصمیم قاطع ترامپ برای مذاکره مجدد در خصوص برجام چیست؟

روحانی در پاسخ گفته بود: «ی ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا تا حالا اظهاراتی که درباره برجام انجام داده این بوده که خوشحال نیست و این توافق، توافق خوبی نیست که اینها بیشتر شعار است و من بعید می‌دانم که در مقام عمل اتفاقی بیفتد به دلیل اینکه این توافق یک توافق دوجانبه نیست که ایشان بگوید من خوشم می‌آید یا بدم می‌آید.»

این بحث امشب در سالن کنفرانس خبری کاخ سفید مطرح شد.

یکی از خبرنگاران از جاش ارنست پرسید: «آیا ترامپ می‌تواند برجام را یکجانبه ملغی کند و آیا دولت اوباما در خصوص آینده برجام، به ایرانی‌ها تضمینی داده است؟»

ارنست پاسخ داد: «پرزیدنت اوباما بارها گفته که این دولت به رهبران خارجی در خصوص آنچه دولت بعد می‌کند، هیچ تضمینی نداده است.»

سخنگو ادامه داد: «رئیس‌جمهور بعدی بر اساس آنچه اعتقاد دارد بهترین مسیر برای کشور است، تصمیم خواهد گرفت.»

در صورت نقض برجام از سوی آمریکا، برخی تحریم‌ها که به واسطه برجام رفع شده بود، باز می گردد ولی ایران برای نقض آنچه در راستای اجرای برجام، انجام داده، باید ۱۳ هزار سانتریفیوژ را دوباره سر هم کند و به کار بیاندازد، قلب سیمان‌اندود راکتور اراک را مجدداً احیا کند و از روسیه بخواهد که اورانیوم‌های غنی‌شده ارسالی را بازگرداند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریو

      ای دغل شماهمه حقه بازتشریف دارید.اماخدامکرشمارابخودتان برمی گرداند.

    • بدون نام

      لعنت بر برجام و مسببین آن.

    • حمید هجری

      بنظر میرسه که ما از نظر اجرای بندهای برجامی آنقدر سریع تر وشدیدتر از توقع 5+1عمل کرده ایم گه حتی ترامپ ویاهرمقام دیگه ای هم با بررسی دقیق وبیشتر متوجه میشوند تااین مرحله سربزیری ایران دراجرای برجام تکرارشدنی نبوده وحالا که به این حد از خود توقفی غنی سازی رسیده لزومی دو لغو برجام نباشد متلا لغو کنند که به چه چیزی برسند وقتی ما نتایج اونها رو از تصورخودشون هم کحکم تر نمودیم? مطمئن باشید لغو نمیشه.

    • بدون نام

      خوب راست میگه به اوباما چه ترامپ چکار میکنه مگه روحانی اومد راه احمدی رو رقت

    • بدون نام

      ای آمریکای ابلیس ما باقدرت بیشتر برمیگردیم مطمعن باشید که رهبر ما برای روزهای سخت چاره اندیشی کرده است زنده باد رهبر ما امام خامنه ای

    • بدون نام

      شما بالاخره ما نفهمیدیم خوشحال هستید یا ناراحت ؟؟؟!!!! آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
      برجام با قدرت پیش خواهد رفت و ایران اسلامی سربلند و سرافراز خواهد شد

    • علی

      پس معلومه که یک توافق باخت و برد بوده و سهم ایران باخت بوده است.علنا داره میگه که ایران خیلی چیزها را از دست داده و غرب فقط حرف زده و اقدام عملی نکرده است.

    • بدون نام

      اگه آمریکا به تعهداتش درقبال برجام عمل نکند و ایران رامجبورکنید که همه آنچه را تاکنون انجام داده باز گرداند از آن پس دیگر حتی مادر آقای ترامپ هم نمیتواند با خواهش وتمنا دوباره ایران را برسرمیز مذاکره برگرداند و آنگاه است که دیگر پشیمانی برای آمریکا سودی ندارد.

    • بدون نام

      باور کنید همه ما سر کاریم... بخاطر همین آمار بیکاری کم شده خخخخخ

    • بدون نام

      ایران با این برجامی که سه هیچ به امریکا تمام شد. دقیقأ سی وپنج سال از برنامه هسته ای عقب افتاد. خوب میریم که از فردا ارزش پول ملی کم تر بشود. ومردم مظلوم ومحجوب ایران فقیر تر بشوند. به جز آقایان سرمایه دار. و آقا زاده ها که بر عکس پولدار تر میشودند. ماشااله دولت بی تدبیر بعد از کنفرانس رسانه ای رفتید منزل برای خودتان اسفند دود کنید.

    • بدون نام

      عجب پاسخ دندون شکنی حالا بدو تا به ترامپ برسی

    • بدون نام

      با پشت دست خوب زد تو دهنش خخخخخخ

    • مهدی

      کشور ما در مورد انرژی هسنه ای ازصفر شروع کرده ودل ابرقدرتهارا لرزاند الان سرهم کردن ۱۳هزار سانتیفیوز ودیکر کارها باوجودرهبری امام ودانشمندانمان کار ناشودنی نیست اقای تراهپ

    • مجتبی

      ما داریم میبینیم دولت تلاش زیاد میکند تا با دنیا مسالحت کند ولی باز تندرو ها را میبینیم که بر ضد دنیا شعار میدهند.ایران باید یک دولت،یک قدرت داشته باشد.هر کی برای خودش یک ساز میزنه و مردم تاوان انرا میدهند.نتیجه این است که آمریکا و متحدانش به لجبازی افتادند،

    • علي

      "در صورت نقض برجام از سوی آمریکا، برخی تحریم‌ها که به واسطه برجام رفع شده بود، باز می گردد ولی ایران برای نقض آنچه در راستای اجرای برجام، انجام داده، باید 13 هزار سانتریفیوژ را دوباره سر هم کند و به کار بیاندازد، قلب سیمان‌اندود راکتور اراک را مجدداً احیا کند و از روسیه بخواهد که اورانیوم‌های غنی‌شده ارسالی را بازگرداند." اي جان!! يعني اگه نقض بشه چه قدر شغل ايجاد ميشه!!!

      پاسخ ها

      • مجتبی

        شغل برای من و تو ایجاد نمیشه.موقع ساختن و کندن هیچ کس نفهمید.فقط جیب روسیه پر میشه.

    • زاهد

      برجام اشتباه بزرگی بود

    • بدون نام

      بر فرض ایران باید 13 هزار سانتریفیوژ را دوباره سر هم کند و به کار بیاندازد، قلب سیمان‌اندود راکتور اراک را مجدداً احیا کند و از روسیه بخواهد که اورانیوم‌های غنی‌شده ارسالی را بازگرداند.

      چی به ما میرسه ، مثلا قبلا اینا رو داشتیم چه گلی به سر مردم زده شده بود غیر از اینکه کلی پول بابتش هزینه شده بود و به هیچ دستاوردی هم نرسیده بودیم و ...فقط بهانه ای برای تحریمهای بیشتر به دست آمریکا داده بودیم.
      همین الانش هم حق فعالیتهای هسته ای صلح امیز ما به رسمیت شناخته شده .

    • ع ح

      ما تو قضیه برجام باختیم یک واقعیت است

    • عبداله ایرانی

      باسلام و ادب واحترام , دوستان عزیز برجام یک بازی بود بین ایران و مکاران قدرتمند دنیا , می دانید که قاعده هر بازی برای یک طرف برد و برای طرف مقابل باخت می باشد. ودر این بازی تدبیری دولت ایران بااجماع تدبیر دولتهای 5+1 به بی تدبیری وامیدش به نامیدی مبدل گردید. و نهایتاٌ برد نصیب آنها و باخت نصیب ایران شد. پس معلوم شد که آقای احمدی نژاد با آن همه بد بیاری ها خیلی هم بیراه نمی رفت و بیجا هم نمی گفت و بهتر از اینها فریبکاری دولت آمریکا و عمالش را می شناخت که هیچ به آنها اعتماد نمی کرد و همیشه سرسختانه با آنها مخالفت می نمود. و تلاش برپیشرفت انژی هسته ای داشت تا ایرانی قدرتمند در برابر متجاوزان داشته باشیم تا هرگز فکر تجاوز در مخیله اشان نگنجد .خداوندمتعال حافظ ونگهدار کشورایران وملت ایران باشد .انشاالله

    • زنده باد ایرانی

      زنده باد امام خمینی (ره)

      آمریکا دروغگوست شیطان بزرگ است

    • حسین

      سلام دوستان و عزیزان
      به نظر من تحریم ها را می شود با توکل و صبر و پشتکار و همت دانشمندانمان از بین ببریم ولی چگونه می توانیم کاری بکنیم که آمریکا به وعده هایش عمل کند. و چگونه به غرب زذها این رو به باور برسانیم که آمریکا شیطان بزرگ است و غیر قابل اعتماد و همیشه خواستار ضربه زدن هستند
      حتما و حتما و حتما برجام به سود امریکاست چون شیطان هیچ وقت منفعت انسان ها را نمی خواهد
      ولی به قول رهبرمان عزیزمان تمام منافذ این نفوذ را بر شیطان را بسته ایم

    • محمد

      انشاا.. در انتخابات بعدی ریاست جمهوری ایران هم رییس جمهوری انتخاب خواهد شد که بر امریکاییان سوار شود و پدر ترامپ هم نخواهد توانست کاری بکند و بقول امام (ره) امریکا هیچ غلطی نخواهد توانست و انشاا.. با رهبری امام خامنه ای و البته یاری خدا بر همه این توطئه ها فائق خواهیم شد ... مرگ بر استکبار و اپریالیست جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ امریکا ... ساده لوحان متوجه باشند که امپریالیست امریکا قابل اعتماد نیست

    • محمدی

      البته اگر بذارن رقیب قدرتمند و مردمی بیاید و با روحانی رقابت کند.باید چند کاندیدای صلاحیت دار و عالم و سرشناس بیایند تا انتخابات معنی و مفهوم پیدا کند .مشکل جامعه ما اول اقتصادی دوم اقتصادی و سوم اقتصادی میباشد.پس رییس جمهور باید اقتصاد دان به تمام معنی باشد.

    • آیدا

      برجام سند افتخار تاریخ ایران است

    • حسن

      توافقی که همه اش به نفع امریکا است ر احمق هستند که ان را پاره کنند تحربم ها را ادامه مدهند و ما هم همه چیز را از دست داده ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج