۴۶۳۹۲۴
۴۴ نظر
۵۰۰۳
۴۴ نظر
۵۰۰۳
پ

چرا حسن روحانی را دوست ندارند؟!

وقتی حوادث سال‌های گذشته را مرور می‌کنیم می‌توان گفت همه بحران‌‍ آفرینی‌های علیه دولت از سوی پایگاه اصولگرایی طراحی شده است.

فرارو: وقتی حوادث سال‌های گذشته را مرور می‌کنیم می‌توان گفت همه بحران‌‍ آفرینی‌های علیه دولت از سوی پایگاه اصولگرایی طراحی شده است.

بخشی از اصولگرایان، از همان روزهای اول انتخابات شمشیر را برای حسن روحانی از رو بستند و او را سازشکار خطاب کردند. مفهومی که در حقیقت نقدی تند علیه رویکرد سیاست خارجی حسن روحانی بود. بعد از توافق هسته ای سند مخالفت با برجام نیز به نام اصولگرایان تندرو با لقب دلواپس زده شده است.

به همین ترتیب چالش‌های وزارت ارشاد و حوزه فرهنگی نیز از جانب اصولگرایی طراحی و اجرا شد. نمونه بارز آن ماجرای لغو کنسرت موسیقی در مشهد و بحران آفرینی برای دولت در پی اجرای موسیقی در قم بود. بحرانی که در نهایت منجر به تغییر وزیر ارشاد شد.

این در حالی است که قرابت روحانی با اصولگرایان آنقدر بود که در روزهای ابتدایی پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری رسانه ها و چهره های اصولگرا او را متعلق به خود می دانستند و رای مردم به او را، رای به خود، نه رای به جریان اعتدال و اصلاح طلب قلمداد می کردند.

از دیگر سو بسیاری، حسن روحانی را در جبهه خودی‌های اصولگرایی قرار می دادند؛ حسن روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز، یکی تشکل اصولگرا، بود و همین کافی بود تا او به عنوان یک اصولگرا شناخته شود.

اما در چهار سال گذشته اصولگرایان تندرو روز به روز از حسن روحانی خشمگین تر شده اند و حتی تنفر خود از او را نهان نمی کنند.

اکنون حسن روحانی تنها مورد حمایتی بخشی از اصولگرایان معتدل است و عملا به سمت جبهه اصلاحات و اعتدالیون هل داده شده است. نکته مهم این است که چرا بخشی از اصولگرایان حسن روحانی را دوست ندارد؟ ریشه این تنفر از روحانی چیست؟

فرارو در گفتگویی کوتاه با عباس عبدی از این تحلیلگر مسائل سیاسی پرسید: چرا علیرغم پایگاه و خاستگاه اصولگرایانه آقای روحانی از نظر تاریخی، این اردوگاه با وی تعامل مثبتی نداشته و ایشان روز به روز از این پایگاه رانده شده و به سمت جریان های اعتدالی و تحول خواه گرایش پیدا کرده است. به نظر شما منشا فاصله‌گیری اصولگرایان از روحانی چیست؟»

عباس عبدی در پاسخ به این سوال گفت: «چند علت دارد. یک علت مهم فقدان روحیه مشارکت و مسئولیت‌پذیری است هر کس بیرون از قدرت اجرایی باشد هر ادعایی را طرح می‌کند و به هیچ وجه در برابر واقعیات مسئولیت نمی‌پذیرد.»

وی گفت: «علت دیگر شدت مخالفت با هم جناح‌ها است. در تاریخ هم بطور مکرر چنین پدیده‌ای را می‌بینیم. در مقاطعی یهود با مسیحیان دشمنی بیشتری داشت تا بی‌دینان روم. کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها دشمنی بیشتری با هم داشتند تا با غیرمسیحیان. سنی و شیعه نیز همین دشمنی را در مقاطعی با یکدیگر بیش از با ادیان دیگر و کفار داشتند. کمونیست‌های چینی و روسی هم همینطور.»

وی با بیان مثالی از اختلافات داخلی جریان‌های سیاسی یادآور شد: «اختلافات داخلی سازمان مجاهدین هم بازتابی است از این واقعیت.»

عباس عبدی گفت: «علت دیگر هم این است که اینها، خودی‌ها را رقیب خطرناک‌تر و نقدتری نسبت به دیگران که دور هستند می‌دانند. علت دیگر هم تغییراتی که در افراد بوجود می‌آید. تغییراتی که در آقای هاشمی در دهه پایانی عمرشان می‌بینید و یا سیاست‌هایی که از طرف آقای روحانی دیده می‌شود محصول توانایی افراد در تغییر و به روز شدن است و طبعا کسانی که این تغییرات را نمی‌پسندند؛ آنها را نوعی بدعت و عقب نشینی می‌دانند و از در مخالفت با آنان در می‌آیند.»

وی در پایان گفت: «بالاخره انتخابات ریاست جمهوری هم در تشدید این حملات موثر است.»

همانطور که عباس عبدی در تحلیل خود آورده است. حملات و هجمه‌ها علیه روحانی در حال اوج گرفتن است. اصولگرایان مانند یک جنگ نامنظم نقاط مختلفی از دولت حسن روحانی را هدف قرار داده‌اند و به آن شلیک می‌کنند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون دوست داشتنی نیست.

    • وحیدی

      نه جواب این نیست.دوستش ندارند چون دولتش دولت تزویر و دروغ است.

    • بدون نام

      بخشی از نا رضایتی را عوامل کوچکتر در استانها و مناطق ایجاد کرده اند و الا از خود ایشان راضیتد.افرادی در استانها اینقدر مردم را زده کرده اند که آدم با دیدنشان حالش به هم میخورد.آقای روحانی هر چه سریعتر آنها را شناسایی و اصلاح نماید و متاسفانه بعضیهاشون وارد بدنه دولت شده اند.

    • بدون نام

      مگه میشه دوستش نداشت؟؟
      مردم عاشقشن

    • بدون نام

      چرا دوستش ندارند خیلی هم دوسش داریم انهایکه اورا نمیخواهند جنگ طلبند کینه توزند میخواهند اتش دشمنی را بارورکنند زیرا او درک بالای از ادمهای محروم جامعه دارد دید او باز است او باور دارد که نباید فقر وفقر زده در جامعه باشد با جسارت از همه سوال مبکند اگر او نبود همان پولها واین فروش نفت ودرامدش نبود مگر یک انسان به تنهایی چقدر میتواند رفع مشکلات مردم را انجام دهد همه برای او شمشیر از رو بسته اند چرا چون در رزمان ریاست ایشان کسی حق دوزدی خوردن مال کسی اختلاص!نمیتوانست بکند هر فسادی شد در دولت نهم بود روحانی هرگز دنبال خلاف نبود همه دوستش دارند وعدهای الکی نداد برجام را تا لحظه اخر پیگیر بود اگر یک ابرباس امده وهمه ذوق زده شدند نتیجه زحمات چهار ساله او وتیمش بود کمی انصاف داشته باشید یکی را میخواهید مانند احمدینژاد که ایران را تکه تکه کرد کمی با وجدان بیدار فکر کنید

    • مجی

      حرف با عملش در تناقض هست

    • علی

      آقای روحانی رییس جمهوری واقع بین هستند ولی متاسفانه از طرف صاحبان قدرت مورد حمله وکار شکنی قرار میگیرند به همین دلیل گشایش در کارها به کندی و هزینه های زیاد مواجهه هستند

    • روهام

      تا این سخن ازدل چه کسی برآید اگر ازسربغض وحسد باشه که معلومه چه کسانی هستند اونها فقط به خودشون محبت دارند اونهم شاید اما اگر از دل من ایرانی بپرسید میگویم من نه تنها از دکتر روحانی بدم نمیاد بلکه آرزوی موفقیت وپیروزی دارم چون اگر ایشان بتوانند باآرامش ودست باز خدمت کنند حتما عالی میشه البته چوب لای چرخ وجود نداشته باشد

    • بدون نام

      فقط حرف میزند عملی در کار نیست.

    • بدون نام

      به کوری چشم خیلی ها بازم روحانی رییس جمعور میشود

    • خاسر

      روحانی ادم خوب وسالمی است اما اطرافیان دور و نزدیکش انهم باعملکردنامطلوب ونامناسب باعث کاهش محبوبیت اوشده اندواین کاهش محبوبیت پس ازانتخابات اگررای نیاوردبیشترخواهدشد چون بعضی ازدله دوزدیهای اطرافیان وی هماننددولت قبل بعدا اشکارمیشود.

    • بدون نام

      هیچ کس دوستش ندارد فقط افراد چاپ لوس دوسشدارن چون به فکر منفعت خودشونن.ملت ایران هر چی میکشن از دست روحانی و احمدی نژاده که اینقده بدبختن.حق مردم رو بشون نمیدن سرمونو با ماهی چهل و پنج تومن شیره مالوندن.حق مردم به گردنشه اون دنیا چطور جواب ی ملت رو میخواد بده ملتی که شبها رو گرسنه صبح میکنن.

    • بدون نام

      توی بیشتر کشورها رییس جمهور جدیدی که انتخاب میشه اگه درجایی خلافی از رییس قبلی مشاهده کنه اورا به دادگاه میکشونه همچنان که در کشورهایی مانند کره و ...این اتفاق افتاد
      چرا آقای روحانی همه مشکلات ودزدیها و بدهکاریها به دولت قبل ربط میدن؟ اگر رییس قبلی ویا اعضاء کابینه قبل تخلفی ویاجرمی مرتکب شده اند چرا بر علیه او پرونده تشکیل نمیدن و دادگاهی نمیکنن تا همه واقعیتها روشن بشه؟
      آقای روحانی میگه دولت قبل این مبلغ کمبود داشته وبدهکاره
      خب بکشونش دادگاه ازحلقومش بکش بیرون الان تو حافظ منافع ملی و مردم هستی

    • سابرین

      جناب اقای حسن روحانی رو عشقه بترکه چشمی که دیدنشو نداره

    • ک ف

      أین خبر دروغ است چون همه مردم دکتر روحانی رئیس جمهور ملت ایران را دوست دارند و رئیس‌جمهور همه خواهد بود چشم حسود کور

    • sanam

      حماسه ی21دی به همگان ثابت نمود که ملت ایران اصلاحات را هیچگاه تنها نخواهد گذاشت. روحانی تنها نیست. زنده باد اصلاحات . دروغ تحویل جامعه ندین. دست شما رو شده هست برای مردم .

    • بدون نام

      بعضیا انگار خیلی جوگیر شدن.میگن طرفدار محرومانه.آخه هواپیما به چه درد قشر ضعیف و متوسط جامعه میخوره....؟؟؟؟ مسکن مهر و ادامه بده اگه میخواد محروم زدایی کنه.بر جام .بر جام.بر جام.بر جام.بر جام تا حالا برا قشر محروم چیکار کرده.هیچی.برای پولداران هم کاری نکرد.واقعا متاسفم........برا اونی که این قده سنگشو به سینه میزنه.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هیچی نمیفهمی از حرفات فهمیدم که سوادت پایینه.فقط سالی 5میلیارد دلار به ابرلاینای خارجی داده میشه چون هواپیما نداریم

    • مرتضوی

      تجربه نشانداده جدا از سیاهنمای هادولتها بیشتر به عملکردشان میبازند دولتهای قبلی به هر طریقی هشت ساله شدن ولی به نظرم چهار سال هم برای دولت روحانی خیلی زیاده

    • بدون نام

      مردم دوستش دارن ودوباره هم بهش رای میدن هرچه بدبختی داریم از۸سال دولت قبل هست که برای ماکاشتن

    • بدون نام

      بی خیال,چقدر دروغ,مگه ماعقل نداریم چشم نداریم,بیکاری,گرونی,نداری,افسردگی,ناامیدی,جوونیمون سوخت رفت,کوتدبیر امید این دولت ریاکار,کوکلیدروحانی,,

    • بدون نام

      اینکه گفته اند درک بالایی از آدمهای محروم دارند.میشه چند نمونشو نام ببرند.؟. ......؟ آره لابد هواپیما خریدن.....! مسکن مهر و تعطیل کردن......! یارانه ها رو میخوان جمع کنند....! گوشتو 45000تومان کردن....؟ وارداتو واویلا کردن که تولید کننده های خودمون تعطیل بشن.....! واقعا متاسفم که بعضیها از روی لج و لجبازی نظر میدن نه از روی واقعیت ......

    • بدون نام

      اتفاقا من دوستش دارم زیاد واز ش قدردانی میکنم

    • بدون نام

      اتفاقا ملت دوستش دارن واقای روحانی زحمت خودشونو میکشن واگر هم مشکلاتی باشه ملت باید تشویق کنن کمک کنن و خودشون هم قدم بردارن واز خودشون هم مایه بزارن لحن ملت ایران فقط کوبیدنه یکی تشویق کنه تقدیر وتشکر کنه همین طور که مانیاز داریم امیدوار باشیم اونم چشم امیدش ملته و من خواهشم اینه که محکوم نکنیم قضاوت نکنیم چیزی که آگاهی نداریم ونمیدونیم پس آقای روحانی باید بدونه که ما ملت دوستش داریم وتنها نیست نه تنها آقای روحانی بله همه مسئولینو دوست داریم امیدوارم که دیگه هیچ کجا محکوم وقضاوت نکنیم ماملتی متحد وهمدل هستیم واز کشورمان در راه صلح وپیشرفت دفاع میکنیم

    • علی

      مردم حق دارن ناراضی باشن.

    • بدون نام

      خدا را شکر میکنم که به روحانی رأی ندادم..

    • مردم واقعی

      اهای ادمایی که از دولت فعلی حمایت میکنید من نه از اصولگراها خوشم میاد نه از اصلاح طلبا همشون متقلب ومنافقن.مطمینم دستتون با دولت برای مکیدن خون ملت تو یه کاسه است.میانگین از هر ده هزار نفر یه نفر دوستش دارن یه درصد بالایی دوستش که ندارن هیچ فحشش هم میدن.

    • بدون نام

      چون کاسبی کاسبان تحریم را کساد کرد دوستش ندارند مهم اینه که مردم دوستش دارند و دوباره بهش رای خواهند داد تا نتیجه زحمات 4 ساله اش رو ببنند

    • بدون نام

      مردم ایران ریس جمهوری دوست دارند اولین خدمتشان به فقرا و مستضعفان کارگران ایران پهناور باشد فکر مسکن برای مستجرها بکند فکر بیکاری بکند نه فکر هواپیما باشد اون هم یک هواپیما روستاهایی هستند8 سال جنگیدن ولی هنوز مثل مردم گاز ندارند آب ندارند اقای روحانی کی رفته یک روستا محروم ببینید مردم چطور زندگی می کنند تنها کسی به فکر مملکت فقرا و مستضعفان کارگران ایران پهناور بود فقط احمدی نژاد وسلام

    • بدون نام

      ما که همگی عاشقشیم... خیلیهای دیگه هم هستن مث ما

    • دلخون

      اگه به منم در ازای نوشتن متن حمایتی و طرفداری ازشون پول میدادن منم عاشقش میشدم بر خلاف مرفهین بیدردی متل تو من ومردم مستصعف متنفریم ازش.

    • سانسورچی

      شما همش حرفهای مردم را سانسور میکنید ...

    • ابوالفضل

      دوسش ندارن چون سیمان ریختن تو هسته ای هیچی به هیچی آش همونه و کاسه همون,دوسش ندارم چون اونقد اقتدار ندارن که وزیر خارجه فرانسه همون روزی که با ظریف قرار ملاقات داشت با کاریکاتور پیامبر ص عکس میگرفت و این دولتمردای سازشکار لااقل قرارشونو به نشانه اعتراض لغو نکردن دوسش ندارن چون………

    • بدون نام

      چون دشمن منتقدین خود و عاشق آمریکا شدین

    • سوفيا

      خب اونا چون وجودش به ضررشان هست دوسش ندارند، بهتر نداشته باشند به جهنم. اونا فقط احمدی نژاد رو دوست داشتند. مهم مردم هستند که دوسش دارند و بهش رای دادند و خواهند داد. اونا هم به کاندید خودشون رای بدن ما که بخیل نیستیم. دور قبل پانصد هزارتا رای داشتند که با این تند روی ها پنجا هزارتا هم ندارند. والا به درک

    • ممد

      طبیعیه کلا هر کی رو صندلی ریاست جمهوری می شینه دوست ندارن زمان احمدی‌نژاد اونم دوست نداشتن الانم اینم دوست ندارن....

    • بدون نام

      وزیر ارشاد علت برکناریشون ی چی دیگه بود دادا

    • بدون نام

      وزیر ارشاد علت برکناریشون ی چی دیگه بود دادا

    • درود بر روحانی کبیر

      خخخخ طرفدارای احمدی نژاد دارن حسابی جز میزنن ، بپایید جزغاله نشید بوتون بلند بشه
      همشونم ریختن تو مجازی ، انتخابات 96 درایت روحانی رو ثابت میکنه
      حالا بیایید تو مجازی و هی منفی بدید
      راستی برید دنبال دکل نفتی بگردید نمیخواد روحانی رو دوست داشته باشید وگرنه کسایی که باید دوسش داشته باشن دارن و بهش رای میدن
      درود بر روحانی کبیر

    • الغوث

      مگه ایه قران است که کسی هم که توانایی و قدرت اداره مملکت را نداره باید 8 سال رییس جمهور باشه این هم یک نوع خرافه گویی الله اکبر

    • بدون نام

      کسب با اصلاحات مشکلی نداره
      مردم دیگه رحانی رو نمیخان.

    • کمال

      من 100% مخالف روحانیم
      ولی اگر احساس کنم نظر رهبری باز هم با روحانی هست 100% بهش رای میدم.
      در کل گوش به فرمان آقاییم.

    • نادر

      من که دوستش دارم....و مجددأ هم به ایشون رای خواهم داد

    • بی نام

      آقای روحانی مثل روسای جمهور سابق لفاضی نمیکنه..سخنرانیاش توپ نیست..وعده دروغ نمیده..
      ولی دلسوز ایرانه و میخواد کشور رو وارد جامعه جهانی کنه واز انزوا خارج کنه.. وسایه جنگ رو از سر کشور دور کنه..درود بر روحانی و همه ایرانیان وطن دوست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج