۴۶۶۰۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افزایش توریست ها خارجی ایران

در سال ۱۳۹۱ ایران شاهد رشد ۳۲ درصدی در آمار ورودتوریست بود.

عصر ایران: در سال ۱۳۹۱ ایران شاهد رشد ۳۲ درصدی در آمار ورودتوریست بود.

خبرگزاری"ترند" گزارش داد، در سال ۱۳۹۱ ایران شاهد جذب بیش از ۳ میلیون ۷۲۹ هزار توریست بود که رشد ۳۲ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۰ نشان می دهد.

بر اساس آمار سازمان توریسم جهانی وابسته به سازمان ملل در حالی که متوسط رشد جذب توریست در سال های بین ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ رقم ۳/۲ درصد در میانگین جهانی است، ایران در طی همین مدت زمانی با رشد ۱۲/۷ درصدی نزدیک به ۴ برابر بیش از متوسط رشد جهانی ، در جذب توریست موفق عمل کرده است.

با این حال جاذبه های گردشگری ایران پتانسیل جذب بیش از ۴ میلیون توریست در سال را دارد.

بر اساس گزارش سازمان توریسم جهانی بیشتر توریست هایی که از ایران بازدید می کنند از کشورهایی چون هند ، آذربایجان، کویت، امارات متحده عربی،عراق ، افغانستان و پاکستان هستند و بیشتر آنها شیعیانی هستند که برای بازدید از اماکن مذهبی در شهرهایی چون مشهد و قم به ایران سفر می کنند.

ایران از لحاظ جاذبه های طبیعی گردشگری و اماکن تاریخی جزء ۱۰ کشور نخست جهان است، اما به لحاظ امکانات صنعت توریسم و تعداد جذب توریست کارنامه موفقی ندارد.

در سال های پس از انقلاب اسلامی صنعت توریست ایران به سمت جذب توریست فرهنگی گرایش یافت اما در طی همین سال ها تبلیغات به شدت مسموم علیه ایران در رسانه های غربی و نیز جنگ هشت ساله تحمیلی با عراق، روند جذب گردشگر را به کشورمان بسیار کند کرد.

در سالهای پس از جنگ سیاست های جذب توریست مطمح نظر سیاست گذاران و مسئولان کشورمان قرار گرفت اما نا هماهنگی در سرمایه گذاری ها و نیز عدم اجماع در زمینه ضرورت جذب توریسم و نیز درآمدهای نفتی که بودجه کشور را در عمل بی نیاز از ارز حاصل از ورود گردشگر می کرد، مانع از رشد صنعت توریسم در کشورمان شد.

به نظر می رسد یکی از دلایل افزایش آمار ورود گردشگر به کشورمان در سال ۱۳۹۱ کاهش ارزش پول ملی باشد ، چرا که با افت ارزش پول ملی، نرخ برابری ارزهای دیگر کشورها در برابر ریال ایران به شدت رو به افزایش گذاشت و این مساله برای توریست ها و گردشگرها یک مزیت عمده به حساب می آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج