۴۶۶۱۴۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کمیسیون فرهنگی برای «کاناپه» وساطت نکرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مصون ماندن جشنواره فیلم فجر از سیاست‌زدگی، رفتارهای سلیقه‌ای را ضروری دانست و گفت:درصورت ادامه انتقادها برای حضور برخی از فیلم‌ها به جشنواره پادرمیانی می‌کنم.

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مصون ماندن جشنواره فیلم فجر از سیاست‌زدگی، رفتارهای سلیقه‌ای را ضروری دانست و گفت:درصورت ادامه انتقادها برای حضور برخی از فیلم‌ها به جشنواره پادرمیانی می‌کنم.
کمیسیون فرهنگی برای «کاناپه» وساطت نکرد

احمد مازنی در گفت‌وگو با ما با اشاره به اینکه حاضر است برای حضور فیلم‌های مطرحی که به دلایل مختلف مورد تایید هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر قرار نگرفته‌اند، پادرمیانی کند، انتشار برخی اخبار درخصوص وساطت برای اکران فیلم «کاناپه» را رد کرد و گفت: در پی دیدار با مسئولان سینمای و جشنواره فجر در جریان برخی از چالش‌های ایجاد شده و انتقاد سینماگران از نحوه انتخاب آثار قرار گرفته و نمایندگان با شنیدن این توضیحات به عبور از سیاست‌زدگی، رفتارهای سلیقه‌ای و مصون ماندن هنرمندان از این مسئله تاکید کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه مسوولان جشنواره معتقدند هیات انتخاب سلیقه‌ای رفتار نکرده‌ و این هیات موازین و معیارهای مشخصی داشته‌اند اما درصورت وجود انتقادها شخصا شرایط پاردرمیانی و مذاکره برای حضور برخی از فیلم‌ها به جشنواره را دارم. اگرچه هنر از قواعد خاصی تبعیت نمی‌کند و نمی‌توان نقش سلیقه را در انتخاب آثار به صفر رساند، اما اشکال کار جایی است که هنرمندان می‌گویند؛ سلیقه داوران بر داوری فیلم‌ها تاثیر چشمگیری دارد و اگر افراد دیگری برای هیات داوری انتخاب می‎شدند به یقین با سلیقه دیگری در انتخاب فیلم‌ها تصمیم می‌گرفتند. اگر در ارکان مختلف سینما به جای سلیقه قانون حاکم شود دیگر نیازی به پادرمیانی نخواهد بود. زبان خاص هنر مسئله مهمی است که مسئولان و اهالی سیاست باید این زبان را شناخته و هنر را به مسائل سیاسی و جناحی آلوده نکنند بنابراین باید با هنر و فرهنگ، رفتار فرهنگی و هنری داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج