۴۶۶۳۴۸
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ایرانی سرطان دارند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در ایران حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان هستند بنابراین باید برای ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به آنها، نهایت تلاش و همکاری را انجام دهیم.

خبرگزاری مهر: دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در همایش پویش ملی مبارزه با سرطان در بیمارستان محک، افزود: هر سال در دنیا ۱۴ میلیون نفر و در ایران حدود ۱۰۰ هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند و سالانه در دنیا ۸۰ میلیون نفر و در ایران بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بر اثر سرطان، جان خود را از دست می دهند و این روند رو به افزایش است.

وی اظهار داشت: از حدود ۸ هزار میلیارد تومانی که هر سال در حوزه دارو توسط دولت هزینه می شود، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه داروهای بیماران سرطانی صرف می شود بنابراین لازم است که به سمت پیشگیری و تشخیص زودهنگام حرکت کنیم.

سیاری با بیان اینکه در دنیا برنامه های جامعی برای مقابله و کنترل سرطان وجود دارد افزود: عوامل خطر سرطان شامل عوامل رفتاری مانند مصرف سیگار و عدم تحرک و نیز عوامل محیطی مانند آلودگی هوا است بنابراین دو استراتژی را برای مقابله با این خطرها انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: مردم ایران سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان پول می ذهند که زودتر جان خود را بر اثر مصرف دخانیات از دست بدهند و هر سال حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار مرگ در کشور، مرتبط با دخانیات است.

معاون وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری، شناسایی افراد مستعد سرطان و پیشگیری از آن در کشور، افزود: برنامه جامعی تهیه شده و در طرح تحول سلامت نیز با کمک معاونت های وزارت بهداشت، برنامه کنترل و پیشگیری از سرطان در حال اجرا است.

وی گفت: پویش ملی مبارزه با سرطان از سال ۹۲ در دانشگاه های علوم پزشکی آغاز شده اما برای کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله سرطان، نیازمند توسعه همکاری های بخشی و بین بخشی هستیم.

سیاری با اشاره به همکاری وزارت بهداشت با وزارتخانه های جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برای کاهش بیماری های غیرواگیر، گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت با همکاری مجلس، افزایش مالیات سیگار بود اما صاحبان صنایع دخانیات در دنیا به قدری قدرت دارند که ممکن است اینگونه اقدامات را خنثی کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ترویج تغذیه با شیرمادر بسیار مهم و ضروری است زیرا می توانند موجب کاهش ابتلای فرزندان به چاقی و اضافه وزن، سرطان و سکته های قلبی و مغزی شود.

وی گفت: در برنامه کنترل سرطان، در سطح بین الملل ۹ هدف و در ایران ۱۳ هدف اصلی در نظر گرفته شده و از ایران دعوت شده که در سالهای ۲۰۱۸، ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ گزارش اقدامات خود در این حوزه را در سازمان جهانی بهداشت ارائه دهد.

سیاری یادآور شد: در ایران حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان هستند بنابراین باید برای ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به آنها، نهایت تلاش و همکاری را انجام دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیراز

      از یه طرف پارازیت می اندازند به جان مردم (بخصوص در شهر شیراز ) و از طرف دیگه میگن در فکر مقابله با بیماری سرطان هستند . این بیماری در شیراز بیداد میکند هر خانواده ای در شیراز حداقل یکی از عزیزانشان به این بیماری مبتلا است جلو این نسل کشی را بگیرید اگر از خشم خدا میترسید

    • شهروند

      سرطان از کجا اومده خودتون سرطان رو درست کردید ، شیر که میخوریم روغن پالم داره ، روغن سرخ کردنی روغن پالم داره،کل لبنیات پالم داره ، نان میخوریم سبوس نداره جوش شیرین و هزار تا کوفت و زهرمار داره ، میوه میخوریم هورمون داره ، مرغ میخوریم هورمون داره،سبزی میخوریم با فاضلاب رشدش دادن،خودشون دارن سرطان رو زیاد می کنند،چرا زمانهای قدیم حتی اسم سرطان نبود چون همه چیز طبیعی بود نه مثل الان مصنوعی،میخوان همه مردم رو از بین ببرن ،اینم یه جور نسل کشی هست،فقط فکر منفعت خودشون هستن.

    • Aryan

      با اين وضعيت الودگي هوا و امواج پارازيت و فست فود و الودگي لبنيات همينجوريش هوا الودست و اينها خيلي اشتباهه طرف سيگار و قليان و پيپ و .. (بي بي سي نوشته بود حتي يك قطرش هم ميتونه سرطان زا باشه بخوايد لينكش رو ميدم و اينطور نيست كه يك ذرش ضرر نداشته باشه) و اينها رفتن الان سرطان ريه شايع هست در ايران بعضي چيزها رو جلوش رو نميشه گرفت ولي اين رو چرا همچنين ترك سيگار خطر ابتلا به سرطان رو تقريبا ٧٥ درصد كم ميكنه و هم سرطان ريه هم انسداد ريه و غيره ميتونه بياره تمام زحمات پدر و مادر و خود شخص از بين ميره بخاطر هيچي مخصوصا فرض كن داري ميميري و بچت ميفهمه داري ميميري و به گذشته فكر ميكني و اينها همچنين فكر كن كه با درد زياد ميميري و يادت هم باشه كه بعد از مدتي بخواي بذاري كنار و زده بشي از سيگار كه ميشي ديگه نميشه گذاشت كنار حداقل براي داغدار نشدن خانواده بايد رعايت كرد

    • بدون نام

      خودتون این کوفت و زهرمار ها رو به جون ملت میندازید ..بعدم پشت سر هم خبر های مزخرف برا مردم نذارید الان که بازارتون برای افسرده کردن ملت داغه همون ساختمان پلاسکو بسته مون دیگه لطفا خبرهای بد دیگه نذارید... واقعا دیگه چی از جون این ملت میخواید.. مواد غذایی آشغال .. پارازیت که فراوان.. آلودگی هوا که بیداد میکنه.. آب نیترات دار ... دیگه چی بنویسم.. سانسور چی کارت رو سخت کردم

    • بدون نام

      اگر تشخیص آقایان و خانمهای پزشک درست باشد که اگر درست بود !!کسانیکه زیر بار شیمی درمانی نمی روند و با همان طب سنتی درمان می شوند معلوم می شود که در این میان یک چیزهایی جور نیست و خدا رحم کند به ملت با این تشخیص ها !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج