۴۶۶۷۹۴
۲۰ نظر
۵۰۰۴
۲۰ نظر
۵۰۰۴
پ

جزئیات عیدی و پاداش بازنشستگان

در حالی که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم موضوع عیدی و پاداش آخر سال به دغدغه کارمندان،کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تبدیل شده و جزییات افزایش آن را با وسواس پیگیری می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم موضوع عیدی و پاداش آخر سال به دغدغه کارمندان،کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تبدیل شده و جزییات افزایش آن را با وسواس پیگیری می‌کنند.

مبلغ عیدی مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی همه ساله توسط هیات وزیران مشخص و به طور معمول بهمن ماه اعلام می‌شود که به محض ابلاغ، سازمان تامین اجتماعی آن را به حساب مستمری بگیران واریز می‌کند.

سال گذشته سازمان تامین اجتماعی با تامین اعتبار و منابع مورد نیاز موفق شد عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را در نیمه نخست اسفندماه به حساب آنها واریز کند که به گفته نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت آن ۱۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد؛ بر همین اساس مبلغ عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی همانند کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری ۶۸۸ هزار تومان تعیین شد.

درباره رقم عیدی کارکنان دولت نیز هرچند هنوز رقمی اعلام نشده ولی بر اساس پیش‌بینی‌ها عیدی کارمندان امسال ۷۷۰ هزار تومان است که البته مبلغ قطعی آن باید به تصویب هیات وزیران برسد و احتمال زیاد در روزهای آینده مصوبه هیأت وزیران در مورد نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت، ‌ به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ خواهد شد.

آنچه مسلم است تصمیم گیری درباره رقم عیدی کارکنان دولت در مورد بازنشستگان کشوری نیز اعمال خواهد شد.

در مورد عیدی کارگران بیمه شده تامین اجتماعی نیز فرمولی که از سالهای گذشته تاکنون مبنای محاسبه قرار گرفته ماده واحده قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی است که بر اساس آن، کلیه کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار، معادل ۶۰ روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

جزئیات عیدی و پاداش بازنشستگان

همچنین به موجب تبصره یک ماده واحده مذکور، مبلغ پرداختی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کردند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود.

بر این اساس حداقل عیدی کارگران دو برابر حداقل حقوق پایه و حداکثر عیدی به شرطی که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود، سه برابر پایه حقوق خواهد بود.

اسفندماه سال گذشته شورای عالی کار حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۳۹۵ را ۸۱۲ هزار تومان تعیین کرد و بر این اساس حداقل عیدی کارگران مشمول قانون کار با احتساب دو ماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر عیدی دو میلیون و ۴۳۶ هزار تومان خواهد بود.

مقامات کارگری تاکید دارند با توجه به شرایط سخت زندگی و هزینه‌های بالای سبد معیشت خانوارهای کارگری، کارفرمایان تا قبل از پایان سال عیدی کارگران را پرداخت و ترتیبی اتخاذ کنند که دست کم بهمن ماه به دست آنها برسد تا هم قدرت خرید آنها در روزهای پایانی سال حفظ شود و هم ایام عید را با دلگرمی بیشتر در کنار خانواده سپری کنند.

پیشتر مدیر کل جبران خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که عیدی و پاداش پایان سال کارگران باید با حقوق بهمن و اسفند آنها پرداخت شود و کارفرمایان حق ندارند آن را به سال آینده موکول کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عیدی و پاداش بازنشستگان؟! این حقوق و پاداشششششششش برای خودتان. به جوانهایمان کار بدهید این حقوق و عیدی خرج شکم یک ماه همان جوانهای بیکار بازنشستگان نیست.من نمیدانم کسانی که خودشان حقوقهای نجومی میگیرند خبر از باز نشستگان دارند؟ یا اینکه در حال خندیدن به ریش سفید همین بازنشسته ها هستند.

    • بدون نام

      واقعاچقدرحق کشی درموردبازنشستگان بااین مبلغ ناچیزوبااین تورم سرسام اور یک خانواده پنج نفره چی میشه خریدایاانهایی که حقوقهای چندده میلیونی میگیرن خبردارن که بازنشستگان چقدرتحت فشارهستن بخداکمی انصاف داشته باشید

    • بدون نام

      عیدی مستمر بگیرا چقدر؟

    • بدون نام

      سلام من یه فرهنگی باز نشسته ام سی ودو سال برای فرزندان این مرزوبوم زحمت کشیده ام وگچ خورده ام بهترین دانشاموزان را تحویل این جامعه داده ام الان میدونین نامم چیست معلم گرسنه راست هم میگن انسانی که اینهمه زحمت بکشه ومحتاج همه چی باشه اعمم از خوراک پوشاک تفریح مسافرت پزشک ودارو شرمنده از فرزندان باید سرشو بذاره وبمیره ویه عده در خوشیها ودرامدهای انچنانی طوری غرق بشه که درد این بیچاره گانو نبینه مگه این خاک ووطن مانیست ایا انهاییکه درامد بالایی دارن از من بیشتر زحمت کشیده اند نه بخدا چنین نیست فکر میکنین این مبلغ ناچیز دردی از من دوا میکنه من اینو به کجای زندگیم بزنم به قرض هام به پوشاکم خوراکم منزلم فرزندانم ایا من به اندازه یه گارگر ارزش ندارم که حداقل به اندازه اون عیدی بگیرم به اونهم باید برسه وبه منهم باید داده بشه تبعیض دیگه بسه ماراهم ببینین درد ماراهم حس کنین نگذارین شخصیت یه عده زحمت کش از بین بره میدونم هیچکس به حرفهای من فکر هم نخواهد کرد ولی بازهم دردم را دارم منعکس میکنم شاید یکی از مسولان خواند وفکری به حال منو وهزاران نفر دیگری مثل من کرد ما وطن وخاک وملتمونو دوست داریم به این اب وخاک عشق می ورزیم ولی ایا اینه نتیجه ای جانفشانی کمی تامل کنید درمورد قشر زحمت کش.

      پاسخ ها

      • ابرام

        کارگر بدبخت مث شما 5ماه تعطیل نیست که در سال در ثانی ساعت کاری 7صبح تا 5عصر کجا و سه روز در هفته روز 55ساعت کار کجا؟الانم میخوای بری کارگر شوکسی جلوتو نگرفته .

      • بدون نام

        اقای فرهنگی سی و دو سال گچ خورده تو سی و دو سال کارت شده بهت بگن اخراجی ترس از بیکاری داشتی حقوقت 6 مااه 6 ماه عقب افتاده تو الان شرمنده خانوادتی اون کارگر هر روز و هر سال شرمنده خانوادشه فرهنگی سیو دو سال گچ خورده شده چند ماه در سال کار میکنی میتونی مثه کارگرا صبح هر روز بری سرکار عصر یا شب خسته برگردی خونه یا نه میتونی در ماه بجا 80 ساعت کارت 220 ساعت ازت کار بکشن فرهنگی سی و دو سال گچ خورده کارگر همین عیدیشو می دونی کی بهش میدن تیر سال بعدش تازه اگه شرکت خوبی باشه فرهنگی میدونی اون موقع چهارماه از سال گذشته و دیگه عیدی در کار نیست و کارگر دوس داشت یک سومش میگرفت عید برا بچه هاش لباس میخرید تو اگه عیدی کم میگیری حقوقت سرموعد پرداخت میشه بیمه تکمیلیت براه خانه معلمت براه عید مدارس برا تفریحت براه حقوقت سرموقع براه اضافه کارت براه
        بگم یا بسه

    • حمید

      با سلام بنده جانباز نیروهای مسلح هستم 70 درصد با این حعوق وعیدی بازم هم مثل هر سال شرمنده زن وبچه خواهیم بود خجالت هم نمیکشن حرف از عدالت اجتماعی میزن کدام عدالت بیشتراز 70درصد از کار افتادگی باید رانند آژانس باشم تا زندگی را کمی بشه تامین کرد ملت هم فکر میکنن هر چی هست میدن به جانبازان نه به خدا قسم جانبازان هم مثل همه به چند دسته تقسیم میشن خدایا شاهد باش که چه تعبضی بین ما هست

    • نادر

      خود نوربخش اگه بازنشست بشه همینو میگیره من که حقمو تو حقوق بازنشستگی خوردن ...

    • بازنشسته

      باسلام به سرما یه های ملت بازنشستگان کشوری لشکری وتامین اجتماعی ای. مسولین که در ناز ونعمت با پول بیت المال به خواب خرگوشی رفته اید ایا نمی بینید وضعیت وخیم بازنشستگان ازخدا بترسید بااین حقوق شمای مسول نمی توانید دوروز زندگی کنید

    • بی نام

      خجالت هم نمیکشید اصلا خجالت نمی دونید چیه

    • رضا

      دولت و دولتمردان بازنشستگان را همانند مرده میپندارند. چرا که به فکر حقوقشان باشند !انها طی سی سال زحمتی کشیدند حقوقی گرفتند و باز نشسته شدند. دیگر برای دولت کارایی ندارند. فعلا انهایی که برایشان کار میکنند مهم هستند. البته تا موقعیکه بازنشسته نشده اند. بنابراین شاغلین باید سر خود را برای همچین روزی در زیر گیوتین آماده کنند.

    • ناصراکبرابادی

      باسلام امیدوارم یک فکری برای بازنشستگان در نظر گرفته شود تا شرمنده خانواده نشوند در صورت ازدواج دختر و پسر بازنشستگان وام طولانی مدت پرداخت شود.سبد کالای مصرفی با قیمت مناسب داده شود.یا به یارانه این افراد مبلغی قابل توجه پرداخت شود.

    • اعتراض

      خداااااااااااا خدااااااااااااااااااااا خداااااااااااااااااااا تکه تا کی باید جلوی خانواده خجالت بکشیم با دست های خالی این عید هم باز ...........

    • مردم

      به آقای روحانی یه نفر بگه چند ساله که قول سبد کالا به بازنشسته ها و کارمندا دادید کو کجاست؟ زمان جنگ کوپن داشتیم کو کجاست ؟ خدایا چرا دروغ میگن و قیافه ی مظلوم به خودشون میگیرن؟ اینم از عیدی حتی یک ماه حقوق هم نتونستید به مردم بدین؟ یعنی اینقدر بیپول بودید؟ اینهمه کنگره و جشنواره و کنفرانس و همایش های ایکس و ایگرگ که فر و فر برگزار میشه هزینه ش رو رودخونه ها میارن؟ و برعکس حق ملت رو رودخونه ها می برن؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سید مهدی

      امیدوارم بشما روزنامه محترم بر نخورد ولی مطمئن هستم دست باصطلاح اصناف دل سوز جامعه در دست شما است !! چرا ؟ در همین نشریه شما پیشتر چندین بار نوشتم که بابا همین یک ذره عیدی را هم که اگر جلوی نیازمند بگذارند قهر میکند اینقدر پیش پیش اعلام نکنید مثل اکنون که هنوز 2 ماه به عید مانده است زیرا که آن اصناف دلسوز فوری دست بکار شده و تا چند صد در صد بهای اجناس خود را گرانتر میکنند در حالیکه نه هنوز عید آمده و نه خبری از آنهمه سخاوتمندی تامین اجتماعی و دیگران است !! ....

    • بدون نام

      واقعا آقای نوربخش که نشسته وتائید میکنه خودش خبر از گرسنگی مردم داره اخه با 688تومان با این تورم خجالت نمیکشید ما چقدر خجالت بچه را بکشیم یک دفعه اعدام کنید بریم مرگ زیباتراز این زندگی زهرماری خجالت بکشید حقوق های 20میلیونی می گیرید فکر مردم نیستید این مملکت را رهاکنید تاشاید آنهایی که مدیر هستند بتوانند فکر به حال این مرزوبوم بکنند

    • بدون نام

      چرا امسال عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی همانند سنوات قبل با عیدی کارکنان دولت یکسان نیست !!!!!!!!!!!!!!))؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دست دولت یازدهم دررررررررررد نکند با این تدبیر و امیدش که نامیدمان کرده از تدبیرش

    • بازنشسته

      باسلام به بازنشسته های عزیز... @ گرسنگی برای ما و ریخت وپاش بیت المال برای انهاست @امید ما فقط وفقط به خداوند یگانه است دنیا فانی است ...

    • آواره

      با این توضیحات و نظرات هموطنان عزیزم ، چنان مبهوت شده ام که فراموش کرده ام هزینه درمان پسرم را ندارم و عیدی فقط یک سونوگرافی سه بعدی خواهد شد.. .....

    • مهدی حسین پورذ

      با سلام ما نیروی خدماتی اموزش و پرورش که بیمه تامین اجتماعی داریم چرا باید عیدی کارمندی دریافت کنیم بی عدالتی تا چه اندازه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج