۴۷۱۱۱۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۱۴)

در این شماره از خواندنی ها با اثری از ژاک دریدا فیلسوف مشهور فرانسوی، رمانی پلیسی از روت رندل، مجموعه داستانی طنز و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با اثری از ژاک دریدا فیلسوف مشهور فرانسوی، رمانی پلیسی از روت رندل، مجموعه داستانی طنز و... آشنا شوید.

نوشتار و تفاوت

  • ژاک دریدا
  • ترجمه ی عبدالکریم رشیدیان
  • نشر نی
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (114)
نوشتار و تفاوت مجموعه‌ای از نخستین مقالات دریدا است که در سال ۱۹۶۷ منتشر شد و در میان آثار او جایگاهی ممتاز دارد. دریدا در هریک از این مقالات، که نوعی سکوی پرتاب شمرده می‌شوند، بعضی درون‌مایه‌های بنیادی و روش‌های کلیدی اندیشمندان بزرگ عصر خویش (روسه، فوکو، ژابس، هوسرل، هایدگر، لویناس، ارتو، فروید، باتای، لوی استروس و ...) را مورد سنجش قرار می‌دهد. از خلال این سنجش، خطوط و عناصر شکل‌دهنده‌ی فضای اندیشه‌ ی دریدایی اندک‌اندک چهره می‌نمایند تا در آثار بعدی او سیمای مشخص‌تری پیدا کنند. تنوع، غنا و اهمیت مسائل مطرح‌شده، شیوه‌ی پرسش‌گری و نقد دریدا در این جستارها تولد اندیشمندی را بشارت می‌داد که برای ماندن آمده بود و تأثیر انکارناپذیرش بر اقلیم فلسفی زمانه‌اش گواه آن بوده است.


یه چیزی بگو

  • لاوری هانس اندرسن
  • ترجمه ی حمیدرضا صدر
  • نشر چشمه
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (114)
لاوری هالس ‌اندرسن (1961) از نویسندگان پُرطرفدار و پُرفروش ادبیات امریکاست. عمده‌ی شهرتِ او در حوزه‌‌های رمان‌های روان‌شناختی با محوریتِ قهرمان‌های نوجوان یا آثار تاریخی ا‌ست. این نویسنده‌ی نیویورکیِ پُرکار با رمانِ یه چیزی بگو به محبوبیت رسید.
این رمان که نخستین اثر اوست سالِ 1999 منتشر شد و در 2004 اقتباسی سینمایی براساسش انجام گرفت. اندرسن در این رمان زندگی یک نوجوانِ طبقه‌ ی متوسطِ امریکا را محور قرار می‌دهد و روزگار و ماجرا های ریز و درشتِ این شخصیت را طی چهار ترم تحصیل در دبیرستان به تصویر می‌کشد؛ دوره‌ ای که در آن این شخصیت با وجوهِ متفاوت آدم‌ها، نظامِ آموزشی، ساختار خانواده و کلان‌ هنجار هایی مواجه می‌شود. اموری که هر کدام‌ شان ویژگی‌ های درونی این نوجوان را در جامعه‌ی پایانِ قرنِ بیستمِ امریکا نمایش می ‌دهد.
او به فضا و آدم‌ها با دقت می‌نگرد و تلاش می‌کند مسیرِ زندگی ‌اش را در دست بگیرد. یه چیزی بگو رمانی ا‌ست روان‌شناختی و خوش‌خوان که می‌تواند برای مخاطبانِ بسیاری جذابیتِ روایی داشته باشد. ماجراهایی که برای شخصیت رخ می‌دهد و انبوهی از خرده‌روایت‌ها با زبانی ساده، این اثر را به کتابی تبدیل کرده که می‌توان به‌راحتی آن را خواند.


قتل ساقدوش

  • روت رندل
  • ترجمه ی فرناز تیمورازف
  • نشر قطره
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (114)
هيچ‌کس فکرش را نمي‌کرد مهماني مردانه‌اي که شب عروسي و به‌ افتخار داماد ترتيب داده شده بود سرآغاز قتل چارلي هتون، رفيق صميمي داماد، مي‌شود. ولي چارلي اولين نفر نيست که در يک مجموعه جنايت مرموز به قتل مي‌رسد، جنايت‌هايي که مرتبط با تبهکاران خرده‌پا، مردان اغفالگر و زنان گمشده است... سربازرس وکسفورد و همکارش بِردِن رد ماجرا را مي‌گيرند و ترفند هاي زيرکانه‌ي آن‌ها گره وقايع دلهره‌انگيز و هيجان‌آور را باز مي‌کند.


ساخت واقعیت اجتماعی

  • جان ر. سرل
  • ترجمه ی میثم محمدامینی
  • نشر نو
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (114)
مسئله اصلي اين كتاب از اين قرار است: بخش‌هايي از جهان واقعي هست كه به واسطه توافق انسان‌ها واقعيت به شمار مي‌آيد. يعني بعضي چيزها فقط به اين علت وجود دارند كه ما معتقديم وجود دارند. منظور چيزهايي است نظير پول و دارايي و دولت و ازدواج. تا جايي كه اكنون مي‌دانيم، بنيادي‌ترين خصوصيات اين جهان همان‌گونه است كه فيزيك و شيمي و ديگر علوم طبيعي توصيف مي‌كنند.
اما چگونه ممكن است در جهاني كه به تمامي از ذرات فيزيكي قرار گرفته درون ميدان‌هاي نيرو تشكيل شده است، جهان عيني پول و دارايي و ازدواج و دولت و انتخابات و فوتبال و مهماني تولد و دادگاه وجود داشته باشد؟ فيلسوف برجسته امريكايي، جان سرل، در اين كتاب با انتزاع چند عنصر كليدي از شبكه پيچيده حيات اجتماعي، و ارائه تحليلي منطقي از آن مي‌كوشد دركي بنيادين از امر اجتماعي به دست دهد. كتاب با پرهيز از مغلق‌گويي ‌هاي فلسفي و به زباني ساده نگاشته شده است، اما در عين حال به بيان استدلال‌ها و تحليل‌هاي فلسفي مهم و اساسي مي‌پردازد.


مردی که دو پای چپ داشت

  • پی. جی. وودهاوس
  • ترجمه ی نیلوفر خوش زبان
  • نشر نون
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (114)
مجموعه داستان «مردی که دو پای چپ داشت» مجموعه‌ای از سیزده داستان طنز از داستان‌نویس و طنزپرداز انگلیسی «پی. جی. وودهاوس» است که طی هفت دهه زندگی، چندین رمان، مجموعه ‌داستان و نمایشنامه موزیکال نوشت و بسیاری را با نوشته‌هایش به خنده واداشت.

سر پلام گرِنویل وودهاوس چندین رمان، مجموعه داستان کوتاه و نمایشنامه‌ی موزیکال در کارنامه‌ی بالغ بر هفتاد سال نویسندگی خود دارد و او را یکی از بزرگترین طنزپردازان قرن بیستم میلادی می‌دانند.

وودهاوس نخستین داستان‌اش را در ۱۹سالگی منتشر کرد و تا آخرین روز حیات دست از نوشتن برنداشت. با این‌که اغلب داستان‌های وودهاوس در فضای انگلستان می‌گذرد، خود او بیش‌تر عمرش را در امریکا سپری کرد و به تبع آن، از نیویورک و هالیوود به عنوان زمینة بعضی از رمان‌ها و داستان‌های کوتاه‌اش بهره گرفت. خودش معتقد بود یکی از عواملی که باعث طنزآمیز بودن نوشته‌هایش می‌شود نوع نگاه‌اش به زندگی است: «اگر زندگی را ساده بگیرید، همه‌چیز را خنده‌دار خواهید یافت. شاید به این خاطر که این‌طور به دنیا آمده‌اید.»

وودهاوس نویسنده ی پرکاری بود و بین سال‌های ۱۹۰۲ تا ۱۹۴۷ بیش از نود کتاب شامل چهل نمایشنامه، دویست داستان کوتاه و تعدادی نوشته دیگر به چاپ رساند. او مورد ستایش بسیاری از نویسندگان هم‌عصرش، مانند جورج اورول، مکس بیربام، رادیارد کیپلینگ و اِی. هاوسمن بوده و «مردی که دو پای چپ داشت» از آثار شاخص او به شما می‌آید.

پاره ای از کتاب

شگفت‌انگیزترین شب زندگی‌ام آن شبی بود که ویلتون من را محرم راز خود دانست. این‌که چرا از بین همه من را انتخاب کرد، نمی‌دانم. ترجیح می‌دهم فکر کنم چون آن شب تنها بودیم، من و ویلتون، در آن حال و هوای روحی خاص که آدم یا باید سفرة دلش را پیش یک نفر باز کند و یا از درد بترکد؛ و ویلتون از بین این دو گزینة لعنتی، اولی را انتخاب کرد. توی ماجراهای عشقی، قوی‌ترین آدم‌ها معمولاً سست‌ترین و بی‌دل و جرأت‌ترین‌ها از آب درمی‌آیند. ویلتون سیزده تا وزنه را یک‌جا می‌زد و ماهیچه‌ هایش به کابل‌ های فلزی می‌ ماند، اما در آن شرایط بحرانی اگر یک تخم‌مرغ آب‌ پز جای او بود قطعاً شهامت بیشتری از خودش نشان می‌داد. ویلتون رقت‌انگیز بود.
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره 23051492 تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج