adexo3
۴۷۲۵۷۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا درباره دستور ترامپ

وزارت امور خارجه آمریکا در کاربری تلگرام خود با انتشار مطالبی به برخی از ابهامات درباره فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا توضیح داد.

خبرگزاری آنا: وزارت امور خارجه آمریکا در کاربری تلگرام خود با انتشار مطالبی به برخی از ابهامات درباره فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا توضیح داد.
وزارت امور خارجه آمریکا در کاربری تلگرام خود درباره وضعیت دو تابعیتی‌ها در فرمان اجرایی ترامپ نوشت‌: «فرمان اجرایی، سفر افراد دو تابعیتی را تا زمانی که دارای گذرنامه کشوری غیر ممنوع و ویزای معتبر آمریکا باشند محدود نمی‌کند. آن‌ها می‌توانند سفر خود را به آمریکا را از سر بگیرند.»
طبق این اطلاعیه، سفارت‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در سراسر دنیا به درخواست‌های ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی و صدور آن ویزاها برای شهروندانی که واجد شرایط هستند و با گذرنامه یکی از کشورهای غیر منع شده اقدام می‌کنند، مبادرت خواهند کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «همانند پیش از صدور فرمان اجرایی، شهروندان دو تابعیتی عراق، ایران، سوریه و سودان مشمول طرح لغو ویزا نمی‌شوند. این افراد می‌توانند برای ویزای مورد نیازشان به سفارت یا کنسولگری آمریکا مراجعه کنند. شهروندان دو تابعیتی یمن، لیبی، سومالی و هر کشور مشمول طرح لغو معافیت ویزاها می‌توانند تحت برنامه معافیت ویزاها به سفر به آمریکا ادامه دهند، مگر اینکه آن‌ها از مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹) تاکنون به یکی از آن هفت کشور سفر کرده باشند، که در این صورت باید ابتدا برای دریافت ویزای آمریکا اقدام کنند.»
این وزارتخانه درباره سفر اضطراری برخی اتباع ایرانی یا شش کشور دیگر ممنوع شده از سفر به آمریکا اعلام کرد: «وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه می‌توانند به‌طور موردی و در صورتی که در راستای منافع ملی آمریکا باشد برای شهروندان کشورهایی که مطابق فرمان اجرایی امکان دریافت ویزا را ندارند، ویزا و یا مزایایی اختصاص دهد.»

به‌دنبال فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) امضا شد، صدور ویزا برای اتباع کشورهای عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به مدت ۹۰ روز تعلیق شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فضولباشی

      بایدازمسولین که سعیشان رابرای بی ارزش کردن ایران وپاسپورت ایرانی بکارنمی بندندوبرخوردلازم راانجام نمدهند گله کنیم اگرناراحت نمیشوند وتوصیه عینک نکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج