۴۷۳۵۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

۷ دلیل برای ردکردن یک شغل!

پیدا کردن شغل چیزی کم از مبارزه ندارد. چه در شغلی مشغول به کار باشید که از آن متنفرید چه عازم جستجوی بی پایان شغلی باشید، هر موقعیتی در شرایطی که شما دارید برایتان جذاب می نماید.

7 دلیل برای ردکردن یک شغل!

برترین ها: پیدا کردن شغل چیزی کم از مبارزه ندارد. چه در شغلی مشغول به کار باشید که از آن متنفرید چه عازم جستجوی بی پایان شغلی باشید، هر موقعیتی در شرایطی که شما دارید برایتان جذاب می نماید.

پیدا کردن شغل در این دوره و زمان زیاد آسان نیست، ولی این بدان معنا نیست که باید هر شغلی که گیرتان می آید را بپذیرید. شاید زمان آن رسیده که شما نحوه انتخاب شغل خود را مورد ملاحظه مجدد قرار دهید و استراتژی خود را عوض کنید. اگر کورکورانه هر چیزی که به پستتان می خورد را بپذیرید، شانس خود را برای پیدا کردن مناصب بهتر از دست می دهید و وقت و انرژی خود را تلف می کنید.

قبل از پذیرفتن هر شغلی، مراقب نشانه های زیر باشید:

۱. یک چیزی مشکوک است.

آیا تابحال برایتان پیش آمده که کارفرمایتان کمی عجیب و مشکوک باشد؟ شاید مشکل فقط کمبود اطلاعات درباره کارفرما باشد، شاید هم واقعاً ایرادی در کارشان وجود داشته باشد. استخدام های صوری بیش از آنچه فکر کنید شایع شده اند. قبل از آنکه اطلاعات شخصی خود را در اختیار کارفرما بگذارید درباره او خوب تحقیق کنید تا در تله کارفرمایان قلابی نیفتید.

7 دلیل برای ردکردن یک شغل!

2. ناامید هستید.

وقتی جستجوی کار بیش از آنچه فکر می کردید طول می کشد، و پولتان تمام می شود، ناامید می شوید. وقتی به شغلی نیاز دارید، احتمال بدست آوردن آن شغل به هنگام صحبت با کارفرما با تن صدای ناامیدانه بسیار کم می شود. شرکت ها افرادی که فقط می خواهند وقتشان را پر کنند نمی خواهند، آنها افرادی می خواهند که در بتوانند در بلندمدت با فرهنگ آن شرکت هماهنگ باشند. در مدتی که به دنبال کار هستید، یک کار پاره وقت انجام دهید و تمرکز خود را روی پیدا کردن یک کار خوب بگذارید.

3. واجد شرایط نیستید.

پیدا کردن یک کار و شغل بسیار موفق بستگی به این دارد که شما چگونه برای تجربیات و مهارت های خود بازاریابی کنید. اگر به تازگی فارغ التحصیل شده اید، مناسب نیست که دنبال شغل هایی باشید که حداقل 3 تا 5 سال تجربه و سابقه کار می خواهند. اگر شرایطی که آنها می خواهند در رزومه شما وجود ندارد، دنبال شغل دیگری باشید. دروغ گفتن کارساز نیست.

4. اطرافیانتان می گویند نه.

یک راه برای آنکه نظری در مورد یک فرصت شغلی بیابید این است که از اطرافیانتان بپرسید آیا کسی را می شناسند که برای آن شرکت کار کرده باشد. با این کار بازخورد مهمی درباره شغل و کارفرمای بالقوه خود می یابید. اگر بازخوردی که می گیرید منفی است، بهتر است که آن شغل را نپذیرید.

7 دلیل برای ردکردن یک شغل!

5. تحقیق های شما نشان دهنده نکات منفی است.

با جستجوهای اینترنتی در مورد نظرات مربوط به شرکت و کارفرمای مربوطه، گام مهمی در جستجوی کار برمی دارید. نکات منفی و نامناسبی که در مورد یک شرکت ممکن است بیابید شامل نداشتن وبسایت، نظرات ضعیف و منفی مردم درباره آن شرکت و نارضایتی کارمندان سابق آن می شود. این نشانه ها را جدی بگیرید و سپس تصمیم خود را بگیرید.

6. شما بیش از حد برای آن شغل واجد شرایط هستید.

شغل های زیادی هستند که سنگ های بنیادین دنیای حرفه ای شما را تشکیل می دهند. بالاخره هر کسی از یک جایی شروع می کند. ولی اگر شغلی که در نظر دارید به هیچ وجه با اهداف حرفه ای شما همتراز نیست، به آینده خود فکر کنید.

7. ارزش های شرکتی وجود ندارد.

شاید در مورد واجد شرایط بودن شما گزینه خوبی باشید، ولی اگر ارزش های شما با شرکت همراستا نباشد، این برایتان مشکل ساز می شود. هر شرکتی یک رسالت ویژه، منافع، محیط کاری و روش خاصی برای انجام کارها دارد. بسیاری از کارفرمایان داوطلبینی که ارزش هایشان با شرکت همتراز نیست را نمی پذیرند، پس چرا شما باید برای شرکتی کار کنید که به آن اعتقاد ندارید؟

در مدتی که دنبال کار هستید، با درخواست دادن برای شغل هایی که برایتان مناسب است، در زمان صرفه جویی کنید. این یعنی تحقیق کردن، ارزیابی و درک هر شغل و منصب و کارفرمایی قبل از درخواست دادن.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پویا نت

      مرسی از مطالب مفیدتون

    • نیوشا

      به خدادیگه شغلی نمونده که بخوام بپذیرم یاردکنم- واقعامیگم هرجا میرم توی رشته خودم مردمیخوان بااینکه خیلی ازخانمها رومیدونم توی این رشته دارن کارمیکنن یااینکه کارش توی شهرستانه - یاسابقه کار4-5 ساله میخوان - یارشته موبایه رشته دیگه اشتباه میگیرن - همین رشته توی امریکا جزو 5شغل پردرامده واقعاافسرده شدم که چندسال عمرمو گذاشتم تاازیه دانشگاه معتبرمدرک مهندسی بگیرم آخرشم اینجوری - کلاناامیدم ازاینکه تااخرعمرم درجابزنم واقعاناراحتم - منم دوست دارم پیشرفت مالی کنم ولی واقعا نمیدونم چه جوری تنهاراهی که به ذهنم رسیدپس اندازبودکه جناب پویا نت بهم امیدداده بودولی منکه ناامیدم...........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج