۴۷۳۶۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

قاسم خانی: «خوب‌، بد، جلف» دستگرمی بود

پیمان قاسم‌خانی با اشاره به این که فیلم‌نامه بعدی‌اش را حمید فرخ‌نژاد خواهد ساخت، گفت: شاید بد نباشد یک جشنواره‌ای مخصوص فیلم‌های کمدی داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: پیمان قاسم‌خانی با اشاره به این که فیلم‌نامه بعدی‌اش را حمید فرخ‌نژاد خواهد ساخت، گفت: شاید بد نباشد یک جشنواره‌ای مخصوص فیلم‌های کمدی داشته باشیم.

عصر ۱۵ بهمن‌ماه فیلم «خوب، بد، جلف» به عنوان اولین تجربه کارگردانی پیمان قاسم‌خانی در سالن همایش‌های برج میلاد برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآمد که با استقبال خوبی هم روبه‌رو شد. نشست خبری این فیلم هم ابتدا با ادای احترام عوامل فیلم و اهالی رسانه به حسن جوهرچی همراه شد که حاضران دقیقه‌ای را به یاد این هنرمند تازه درگذشته ایستادند و به قرائت فاتحه پرداختند.

پیمان قاسم‌خانی درباره تولید فیلم خود هم گفت: ساخت فیلم «خوب‌، بد، جلف» یک سال قبل شروع شد که تولید بسیار سختی هم داشت چون چهار جلسه فیلم‌برداری داشتیم و فیلمی که باید در تابستان ساخته‌ می‌شد را در زمستان ساختیم. من به عنوان یک فیلم‌اولی دست‌وپاچلفتی‌های خودم را داشتم اما گروه همدلی با من بودند که در ساخت این فیلم مرا یاری کردند.

وی با بیان این که هدفش از ساخت این فیلم دیده شدن و ساخت یک فیلم تجاری خاص بوده است، گفت: انتظار اقبال خاصی را نداشتم اما به دنبال این بودم که فیلمی بسازم تا مردم با آن ارتباط برقرار کنند. البته فیلم‌های من پیش از این خیلی در جشنواره نبوده‌اند و وقتی هم که بوده‌اند اتفاق عجیب و غریبی برای آنها رخ نداده است.

او درباره جایگاه فیلم‌های کمدی در جشنواره‌ها گفت: دیده نشدن فیلم‌های کمدی مختص ایران نیست و برای من خوشحال‌کننده است اگر اتفاقی برای سینمای کمدی در کشور ما رخ دهد و افرادی با نگاه‌های جوان‌تر وارد این سینما شوند شاید اصلاً بد نباشد یک جشنواره کمدی هم داشته باشیم.

قاسم‌خانی درباره پرسشی درباره این که گفته می‌شد صحنه‌های اروتیک در فیلم وجود داشته که پیش از جشنواره دچار ممیزی شده است، با ابراز تعجب گفت: چنین چیزی نبوده است بلکه یک‌سری شوخی‌هایی بود که الان نیست و البته ممیزی‌ها طوری نبوده که به خط داستان لطمه وارد کند. «خوب‌، بد، جلف» فقط یک کمدی‌اکشن معمایی است.

در این باره حمید فرخ‌نژاد هم با خنده اشاره کرد: اروتیک‌ترین صحنه فیلم همان بود که من به همراه پژمان جمشیدی و سام درخشانی در جکوزی بودیم.

قاسم‌هانی همچنین ادامه داد: به نظرم نقطه اول فیلمنامه بهتر بود اما در روند کارگردانی خودم فکر می‌کنم جا دارد که کارم بهتر شود چون به هر حال مسلط نبودم و اگر حمید فرخ‌نژاد نبود حتی خط فرضی را هم گم می‌کردم.

فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران درباره فیلم‌های کمدی نیز گفت: معمولاً کمدی‌هایی که کار کرده‌ام مثل مارمولک و طبقه حساس که اجتماعی‌تر بودند استقبال خوبی از آنها شده است و شرایط به گونه‌ای است که کمدی‌های اجتماعی را پرمحتوا می‌گویند بنابراین با تعریفی که وجود دارد احتمالاً این فیلم من از نوع بی‌محتوا خواهد بود.

پیمان قاسم‌خانی همچنین گفت: انتخاب اولم برای کارگردانی این فیلم رامبد جوان بود و من خیلی شانسی این کار را قبول کردم. با این حال الان فکر می‌کنم برای ساخت فیلم اولم این کار انتخاب خوبی نبود اما دستگرمی سنگینی بود. برنامه‌ام این بود که فیلم یک هجو سینمایی معمایی ـ ‌پوآرویی باشد و یک فضای تیمارستانی در آن وجود داشته باشد. فیلم بعدی‌ام که در آینده نزدیک هم ساخته نخواهد شد یک کمدی رمانتیک است و قرار است حمید فرخ‌نژاد آن را کارگردانی و تهیه کند.

در این نشست که حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، عبدالله اسکندری و مصطفی شایسته هم حضور داشتند، محسن چگینی به عنوان تهیه‌کننده این فیلم در پاسخ به سوالی درباره سرمایه‌گذاری محمد امامی در این فیلم گفت: آقای امامی پنجاه درصد در این فیلم شریک هستند و فکر می‌کنم تا مشخص نشدن پرونده قضایی ایشان باید صبر کنیم چون الان برای قضاوت زود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج