کد خبر: ۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
تعداد بازدید: ۲۸۰۱۰
تعداد نظرات: ۷۵۲ نظر
تا به حال به این سوال فکر کرده اید
وقتي پاي ازدواج افراد معلول به ميان مي‌آيد ساده‌ترين پيشنهاد و البته به‌نظر من نخستين راهكاري كه به ذهن همه افراد سالم مي‌ر‌سد، اين است:«خب افراد معلول هم ازدواج كنند؛ اما نه با افراد سالم. يك فرد معلول بايد با آدمي مثل خودش ازدواج كند.
برترین مجله اینترنتی ایران




علي اكبر عباسي شاعر جواني است كه سال‌هاست با ذهنش زندگي مي‌كند. با ذهنش و با قلمش. او ناتواني‌ و كم‌تواني‌هاي جسمش را در نوشته‌هايش و در بزرگي‌ روحش پنهان مي‌كند. علي‌اكبر متولد آبان 1359 است؛ اما سال‌هاست كه فقط بزرگ‌‌شدن روحش را جشن مي‌گيرد. او به تعبير ما يك معلول جسمي است اما از نگاه خودش يك انسان توانمند است، البته با تفاوت‌هايي كوچك... و حالا ماجراي ما و علي‌اكبر گفتن از حق ازدواجي است كه او معقتد است از معلولان دريغ شده؛ حقي كه خودخواهي انسان‌هاي سالم حتي جسارت بيان كردنش را از معلولان گرفته...  علي‌اكبر به عنوان نماينده همه جوان‌هايي كه مثل او به خاطر شرايط جسمي ناگزيرند زندگي مشترك را فراموش كنند مهمان ماست تا از حقش براي زندگي بگويد و حتي دفاع كند.





راهكار ساده شما كارآمد نيست

وقتي پاي ازدواج افراد معلول به ميان مي‌آيد ساده‌ترين پيشنهاد و البته به‌نظر من نخستين راهكاري كه به ذهن همه افراد سالم مي‌ر‌سد، اين است:«خب افراد معلول هم ازدواج كنند؛ اما نه با افراد سالم. يك فرد معلول بايد با آدمي مثل خودش ازدواج كند. يك دختر و پسر معلول وقتي در كنار هم قرار بگيرند كنار آمدن با زندگي براي هر دوي آن‌ها ساده‌تر مي‌شود. چون نگاه هر دوي آن‌ها به زندگي يكي است و تحمل شرايط متفاوت‌شان براي هر دوي آن‌ها ساده‌تر است...» و هزار و يك دليل ديگر و همه از همين دست. اما از نظر من معلول كه خودم به شرايطم واقفم؛ از نظر من كه مي‌دانم در خيلي از شرايط به ظاهر ساده زندگي من به كمك ديگري نياز دارم اين همراهي يعني قوز بالاي قوز! خود شما فكر كنيد من معلول، همسرم هم معلول باشد اصلا چطور مي‌توانيم از پس زندگي بر آييم؟! درحالي‌كه اگر يك آدم سالم در كنار آدم معلول قرار ‌بگيرد هر 2 مي‌توانند كمك حال هم باشند و مي‌توانند دست همديگر را بگيرند تا به آخر خط برسند.



آدم‌هاي سالم تنها يك‌ خط‌كش براي سنجش معلول‌ها دارند. خط‌كش آن‌ها فقط توان جسمي ما معلول‌ها را مي‌سنجد؛ همين و بس. هيچ وقت يك آدم سالم به اين فكر نمي‌كند كه اين جسم كم‌توان، فكر دارد، روح دارد، احساس دارد و دوست‌داشتن را مي‌فهمد



زندگي سهم شماست يا ما؟!

هر روز سر ظهر شبكه 3 سيما برنامه‌اي پخش مي‌كند به نام به سمت خدا، بحث كارشناسان اين برنامه كه اتفاقا همه از چهره‌هاي نام آشنا هستند راجع به ازدواج جوان‌هاست. هر روز يك ساعت راجع به مشكلات ازدواج و موانعي كه سر راه جوان‌ها براي شروع زندگي مشترك وجود دارد، بحث مي‌كنند. از هر دري مي‌گويند از اين‌كه چطور به جوان‌ها كمك كنيم با اين مشكلات كنار بيايند يا حتي اين‌كه چطور موانع را از سر راه‌شان برداريم؛ اما هيچ وقت هيچ كس در اين برنامه نگفت براي ازدواج جوان‌هاي معلول چه كار كنيم؟! هيچ كس نگفت، چه كار كنيم تا جوان‌هاي معلول هم مثل همه از حق طبيعي زندگي‌شان برخوردار شوند. چطور تشكيل زندگي بدهند و در كنار همسران‌شان زندگي كنند.

من سوالم از همه اين كارشناسان محترم اين است كه اگر روزي خداي نكرده فرزند خودشان هم شرايطي مثل من داشت؛ باز هم آن‌قدر بي‌تفاوت به ما و با قدرت به زندگي نگاه مي‌كردند؟! من يك ماه تمام اين برنامه را دنبال كردم چون دلم مي‌خواست اين كارشناس‌ها كه همه در جايگاه خودشان خبره‌اند به من معلول هم يك راهكار بدهند يا بگويند معلولان هم  مي‌توانند زندگي كنند و مي‌توانند ازدواج كنند و اما انگار ما اصلا ديده نمي‌شويم و زندگي در اين دنيا فقط سهم آدم‌هاي سالم است.



ما دوست‌داشتن را مي‌فهميم

آدم‌هاي سالم تنها يك‌ خط‌كش براي سنجش معلول‌ها دارند. خط‌كش آن‌ها فقط توان جسمي ما معلول‌ها را مي‌سنجد؛ همين و بس. هيچ وقت يك آدم سالم به اين فكر نمي‌كند كه اين جسم كم‌توان، فكر دارد، روح دارد، احساس دارد و دوست‌داشتن را مي‌فهمد. هيچ وقت نمي‌پرسند منِ علي‌اكبر به چه فكر مي‌كنم و چه جور نگاهي به زندگي مشترك دارم. اصلا از زندگي مشترك چه مي‌خواهم؟ اما باور كنيد علي‌اكبر و امثال علي‌اكبر هم زندگي را دوست دارند، براي زندگي‌شان برنامه دارند. نگاه من به زندگي مشترك مثل خيلي از شما آدم‌هاي سالم در كنار هم بودن است. اين‌كه زن و مرد با همه وجودشان در كنار هم باشند، همراه هم باشند بدون اين‌كه به يكديگر نيش يا گوشه و كنايه بزنند! باور كنيد من هم از زندگي همان چيزي را مي‌خواهم كه يك فرد سالم مي‌خواهد، همين!



ايمان در زندگي هم لازم است، هم كافي

من يقين دارم كه يك فرد معلول مثل من، مي‌تواند با يك فرد سالم ازدواج كند. فرقي هم نمي‌كند كه دختر باشد يا پسر. براي اين اطمينان هم دليل دارم؛ اول اين‌كه من به خدا اعتقاد دارم بيشتر از هر چيز و هر كس! به عقيده من اگر كسي آن‌طور كه بايد و شايد به خدا اعتقاد داشته باشد كنار آمدن با زندگي برايش خيلي راحت‌تر از چيزي مي‌شود كه ما حتي فكرش را مي‌كنيم؛ اما مسئله اين‌جاست كه اين اعتقاد براي زندگي با فرد معلول كافي است؟! آدم‌هاي سالم هميشه فكر مي‌كنند لازم است؛ اما كافي نيست. من به آن‌ها حق مي‌دهم چون نگاه‌شان به زندگي با من معلول فرق مي‌كند اما من كه براي برداشتن هر قدم به خدا متكي هستم، ايمان دارم كه اعتقاد داشتن به خدا همه مشكلات زندگي را حل مي‌كند و همه موانع را بر‌طرف مي‌كند.



من معقتدم همه آدم‌هاي سالم حق انتخاب دارند. حق دارند انتخاب كنند كه طرف مقابل‌شان سالم و سرپا باشد يا معلول و ناتوان؛ اما يك سوال بزرگ دارم پس من معلول چه؟ من حق زندگي ندارم؟! من نبايد به زندگي مشترك يا تشكيل خانواده فكر كنم؟!



در زندگي ما منطق حكمراني مي‌كند

آدم‌هاي سالم از زندگي انتظارات زيادي دارند. سعي مي‌كنند منطقي به ماجرا نگاه كنند و در جواب من مي‌گويند:«ببين علي‌اكبر، زندگي تنها يك ارتباط عاشقانه و صميمي نيست...». اما كسي نمي‌خواهد صداي من را بشنود، كسي نمي‌خواهد بشنود كه من هم همين را مي‌خواهم، اصلا آدمي مثل من نمي‌تواند به زندگي احساسي نگاه كند. اين اعتقادي است كه همه معلول‌ها دارند. ببينيد اصلا من معلول بايد نگاهم به زندگي بر پايه منطق باشد نه احساس. اگر احساس به من حكم كند كه بايد همان سال‌هاي اول زندگي پا پس بكشم! اما اين منطق است كه به من مي‌گويد شرايط خود را بپذير و با آن به بهترين شكل كنار بيا. در ازدواج هم همين منطق است كه به من جرات تصميم‌گيري مي‌دهد به من و البته طرف مقابلم. اگر قرار است يك آدم سالم با علي‌اكبر معلول زندگي كند بايد شرايط زندگي او را بفهمد بايد عاقلانه تصميم بگيرد نه از روي احساس چون اينجور احساسات دوام ندارند، هم دوام ندارند  و هم اين‌كه به كار آدم معلول نمي‌آيند.





بار زندگي با من يا...

از يك زاويه ديگر هم بايد به داستان نگاه كرد. وقتي دختر يا پسر سالم بخواهد به ازدواج با يك معلول فكر كند حتما اين فكر از ذهنش عبور مي‌كند كه تمام عمر بايد تمام بار زندگي روي دوش خودم باشد! خب اين نگاه كاملا منطقي است، اصلا شايد اصل ماجرا همين است ولي من مي‌خواهم به همه اين دوستان بگويم، باور كنيد بار گناهي كه ما همه عمر به دوش مي‌كشيم خيلي سنگين‌تر از بار زندگي با آدمي است كه درست مثل شما روح دارد، مثل شما احساس دارد و مي‌تواند فكر كند. ما آدم‌ها حاضريم وارد زندگي‌هاي از پيش تعيين‌‌شده بشويم حتي به قيمت اين‌كه پايانش به راهروهاي دادگاه‌هاي خانواده‌ و طلاق ختم شود اما زير بار زندگي با آدمي كه از نظر جسمي ناتوان است نرويم! بار گناه را تمام مدت زندگي تحمل كنيم؛ اما گوشه بار فرد معلول را نگيريم و اصلا به اين فكر نكنيم كه آدم‌هاي معلول هم سهمي از زندگي دارند.



شما حق انتخاب داريد، ما حق زندگي

من معقتدم همه آدم‌هاي سالم حق انتخاب دارند. حق دارند انتخاب كنند كه طرف مقابل‌شان سالم و سرپا باشد يا معلول و ناتوان؛ اما يك سوال بزرگ دارم پس من معلول چه؟ من حق زندگي ندارم؟! من نبايد به زندگي مشترك يا تشكيل خانواده فكر كنم؟! به‌نظر من حق زندگي علي‌اكبر معلول هم اين است كه مثل همه زندگي كند و حس پدر بودن را تجربه كند. حتي سختي بكشد و با همه مشكلات زندگي مشترك دست و پنجه نرم كند ولي آدم‌هاي سالم اين حق را از من و امثال من گرفته‌اند! مشكل آدم‌هاي سالم اين است كه فقط معلوليت فردي مثل من را مي‌بينند. نه فكر و ذكر و باطن من را. يعني به محض اين‌كه معلوليت را مي‌‌بينند ديگر حاضر نيستند جلوتر بروند. البته به‌نظر من اين رفتار آدم‌هاي سالم هم دليل دارد، ببينيد ما آدم‌ها خودخواهيم، خودخواهي اجازه نمي‌دهد غيراز منافع خودمان به ديگري هم فكر كنيم.



همسر، پرستار يا مادر؟!

 خيلي‌ها به من مي‌گويند: «علي‌اكبر تو حتي به تنهايي نمي‌تواني يك ليوان آب‌ را برداري؟! فكر نمي‌كني اين يعني اتكاي صرف به ديگري؟ ديگري كه بيشتر از يك همسر بايد نقش مادر يا پرستار را براي تو بازي كند؟!» اما من نمي‌فهمم چرا اين آدم‌ها نمي‌خواهند باور كنند كه پرستار در زندگي من نقش خودش را دارد، مادر جايگاه خودش را دارد و همسر هم جاي خودش را. باور كنيد بين ليوان آبي كه پرستار يا حتي مادرم به دست من مي‌دهد يك دنيا فرق است! براي فهميدن اين تفاوت‌ها هم حتما نبايد چهارستون بدن‌تان سالم باشد. اما متاسفانه هيچ‌كس حتي حاضر نيست حرف‌هاي من و امثال من را بشنود. خب شايد حق هم دارند به هر حال دنياي ما از هم جداست.



كبوتر با كبوتر، باز با باز

من آدم جسوري هستم. آنقدر جسور كه تا به حال چند بار به‌خودم جرات مطرح كردن پيشنهاد ازدواج با خانم‌هايي كه احساس مي‌كردم از نظر روحيات و نگاه به زندگي با من هماهنگ هستند را مطرح كردم. البته بايد اعتراف كنم كه اين جسارت هم به دليل همان اعتقادي است كه قبلا از آن صحبت كردم. بگذريم در قبال هر كدام از اين پيشنهادها جواب‌هاي عجيبي شنيدم كه البته انتظارش را هم داشتم؛ اما بايد اعتراف كنم منصفانه‌‌ترين جوابي كه شنيدم اين بود« كبوتر با كبوتر باز با باز»! من گله‌اي از هيچ‌كس ندارم. چون معتقدم همه آدم‌ها حق انتخاب دارند. حق دارند كه در مورد زندگي‌شان تصميم بگيرند اما يك سوال بزرگ دارم از همه آدم‌ها و اجتماعي كه به ما ياد داده در برابر حق زندگي يك آدم معلول براي زندگي به او بگوييم كبوتر با كبوتر باز با باز؛ سهم ما آدم‌هاي معلول از زندگي چيست؟! ما چون معلوليم بايد به مرگ فكر كنيم؟!
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۵۲
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
پاسخ
0
18
خیلی قشنگ بود،ممنون.
حرف دل من و خیلی از معلولین دیگه بود،بازم ممنون.
پاسخ ها
نظر مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
واسه ازدواج با یه معلول باید به جایی برسی که به جز خدا نبینی باید با خدا معامله کنی دنیات در مقابل آخرتت رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
پاسخ
0
2
خوب بود.
پاسخ ها
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
شماهم معلولین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
پاسخ
0
3
عالی بود و متاسفم برای اون کسی که همچین جوابی به علی اکبر داد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
پاسخ
0
5
man khodam be joriat mitonam begam ke moshkeli ba ezdevaj ba yek malol nadaram be khoda chon in kar baese in mishe ke akherate adam rasto ris beshe fekresho bokonid adam ba yek malol azdevaj kone va ta akhare omresh az on parstari kone va hamdardesh beshe che gad khoda on fardo dos dare man khodam shokre khoda salemam va to kole familemon ham malol nadarim vali ye hamsayeye dokhtare malol dashtim ke man hamishe komakesh mikardam va to baghale man fot kardmehrabon tarin bod ham sene madaram bod vali mewhrabon bod baman yek ensane be tamam ayar dosesh dashtam ashegesh bodam na on fekro nakon goftam hamsene madaram bod vagti harf mizad dos dashtam ta akhare omram beshinim on harf bezane man gosh konam are on alave bar inke malol bod galbe salemi ham nadasht on dalesh del bod pak tarin bod va man ba tamame vojod dosesh dashtam na inke bekham bahash ezdevaj konam goftam on hamsene madaram bod dos dashtani ke tosif shodani nis bavar konid lat tarin adame shahram delam mesle sange vali vagti yade on mioftam geryam migire marzye are khoda rahmatet kone mehrabon tarin bodi ke to omram didam bache ha man fekr mikonam khodavand be jaye dast ya paye salem be inha dele pak o salem va bi rya dade va ezdevaj ba adamaii mesle marzye khodabyamorz ke ta akhare omresh dokhtar bod ensano na tanha be behesht nazdik mikone balke beheshto be ensan mi chasbone be yade marzye mehrabone khodahafez
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
برادر مهراب یه سی بار دیگه هم میگفتی که قصد ازدواج نداشتی
منم معلولم ولی نیازی به ترحم امثال شما ندارم
برو خوش باش
تو به معلولا چیکار داری ؟
یه دختر قشنگ سگ اخلاق بگیر تا اخر عمر عذابت بده
ما هم به درد خودمون میمیریم
نظر خسرو حق شناس
| درباره آيا با يك معلول جسمي ازدواج مي‌كنيد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
پاسخ
1
6
متاسفانه در جامعه ما نگاه اغلب مردم به معلولین نگاه ترحم . دلسوزی است در حالیکه این افراد که جسمی نسبتا ناتوان دارند دارای روحی بسیار بزرگ و سرشار از محبت و غشق است. چه بسیار هنرمندانی که با جسم کم توان خود ولی روحی آکنده از عشق و هنر آثار بزرگی خلق کرده اند و جاوذانه شده انذ. چیزی که این عزیزان نیاز دارند عشق و نوع دوستی است نه ترحم و همدردی .اینها بیشتر از دیگران به گردن ما حق دارند و در تمام زمینه ها یکسانندو ازدواج هم خق طعی آنهاست .کافی است پی به روح بزرگ و سترگ آنها ببریم.
پاسخ ها
نظر عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
با سلام
من نمی دونم شما دختر هستی یا پسر
معلول هستی یا سالم
اما هم این را می دانم که تمام این حرف ها فقط و فقط حرف است و در حد نوشتن . حتی شما خودت هم اگه سالم باشی حاضر نیستی با یک فرد معلول ازدواج کنی .سعی کنیم به خودمون دروغ نگوییم دیگران پیش کش
نظر علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
سلام به شما دوست عزيز
من تقريبا تمامي نظرها و نوشته هاي شما را مطالعه كردم
من هم معلول هستم خيلي شديد
راه ميروم اما با تحرك بالا
ازدواج كرده ام و انسان موفقي هستم
حرف من فقط اين است كه بايد كاري كنم كه از سالمها بهتر باشم از انها جلو بزنم
روزگاري بود كه در ميان دوستان و همزبانان سر زبان بودم كه اين علي هيچي نميشه اما آنقدر تلاش كردم كه با توكل به خدا و بدون كوچكترين كمك از كسي به تمام اهداف و آرزوهايم رسيدم سخت بود اما امكان داشت و من موقق شدم درسم تمام شد رفتم سر كار امكانات زندگي فراهم شد ازدواج كردم والان راضي هستم
دوستي دارم به نام محسن
او فقط يك دستش كار ميكند او از من بهتر است موفق تر است چون شرايطش سختتر بود سال گذشته با خانمي سالم ازدواج كرد و الان زندگي خوبي دارد
فقط ميگويم اگر نا اميد نباشي همه چيز تمام است
مشكل شما اين است كه ميگوييد من خدا را دوست دارم اما بعد ميگوييد سالمها به من حق زندگي نميدهند
بايد خود را ثابت كرد و دهانشان را باز گذاشت
بايد بگويي من از سالمها بهترم
انها نمي فهمند
همه اين ها واقعيت است
با من تماس بگيريد
ايميل:ali_morovati77@yahoo.com
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
پاسخ
0
5
شاید اگه من یا شما هم با چنین پیشنهاد مواجه بشیم هم همینو بگیم . چرا بخایم دروغ بگیم
پاسخ ها
نظر احسان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
من میگم معلول یعنی خدا شناس یعنی درد چون چشیدم .یعنی نگاه معنی دار مردم فقط نگاه میکنن به ازدواج معلول فکر نمیکنن.من آره ازدواج با1 معلول انجام میدم چون خداشناسه جون نگاه معنی دارو میفهمه دم نمیزنه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
پاسخ
1
0
من امروز صبح ايشان را تو مترو ديدم و الان با ىيىن عكسشون از اين اتفاق جا خوردم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
پاسخ
3
17
وقتي پسرهاي معلول با دخترهاي سالم ازدواج مي كنند و من دختر معلول بايد حسرت زندگي مشترك را بخورم ديگر گله از جوانان سالم را منطقي نمي دانم
پاسخ ها
نظر اميد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
من پسري با معلوليت خفيف هستم دوست دارم با دختري شبيه خودم ازدواج كنم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
پاسخ
2
3
ازش خواستم تو چشام نگاه کنه و بگه حاضره منو بگیره و زنش شم اما اون چشاشو بست و چیزی نگفت و خیلی راحت فراموشم کرد.من الان خیلی تنهام خیلییییییییییییییییییییی خدااااااااااااااااا
پاسخ ها
نظر ناهید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
اره کار خیلی خوبی من هم مثل شما اما با این تفاوت که شما حق دارید ومن نه چون یک دختر هستم
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
اقاامیدمنم مثل تویه معلولیت خفیف دارم اماتوشهرمااین یه فاجعه س
UNITED STATES
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
پاسخ
0
5
اگه پای عمل برسه هیچ پسر سالمی حاضر نمیشه با یک دختر معلول ازدواج کنه
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
man doost daram ba yek dokhtar b maloliate jesmi ezdevaj konam , chon mamolan ghalbe injor ashkhas paak ast.
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
چرامن خیلی کس هارومیشناسم که ازدواج کردندوموفق هستند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
پاسخ
2
5
من یک پسر کم توان هستم من تا حالا ده بار رفتم خواستگاری اما جواب نه دادن واقعا خدا خوشش میاد اینکار کنند منم حق دارم فکر دارم من دیپلم کامپیوتر گرفتم همه به من افتخار میکنند اونوقت دخترها ازدست من در میرن نمیدونم چیکار کنم
پاسخ ها
نظر nafiseh
| UNITED STATES |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
salam man ham maloliyat daram
va dost daram ke mostaghel sham vali ghesmat nashode
نظر مریم شیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
سلام منم قصد ازدواج دارم.دوست داشتی مشخصات برام بذار.مرسی
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
سلام امیدوارم حالت خوب باشه من دختری 19ساله هستم دوس دارم بایه معلول ازدواج کنم چون دل ادم های معلول ازدریاباکتره ولی ازشانسم به هرکی میزنگم یادوس داره یاهوسه من میخوام باعشق ازدواج کنم اگه هوس میخواستم این همه بسرسالم اگه یه همچین کسی بیدلشدبمن زنگ بزنه 09371291956
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
برادرم من فوق لیسانسشو دارم و کمی هم مشکل دارم اما همیشه اچمزم میکنند!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
پاسخ
0
3
سلام خدمت همه دوستان راستش منم معلول هستم فکرکنم مشکل من با شما کلی فرق بکنه چون من مریضی راشتیسم دارم نمیدونم از این مریضی تا چه قدرمیدونین به هرحال منم یه جورای داره این مشکلی که علی اکبر گفت رو بهش فکرمیکنم خیلی هم زیاد فقط میتونم بگم ماهم حق داریم0000000000000000
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
پاسخ
0
2
خیلی خوشحالم که یه نفرحرف دل ما معلولین رو زد ممنون
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
Mina khanom salam !man harchi gashtam sohbate aghaye Ali Akbar ra peyda nakardam ,vali man shakhsan doost daram ba yek khanomike maloliyate jesmani dashte bashe ezdevaj konam , na bekhtere inke khodam az ghesmate paham moshgel daram balke injor khanomha ghalbe paaki darand va man ham donbale yek khanom khosh ghalb hastam
نظر MEHDI
| DENMARK |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
nemidanam chera baziha agarcheh maloliati nadarand vali dostdarand khodeshanra natavan va malol neshanbedahand !!!!?
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
پاسخ
4
0
به نظر من معلولین اگه با همدیگه ازدواج کنند خوشبخت میشن چون خدا هم خیلی کمکشون میکنه من اعتقاد کامل دارم
پاسخ ها
نظر محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
این حرفت واسه اینه که نفست از جای گرم بلند میشه خواهرم
ما آدمهای سالم با این حرفها فقط میخوایم وجدانمون رو راضی کنیم در صورتیکه میدونیم حقیقت چیز دیگریست
اگر کمی گذشت و ایمان داشتیم، نه با کراهت بلکه با علاقه ی تمام با یک فرد معلول ازدواج میکردیم ولی افسوس که ما انسانهای سالم انقدر در مادیات غرق شده ایم که حتی به خودمون زحمت نمیدیم یک لحظه خودمون رو جای معلولین بگذاریم تا ببینیم چی میکشن و چه خواسته هایی دارند
نظر مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
من با حرف اقای محمد رضا موافقم تا اون جایی که با شنیدن حرفهایی مثل شما خونم به جوش میاد.
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
سلام فاطمه جان معلولین نمیتونند باهم ازدواج کنند شرایط همودرک میکننداما نمیتونندازهم برستاری کنند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
پاسخ
0
8
ممنون که حرف دل ما رو زدید،اما من میخوام به همه معلولین عزیز مثل خودم توصیه کنم تا خدا با ماست غمی نداشته باشید و اعتقاد داشته باشید که خدا گر زحکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری.بی خیال دنیا...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
پاسخ
0
3
به نظر من معلولین بهتره با همدیگه ازدواج کنند اما توجه بشه که معلولیتشون یه جوری کامل کننده همدیگه باشه اونوقت مشکلی پیش نمیاد،خدا هم که تو زندگی اونا باشه دیگه غمی نیست.اما افسوس که معلولین این جرات رو به خودشون نمیدن تا مشکل ازدواجشون حل بشه.معلولین عزیز لطفا خودتون به فکر همدیگه باشید،آدمهای سالم تا شرایط شما رو نداشته باشن نمیتونن شما رو درک کنند دست خودشون هم نیست به خدا.منم یه معلولم مثل شما به دلیل وجود همین مشکلات هنوز ازدواج نکردم.قابل توجه پسرهای معلول که دنبال دختر سالم واسه ازدواج هستند،یه کم انصاف داشته باشید لطفا.ممنون از همتون،شایدم تقصیر خانواده ها باشه،به هر حال شجاع باشید و توکل به خدا کنید و قدم خیری بردارید.بازم ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
پاسخ
0
1
سلام دوستان.......به نظر من یه معلول هم مثل همه آدمها حق زندگی داره....حق ازدواج داره.......با توجه به شرایطش میتونه با یه شخص معلول و یا حتی یه فرد سالم ازدواج کنه......اما به قول مریم خانم ازدواج دو فرد معلول باید طوری باشه که به نوعی کامل کننده همدیگه باشن......ولی در مورد ازدواج افراد معلول با اشخاص سالم فقط در صورتیکه دوست داشتن به معنای واقعی بین اونا باشه فکر نکنم مشکلی پیش بیاد......همچنانکه تو شهر ما دختر معلولی رو میشناسم که با یه پسر سالم ازواج کرده و اون طور که از ظاهر امر برمیاد زندگی خوبی دارن......اتفاقا همون دختر معلول رئیس جامعه معلولین شهرمونه......خودم به شخصه چون تاحالا شرایطش رو نداشتم به فکر ازدواج نیافتادم........چون به نظرم برای شروع زندگی به غیر دوست داشتن چیزای خیلی مهم دیگه ای هم لازمه.....زندگی افراد سالم با همدیگه رو دیدیم همه......مشکلات زندگی اونقدر زیاده که حتی زندگی این افراد رو هم با مشکل مواجه میکنه.......
ولی در کل کلام آخرم اینه به خدا اعتماد داشته باشین . بدونید که هرچی قسمت آدم باشه همون پیش میاد.......
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
Hamed jan ! man ham ba nazare shoma movafegham va arezo mikonam yeroozi sharayete ezdevajet faraham beshe va shahede ezdevaj va khoshbakhtiye shoma va sayere doostan bashim .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
پاسخ
0
1
تا خدا بنده نواز است به خلقش چه نیاز/میکشیم ناز یکی تا به همه ناز کنیم.........خدایا به بزرگیت قسم که ما جز تو کسی نداریم نذار تنها بمونیم......به اونایی که ما رو درک نمی کنند و به جای مرهم، زخمی بر دل رنج کشیده ما میشن توانایی درک و فهمیدن عطا فرما و به ما صبر عطا کن تا ناامید نشویم و خودت مرهم زخم دلمان باش....خدایا یه دنیا دوستت دارم و فقط به خاطر تو و همه اونایی که دوستشون دارم زندگی میکنم ....یاحق
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
Ba arze salam khedmate hameye doostan ! ghabl az harchi fararesidane sale no va norooze bastanira khedmate hameye azizan tabrik arz nemode va inshalla sale porbarekati dashte bashid . benazare man behtare Fateme khanom , Roya khanom, Maryam khanom va agha Hamed va sataare khanom va doostane dige sen va mokhasari raje be maloliate khod ra hamrah ba e mail khodra benevisand , shayad az in tarigh beshavad kesanike az lahaze seni va maloliat bishtar mitavanad yekdigar ra dark konand rahi baraye ashenaiye bishtar bashad . Ba arezoye shadi va dele khash khoda negahdare hamegiyetan bashe
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
Ammin ! khoda negahdaret bashe Setare khanom .
نظر حسن
| AFGHANISTAN |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
من هم با شما دوستان موافق هستم که باهم بیشتر آشنا بشم اگرخواستی خدا باشد که باهم اذدواج کنم
DENMARK
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
پاسخ
0
2
Ba salam !man yek pasokhi (nazariyei) dar rabete be neveshteye aghaye Hamed dadam , chera monakes nakardid !!!?
پاسخ ها
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
سلام عباس اقا من یه دختری روسراغ دارم بامعلولیت ذهنی کم همه کارهاشومیتونه انجام بدهد اگه یه فردسالم یامناسب باشه باشماره من تماس بگیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
پاسخ
0
1
من از اینجا پیشاپیش سال نو رو به تمام معلولین عزیز تبریک گفته و آرزوی بهترین ها رو براشون دارم چه بسا ماها که معلول نیستیم اون دنیامون معلول باشیم به خاطر کارهایی که مرتکب شدیم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
پاسخ
0
1
با عرض سلام و تشکر از آقا عباس
سال نو رو به همه دوستان تبریک میگم و از خدا میخوام سال خوبی برای همه مخصوصا برای امثال ما که چیزی زیادی از خدا نمیخوایم باشه.....از دوستان خواهش دارم سر سفره هفت سین دعا کنیم برا همدیگه......برای منم دعا کنید و از خدا بخواید یه کار خوب گیر بیارم !!!!!
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
Ba arze salam khedmate agha Hamed aziz ! mamnon az mohebate shoma , man ham baraye shoma sali khob hamrah ba salamti va deli khosh arezo mikonam va az khodavande motaal mikhaham ke dar morede kar ham movafagh bashi , dar zemn man az doostan gelemandam chera nazariye Fahime khanom paak shod va chiziham ke man neveshte bodam aslan monakes nashod , agarche khodeshan midanand ke in ertebate ma ba yekdigar sadame va ya mozahemati baraye digaran eejaad nemikonad , beharhal omidvaram eshkale fanni bashe.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
پاسخ
0
1
سال نو رو خدمت همه توانخواهان عزیز مخصوصا اونایی که خودم مددکارشون هستم و شاید نشد اونطور که میخواستم بهشون کمک کنم و همین جا ازشون معذرت میخوام تبریک میگم و سال خوبی همراه با موفقیت براشون آرزو میکنم.امیدوارم در سال جدید با یاری خدا بتونم قدمی در راه حل مشکلاتشون بردارم.سر سفره هفت سینتون منو هم دعا کنید،منم واسه همتون دعا میکنم.....آن کس که عاجز از خلق لحظه هاست معلول است نه من و تو ....... خدایا خودت مواظب همه ما باش/خیلی دوستت دارم/ممنون از محبت شما!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
پاسخ
0
0
با سلام و عرض ادب خدمت دوستان معلول / من خودم معلولم هر جا رفتم خواستگاري چون بيكار بودم بهم جواب نه گفتن خب منم بهشون حق ميدم چون اون دختر هم ارزو هايي داره شايد با من به ارزوش نميرسه منم واسش ارزوي خوشبختي ميكنم ولي اكثرا به شغل فرد توجه ميكنن اره ديگه ماها مشكل داريم بيكار هم باشيم ميشه قوز بالا قوز
در كل يكي بايد به دولت بگه كه بجاي اينكه افراد سالم توي بهزيستي مشغولن جاشون بايد معلولين باشن كه بتونن حرف هميدگه رو بفهمن مشكلشون رو حل كنن به نظر من بهزيستي جاي معلولين نيست شده جاي افراد سالم چون مراجعه كننده ها هم اكثرشون سالمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
پاسخ
0
0
چرا دیگه نظر نمیدین
نظر محمد_معلول_زندگی پر از درد
| درباره آيا با يك معلول جسمي ازدواج مي‌كنيد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
پاسخ
0
2
سلام دوستان عزیز .من محمد هستم که مثل همه شما عزیزان معلول من هم از این درد رنج می برم.من مثل شما نیستم که اینقدر اعتماد به نفس دارید.من تو زندگیم فقط گریه فقط گریه.چرا خدا منو معلول آفریدی ولی وقتی یه معلولی می بینم که از من بد تره اون لجظه حرفی که زدم رو پس می گیرم....چی بگیم فقط می دونم بگم خدا شکرت.......مرسی از این سایت دسته گلت درد نکنه
پاسخ ها
نظر مريم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
سلام منم مثل شما كارم شده گريه كردن مشكل منم خوب شدني نيست
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
سلام میتونم باهات اشنابشم09371291956
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
میتونم بفهمم چی میکشی ایشالله خدا تمام دعاهاتومستجاب کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
پاسخ
0
2
سلام محمد آقا:ازت میخوام ناراحت نباشی،به خدا تو تنها نیستی این مشکل رو داری،هر معلولی در ظاهر به نظر شاد میاد اما تو تنهایی خودش گریه میکنه،غصه میخوره،چه میشه کرد حالا که خدا اینطور خواسته،فقط فکر نکن آدمای سالم غصه ندارن شاید غصه های اونا بیشتر از ما باشه.منم چند وقته خیلی دلم میگیره نمیدونم چرا ... اما فقط یاد خدا و یاد اونایی که دوستم دارنه که آرومم میکنه.توکل به خدا داشته باش،هر چی قسمت باشه همون میشه،خوشی های دنیایی زود گذره به نظر من هیچی تو این دنیای مادی ارزش غصه خوردن و گریه کردن رو نداره.مجبوریم که صبور باشیم،انشاءاله خدا کمک کنه به همه ما............مرسی خدا جونم شکرت
نظر محمد_معلول_زندگی پر درد
| درباره آيا با يك معلول جسمي ازدواج مي‌كنيد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
پاسخ
0
2
با سلام و عرض خسته نباشی به تمام کسانی که تو بهتر شدن این سایت نقش اساسی دارند.محمد هستم .دوستان عزیز باور کنید وقتی می یام به این سایت و مطالبش رو می خونم یه آرامش خاصی بهم دست می ده.وقتی نظر این همه دوستان گل رو می خونم که اینقدر به یه معلول لطف دارن روحیم شاد می شه......مرسی مریم جان که اینقدر خوبی.......دوستان درسته ما معلول هستیم ولی تنها که نیستیم اون بالا یکی هست که همیشه یادمونه..خدا مرسی به خاطر تک تک نعمتهایی که به من و این دوستان عزیزم داده ای.....
خدا شکرت ......مرسی از سایت شما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
پاسخ
0
1
سلام علی اکبر.من تمام حرفاتوباگریه خوندم من 1سال پیش باپسری که بیماری شارکوماری توث داره وروی ویلچرمیشینه همکارشدم وتومدت کمی به شدت عاشقش شدم شایدباورت نشه ولی خودم هم نمیدونم چطور .عشقی که ازاون دیدم هیچ جایی نه دیدم نه شنیدم باتمام وجودبهم محبت میکرد انقددوسش داشتم ودارم که باتمام مشکلات جسمیش کناراومدم من حتی ازحل دادن ویلچرش لذت میبردم .احساس میکردم خدامنوخیلی دوس داشته که سرراه سعیدقرارداده که انقدردرکم میکنه منم دیوونه واردوسش دارم تصمیم گرفتم باهاش ازدواج کنم ونذارم احساس هیچ کمبودی کنه ولی وقتی باخانوادم مطرح کردم انقدربرخوردبدی داشتند که احساس میکردم زشتترین حرف دنیاروزدم .ماتوی این مدت مخفیانه باهم دوس بودیم ولی یک ماه پیش که دوباره قضیه روباخانوادم مطرح کردم احساس کردم رسیدن مابه هم واقعامحاله .الان 1ماهه که ازخودم روندمش چون احساس کردم دارم بااحساسش بازی میکنم گرچه درکش واسه اون سخته ومیدونم ازلحاظ روحی خیلی به هم ریخته ولی راهی نداشتم.ایناروگفتم بدونی همه مثل هم فکرنمیکنن منم تاقبل ازآشنایی باسعیدفکرمیکردم معلولین بامافرق دارن ولی الان دارم ازعشق ودوری یک معلول میسوزم چون میدونم تاآخرعمرم نمیتونم لنگشوبین هیچکدوم ازآدمای سالم پیداکنم وهمیشه واسه داشتنش وحتی حل دادن ویلچرش حسرت میخورم...
پاسخ ها
نظر مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
سلام منم مهدی هستم و مثه شما دوستان گل معلول هستم و همیشه در حال تلاش کردن و مبارزه با مشکلات زندگی.وابستگی برای هر انسانی سخته و برای یک معلول بدتر.سما خانم حیف که با سعید نشد ازدواج کنی من سعید را درکش میکنم.منم تقریبا همچین مسئله ایی برام پیش اومد.ولی نه مثه مشکل شما و سعید.منم با دختر همسایمون خیلی وابسته شدم.آخرش نفهمیدم منو بازی میداد یا واقعا دوسم داشت.خیلی روحیمو خراب کرد.همیشه میومد محل کارم ابراز علاقه میکرد.2 سال همیشه مواظب بودم که بش وابسته نشم.ولی بالاخره قلبم تپید و عاشقش شدم و چقدر منو اذیت کرد.چقدر منو بازی داد.بچه ها مواظب باشید مثه من وابسته نشید چون خیلی دل کندن سخته.
نظر علي
| UNITED STATES |
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
باسلام خانمي كه عاشق فردويلچري هستيدبايد بدونيد كه خانواده حتما مخالفت خواهند كرداما اگر واقعا دوسش داري موانع را كنار بزن وبا آگاهي دادن به خانواده خودت پيروزمندباش .البته بايد نكات رواني را هم درنظر بگيريد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
پاسخ
0
5
اگر دولت کمی فقط کمی به فکر اشتغال معلولین میبود نیمی از مشکلات ما معلولها حل میشد
خسته شدم از بس هر جا واسه استخدام رفتم گفتن معافیت پزشکی قبول نمیکنیم. اصلا نمیپرسن که من چه قابلیتهایی دارم و مدرکم چیه
اینهمه درس خوندم و جون کندم که حالا بهم بگن به خاطر معلولیتت نمیخوایمت؟؟؟
اگه اینطوریه از همون اول دانشگاه هم راهمون ندن و خیالمون رو راحت کنن!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
پاسخ
1
0
سلام منم دختري 34 ساله ام كه مشكل شاركوماري توچ دارم وخيلي از اين درد عذاب مي كشم وبدتر از اون مچ پاي چپم شكسته وهزينه 3 ميليوني براي جراحي داره وامكان 50 درصد خوب شدن حالا واقعا نمي دونم چيكار كنم وفقط اميدم به خداست
UNITED STATES
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
پاسخ
0
1
Salam Maryam khanom mibakhshid mozahem shodam , man khodam dar asare yek hadeseye ranandegi az wheelchair estefadeh mikonam, man konjkav shodam ke narahatiye shoma (sharkomaritoch ) chi hastesh . Khoshhal misham azizam agar ye tozihi baram bedi , mamnoon va moteshakeram ,
پاسخ ها
نظر مريم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
سلام ببخشيد حدود دو ماه اينترنت نداشتم ونميتونستم جواب شما را بدم اين بيماري به دستها از آرنج تا انگشت وبه پاها از زانو تا انگشت اسيب ميرسونه هنوز راه درماني واسش پيدا نكردند مشكل من پاي چپم هستش كه انحراف داره وحالا هم كه شكسته دردم بيشتر شده وكمتر ميتونم راه برم مچ پام ورم كرده به حدي كه نميتونم كفش بپوشم نميدونم چيكاركنم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
پاسخ
0
0
سلام به همه ي دوستان خوبم راستش من پسري را دوست دارم واوهم به عشقش نسبت به من اعتراف كرده امامن مدام منكردوست داشتنش ميشوم چون ترس ازروزي دارم كه اين عشق به ازدواجي ختم بشود نهايتاناموفق باشدومرابايك دنيا اندوه ووابستگي رها كندوبه من ضربه بزنه اگرشماجاي من بوديد چه ميكرديد؟؟ازتون كمك ميخوام چون ميدانم درد دل شكسته را دل شكسته داندو بس ممنون ازاقا علي اكبر براي حرفاييي كه زدن ومدير عزيز سايت براي تاسيس اين سايت
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
Bahareh khanom salam ! azizam toro bekhoda movazeb bash , agarche man yek mard hastam vali agar bedoni chi keshidam , dastane dooro derazi dareh vali anghadar begam ke yek khanomi ke mara mishenakh va az vaziyat va mogheiate man bakhabar bod va khodesh az khaharam khasteh bod ke ou ra beman moarefi konand va kare ma beanja keshid ke man amadam Iran va khodesh agharo peyda kard va ba ham aghdo ezdevaj kardim va man ishan ra be keshvare mahale eghamatam avardam va baraye ishan eghamat gereftam va hameh joor vasaele asayesh ra mohaya kardam va dar natijeh dastmozde man har rooz ye bahaneh dar avard ke mojboor shodam bekhatere inke zendegim az ham napashe yek aparteman dar Tehran kharidam , anra moble kardam , korte aber bankam ra ham be ishan dadam va delam ra khosh kardam ke sali yeki 2 bar ishan be kharje khode man biyad kharej pishe man va dar sal 2 ta 2 mah ham man biyam Iran ba ham bashim , khanom nashod ke nashod , kar bejaee keshid ke goft bayad khonato be esme man koni va haghe talagh ra ham beman bedi . ta inke be galom resid va hododan 2 mahe ghabl az ham joda shodim va chizike baraye man mandeh , andooh va delshekastegi va yek alameh fekro khial , khoda lanat kone adamhaye bi ehsasirake digaran ra bebazi migirand . Bahareh jan , azizam movazebe khodet bash , shayad in agha khob bashe vali bazham ehtiat kon , shayad ghalbe hameh mesle ghalbe manoto saafo paak nabashe , inshalla ke hamisheh delet shad bashe va movafagh o pirooz bashi , darzemn mitoni dar site malolin doostane majaziye khobi peyda koni ke tanha nabashi va khodet ra ham vabasteh nakoni ke pashiman beshi . Ba taghdime ehteram Abbas
UNITED KINGDOM
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
پاسخ
0
2
با سلام . من خودم یک دختر سالم و خوب را پیدا کردم که حاضر است با من زندگی کند چون من را دوست دارد . ولی میگوید برو سر کار بعد بیا خواستگاری با شرایط ما باید کاری با ساعت کم و راحت باشد که ما بتوانیم انجام دهیم . دولتهاتی غیر محترم در مورد شغل و در آمد امثال ما چه کرده؟
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
Ba arze salam khedmate Abbas agha , agarche esme khodam ham Abbas ast , beharhal khoshhalam va tabrik migam ke shoma dokhtare morede alaghato peyda kardid va inshalla ke sare kar beri va ezdevaj koni va khoshbakht beshid . yek nokteh ra khedmadetan arz konam ke , shoma neveshtid ke yek dokhtare salem va khob peyda kardid hich khosh ayand nist , chera ke kheili dokhtarha va pesarha hastand ke az nazare jesmani salam nistand , vali kheili az salemha ham ensantar va najibtar va ba marefattar hastand , darzemn dooste aziz hich moghe khodet ra inghadar zaif va kochak nakon ke neveshti ke on khanom hazer ast ba shoma zendegi konad , mage ehtemalan maloliat bayad baes beshe ke ensan ehsas kone ke az digaran chizi kam dare , mibakhshid omidvaram az daste man narahat nashodeh bashid , eghtedare har shakhs va etminane be nafsesh az hame chiz balatar ast . movafagho moayad bashid .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
پاسخ
2
1
سلام
من معلول ویلچری هستم و معتقد هستم که معلولیت محدودیت است و معلولین حق ندارند رنج و عذاب زندگی خودشون رو با یک ادم سالم تقسیم کنن .
کمی به اطرافیانتون نگاه کنید ببینید همشونو پیر و شکسته کردیم
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
Agha Morteza salam rooze shoma bekheir , azizam man in farmayeshe shoma ro dorost dark nakardam ke farmoodid : maloliat mahdood ast va malolin ranjo azab darand , baradare man in harfha chiye mizani , fekr konam dalilesh mahdood bodane etela atet bashe . azizam khode man yek malole wheelchairi hastam , hameye karhaye khodam ra anjam midam , bache dari ham kardam ,ghazaye yek mehmooni ra ham khodam be tanhai dorost kardam va mikonam dar rabeteh ba hamam raftan va sayere masayele behdashti ham karhayam ra khodam anjam midam az lebas shostan va kharid kardan ra ham khodam be tanhai anjam midam . azizam ,baradare man , masaleh mahdoodiyat va azab dadane digaran nist , masaleh emkanat ast agar jaee bashi ke emkanate kafi bashe , yek malole wheelchairi che khanom va che agha hich zahmate khasi baraye hamsare salemesh nadareh ke hich shayad ouro atfaresh va aziyat kardanesh az yek hamsare salem ham kamtar bashe . Man khodam ra mesal bezanam zamanike dar Danmark hastam khod kafaa va be komake hich kas ehtiyaj nadaram hata jaroo kardam va tamiz kardane hamam ra ham khodam anjam midam . Farghe zendegi kardane man dar inja va dar Iran , in ast ke zamanike dar Iran hastam ehtiyaj daram ye nafar badaneye wheelchair mano ke 5 - 6 kg bishtar nist bezare toye sandoghe mashinam , hata bekhatere inke darafe komak konandeh aziyat nashe charkh haye wheelchair ra ham khodam dar miyaram . Agar dooste man , khahare man , hamsare man in kare kochak ra azab dadan bedone ke aslan moftesh geroone !!! agar man hamsari dashte basham ke doostesh dashte basham va har kari baraye asayesh va rahati va khoshhaliye on anjam bedam , aghalan entezaram in ast ke on ham ba komake kochiki baram anjam mideh neshan bede ke man ham baraye ou mohem hastam va doostam dare , vagar na mikham sar be tane in zendegi nabashe ke faghad yek tarafe bashe . Dar khatemeh be nazare man malol be khatere maloliatesh nabayad baj bedeh , mitone mohebate bishtari bekone va be anavine mokhtalef tashakoresho be gereftane gol va kharidane hediye va gheyre neshoon bedeh vali hargez baj nadeh . ghorboone agha Mortezaye gol (sakhtosaze zamin chetor shod , divarhash ke tamam shodeh bod , dakhelesho ham sakhti ya na )
نظر مریم
| UNITED STATES |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
سلام حق با شماست
من هم معلول هستم
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
دیگه نیستی مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
پاسخ
1
1
سلام عباس جان
منظورم از محدودیت محدودیت در انتخاب همسر بود .
منظورم از عذاب دادن دیگران این بود که اطرافیان وقتی می بینند ما عذاب میکشیم ناراحت میشن و افسرده میشن چون بنی آدم اعضای یک پیکرند
یک معلول فقط یک عضو یا چند عضو کم نداره یک معلول فقط زندگی کم داره.
زندگی یعنی سلامتی
پاسخ ها
نظر asal
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
من کاملا با حرف اقای مرتضی موافقم همینکه خود و خانوادمون زجر میکشیم کافیه
نظر بهجت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
سلام مرتضی
من با نظر شما مخالفم چون زندگی یعنی سلامتی نیست زندگی یعنی از اون چیزی که داری حتی کم لذت ببری
من آدمای سالم زیادی میشناسم که سالمن پولدارن ولی هیچی از زندگی نمیفهمم روزی صد بار آرزوی مرگ میکنن.
من با اینکه از نظر جسمی حرکتی معلول شدم اینقدر مثل شما ها و افراد سالم از زندگیم نمینالم
مثل همه هر روز صبح از خواب بیدار میشم کار میکنم و شب مثل همه میخوابم.
من از زندگیییییییییییییییم لذذذذذذذذذذذذذت میبرم.
DENMARK
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
پاسخ
0
0
Morteza jan salam ! roozet bekheir azizam , halet chetore khobi ?dooste aziz mamnoon az pasokhike farmoodid. Azizam moshgele asliye ma dar Iran in ast ke az goftane haghighat va vagheiyat mitarsim ya doost darim az digaran ghayem konim va majboor mishim dar barabare soaalha va bayane haghighatha doroogh begim va sarpoosh gazashtane dorooghbayad ye gheseye digehi goft . Dar payan kesike azaab mikesheh khodean shakhs ast , Morteza jan entekhabe hamsar ke (beghole ma iraniha )kooh kandan nist , agar man basham migam khanom man haminam ke hastam , az seer ta piyaz cheh mosbat cheh manfi hamaro barash migam , dar javabam ya mige bale ya mige na , dige doniya ke be akhar nemireseh , vali agar bekhatere bedast avardnesh , ya az dast nadadanesh khodamo majboor konam doroogh begam ya az bayane haghighat negaran basham , dir ya zood ba moshgel rooberoo khaham shod . Nokhteye digeike eshareh kardeh bodi , azaab dadane digaran bod , Morteza jan , baradre man , chikar be mardom dari ! azizam zendegiye khodet ra edameh bedeh , be kessi cheh man chetor zendegi mikonam ya shoma chikar mikoni , toye in doreh zamooneh har kessi befekre khodeshe , dar bazi mavaghe be esme doosti va delsoozi miyan zendegito beham mizanand o miran , dige javab salamet ra ham nemidan . Azizam inghadr khodeto aziyat nakon va maloliatetra baraye khodet kooh nakon , vaghtike maghzet saleme yani salem hasti , mitoni fekr koni , mitoni baraye zendegit tasmim begiri , mitoni baraye residane be hadafet che tahsil , che shoghle kari va che peyda kardan va entekhab kardane hamsar fa aliyat koni , beyad dashteh bash , hich kari gheyre momken nist , faghad eradeh mikhado poshte kar . Khobo khosh bashi azizam , beomide movafaghiyat va khoshbakhti va sa adat va roozhaye behtar baraye shoma va hameye doostane aziza .Ba taghdime Ehteram Abbas .
پاسخ ها
نظر مريم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
سلام آقا عباس اگه ميشه مطالب تونو به فارسي بنويسد راحتتر ميشه خوند باتشكر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
پاسخ
0
0
سلام من معلول هستم میخوام در یکی از ساستهای ازدواج معلولین ثبت نام کنم اما بلد نیستم لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر
پاسخ ها
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
Ba salam azizam ! esme shoma ra dorost natonestam bekhoonam , nemidanam agha hastid ya khanom ? vali darharsoorat soaale khobi nemoodid , shayad ba rahnamaee dar in amreh kheyr doaye kheiliha poshte sare dooste rahnama bashad . Ba arezooye salamat va khoshbakhti baraye hameye doostan .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
پاسخ
0
0
دلم ميخواد بدونم كساني كه مشكل شاركو ماري توچ دارن چطور يه همسر خوب وسالم پيدا مي كنند بااين وضيعيت ميشه ازدواج كرد؟
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
Maeyam khanoom salam ! mibakhshid javabe soaale shoma ra ye kami deer javab midam , shoma dar tarikhe 26 / 07 / 91 soaal kardeh boodid ke ageh misheh matalebam ra befarsi benevisam ke rahattar khandeh shavad , man ham doost daram in kar ra konam , vali laptopam barnameye farsi nadareh , mibakhshid ke dar javab dadan 2 zarim deer oftaad .
CANADA
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
پاسخ
0
1
منم معلولم دیگه ناندارم نظربدم چی بگم اخرشم به هیچی میرشم فقط خودتونودسته پرببینیدیک دخترسالم برای اون دنیا پیداکنید من بی خیال شدم بزار بمیرم بعدانتخاب می کنم
پاسخ ها
نظر Abbas
| UNITED STATES |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
Ba arze salam khedmate Maryam khanom va Vahid agha va sayere doostani ke mesle shoma fekr mikonand . Azize man , azizane man , chera gir dadin ke hatman hamsaretan hatman bayad salem ( az nazare jesmani) bashe , mage cheh eybi dareh ke mesle manoto va ya mao shoma malol bashe , mohem ineke hamdigaro dark konim va ba ham kenar biyan , mibakhshid ! parastaro nokar ke nemikhayn , ye hamdam , ye doost , va ye hamsar mikhayn , toro bekhoda inghadr sakht nagirid , shayad ba yek dokhtar ya pesare malol khoshbakhtiye bishtari adam dashteh bashe , shoma emtehan konid agar bad bood ba man . Ba arezooye salamati , khoshbakhti va deli khosh baraye hamegiye shoma .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
پاسخ
0
1
سلام خدمت دوستای عزیزم، منم یک معلولم که سر کار میرم و زندگی مستقلی دارم اما هنوز ازدواج نکردم. خواستم بگم مشکل سر پسرای معلول نیست، چون اونا با توجه به اینکه تحصیل کرده هستند و اوضاع جسمی خودشون رو درک میکنند میفهمند که با یکی مثل خودشون خوشبخت میشن اما مشکل اینه که خانواده ها این موضوع رو درک نمی کنند اونا میگن واسشون همسر سالم بگیریم حتی اگه از لحاظ فرهنگی در شان اونا نباشه فقط به این دلیل که از اونا و فرزندآیندشون مراقبت کنه و این خیلی فکر اشتباهی است.اما توجه ندارند که یک معلول بیشتر از مراقبت به محبت و عشق نیازمنده.نظر من اینه که معلولین با همدیگه ازدواج کنند و اگه میتونند بچه ای هم نیارند دوتایی در کنار هم زندگی کنند و از روزهای خوش زندگیشون لذت ببرند.در مورد بچه به این علت میگم که یه وقت خدای نکرده در آینده به علت معلول بودن پدر و مادرش کمبودی احساس نکنه . خدا یه کم به پدر و مادر ها قدرت درک عطا کنه .... آمین
UNITED STATES
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
پاسخ
0
0
Salam Roya khanom ! aya behtar nist bejaye taslim shodan ya tahamol kardane khastehaye pedaro madar kheyli mohtaramaneh az anha bekhahim ke ma khodemoon hamsare ayandamoon ra entekhab konim va dar in mored dekhalat nakonand , agarcheh dekhalate anha az roye mohebat va delsoozi ast . dar gheyre insoorat natanha ghablaz ezdevaj , balkeh badaz an ham dekhalate pedaro madar ba esse moshgelati dar zendegi khahad shod . Man dar tamameh mavaredike shoma farmoodid ham aghideh va movafegh hastam , inshalla ke hamegi dar zendegi khoshbakht va aghebat bekheyr beshim ....amin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
پاسخ
0
0
با سلام، مرسی بابت اظهار نظرتون،گاهی وقتها در مورد بعضی از والدین میشه باهاشون حرف زد اما اکثر اونا نه! ما واسه اینکه اونا ناراحت نشن مجبوریم تسلیم بشیم و یک عمر تنها زندگی کنیم یا با کسی زندگی کنیم که هیچ از روحیه و نیازهای یک معلول نمیدونه و البته حق هم داره. من معتقدم آدمهای سالم اگه هم بخوان نمیتونند ما رو درک کنند چون تنها کسی حال ما رو میفهمه که همدرد ما باشه،بازم امید به خدا،آرزوی موفقیت دارم واسه همتون، یه خواهش؛نگران نباشید، زندگی این دنیا هیچ ارزشی نداره،دوست داشتن های آدمهای امروزی هم به درد خودشون میخوره،تنها کسی که بی منت دوستتون داره و همیشه گوش شنوا واسه شنیدن غصه هاتون داره و حال شما رو میفهمه فقط خود خود خداست،پس هر چه میخواین فقط از او بخواین و در مسیر سختی های زندگی که واسه امثال ما دو چندانه فقط به خدا امید داشته باشین که پاداش این روزهای سخت رو به شما خواهد داد. در پناه حق،مواظب خودتون باشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
پاسخ
1
0
سلام به دوستان گلم منم معلول هستم چند وقت پیش یه مورد برای ازدواج برام پیدا شد که اونم معلول بود ولی متاسفانه با مخالفت خانوادم مواجه شدم شما بگید من چیکار کنم
پاسخ ها
نظر فاطمه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
سلام -شما چند سالته- معلولیتت چیه -بیشتر توضیح بده -سرکار میری یا نه -این ایمیل و شماره منه اگه قصد ازدواج داریparchebaff@yahoo.com-09334521343
DENMARK
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
پاسخ
0
0
Farzad jan salam ! momken ast benevisi chera khanevadat mokhalefat kardand?
پاسخ ها
نظر فرزاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
عباس جان خانوادم میگفتن باید دختر سالم بگیری مه ازت مراقبت کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
پاسخ
0
1
سلام...اصلا نمیدونم چرا هرکی میگه من معلولم طرف فکر میکنه زمین گیره؟؟؟
طرزفکرها اشتباهه من که یه معلولیت کم دارم ولی هرخواستگاری اومده بتوافق نرسیدیم حتی با معلولای بمراتب بیشتر از خودم....
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
Zahra khanoom salam ! rouze shoma bekheyr , khanoom man kamelan ba nazare shoma movafegham , fekr mikonam ellateh injoor tarze fekrhaye dar aksare mavared az khanevadeh khode adam gerefteh taa digaran , etelaate kam , koor kooraneh ghezavat kardan , kootah bini , va naboodane emkaanaate kaafi baaes misheh ke taraf gooshegir beshe va ehssase khod kambini konad va dar bazi mavared ba neshan dadane maloliyatesh bedigaran dast be gedai bezanad , maa ke dar Iran beghole maroof nazadeh miraghsim che bereseh beinke 4 nafar in sahneharoo bebinand khiyal mikonand harki ke malol shod ya gedaast ya naatavane va agar mikhaad ye hamsar , ya hamdam baraye khodesh entekhaab koneh , hamsaresh bayad parastaaresh bashe ya az rooye tarahom ba ou zendegi konad . Benazare man harkesi khodesh behtar midone ke dar che mogheyati hast , agar emkaanaat va aamaadegiye ezdejaaj va edaareh kardane ye zendegi ra daareh , bayad beharfhaaye digaran tavajohi nakoneh va agar kessi ra peyda kard ke ehssas kard doostesh dareh va ba ham tafahom darand ezdevaj koneh , agar bekhahi befekre mardom bashi bayad yek omr bekeshi , chon hich moghe nemisheh hameh ra razi negahdash , agar man basham darzemn inke ehteram bozorgtarharo negahmidaram , kare khodam ra ham mikonam , naagofteh namanad ke khode man ham az wheelchair estefadeh mikonam vali kamelan mostaghel va roye paaye khodam istaadeham va az zendegiyam razi hastam va hich ehssase maloliyat nemikonam va ejazeh ham nemidam kessi ba negahe tarahom behem negah koneva agar roozi yek hamsar bekham , hamsaro be onvaneh yek doost va yek hamdam mikham taa yek parastar . Beomide salamati , khoshbakhti va deli khosh baraye hameye doostan , bekhosoos Zahra khanoom va Asal khanoom !! Movafagho pirooz bashid.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
پاسخ
0
1
من هم ناتوانی دارم چون همیشه از کلمه معلول بدم میاد به خصوص که در دید اول کسی متوجه نمیشه اما بعد که اطرافیانم میفهمند نگاهاشون و برخورداشون ترحم امیز میشه و من از ترحم متنفرم واسه همین نمیخوام با کسی از روی ترحم ازدواج کنم یا با یکی مثله خودم که بچه ام از وجود والدینش سر افکنده بشه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
پاسخ
0
1
بازم سلام..

اقا عباس ممنون ازحرفای قشنگ وزیباتون!من اگه بخوام درد معلولین روبیان بکنم خیلی وقت میبره!من با چندین نفر معلول برای ازدواج اشنا شدم چون واقعا دلم میخواد با یه معلول ازدواج بکنم ولی همین اقایون معلول هم نازمیکنند!یکیشون با عصا راه میرفت که تو جلسه ی اول بهم خورد چون اقا میگفتن معلولیتت کمه ولی ازظاهرت زیاد خوشم نمیاد!جالب اینجاس زنی هم گرفت که ازلحاظ زیبایی اصلا پایینترازمن بود!
دومی که یه ویلچری بود شرایطشو قبول کردم ولی اون میگفت که خونوادم نمیذارن باهات ازدواج بکنم چون معلولیت داری!!!!!!درحالیکه مشکل من اصلا معلولیت محسوب نمیشه چون هیچ مشکلی من باب معلولیتم ندارم!!!
سومی هم درصدمعلولیتش خیلی زیادی داشت ودنبال یه دخترفوق العاده میگشت!!!چهارمیم که معلولیت زیاد واینکه بیکاربود توقع داشت من برم سرکار ...

حالا خودتون کلاهتونو قاضی کنید این وسط مقصرکیه؟؟منی که توقعم کمه یا پسرای معلول که دوست دارند با دخترای سالم ازدواج بکنند؟؟؟؟
خوشحال میشم بقیه ی دوستانم نظر بدن!
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
Zahra khanoom salam ! rooze shoma bekheyr mamnoon shoma lotf darin , man fekr nemikonam harfhaye ghashangi zadeh basham , benazare khodam gooshehi az vagheiyathai bood ke mishod bayan kard , darharsoorat mamnoon . Khanoom ehtiyaji nist ke ghazi bashim ya kolamoono ghazi konim , darharsoorat man beshoma hagh midam . Momkene sooal konam shoma chand saleton ast ? (agarche dar in mored sooal kardan az khanomha bi adabiye ) rasti hala chera mosamam hasti ke ezdevaj koni !? bavar konid hamash dardesareh , magar inke inshalla yeki ra peyda konid ke vaghean oun ham mesle shoma bekhad zendegi konad , dar ansoorat na maloliate an shakhs baraye shoma (dar hadeh momken ! ) mohemeh va na shoma baraye ishoon . Az tarze fekr va sohbathaye shoma maloome ke ye dokhtare ahle zendegi va nazi hastid , inshalla ye pesar ya marde khobi peyda mishe ke ghadre khanoomiye shoma ro dark kone va kenare ham khoshbakht beshid va inshalla bahar ya tabestane ayandeh ke amadam Iran , shirinisho be etefaghe doostan karbar ke hamisheh mohebat darand va nazarate maa ra monakes mikonand sarf konim . Darzemn ziad ham be harfha va aksolamale mardom tavajoh nakon ke hamantor ke goftam bishtaresh az roye etelaate kami ast ke darand . Khobo khosho movafagh bashid .
DENMARK
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
پاسخ
0
0
Ba salam ! dar in modat ke ma montazer mimanim ke baghiye doostan nazar bedan , forsat ra ghanimat shemordam ke az doostanike mohebat mikonand va nazarate maa ra monakes mikonand tashakor konam , omidvaram hamegi salamat va movafagh bashand .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
پاسخ
0
1
من ازگفتن سنم ابایی ندارم 33سالمه وبخاطر همین مشکل تا حالا مجرد موندم!نیت من برای ازدواج با یه معلول اینه که دونفر با یه معلولیت مشابه بهتر میتونند همدیگرو درک بکنند!متاسفانه تو فامیلامون ازدواج معلول با یه فرد سالم رو دیدم وجای تاسفه بعد ازهر دعوایی معلولیتشو به رخش میکشه!
الان دخترای معلول یا باید ازنظر موقعیت اجتماعی خیلی بالاتر باشند تا یه فرد سالم بتونه باش ازدواج بکنه!یا پولدار باشه!نگید که اینطور نیست بخدا اینها رو دیدم که میگم!
بنظرشما بقیه ی دخترا باید چیکار بکنند؟قید ازدواجو بزنند؟حانواده ها هم متاسفانه این وسط همش ساز مخالفت میزنند!
من اصلا توقعی ندارم وضعم اینه وای بحال دیگران با وضعیت مشابه ی من!

ممنون از دعاتون ایشالا همه ی جوانها عاقبت بخیر بشند وبرن سر زندگیشون مخصوصا افراد معلول که ازدواج ومشغله ی کاری مهمترین مشکلات ممکن سر راهشونه!
پاسخ ها
نظر سعیده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
من کاملا با شما موافقم با اینکه سنم از شما خیلی کمتره اما متاسفانه به همه ی این نتایج خیلی زود رسیدم و البته طرف مقابلمو کاملا درک میکنم که لااقل به پشتوانه ی سطح خانوادگی یا مادی من پیشم بیاد این حقیقتی تلخ اما غیر قابل انکار است به خاطر همین در جواب ادمای اطرافم که میگن تو با وضع مالی نسبتا خوبی که داری شرایط ازدواج هم برات مهیا میشه تو دلم میگم یعنی اگه 2 روز دیگه شرایط عوض شه یا منو به باد فراموشی میسپاره ؟واسه همین کلا قید ازدواجو زدم و به نطرم درسترین کاره .ایا واقعا طرز فکرم درسته یا ؟
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
Ba arze salam . mibakhshid khanom motasefaneh aslan tarzefekrean dorost nist , ezdevaj yani risk , vali ba kami sabr , hooshiyari , tahghigh va moghayeseh nemoodane khastehaye va tarbiyat va klasse khanevadegiye taraf va khodetan va dar zendegiye moshtarak donbale chi migardid , mitavanid darsade in risk ra kamtar konid , vagarna az haman aval holeh ra part kardan toye ring va taslim shodan ke kare sahihi nist , albateh in nazare man ast , khobeh ke dar doniyai zendegi mikonim ke baham fargh mikonim . Darharsoorat man be nazariye shoma ehteram migozaram va baraye shoma va digar doostan arezooye salamati , khoshbakhti va deli khosh daram .
نظر Abbas
| DENMARK |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
Zahra khanom salam . haleton chetore khanom ? kojaid , kampeydaid ? ta esme bastani omad dar rafti ? bashe , bastaniro man midam , hala khoob shod !!!!
نظر محمود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
سلام میخواستم بگم که حق باشماست.من خودم معلولمویک طلاق راتجربه کردم.چون طرف مقابلم هم سالم بود وهم فامیل هیچوقت منو درک نکردوتنها دو ماه درکنارهم بودیم .امیدوارم معلولین قدر یکدیگررابدونند.چون ازافرادسالم توقعی نیست.به امید یک زندگی موفق برای همه ی معلولین.
نظر حسن
| AFGHANISTAN |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
نظری خوبی زهراخانم خوب تو هم انشاالله خوشبخت شوده باش ورنه من درخدمت تاباهم آشنابشم
DENMARK
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
پاسخ
1
0
Zahra khanom SALAM ! haleton chetore khobin ? khanom man ham shoma ra dark mikonam va ham farmayeshat shoma ra , dar rabeteh ba dokhtare pooldar , mibakhshid oun pool toye sare oun dokhtaro pesari bokhoreh ke bekhatere madiyat baham ezdevaj konand ya inke mogheiyate ejtemaiye balaee dashteh bashand , agarham etefagh beyofteh davam nadareh . Fekr konam az nazare aghideh va negahe be zendegi mano shoma ham aghideh bashim va har 2 donbale yek chiz hastim , sedaghat va yek zendegiye sadeh va bidardesar ke inshalla ba sabro omidvari va ye kami ham doaa hameye in moshgelat hal khahad shod .

Rasti mesle inke hishki begheyr az mano shoma dar in bahs sherekat va ezhare nazar nemikonad !!! Darzemn khanom bekhanevadeh ehteram begozar , vali bishtar befekre khodet bash .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
پاسخ
0
0
با سلام و تشکر از راهنمایی جامع و کامل شما با اینکه طرز فکرم بعد از خوندن نطر شما خیلی عوض شد اما هنوزمعتقدم این حرف ها تا عملی شدن راه درازی در پی دارن اما شدنی ان با این وجود من به خاطر مواردی که در زندگی شخصی ام دیدم معتقدم این درصد عملی شدن بسیار پایین است .البته این نطر منه . راستسی میتونم بپرسم شما روانشناس هستین چون حرفاتوند طوریه که ادمو با نطرات خودش در گیر میکنه
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
Saeedeh khanom saalam . haleton chetore khobin ? khosh halam ke ezhare nazare va tarze fekre man baes shodeh ke shoma ba negahe mosbat tari bezendegi va ayandeh omidvar bashid , na azizam man reshteye tahsilim ravanshenasi naboodeh va fekr mikonam lazem nist ke adam ravanshenas basheh ta harfasho digaran bavar va ghabool konand . Hamantor ke dar nazariye ghabliton farmoodeh boodid shoma senne kami darid , agar 20 saleton ham bashe , az nazare senni man jaye pedare shoma hastam va khah nakhah dar in modat tajrobiyati peyda kardam va sakhtihai keshidam ke tajrobiyat khodam ra be doostam (ke shoma bashid) montaghel va baraye anha bazgoo mikonam ke ba khoshbini bezendegi negah konanad va khiyal nakonad hala ke maa intori shodim dige doniya be akhar resideh , man va mane noee mitonim roye sandali charkhdar beshinim vali dar zendegi ehsase khoshbakhti va rezayat ham dashteh bashim , darharsoorat omidvaram movafagho pirooz bashid va agar komaki az daste man bar biyad dar khedmadetan hastam . Sale noye Miladi bar shoma Mobarak baad.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
پاسخ
0
0
سلام به همه دوستان
منم از اینکه دارای محدویت هستم یکم ناراحتم
ولی کاریش نمیشه کرد باید ساخت.
من 8 ساله بر اثر حادثه دیگه نتونستم راه برم
با افراد زیادی مثل خودم آشنا شدم و از اینکه پسرایی رو میدیدم که موقعیتشون دقیقا عین منه ولی بخاطر یکم پشتوانه مالی با یه دختر سالم ازدواج میکنن یکم برام غیر قابل هضم بوده.
خب شاید بشه گفت لطف خدا بوده چون همچی منم ضرر نکردم تنهایی من خیلی به نفعم بود چون تونستم به لطف خدا در حاله حاضر تو موقعیت اجتماعیی خیلی خوب بین افراد سالم بدونه اینکه حتی مشکل من دیده بشه کار کنم.
پس دوستان هیچوقت به محدودیتی که دارین نگاه نکنین به تواناییتون نگاه کنین . نمیتونم راه برم ولی دست که دارم - عقل که دارم - شعورم که از بین نرفته پس چرا از اینا استفاده نکنم
الان خدارو شکر میکنم واقعا راضیم چون تنهام نذاشت و هنوز هم دوستم داره منم دوسش دارم (خدارو میگم).
شما هم دوسش داشته باشین اونوقت دیگه با ناامیدی حرف نمیزنین.
خب امیدوارم هرجدا هستین خوووووووش و شاد و پیروز باشین
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
Salam Behjat khanom . Afarin bar shoma va tarze fekre ghashangeton , khanom man ham nemitonam rah beram (dar asare yek hadeseye ranandegi) in dalil nemisheh ke ke adam ehsase shekast konad va dast az zendegi bardareh dorooste ke injoor etefaghate nagovar ensan ra az edameye zendegi naomid mikoneh , vali chikaresh mishe kard . Ba dast roye dast gozashtan va zanooye gham dar baghal gereftan chizi dorost nemisheh, zendegi hamineh , be nazare man ke ba tamame in mavaneh jangidam va movafagh biroon amadam , tamame in etefaghat ra misheh gozasht be esme taghdir va ghesmat ta beshe jeloo raft , dige rahe digei nadarim , albateh nagofteh namanad ke emkanate maliye shakhs ya khanevadeh harfe mohemira mizanad , khode man ke aksare doostam mano adame fa aal va zerangi midoonand (dalile bar khod khahi nagozarid vaghtike Iran (Tehran) miyam agarche mashin daram vali dastam bastast va karhayam ra intor ke inja tanhaee bedoone komake digaran anjam midam dar Iran baram moyasar nist . Hala khoda bedade kessi bereseh ke emkanate shakhsi nadashteh bashe va emkanate shahri ham ke ghorboonesh beram , adame salamesh moshgel dareh ta bereseh bemaa ke maloliat ham darim , albateh khode man ham az khanevadeh motamaveli naboodam vali badaz tasadof say kardam vagheiat ra ghabool konam va ta anjaa ke momken bood roye paye khodam be istam , beghole shoma dastam va maghzam ke kar mikard va dar an mogheiat dar khaneye pedarim shagerd dars midadam va khoncheye aghd mizadam , torike khoncheha ke tamam mishod az bas roye paham neshasteh boodam ke paham saaf (baz) nemishod . Zendegi hamine man nemikham biografiye zendegiye khodam ra baraye shoma benevisam vali mikham begam ke zendegi mahale mobarezeh va jang ast , beghole maroof agar nakhori , mikhoranet , vaghte ziyadi ham nadari , cheshm beham bezani zaman gozashte , az har mogheiyat va emkanati ke pish miyad bayad estefadeh kard , badam miyado inkar zeshteh nadareh , zesht oneke adam dast jeloye kessi deraz koneh ya be haghe digaran tajavoz koneh . Darharsoorat agar gooshehi az zendegiye khodam ra (badaz tasadof) ra tarif kardam , bishtar bekhatere in bood ke doostan hich moghe naomid nashand va bedoonand ke hichi bedoone zahmat bedast nemiyad va az naomidi va afsoos hichi hasel nemishe . Omidvaram ke hamegi dar zendegi movafagho pirooz bashid , inshalla mogheike Iran amadam gharar bezarim dore ham jambeshim , man ye bastani forooshi dar Tehran . pasdaran - balatar az meydone noboniyad soragh daram ke bastaniye sonnatiye khobi dareh , ya mano mehmoon konid ya hameye shoma bealaveye doostanike nazarate maa raa monakes mikonand mehmane man bashid . Sale noye Miladi mobarak bashad .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
پاسخ
1
1
سلام آقا عباس خوبین
سال میلادی بر شما هم مبارک امیدوارم هرجا هستین خووووووووووووووووش باشین.
اگه ایران بیاین من نمیتونم شمارو بستنی دعوت کنم چون من مشهد زندگی میکنم.
خیلی دوست دارم همه اونایی که به هر دلیلی ناتوانی دارن خودشونو دست کم نگیرن.
من 8 سال پیش از کوه پرت شدم و نخاعم آسیب دید ولی به طور کامل قطع نشد ولی با این وجود باز هم باید رو ویلچر بشینم.
اشکال نداره 17 سال پاهام منو راه بردن بقیه عمر هم من اونا رو راه میبرم . زندگی همینه
من همیشه میگم آدما تنوع پذیرن خب اینم یه تنوع تو زندگی منه مگه اشکال داره؟
من هم تونستم دیپلممو بگیرم هم دانشگاه برم و هم الان خداروشکر دوتا شغل دارم
من با همه صمیمیم میدونم اطرافیان هم منو دوست دارن چون هیجوقت نخواستم دستمو پیشه کسی دراز کنم من فقط به خدا محتاجم نه بنده خدا.
تورو خدا دوستان همین عمر باقی مانده از زندگی لذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذذت ببرین.
گور بابای همه مشکلات (ببخشید من اینقدر راحت حرف میزنم . نمیدونم چرا از وقتی این مدلی شدم یکم زیاد حرف زدنم راحت شده).
DENMARK
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
پاسخ
0
0
Salam Behjat khanom . Mamnoon az Tabrike sale noye Miladi , man ham baraye shoma arezooye salamati va deli khosh daram , az babate etefaghike 8 sale ghabl baraton oftad mota aser hastam , moshgele man ham taghriban shabihe narahatiye nokhaiye shomast ba farghe inke man ba mashin chap shodam va az darbe mashin part shodam biroon va nokham sadameye ziyadi nadideh bood vali komakhaye avaliye ba es shod ke ye meghdari sadameh bebinam va agar ye kami ba khodam lajbazi nemikardam alan rah miraftam . Darharsoorat khodaro shokr ke paahaam hes dareh va az nazare kontorol va mavarede dige moshgeli nadaram va agar ghey az in ham mibood mibayast vagheiyat ra ghabool mikardam va misaakhtam , charehee ghey azin nist . Khosham miyad ke khanoome shookhi hasti , esme in etefaghato mizari tanavo ! Mikham sar betane in tanavo nabashe ke natoonim rah berim (shookhi kardam) Khoshhalam ke ba vojoode in moshgelike barat pish amad , baz ham tonesti be darset edameh bedi va dar zendegi movafagh bashi , khoshhalam ke ba mardom samimi hasti va atrafiyanet shoma ra doost darand , hamintori mosbat fekr kon va doostan , atrafiyan va nazikan ra doost dashteh bash vali movazeb bash ke hamisheh avalin va badtarin zarbeh ra adam az nazdikan mikhobeh , inshalla ke hich vaght baraye shoma pish nayad vali chon dokhtare sadeh , khob va khoshbini hasti bayad bishtar movazel bashid .Inshalla ke hamisheh dar zendegi movafagho pirooz bashi , rajeh be bastani ham eybi nadareh , hala man miyam Mashhad , ham emam Reza ra ziyarat mikonam ham shoma ra mibinam va ham bastani mikhoram , mage az in behtar ham misheh !?Omidvaram hamisheh shad bashi va labet khanon bashe .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
پاسخ
0
0
سلام آقا عباس خوبین.
میخواستم یه پیشنهاد بدم:
اگه میشد یه چت روم مثل این چت روم های جدید درست میکردیم فقط برای افرادی که ناتوانایی دارن اینجوری بیشتر به هم زدیک میشدیم یا اینکه دیگه بچه ها سرگرم میشدن و کمتر به موضوعات پوچ فکر میکردن.
اینجوری بچه ها میتونن با زندگی و شخصیت ها و طرز فکر های مختلف بیشتر آشنا بشن.
وقتی افراد توی یه همچی جوی قرار میگیرن تازه متوجه میشن که خودشون از بقیه خوشبخت تر بودن . بشرطی که دخترا سعی کنن یکم جلو احساساتشونو بگیرن تا کمتر اذیت بشن.
آقای عباس ممنون میشم اگه شما هم نظرتونو بگین.
راستی یه چیزی خیلی خب متوجه شدین من واقا دختر شر و شوخی هستم .
DENMARK
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
پاسخ
0
2
Salam Behjat khanom. rooze shoma bekheyr haleton chetore khobin ? dar rabeteh ba pishnahade shoma , yek site ast ke man khodam ham dar an ozw hastam be name site malolin (malolin.com ) ke site khobi ast va kheyliha dar an ozw hastanad , vali dar in avakher ba taghirati ke dar an ijaad kardan ( amadan abroosho dorost konand , cheshmesho koor kardand ) aksare bacheha baraye vared shodane be aan moshgel peyda kardand , khode man ham hodoode yek maah in moshgelo dashtam taa bevasileye yeki az doostan partibazi kardim va ye kodi behemoon dadand ke alhamdolla moshgelemoon hal shod , vaghean khandeh dar ast , hameh chi dar Iran shodeh partibazi , hata varede site shodan!!!! Dige cheh mishe kard , shayad bekhatere hamin chizhast ke adam delesh baraye Iran tang mishe !!Darharsoorat omidvaram haleton khob bashe va kheyli khoshhalam ke ba khanoomi ashena shodam (dar ertebat hastam ) sarehalo sharro shookho shaade . Movafagho pirooz bashid .
پاسخ ها
نظر nafiseh
| UNITED STATES |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
nazare behjat khanom khili khobe . man ham 36 sale kami maloliyat daram . zaheri araste mehraboon , khongarm . dost daram ba kasi shabihe khodam ezdevaj konam.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
پاسخ
0
0
سلام آقا عباس خووووووووووبین خوووووووشین
ممنون از اینکه آدرس این سایتو دادین.
ولی ای بابا این جا هم که مثل فیس بوکه باید از 7 خان رستم گذشت.
عضو شدم ولی فکر نکنم به جایی برسم رایانامه ی من بدرستی ارسال نمیشه من عضو شدم ولی اجازه ورود ندارم.
وااااااااااااااااااای پیگیری کردم خسته شدم
DENMARK
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
پاسخ
0
0
Bahjat khanom salam . dar rabeteh ba site moshgele shoma bartaraf shod .
DENMARK
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
پاسخ
0
0
Zahra khanoom salam . haleton chetore khoobin ? khoshmigzareh ? khanoom ye peygham dar hamin site (safhe) baraton gozashteh boodam dar tarikhe 13/10/91 ke fekr mikonam motavajeye an nashodid , chon modati ast azaton khabari nist . darharsoorat khastam beheton begam ke ba lotfe doostanike nazarate maa ra montasher mikonand 2 nafar az doostaneman dar site malolin ozv shodan , aya shoma ham tamayol nadarid ba digaran dar tamas bashid ? benazare man jaye khoobiye chon az nazarat va tajrobiyate hamdige estefadeh mikonim va dar zemn az 8 saleh hastand ta 82 saleh . Fekr mikonam ba dar tamas boodan ba anha az vaghte azadetan lezat bebarid (az neshastan va be gozashteh fekr kardan behtareh) . SHAYAD HAM TA ESME BASTANI DADAN AMAD DAR RAFTID !!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
پاسخ
0
0
(خداوندا ارامشی عطا فرما تا بپذیرم انچه را که نمیتوانم تغییر دهم شهامتی تا تغییر دهم انچه را که میتوانم تغییر دهم و دانشی که تفاوت ان دو را بدانم .) اقا عباس سلام من چند روز ی روی حرفهای پدرانه ی شما فکر کردم انصافا حتی پدرم هم نمیتوانست حرفهایی از جنس درد منو بزنه که شما منو راهنمایی کردید حقیقتش من قبل از اینکه وارد این سایت بشم حرفهای یک خانم قطع نخاع رو خوندم و با اینکه زمین تا اسمون با ایشان فاصله داشتم (شرایط)خودمو جای ایشون گذاشتم و از زندگی ناامید شدم تا اینکه 2باره با حرفهای شما خودمو پیدا کردم حالا از زندگیم راضیم درسمو تموم میکنم شغلمو خانواده 2ستام(که حتی خیلی از 2خترهای سالم اینا رو ندارن)واز همه بالاتر خدایی که2ستم داره و راهنمایی شما رو سر راهم گذاشت . برای شما ارزوی نزدیکی به خدا رو دارم که از همه برتر است
DENMARK
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
پاسخ
0
0
Saeedeh khanom salam . rooze shoma bekheyr omidvaram haleton khoob bashe . khosh halam az inke bezendegi va ayandeh omidvar shodid va rahe halle moshgelat ra dar khoshbini va omide be roozhaye behtar mibinid . Khanom mamnoon az lotfeton man ke kari nakardam , man hamisheh doost daram mardom ra khosh hal bebinam va agar komaki az dastam barbiyad dar khedmateshon basham , inke shoma zendegi ra ba negahe behtari mibinid , khasteye khode shoma boodeh . Omidvaram hamishe dar zendegi movafagho pirooz bashid va man lazem midonam az tarafe shoma va khodam va sayere doostan az masouline in site ke in emkan ra be mano shoma dadand ke betonim be ham dar tamas bashim va lotf mikonand va nazarate maa ra monakes mikonand . Ba arezooye movafaghiyat va salamat baraye hameh .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
پاسخ
0
4
سلام دوستاي عزيز خوبيد من كه دلم گرفته ونميدونم چيكار كنم دوس دارم با يكي حرف بزنم ومشكلات خودمو بگم شايد راه حلي براي دردم پيدا بشه اخه يه دختر چقدر ميتونه تحمل داشته باشه برام دعا كنيد
DENMARK
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
پاسخ
0
1
Miyam khanom salam . khoda nakoneh deletoon begireh hamishe rahe hali baraye moshgelat hast . faghad bayad kami sabr dashteh va shakiba bashid . man nemikham az khodam tarif konam vali ba harki ke moshgel dashteh sohbat kardam khosh hal va mamnoon shodeh . Fekr mikonam behtare ke shoma khodetoon ra dar site (malilin.com) ozv konid va badaz an emkane inke ba kesi darde del konid bishtar ast , hala vajeb nist ke hatman man basham , dar zemn agar baraye voroode be site baraton moshgeli pish amad man kesanira mishenasam ke mitonand komaketan konand . darharsoorat khodeton ra aziyat nakonid , hich moshgeli nist ke hal nashe . Shado pirooz bashid .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
پاسخ
0
0
سلام اقا عباس ممنونم از اينكه مطلب منو خونديد خوشحال شدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
پاسخ
0
0
سلام دوستان عزيز من هر روز به اين سايت سر مي زنم همه نظرات رو مي خونم يه جورايي عادت به شما عزيزان كردم خوشحالم كه دوستاي خوبي دارم بازم هم نظر بديد منتظرما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
پاسخ
0
0
سلام عباس اقا اومدم یه سر برای عرض ادب وسلامتی...میبینم بقیه ی دوستانم نظرات خوبی دادن ولی خدایش بیاین واز غمها ودردامون نگیم..توکل بخدا داشته باشیم..شادببینمتون
DENMARK
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
پاسخ
0
0
Salam khanom haleton chetore khoobin ? shoma lotf daid salam az bandeh ast omidvaram haleton khoob bashe man ham ba shoma ham aghideh hastam , dar toole roozo hafteh o mah be andazehe kafi gereftari hast , che behtar dar in tamashaike darim az shadiha va chizhaye mosbat harf bezanim , chetorish dige ba shoma !!! omidvaram peyvasteh deleton shad bashe .
UNITED STATES
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
پاسخ
1
0
دلم تنگه
دلم گرفته
دلم گریه می خواد
آری دلم گرفته٬ از این روزگاران بی فروغ ! از این تکرارهای ناپایان
دلم گرفته از این همه کینه …. این همه دروغ
از این مردمان نا مهربان و بی وفا دلم گرفته
دلم برای کوچه پس کوچه های مهربانی ها تنگ است
دلم تنگ است برای کودکی ام که پاورچین پاورچین روی سنگفرش های زندگی بی دغدغه قدم می زدم
دلم برای دلتنگی های شیرین و انتظارهای کشنده تنگ است
نمی دانم کدامین نامهربان ٬ خواب را از دیدگانم دزدید که
اینگونه در حسرت و دلتنگ خواب شیرینم سرگردانم
دلم گرفته ! دلم تنگ است ! روزگار چشمانم طوفانی است و در انتظار باران های سیل آساست
آره
این روزا دلم بدجوری گرفته … چشمام منتظر یک بهونه است
که هی بخواد بباره
پاسخ ها
نظر زهرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
چرا دلتنگی دوست عزیز؟پس خدا روفراموش کردین؟هممون یه نوعی دلتنگ وتنهاییم ولی اینا باعث نمیشه که شاد نباشیم وزندگی نکنیم..به امید روزهای بهتر وشادتر
UNITED STATES
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
پاسخ
0
1
man ham kami maloliyat daram be nazare man ham agar 1 sayti bashe baraye ashnayi malolin beraye ezdevaj khili khobe . mamnon
DENMARK
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
پاسخ
0
0
Salam Nafiseh khanom omidvaram haleton khoob bashe , man ham ba nazare shoma movafegham dar soorate mosbat boodan ham khoda khoshesh miyad ham bandash , darharsoorat pishnahade khoobiye movafagh bashid .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
پاسخ
0
0
سلام اقا عباس وتمامی دوستان عزیز..
من یه پیشنهاد دارم بیاین اونایی که اینجا میان ونظر میدن بیشتر با هم اشنا بشن هممون تقریبا یه مشکل داریم وامیدوارم اینا باعث یه دوستی وهمبستگی بشه!دوستان موافقن؟
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
Salam Zahra khanom ghabl az inke beporsam halet chetore aval begoo bebinam in modat koja boodi ? dar tarikhe 17/10/91 barat peygham gozashtam vali hich khabari azat nashod , hala begzarim chetori khoobi ? omidvaram shado salamat bashid , shoma na inke khodet khoobi balke nazarat ham baese khosh hali va delgarmi misheh , fekre khoobiye man ham ba pishnahade shoma movafegham , amma chetori ?? agar hamamoon taghriban yeja boodim va ya az nazare faseleh masafati nazdike hamdige boodim moshgeli nabood va kheyli ham khosh migzasht vali ba in vaze mojood chekar bayad anjam dad , darharsoorat man movafegham . Ba arezooye deli shad khoda negahdar .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
پاسخ
0
0
بازم سلام...
ممنون از لطفتون اقا عباس شرمنده میکنید..یخرده گرفتاری داشتم که خداروشکربرطرف شد والان درخدمتتونم..
بعد مسافت که مشکله ولی نظر من اینه یه وبلاگ درست بکنیم که پسوردشو همگی دوستان داشته باشند تا بتونیم مرحله ی اول که تقابل ایده ها واشناییه رو استارت بزنیم..اینجا مکان راحتی نیست برای پیامهای خصوصی ونظرات...این اولین قدمه...ایشالا بقیه ی دوستان اگه نظر یا خواسته ای دارند در خدمتتون هستم...

من هر روز میام وچک میکنید اقا عباس ولی فرصت کامنت دادن نداشتم..درپناه حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
پاسخ
0
0
سلام دوستان عزيز اين خيلي خوبه كه همه باهم آشنا بشم واز نزديك همديگرو ببينيم شايد بتونيم به هم كمك كنيم فك كنم آقا عباس بتونه همه ما را تو يه مكاني جمع كنه عالي ميشه
DENMARK
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
پاسخ
0
0
Salam be Maryam khanom va Zahra khanom . haleton chetore khoobin ? khoshmigzareh ? inshalla harja ke hastid khoobo khosho salamat bashid . Raje be pishnahade shoma azizan , fekr konam dar marhaleye aval behtar ast khodetan ra dar site (malolin.com )ozv konid ta behtar betonim ba ham ashena beshim (bebinim ki hastimo koja hastim ) va emkane jam shodaneman dar yek makan chetori emkan dareh va digar hosne an in ast ke neveshteha va payamhayemoon ra ke shayad khosoosi bashad dar maraze omoom nemigozarim . Vaghtike bein soorat bishtar baham ashena shodim shayad rahe hali baraye chizhaye digar ham peyda konim va shayad dar an site doostane bishtari peyda konim ke az jahate mokhtalef hamahangiye bishtari ba ham dashte bashim . Darharsorat in nazare mane , khosh hal misham agar shoma ham nazari darid befarmaid sara paa dar goosh hastam . Rouze khoobi dashte bashid .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
پاسخ
0
0
سلام آقا عباس من هربار خواستم اين سايت باز نشده تا بخوام عضو بشم نمي دونم چيكار كنم راستي واسم دعا كنيد يه عمل جراحي سنگيني دارم كه قراره انجامش بدم
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
Maryam khanom salam . Inshalla amale jarahike farmoodid besalamati va khoobi anjam misheh va khabare khoobesho bema midid ke baese khosh haliye man ham beshe , motmaen bash ke hatman hamin emshab sare namaz barat doaa mikonam hichi baraye khoda sangin nist , inshalla ba movafaghiyat va khoobi va khoshi anjam mishe . Dar morede site ham shoma esmnevisi ke kardid badan bayad emailet ra yek bare dige taid konid , chon Behjat khanom ham baraye vared shodan be site moshgel dashtand ke man az agha Admin komak khastam ke ishon farmodand miayast emaile shan ra 2 bar taid konand , dar harsoorat agar moshgeli bood befarmaid man ba ishon tamas migiram ke hamrahi konand . khoobo khosh bashi , negarane amale jarahi nabash doaaye kheyre hameh poshte shomast .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
پاسخ
0
0
عباس اقا من اونجا عضوم کهههههههه!!!!ببینم شما همونی نیستین که تو دانمارک زندگی میکنید؟خدایش ای کیومو حال کردین؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
پاسخ
0
0
سلام اقا عباس ممنونم كه واسم دعا مي كنيد خدا كنه دعا ي شما مستجاب بشه منم واستون دعا ميكنم
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
Salam Maryam khanom omidvaram haleton khoob bashe , mamnoon az inke shoma ham baraye man doaa mikonid , mohtajim bedoaa , negaran nabashid inshalla beomide khoda amaleton besalamati va movafaghiat anjam mishe va baese khoshhaliye hameh khahad shod , motmaen bashid man ham sare namaz hatman baraton doaa mikonam va az khodavand bozorg salamati baraye shoma arezoo mikonam .
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
Ba salam mojadad . Rasti khanom dar rabeteh ba vared shodan be site malolin ke moshgel dashtid , aya moshgeleton bartaraf shod , man dar mored ba doostam sohbat kardam , goftand shayad eshkal dar in bashe ke shoma bibayast emaileton ra 2 bar taid konid , darharsoorat agar moshgeli bod befarmaid dar khedmat hastam .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
پاسخ
0
0
سلام دوستان
میبینم که هنوز دست به کیبورد هستید و در تلاشید که به بعضی ها ( مثل خودم ) بفهمونید که باید آدمای معلول با همدیگه ازدواج کنن.
من تا 12 سالگی کاملا سالم بودم و از دویدن لذت میبردم و همیشه با بچه ها می رفتم کوه نزدیک خونمون
ولی ی روز کمر درد شدیدی گرفتم که معلوم شد دچار بیماری اسکلیوز شدم
من 16 سال شاهد نابود شدن تدریجی پاهام و آرزوهام بودم .
خانواده ی من هیچ وقت پول کافی برای درمان من رو نداشتند ولی همیشه امیدوار بودیم که شاید ی روز اتفاق خوبی بیوفته
ولی اون اتفاق خوب (پول)نیفتاد و کار از کار گذشت و من هم مثل شما معلول شدم
و بعد دختری رو که دوستش داشتم از دستم رفت
و قبل از اینا وقتی دو سالم بود پدرم رو از دست داده بودم
و پارسال خدای (قادر و توانا ) مادر عزیزمو ازم گرفت
و یک ماه پیش فهمیدم کلیه هامو دارم از دست میدم
و الان حال جسمانی خیلی بدی دارم

حالا من کوچیک ترین مشکل زندگیمو ازدواج می بینم .
حالا فهمیدید چرا میگم معلولین حق ندارن بدبختیشونو با کسی شریک بشن ؟ چون هر معلولی به اندازه خودش بدبختی داره


اگر شما هم دوست دارید بیوگرافی معلولیتتون رو بنویسید
((((عباس جان لطف کن فارسی تایپ کن ))))
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
Morteza jan salam . Az inke in etefaghate nagovar barat oftadeh kheili narahat shodam vali chi begam , ino bayad be anhai goft ke ... yek nafar bekhatere masaleye mali va nadashtan pool maloliat peyda konad valla che arz konam . Azizam etefaghatiye ke oftadeh va karish ham nemishe kard , omidet be khoda bashe va inshalla koliyehat moaleje mishand ke dige az in babat moshgel nadashteh bashi , azizam barat doaa mikonam dar zemn computer man barnameye farsi nadareh vagarna farsi mineveshtam . Khodavand behet rohiye ghavi va salamati marhemat konad .
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
سلام درکت میکنم من خیلی تنهام اگه دوست داشتی زنگ بزن09371291956
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
نمیدونم چی بگم من معلول نیستم اما بدرموازدست دادم هیچکسوندارم تاحالاهرکی بهم نزدیک شده فقط بخاطرهوسه بعضی وقتهامیگم خدامنوفراموش کرده چندبارخودکشی کردم امانشدبااینکه خدامنودوست نداره تواین ماه رمضون ازته دل ازخدامیخوام سلامتیتوبهت برگردونه به امیدخدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
پاسخ
0
1
سلام آقا مرتضي منم مثل شما درد زياد دارم بي پولم مشكل من شاركو ماري توچ يه بيماري عصبي كه به مچ دست و پا آسيب ميرسونه و26 ساله كه ازش رنج مي برم وهنوز دكترهاي ما نتونستن راه درماني واسش پيدا كنن من وخواهروبرادر بزرگترم اين مشكلو داريم يه متخصص ارتوپد در رشت چهار راه گلسار قراره چهارشنبه مچ پاي چپم را جراحي كنه سه مليون ميخواد تا 25 /11 فرصت دارم اين پولو تهيه كنم البته با اين همه گراني وبي پولي كسي حاضر نيست پول قرض بده ومن نميدونم چيكاركنم آرزوم اينكه يه فرد خير پيدا بشه وكمكم كنه تا سلامتيمو به دست بيارم وبتونم راه برم برام دعا كنيد
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
سلام مریم جان عمل کردی بول جورشد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
پاسخ
0
0
سللم منم میخوام عضو این مجموعه شم امیدوارم بتونیم ب همدیگه کمک کنیم
DENMARK
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
پاسخ
0
0
Maryam khanom salam rouze shoma bekheir , khanom man doktor vali intor ke shoma neveshtid , in kesalate shoma ersi ast va man baraye shoma tahghigh kardam . Behtarin rahe pishgiri va jelojiri az badtar shodane mariziye shoma fiziyotorapi va varzesh va ghavi kardane mahicheha ast . Azizam bikhod khodeto daste doktorha nadeh va agar narahat nemishi behet begam ke darhale hazer darmani besoorate amale jarahi nist ke betoneh be shoma komak koneh , az in mitarsam ke khodeto bedaste doktorha bedi va az inke hasti badtaret konand , nemikham fekr konid ke khodaye nakatdeh nazare badi nesbat be doktorha daram vali motasefaneh khode man in tajrobeh ra daram ke doktori dar Iran bekhatere pool nazdik bod mano yek omri badbakht koneh va gholhai dadeh bod ke aslan amali shodani nabod va khoshbakhtane ba rahnamaihaye doktorha dar Danmark in risk ra nakardam vagarna alan nemidoonam che vazi dashtam , darharsoorat khodet midooni vali man az dokhtare khodam ke doktor ast raje be shoma soaal kardam , gofteh ke felan behtarin rah fiziyotorapiva varzesh kardan va ghavi negahdashtane mahichehast . Az khodavand baraye shoma salamati va deli khosh arezoo mikonam.
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
Ba salam mojadad khedmate Maryam khanom gol . khastam khedmadeton arz konam dar neveshteh ghablam faramoosh kardam begam ke moshgele shoma hamantor ke fekr konam khodetan etellaa darid , charbiike dore asabe an ghesmat az dasto paaye shoma ke goftid sadameh dideh ta andazehi az beyn rafteh ya be ebarati kam shodeh va fekr nemikonam ye doktore jarah betoneh an charbi (pi) ra 2 martabeh bargardaneh . Negarane an hastam ke ye poole kalani azaton begirand va dar paayaan khodaye nakardeh aziyat beshid , beharhal movazeb bashid va ba chandta doktor dar in mored mashverad konid , ta anja ke man tonestam tahghigh konam behtarin rah ra hamantor ke goftam fysiotorapi va ghavi kardane azoleh midanand. Darharsoorat baraton arezooye salamati mikonam va hatman baraton doaa mikonam .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
پاسخ
0
0
سلام عباس اقا ممنونم كه فكر من هستيد خوشحالم كه جواب ميديد راستش با دكترهاي ريادي مشورت كردم همه ميگفتن بايد جراحي بشم الان پاي چپم جراحي كردم درد زيادي دارم بايد تا سه ماه با عصا راه برم از خدا خواستم با اين همه سختي جواب خوبي بگيرم سال گذشته فيزيو تراپي كردم اما جواب نداد تمام اميدم فقط خداي مهربونه كه بدادم برسه فقط اون ميدونه كه چه عذابي ميكشمراستي هنوز موفق نشدم تو سايت شركت كنم
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
Maryam khanom salam . haleton chetore khoobin ? khob besalamati amale jarahi kardid . Inshalla ke natijehe mosbat begirid , man ke baraton kheyli doaa kardam va rouzi chand martabeh toye in site ra negah mikardam ke bebinam haleton chetore . Beomide khoda ta 2 - 3 mahe dige salamatit ra bedast miyari va bedone asaa rah miri . Man har moghe ke miyam Iran baraye doostan va khanevadeh ye ghoshaye mosakken miyaram ke ziyad ghavi nist vali nesbat be ghoshaye Iran kheyli kam zarar ast , inshalla ke ta 3 mahe dige hich asari az narahati va dard nadashteh bashi vali baraye rouze mabada yek basteye 100 tai barat miyaram va be ehtemale ziyad ye sari miyam shomal va hatman ye sari behet mizanam . Dar rabeteh ba site malolin , shoma say kon 1 bare dige baraye voroode be site emtehan kon , man dar in rabeteh ba masoole site tamas gereftam , ishan farmoodand ke shoma bayad 2 bar emaile khod ra ta eed konid , agar movafagh nashodid ba aghaye Admin tamas begir ya be man begoo ta bahashon tamas begiram . Inshalla ke har che zoodtar in darde paye shoma bartaraf beshe va shoma ra khoshhal bebinim . Khodavan yaro yaravet bashe.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
پاسخ
0
0
سلام عباس آقا ممنونم كه واسم دعا ميكنيد ان شاالله هر چي از خدا ميخوايد بهتون بده خيلي خوشحال ميشم كه ببينمتون منتظرتونم پس به اميد ديدار
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
Salam Maryam khanom . Omidvaram haleton khoob bashe , aya movafagh shodid dar site malolin khodeto ra ozv konid ?
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
پاسخ
0
0
با عرض سلام
خدمت تمام دوستان منم يك معلول هستم روي ويلچر بانظر دوستان كه معلول هم بايد ازدواج كند دوست داشته باشد ودستش داشته باشند كاملا موافقم
من خودم با اين كه با مشكلات زيادي تو زندگي رو برو شدم ولي به اطمينان مي تونم بگم از پس يك زندگي مشترك بر ميام ولي چون دخترم حق انتخاب ندارم و بايد انتخاب شوم با تشكر
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
Zahra khanom salam . Omidvaram haleton khoob bashe Dar rabeteh ba nazariye shoma va jomleye ghashangike neveshtid (Haghe entekhab nadaram va bayad entekhab shavam)agarche adam romantiki nistam vali tahte tasir gharar gereftam va barat arezoo mikonam an kasi ra ke dar roya hat arezooye entekhab kardanesh ra dari , inshalla dar vagheiyat entekhabet konad . Az babate inke etemade benaset kheili ghavi ast behet tabrik migam va motmaen bash dar zendegi movafagh khahi shod , ba arezooya salami va pirouzi baraye shoma va tamamiye doostan .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
پاسخ
1
1
سلام
خدمت تمام دوستان عزيز در اين سايت خسته نباشيدعرض مي كنم
از عباس آقا هم تشكر مي كنم كه اين همه به بچه هاي عضو در اين سايت لطف دارند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
پاسخ
0
0
باسلام:
مي خواستم به دوستان خوبم بگم اعتماد بنفس بالاي داشته باشيد
درست ماها عضوي از بدنمان ناقص است اما با اعتماد بنفس و فعاليت مي توانيم بر نقص خود پوشش گذاشته وديدگاه ترحم آميز مردم را به خودمان عوض كنيم. با تشكر
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
Ba salam . Fara residan eyde norouz va sale no ra be tamame doostanike dar modateh in 1 sale gozashte dar tamas boodim Tabrik arez mikonam va omidvaram sale jadid payam avare shadi , salamati va khoshbakhti baraye hamaton bashe .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
پاسخ
0
0
سلام منم سال نو را به همه تبريك ميگم اميدوارم سال خوبي براي همه دوستان باشه تعطيلات خوش بگذره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
پاسخ
0
0
سلام منم سال نو را به همه تبريك ميگم اميدوارم سال خوبي براي همه دوستان باشه تعطيلات خوش بگذره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
پاسخ
0
0
سلام
منم به نوبه خودم پيشاپيش سال جديد رو به همه دوستان معلول تبريك مي گم اميدوارم اين سال جديد سالي پراز موفقيت وشادي براي همه شما عزيزان باشد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
پاسخ
0
0
من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
پاسخ
0
0
سلااااااااام بچه ها سال نو همه مبارک
آقا عباس باز دوباره من اومدم . همه خوبن . خوشن . سرحالن ؟ دماغه همه چاقه؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
پاسخ
0
0
راستی بچه ها یه سوال متفاوت........
دو تا فرد معلول میتونن چند دقیقه پیشه هم باشن حرف از معلولیت نزنن؟؟؟
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
Behjat khanom salam . Sale noe shoma ham mobarak . Omidvaram khosho salamat bashid , azizam chera in kalamehe Maloliyat ra bozorg va mohemesh mikoni ? Maloliyat chizi ast ke nakhasteh va etefaghi baraye shakhsi pish amadeh , dige dalili nadare ke behesh aabo taab bedim va noghle majlesesh konim . Man fekr nemikonam 2 nafar malol ke beham miresand sohbat az maloliyat konand , magar inke soaali dar moredi bashe ke betonand be ham komak konand dar gheyre insorat 1100 ta mozoo hast ke mitonand raje be an ba ham sohbat konand , inja ke intore Iran ra nemidonam va fekr nemikonam ba inja farghi dashteh bashe . Azizam hamisheh be in fekr kon ke maloliyat chiziye ke etefagh oftadeh va ba maa hast va bekhatere khodemon va digaran ham shodeh behtare ke ghabool konim va ba bodane an zendegi konim va be ayandehi behtar omidvar bashim . Omidvaram az in harfhaye man narahat nashodeh bashi , chon baraye rahat bodane khodet goftam .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
پاسخ
0
0
سلام بچه ها عيدتون مبارك تعطيلات خوش گذشت براي من كه پام تو گچ بود اصلا نبايد راه ميرفتم خيلي سخت بود البته تا سه ماه نبايد راه برم اين 10 روز عيد به اندازه يك سال بود واقعا سخت گذشت همش به خودم ميگفتم كي بايد خوب بشم و راه برم برام دعا كنيد صبرم زياد بشه وطاقت بيارم وروزي بشه كه جواب خوبي از اين عمل جراحي بگيرم
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
Maryam khanom salam Sale noton mobarak omidvaram haleton khoob va amale jarahike negaran an bodid be khoobi va salamati tamam shodeh bashe va be omide khoda in 2 -3 mahi ke farmoodid ham begzareh ke inshalla salamatiton ra bedast biyarid ke ba esse hameh shavad . Dar in modat be fekr shoma bodam vali rahe tamasi nadashtam ke joyaye haleton besham , khoda ra shokr ke sale no va eyde norouz resid ke maa tonestim az hale shoma ba khabar beshim !!! Az khodavand bozorg arezoo daram salamatiye khodeton ra bedast biyavarid . Shado movafagh bashid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
پاسخ
0
0
سلام مریم جون و آقا عباس.
عه آقا عباس بخدا نمیدونم چرا این کلمه رو گفتم ببخشید .
من خودم هیچوقت نمیگفتم معلول از بس که هی این بچه ها میگن تو دهنه منم افتاده. بازم عدر خواهی میکنم.
راستی مریم جون انشاالله هرچه زودتر بهتر بشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
پاسخ
0
0
سلام اقا عباس عيدتون مبارك اميدوارم ساله خوبي داشته باشيد منم علاقه زيادي به شعر دارم و بعضي وقتها در خلوت خودم شعر ميگم با اينكه از نظر جسمي كمي ناتوان هستيم اما از بعضي از ادمها كه حد خودشونو نميدونن سالمتر و قوي هستيم ما بيمار نيستم اوناي بيمارن كه در ذهنشون افكاري پليد دارن من يه دختر 25 سالم و به خودم افتخوار ميكنم كه مورد ازمايش الاهي قرار گرفتم چون خداوند مارو خيلي دوست داره من زندگي رو دوستدارم مهربوني عشق و فداكاري رو دوست دارم مطالبتون واقعا قشنگ بود بله راست گفتين معلولا هم دل دارن خوده من دختره احساساتي هستم چيزاي قشنگ رو دوست دارم مثل عشق به كساني كه دوستشون داريم اقا عباس ازدواج با يه معلول لياقت ميخواد غيرت ميخواد كه هر كسي نداره بازم عيدتون مبارك
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
Shoaleh khanom salam . Eyde shoma ham mobarak omidvaram haleton khoob bashe va sale no , sali hamrah ba shadi va salamati baraton bashe . Afarin bar shoma ke inghadar az nazare roohi va etemade benafs ghavi hastid va motmaen hastam khanomhai mesle shoma hamishe dar zendegi movafagh khahand bod . Azizam an ghesmate akhare nazariyato nemidonam chetori bardasht konam !!? Man ke khodam hamishe movafegh va tarafdare ezdevaje malolin ba hamdige bodam (albateh az nazare jesmani va ta haddi ke beham bokhorand )va zamani bod ke dar bedar dobale ye dokhtare malole jesmi, harekati migashtam chizi peyda nakardam va hala ke in chizha azam gozashteh vasileye ertebatat taghir kardeh va emkanati mesle site Bartarinha , site Malolin site Special va digar site ha dorost shode ke rah ashenai malolin ba yek digar rahat tar va emkane ashenaiye 2 malol bemarateb bishtar az gozashte shodeh . Dar har sorat man ham ba harfha va nazarate shoma kamelan movafegham vali engar dari beman migi ke chera rafti ba shakhse salam ezdevaj kardi !! Ezdevaje ba yek malol liyaghat va gheyrat mikhad ke kesi nadareh . Valah ma har 2 tasho darim vali peyda nemishod ya inke rahe peyda kardanesho balad nabodam . Eydet Mobarak Azizam , inshalla hameh chiz dorost mishe . Khoobo khosh bashi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
پاسخ
0
0
سلام بهجت خانم عيدت مبارك عزيزم واسم دعا كن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
پاسخ
0
0
سلام بهجت خانم عيدت مبارك عزيزم واسم دعا كن
پاسخ ها
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
سلام عزیزم من یه دخترسالمم دعام نمیگیره اما خدارو به دستهای بریده ی حضرت عباس قسم میدم تاانشالله خوب بشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
پاسخ
0
0
سلام مریمی جونم خوبی ؟ سلام شعله جونم
باشه عزیزم واست دعا میکنم اینجا از امام رضا میخوام .
انشاالله هرچه زودتر سلامتی تو بدست بیاری.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
پاسخ
0
0
سلام اقا عباسي باور كنيد اين حرفم جسارتي به شما نبود من كلن گفتم يعني اگه كسي با يه معلول چه دختر چه پسر ازدواج كنه واقعا اون طرف دوستون داره و اينجاس كه ادم ميدونه عاشق واقعيش كي هست من نميدونستم شما ازدواج كرديشن شرمنده اگه با حرفام ناراحتتون كردم باور كنيد منظورم كلي بود اميدوارم با همسرتون در كنار هم خوشبخت باشين
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
Salam Shoaleh khanom . Rouze shoma bekheir halet chetore khoobi ? Azizam man ke nagoftam khodaye nakardeh shoma jesarati kardeh bashid man az nazare motmaen shodan az manzoore shoma va ye zarash ham khastam sarbesaret bezaram inharf ra zadam , hamantor ke goftam man kamelan ba nazar va farmayeshe shoma movafegham . Darzemn raje be inke goftam dige az maa gozashteh , manzoram dashtane hamsar va ezdevaj kardan nabod balke sharayete senni bod ke khedmateton arz kardam chon mamolan moghe va sharayete seniye ezdevaj beyne 20 ta 30 sal ast ke man az an faseleh gereftam va an zamanike az in nazar moshgeli nabod va dir nashodeh bod man doost dashtam ke ba ye khanomike behtar betonim hamdigaro dark konim ezdevaj konam va motmaen bodam hamantor ke shoma farmoodid eshghe vaghei ra anja adam ehsas mikard , darharsorat azizam narahat nasho , man hich manzoori nadashtam va az hich kesi ham delgir nistam . Az inke baram arezooye khoshbakhti kardi kheili mamnoon , man ham baraye shoma khoshbakhti , salamati va deli khosh arezoo mikonam (fekr nemikoni agar dar jameye malolin ozv beshi behtar mitonim tabadole nazar konim?) agar adresse site ra bekhay : malolin.com
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
پاسخ
0
0
مرسي خوبم شما خوب باشي ماهم خوبيم نه ناراحت نشدم من دختريم كه اهل ناراحتي و قهر نيستم اقا عباسي شرمنده اما شما سني ندارين اخه شما تازه 32 سالتونه اتفاقا الان وقت ازدواجه يه اقا پسره چرا ميگين سنم برا ازدواج گذشته منم فصل پاييز يعني مهر به دنيا اومدم 25 سالم از الان به قول شما 5 سال ديگه ازدواج نكردم همچي تمومه شما پسر خوب مهربون هستين دخترا خيلي دلشون بخواد با شما ازدواج كنن ما ادماي پاييزي نبايد اميدمون رو از دست بديم اميد سرمشق زندگي ما است
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
Sholeh khanom salam omidvaram haleton khoob bashe . azizam az koja hads zadi ke man 32 salame !!? va jaleb inke midoni ke motavalede paaiz hastam , beharhal yeki az hadshaat doroste . Haghighatesh nemidonam chi benevisam
نظر Abbas
| DENMARK |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
Ba salam mojadad . Pasokhe natamamike neveshteh bodam mikhastam az ersalesh monsaref besham ke eshtebahi bejaye Enseraaf , roye Ersaal click kardam . Darharsorat mibakhshid .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
پاسخ
0
0
آقا عباااااااااااااااااااااااااااس؟؟؟؟؟؟
منم سلام کردماااااااااا
خوبین خوشین؟
شعله جون آقا عباس راست میگن ازدواج شرایط سنی داره تو میتونی تو سایت معلولین اونجا بهتر جواب سوالتو بگیری.
از ما که گذشت ما راهو واسه جونا باز نگه داشتیم گفتیم بقیه به یه فیضی برسن.
خیلی دوست دارم افرادی عینه ما از بحث ازدواج خارج بشن خودشونو به یه مقوله دیگه سرگرم کنن.
وقتی این همه نعمت تو دنیا هست وقتی این همه قشنگی هست چرا خودمونو با این چیزا سرگرم نکنیم چرا بحث اصلی در بین افرادی عینه ما همین بحث ازدواجه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ازدواج یه تعهد خیلی سنگینه اگه نتونیم از این تعهد به درستی خارج بشیم بعد هم خودمون هم بقیه آسیب میبینیم.به هرحال شعله جون دوست داشتم به عنوان یه دوست یکم راهنماییت کنم.
خودتو عذاب نده و از هرچیزی که بهت موجه منفی میرسونه دوری کن.
اینجوری با موفقیتت به جای اینکه تو بخوای دنبال دیگران باشی دیگران دنباله تو هستند. اینو مطمئن باش.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
پاسخ
0
0
سلام اقا عباسي خواهش ميكنم
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
Sholeh khanom salam . Rouzet bekheir halet chetore khoobi ? omidvaram shado sarehal bashi , in Behjat khanom dokhtare khub va khoob garmiye vali be harfhash ziyad tavajoh nakon va tahte tasire gharar nagir , hala khodaro shokr ke 25 salesh bishtar nist ke mige az maa gozashteh !!! mesle mother bozorg haa sohbat va nasihat mikoneh ( alane ke jigho dadesh dar biyad ) . khoobo khosho movafagh bashid .
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
Sholeh khanom bazam Salam . Dar rabeteh ba farmayeshe Behjat khanom dar morede bahse ezdevaj ke goftan dar site malolin behtar javabe soaaleton ra migirid , manzore man in nabod va ta anja ke man beyad daram hamchin bahsi man anja nadidam , elate inke an site ra tosiyeh kardam in bod ke agar ba doosti dar moredi khastid mashverat va ezhare nazari konid mitonid be sorate khosoosi tamas dashteh bashid . Shayad ham Behjat khanom nazarie kheyr va mosbati dashtand vali ellate pishnahade az site malolin ra motavajeh nashodeh bodan.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
پاسخ
0
0
سلام اقا عباسي ناراحت شدين گفتم ايميلتون رو ميدين معذرت نميدونستم ناراحت ميشين وگرنه نميگفتم
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
Sholeh khanom salam . rouze shoma bekheir omidvaram haleton khub bashe . Khanom be ghole chizhaye nadideh va nashenofteh , khanom shoma key va koja goftin ke emailamo bedam ? man be gheyr az in site fekr nemikonam jaye digei ba tamas dashteh basham , shoma agar neveshteha va farmayesh haye khodeton ra negah konid motavajeh mishid ke hich gaah hamchin soaali az man nakardid ke khodaye nakardeh man bekham narahat besham . Kam kam khodam daram shak mikonam ke shayad shoma mano ba shakhse digari eshtebah gereftid !? Shado movafagh bashid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
پاسخ
0
0
آقااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا عباس؟
مگه دروغ گفتم؟ خب راست میگم دیگه.
خب چه فرقی میکنه 5 ساله دیگه میشم 30 سال ببین چقدر بزرگ شدم . بعدشم خیلی دوست دارم مثل مادربزرگا باشم اینقدر خوبه یه عالمه بچه و نوه و........
ولی به هرحال من که راهمو و هدفمو پیدا کردم اصلا هم دوست ندارم تغییرش بدم چون دارم توش موفق میشم و از خدا هم میخوام که همیشه کمکم کنه
واسه همه بچه ها و مخصوصا شما آقا عباس آرزوی بهترین هارو دارم.
ول کنین این حرفا رو خوش باشین به خودتون خوش بگذرونین
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
Salam Behjat khanom . Chashm , maa ham ke harfi nazadim !! mamnon az mohebateton man ham baraye shoma behtarinharo arezoo mikonam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
پاسخ
0
0
سلام اقا عباسي من شمارو با كسي اشتباه نگرفتم شايد پيامم ثبت نشده باشه در هر صورت اگه بدي از من ديدين حلال كنين خداي نكرده من نخواستم كاري كنم كه مورده شك شما بشه منم مثله تمام اين بچها خواستم نظرمو در رابطه با ازدواج معلولين بگم و كاملا با نظره بهجت خانم مخالفم ازدواج يه امره مهم و واجبه كه دين اسلام به ان توجه زيادي داشته كه گفته شده كسي ازدواج نكنه ايمانش كامل نميشه اين در احاديث گفته شده به نظره من انسان با ازدواج كامل ميشه البته ازدواج درست و با رضايته دو طرفه اينو بدونين كه هيچ گاه براي ازدواج دير نيست و نبايد با احساسات تصميم گرفت چون يه عمر زندگيه بهجت خانم اقا عباسي و دوستاي عزيزم اگه با كسي خواستين زندگي كنين اينو بدونين ازدواج يه امره الاهي تا ميتونين عشق دوستي و مهربونيرو بين همديگه تقسيم كنين از همتون ممنونم و دوستون دارم و ارزو ميكنم شادو پيروز باشين
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
Salam Sholeh khanom mamnon az mohebateton , khanom dar morede email negaran nabashid , fekr konam in site ye ghavanini dare ke darkhaste email ya dadane email ra monakes nemikonanad shayad ham be khatere inke dar maraze omoom gharar migireh . Beharhal man ke khedmateton arez kardam baraye inke behtar va khosoositar bekhahid ba kesike dar injor mavared moshtarek hastim tamasi az tarighe email ya chat kardan dashteh bashid , behtarin rah be nazare man site malolin ast chon aksare bacheha ke inja hastand mesle Behjat khanom va gheyreh dar anja hastand va mamolan emaileshon ham hast . Man ham ba farmayeshate shoma movafegham va kamelan sahih mifarmaid , man ham baraye shoma va sayere doostan salamati , pirouzi va deli khosh arezoo mikonam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
پاسخ
0
0
سلام اقا عباس ممنونم که به یادم بودید شما هم سال خوبی داشته باشیدپام تو گچه دکترم رفته سفر خارج از کشور بای ادامه تحصیل مجبورم بمونم تا بیاد گچ رو باز کنه واقعا خسته شدم خیلی سخته
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
Bah Bah Maryam khanom gol . Salam haleton chetore? khubin khanom ? ajabe yadi az maa kardid !!man hamash beyadet bodam va doaa mikardam ke inshalla rafe kesalat beshe , khoshhalam ke be salamati amalike azash mitarsidid va negaranesh bodid besalamati tamom shod , agarche sakhte vali omidvaram harche zoodtar az gache paa rahat beshid va inshalla beomide khoda salamatitono bedast biyarid va maa ham douradour ba shenidane in khabar khoshhal beshim . Man bazi mavaghe be site malolin sari mizadam ke shayad az in tarigh shoma ra peyda konam va jooyaye haleton besham , bebinam haleton chetore va amale paaton bekoja keshid ke alhamdolla besalamati va bekhubi va khoshi tamoom shodeh . Negaran nabashid in modate kootah ham migzare va maa shoma ra shado salamat mibinim . Ba arezooye salamati va deli khosh be khodaye bozorg miseparametam . Shado movafagh bashid .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
پاسخ
0
0
سلام به همگی خوبین خوشین سرحالین.
منم خوبم ممنون از همه که جویای احوالات من میشین.
خب شعله جان چه کاریه عزیزم کاری که نمیشه چرا بزور بگیم میشه؟
خب اگه واقعا کسیو پیدا کردی که لیاقته تورو داره و واقعا دوسش داری نه فقط صرفا بخاطر اینکه بخوای از موقیتت دور بشی تن به این کار بدی.ازدواج کن
نمیدونم یا شاید واقعا من خیلی دل گنده شدمو قید زندگی مشترکو زدم یا اینکه واقعا هنوز عشق واقعی هست.
من یکی که قبول ندارم . و با این شرایطی که الان هستم ترجیح میدم سرم تو کار خودم باشه و بقیه رو هم درگیر مشکلات خودم نکنم.
راستی آقا عباس از شمام ممنونم که اینقدر با حوصله پای حرف ما خانوما میشینین و کلافه نمیشین.البته باز هم ممنون و عذر خواهم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
پاسخ
0
0
بازم سلام اقا عباس دکتر خودم که رفته سفر دیشب رفتم ی دکتر دیگه پینو بازکنه اولش قبول نکرد با اصرار ما باز کرد وگفت پام چون خیلی تو گچ مونده عفونتی شده تا ی هفته باید پانسمانو عوض کنم بازم برم ببینه تا ببینیم خدا چی میخواد
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
Maryam khanom salam rouze shoma bekheir . Khanom az tarafi narahat shodam ke halate ofounati ijad shodeh , vali az jahati khoshhal am ke gach ra baz kardid va totavajeye ufunat shodid ghabl az inke moshgel zaa beshe . Inshalla ke moshgeleton hal misheh , baa esse ta ajobe ke chera an ghesmat az paa raa ke emkane ufunat dashteh bz nagozashtand ke ham hava be an bereseh va ham beshe zire nazar dasht , darharsorat omidvaram harche zoodtar behboodiye khodeton ra bedast biyarid . Mamnon az inke az haleton maa ra ba khabar kardid , baraton arezooye salamati daram .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
پاسخ
0
0
ای وااااااااااااااااااااااااای مریمی سلام خوبی عزیزم؟
چیکار کردی با خودت؟ انشاالله که هرچه زودتر بهبود پیدا کنی.
واست دعا میکنم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
پاسخ
0
0
ای وااااااااااااااااااااااااای مریمی سلام خوبی عزیزم؟
چیکار کردی با خودت؟ انشاالله که هرچه زودتر بهبود پیدا کنی.
واست دعا میکنم
پاسخ ها
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
Behjat khanom salam . In ghadar jigho dad nakon raje be paaye Maryam khanom , chizi nashodeh , ye ofunate koochiki bodeh khoob mishe , chera dokhtare mardomo negaran mikoni !! Mosalaman ke khoob mishe .To asalan mesle inke daste khodet nist , doost dari hayejan bevojood biyari . az inke dokhtare khoob va khosh ghalbi hasti shaki nadaram
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
پاسخ
0
0
ای وای آقا عباس من میگم باید برم جراح پلاستیک ملت منو میبینن میگن چقدر شری خب میگم اونا منو میبینن ولی دیگه انگار داره باورم میشه شرم چون خداییش بقیه هم مثل شما ندیده میگن شرم.................
باید برم یه فکری به حاله خودم کنم...
ولی نه انصافا دلم واسه مریمی سوخت انشااالله هرچه زودتر بهتر بشه. ولی یه چیزی بگم؟؟
من خوشم نمیاد بنالم و از زندگیم شاکی باشم . خب چه کاریه اینقدر نق زدن به کی ضرر میرسونه فقط خودمونو پیر میکنیم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
پاسخ
0
0
سلام اقا عباس وبهجت خانم ببخشید که شما را هم نگران کردم ممنونم که بیادم هستین خواستم تو سایت معلولین عضو بشم کد وتکرار چی باید بنویسم ی کم راهنماییم کنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
پاسخ
0
0
سلام مریم جونم خوبی - بهتری؟
تو قسمت نام کاربری ایمیلتو بزن - ایمیلت باید معتبر باشه . و یه رمز هم بده و بعد که ادامه دادی ایمیلی که واست میادو ارسال کن. صیر کن به ایمیلت یه ایمیل میاد بعد از اونجا میتونی وارد بشی.
اگه مبهم گفتم ببخش و اگر باز هم نشد بگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
پاسخ
0
0
سلام مريم جان اميدوارم خوب باشي براي عضو بايد وارد ثبت نام بشي بعد ايميلتو بنويسي و بازم تكرارش كني وقتي ثبت رو زدي برات يه پيغام مياد بعد از طريق ياهو وارد ايميلتشو اونجا فرم هست كه پر ميكني وقتي پر كردي وارد سايت ميشي گلم اميدوارم تونسته باشم يكم كمكت كنم موفق باشي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
پاسخ
0
0
سلام شعله جون وبهجت جون ممنونم که راهنماییم کردین دوستای گلم ایمیلم مشکل داره یاهو اصلا باز نمی کنه منم از وقتی پام شکسته وجراحی کردم چون نمیتونم راه برم خیلی بیحوصله شدم نمیدونم چیکار کنم حال وهوام عوض بشه خیلی خسته ام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
پاسخ
0
0
سلام مريم جون منم تو خونه حوصلم سر ميره همش يا پاي اينترنتم يا مجله كتاب ميخونم تلوزيون ميبينم روزام تكراريه اگه علاقه به داستان داري خب بنويس منم بعضي وقتا شعر داستان مينويسم مريم جون اگه علاقه به درست كردن چيزاي تزيني داري ميتوني چيزاي قشنگ درست كني كاش ميشد همو ببينيم اميدوارم هرچه زودتر خوب بشي گلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
پاسخ
0
0
سلام عزیزم.........
ای وای الهی خب حالا میخوای موقتا یه ایمیل واست بسازم یا اگه خودت بلدی یه دونه دیگه بساز سریع بیا. من جاتو نگه داشتم.
مریم جون سریع خبرشو بهم بده . ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
پاسخ
0
0
سلام شعله جون وبهجت جون ثبت نام کردم خیلی سخت بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
پاسخ
0
0
سلام اقا عباس شعله وبهجت جون کجایید دیگه نظر نمیدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
پاسخ
0
0
سلام من مريم از كرج نميتونم بگم معلولم اما كمي پاي چپم كوتاه. ترجيح ميدم با پسري مثل خودم ازدواج كنم ٣١ سالمه و فوق ليسانس. اهل دل و هنر.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
پاسخ
0
0
سلام مریم جون از کرج خوش به حالت که درستو خوندی من ارزوم درس خوندن بود کنکور قبول شدم اما بابام نذاشت همیشه میگفت اونایی که دانشگاه رفتن بیکارن منم پای چپم مشکل داره ومجردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
پاسخ
0
0
سلام مريم نازم" آره خب منم شفل ثابت ندارم عزيزم.نا اميد نباش ايشاله يه همسر مهربون پيدا ميكني كه تمام كمبودا رو واست جبران كنه.خدا بزرگ اين يادت نره گلم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
پاسخ
0
0
مریم جون تو این سایت دوستای خوبی داشتم اقا عباس شعله جون بهجت جون نمیدونم چرا دیگه جواب نمیدن منم دعا میکنم که هم شغل مناسب وهم همسر خوب قسمتت بشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
پاسخ
0
0
سلام
پاسخ ها
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
Ba areze salam . Momkene befarmaid chera paspkhe man be nazariye Maryam khanom ra monakes nakardid ?
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
پاسخ
0
0
سلام من تازه بااین سایت اشناشدم معلولم دوبار خواستم یکی مثل خودم ازدواج کنم اولش قبول کردند بعدجا زدن خیلی دوست دارم بایکی مثل خود ازدواج کنم تادرکم کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
پاسخ
0
1
نظر من اینه که یک فرد سالم میتونه با یک معلول زندگی کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
پاسخ
0
1
سلام شهربانو خانم میتونم بپرسم شما/
سلام شهربانوخانم ی سوال داشتم ازشما خود تون معلول هستیدیا سالم که میگید ی فرد سالم میتونه با فردمعلول زندگی کنه اخه من خودم دوبار بامعلول صحبت کردم نقدرخواست هاشون زیادبود چه برسه ی فرد سالم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
پاسخ
0
0
راستش من معلول نیستم ولی با کسی دوستم که ویلچری هست خیلیم دوستش دارم در یک تصادف براش همچین اتفاقی افتاده خوب این اتفاق میتونه برای خود ما هم پیش بیاد ولی جراتشو ندارم با خانوادم در میان بذارم ایناهم بگم درآمدی داره برای زندگی کردن وگرنه مشکل بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
پاسخ
0
0
آقای محترم من خودم یک فرد معلولم، چرا شما همتون فکر می کنید چون ما معلولیم باید خواسته ای نداشته باشیم. ما هم مثل شماها حق انتخاب و تصمیم گیری داریم. شما باید دیدتون رو نسبت به جامعه معلولین تغییر بدین و به اونا به چشم تحقیر نگاه نکنید.
پاسخ ها
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
Salam Roya khanom . Afarin bar shoma va tarze fekretun , in chizi bodeh ke man hamisheh roye an takid dashtam . Shado movafagh bashid.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
پاسخ
1
0
سلام اقا عباس متوجه منظورتون نشدم ویک سوال دارم چرا سایتب که معرفی کرده بودید عضو شدنش اسخته هر کاری کردم نتونستم عضو بشم ایمیل هم دادم اما جواب ندادین
پاسخ ها
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
Salam Maryam khanom haleton chetore khubin ? Khanom man dar javabe farmayeshe shoma dar in site dar tarikhe 23 / 02 / 92 javabi neveshtam ke chaap (monakes ) nashod . Vali mesle inke shoma dar site malolin ozv hastid ya bodid , chon dar javabe soaali marefe site ra esme man ra neveshteh bodid va az anja man motavajeh shodam ke shoma mibayast bashid . Peyghami ham baratun gozashtam vali javabi bedastam naresid , darzemn emaili az shoma daryaft nakardam hala az in mozoo begzarim moshgele paahaatun bekoja resid ? omidvaram narahati va negaraniyetun bartaraf shodeh bashe , ba arezooye salamati va deli shaad movafagho pirouz bashid .
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
Ba salam mojadad . Maryam khanom mage shoma nistid ke dar tarikhe 31/01/92 dar site malolin ozv shodid ?
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
پاسخ
0
0
می خوام بدونم می تونم با کسیکه نقص عضو داره زندگی خوبی داشته باشم
پاسخ ها
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
Salam Shahrbanoo khanom . Rouze shoma bekheir rajeh be soaale shoma , benazare man agar chand mored ra dar nazar dashteh bashid motmaenan mitunid ba shakhsike naghse ozv dashte bashe zendegiye khubi dashte bashid . 1 ) Naghse ozve taraf chi bashe , chetori betunid bahash kenar biaeed , khastehaye shoma az zendegi va khoshbakhti ra dar chi bebinid . 2) Dashtane emkanat dar rabeteh ba maloliate va naghse ozve khod va tarafe moghabel chi basheh az ghabile taradode dakhele dakhel va kharej az manzel , estefadeh az vasayele behdashti bedoone komake digaran va ghabool kardan moshgelaate mojood (kheyli moheme) . 3) Tamkine maali va dark kardane hamdige , dashtane eshgho alaaghe be yekdigar . Albateh kheyli chizhaye dige ham hast vali benazare man mohemtarine anhaa in moredhaai bud ke khedmadetan arz kardam . Ba arezooye salamati va deli shaad movafagho pirouz bashid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
پاسخ
0
0
سلام رویا خانم من خودم معلولم نمیگم که دخترمعلول نباید خواسته داشت باشه میگم باید خواسته هاشون معقول باشه تا همدیگرو درک کنیم اون دوخانم که من باهاشون آشناشدم می گفتندباید باماهمه جابیای بچه داربشیم من نمیخوام بچه در آینده احساس کمبودکنه من کاملابانظرشما موافقم حرف دل منو زدید
پاسخ ها
نظر Mehdi
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
Salam Hossein agha . Nazar befarmayesh shoma lazem danestam noktei ra khedmadetan arz konam . Man ham malul hastam va az sandaliye charkhdar estefade mikonam va daraye 2 farzand hastam ke badaz maluliate khodan bedonia amadand va khoda ra shokr salamat va movafagh hastand . Duste aziz anghadar ehsasati nabash va maluliat valedeyn ra dalile kambud ya sarshekastegiye bache behesab nayavarid . Maluliat harno va harzaman ke etefagh oftadeh bashad yek pishamade nakhasteh budeh va ba esse kambud ya sharmandegiye farzandan va hamsar nakhahad shud magar anke atrafian ra nesbat be maluliate khod hassas konim . Ba arezuye movafaghiat va khoshbakhti baraye shoma omidvaram az man delgir nashode bashid .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
پاسخ
0
0
بله ازدواج می کنم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
پاسخ
0
0
بله ازدواج میکنم فقط به شرط اینکه از لحاظ عتقادی با مذهبی مشکلی نباشه بقیه چیزا از نظر من درست میشه @antiseitenizm66
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
پاسخ
0
0
بله ازدواج میکنم به شرطی که از لحاظ عتقادی ومذهبی مشکلی نباشه بقیه چیزا درست میشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پاسخ
0
0
ممنونم از راهنمایی شما
نظر مريم ااز كرج
| درباره آيا با يك معلول جسمي ازدواج مي‌كنيد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پاسخ
0
0
سلام حسن آقا ميشه بگين معلوليتتون در چه حد و بيشتر از خودتون بگيد، ممنون از لطفتون،maryami60kh@yahoo.com
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پاسخ
0
0
سلام اقا عباس میشه ادرس ایمیل بذارید
پاسخ ها
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
MARYAM KHANOM SALAM SHOMA MITUNID EMAILE MANO AZ MARYAM KHANOM (az Karaj ) BEGIRID .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پاسخ
0
0
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پاسخ
0
0
اگر او کسی که بخوام باش ازدواج کننم اون خصلت هایی که میخوام داشته باشه مثل ایمان تقواو پرهیزگاری از گناهان و همچنین از نظر اعتقادات وپایبندی به اصول دین وزندگی با من هم نظر باشه نه تنها زیبا نبودن بلکه معلولیت و قطع عضو هم نمیتونه مانع این تصمیمم بشه .خوشحال میشم کسی با این شرایط پیدا بشه.antiseitenizm66 yahoo.com
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
پاسخ
0
0
سلام مریم خانم ازکرج ببخشیدالان دوروز هرچی تلاش کردم ایمیل بفزستم یاهو نفرستادیاآدرس شمامشکل داره نمیدونم اگه خواستید شما ایمیل بزنیدhasan_aghaali yahoo
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
پاسخ
0
0
man to masenjer vaston peygham gozashtam.maryami.60kh yahoo
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
پاسخ
0
0
سلام زضاهستم ازکر دستان
منم یه ضایعه نخاعی هستم 20سال هستش تصادف کردم معلم بودم خیلی دوست دارم ازدواج کنم اما متاسفانه همه اش بدر بسته میخورم واقعا از دنیا بیزار شدم ذیگه............
پاسخ ها
نظر سمیرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سلام همشهری خوبی؟ خب چرا بیزاری شدی؟منم مثل خودتم معلولیت خفیفی دارم راستی 20 سالته یا 20 ساله ان مشکل ور داری؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
پاسخ
0
0
سلام مریم خانم ازکرج ببخشید دیرجواب میدم آخه مغازه دارم فقط شب ها میتونم جواب بدم فعلانرم افزاریاهو مسنجرروندارم شرمنده سعی می کنم فردا بگیرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
پاسخ
0
0
سلام آقا رضا خسته نباشی حالتون خوبه، فقط ازتون می خوام منو ببخشی چون به این نتیجه رسیدم شما به اندازه کافی سختی کشیدید تو زندگیتون با وجودبعضی از آدما که معلوم نیست باشن نباشن در آیندت نباید سختی بکشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
پاسخ
0
0
سلام دوستان ،میدونید در روز چند نفر درجهان معلول به دنیا میاد؟! ایامیدونید در روز چند نفر معلول میشن؟چند وقت یادتونه اخبار گفت یه شرکت ازالمانی دارو ساز برای به دنیا امدن ۵۰۰هزار کودک معلول به علت مناسب نبودن دارویی که برای زنان حامله مورد استفاده بود از مردم جهان یه ببخشید خشک وخالی کرد وگفت یه اشتباه علمی بوده ‏!!‏ ‏! بچها از موسسه سی دی سی امریکا چیز میدونید ؟میدونستی سالیاینه میانگین ۲۸نوع سرطان فلج کننده تولید میکه و از فروختن داروی ضد صرطان درامدی معادل ۴برابر سالیانه نفتی کشور ما رو کسب میکنه!!ایا با جامعه مخفی ماسو نها اشنای دارید؟جواب تمامیه این سوال هارو تنها با سرچ کلمه ‏'ماسون'یا ‏'فراماسونری'میتونید پیدا کنید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
پاسخ
0
0
سلام دوستان بابت اشتباهات املایی که در متن بالا وجود داره شرمنده نمی دونستم الان دیدم ،الته بی علت نبود به اینترنت وصل نبودم مجبور شدم که به یکی ازدوستان بگم باگوشی برام تایپ کنه حالا خدارو شکر که معنی و مفهوم خود مطلب عوض نشده و قابل فهم هست 
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
پاسخ
0
0
سلام مريم جوون خوبي گلم بهتر شدي؟ چرا نيستي عزيزم؟ اميدوارم هرجا هستي سلامت و شاد باشي.
نظر قاسم از اصفهان
| درباره آيا با يك معلول جسمي ازدواج مي‌كنيد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
پاسخ
0
0
پیش خودم میگم نه میشه گفت سالمم و نه میشه گفت معلول ولی از نظر دیگران ؟، تحصیلاتم فوق لیسانس در یک جای خوب با حقوق متوسط به بالا کار تخصصی میکنم. بعد از اون همه سختی تحصیل در غربت ، سختی کار تا فراهم شدن خونه و ماشین و کمی پس انداز ، پیش خودم گفتم هرچند مشکل دارم ولی چیزهایی دارم که سالمهاش هنوز ندارن به یکی که 8 سال تو ذهنم بود خیلی وقتا تو رویاهام باهاش بودم فقط به عشق اون شش ترمه لیسانسم رو گرفتم بعدشم بخاطر رسیدن به اون اونقدر شب و روز درس خوندم تا فوق لیسانسم رو بگیم به آب و آتیش زدم تا کار پیدا کنم از یه بستنی و ساندویچ قناعت کردم تا پول ماشین و خونه رو فراهم کنم با واسطه پیشنهاد ازدواج دادم ولی آه فقط آه حتی بخاطر اون واسطه نگفت بذار فکر کنم حتی اونقدر معرفت نداشت که یه دلیلی برای جواب نه جور کنه شاکی شد مادرش از اون ور گفته بود فلانی با اینکارش دخترمم را از سکه انداخته خواستگاری من ننگی برای آن خانواده شد . بقیه موارد هم همین جور بعد از 30 سال به این نتیجه رسیدم معلول یعنی محکوم ،معلول معلوله مهندس و دکتر و تحصیل کرده نداره .
به نظر من فرد معول نباید رغبت و تمایل زیادی به ازدواج با افراد سالم نشون بده چون باعث غرور بیشتر اون فرد سالم میشه .
در پایان این امر را به خدا سپرده ام اگر او بخواهد فبه المراد و اگر نخواهد جز ره تسلیم کو چاره ای
پاسخ ها
نظر سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
کاش من جای اون دختره بودم کاش یکی منواونقدردوست میداشت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
پاسخ
0
0
آقا قاسم نا اميد نباشيد من معتقدم خداوند اگه به ما معلوليت داده در عوض يه روح بزرگ بهمون داده كه خدارو شكر گذار بايد بود. هنوز تو دنيا هستند كساني كه ما معلولينو دوست داشته باشند و ماهارو درك كنن.(خداوندا همه دوستان من تو اين سايت خوشبخت و شاد بگردون)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
پاسخ
0
0
سلام پسردوازده ساله من شارکوداره ازکمربه پابین عصب ها مشکل دارندآیادرآینده دستهاش درگبرمی شه؟باشروع وتشخیص بیماری محمد من له شدم جوونها شمارابه خدا برای خودتون فکری بکنید دولت کاری نخواهد کردبیاییدیک انجمن تشکیل بدید که حداقل یکدیگر رادراین راه پردردیاری کنیم اگه ازمن کمک بخواهیدهستم ما بایددستهای همدیگر رابگیریم چون کسی جزما برای ما نیست می بینیدکه حتی یک جا نیست شما جوونها جمع بشید حداقل تجربه‌های خودتون را درمیان بگذارید محمدمن هنوزنمی دونه قراره چی بشه هنوز ازبیماری خودش توقع خوب شدن داره راستی این روزها بااشک کتابی می خوانم به اسم زندگی بی حدومرزتوسیه می کنم بخونید شایدزخم هاتون رو خوب نکنه ولی زندگی تون رو عوض می‌کنه من برای محمدم می خونم
نوشتن پیام دراین سایت خیلی سخته انگار مشکلی هست
نظر قاسم از اصفهان
| درباره آيا با يك معلول جسمي ازدواج مي‌كنيد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
پاسخ
0
0
خاطره خانم ناامید نباشید هرکس سرنوشتی داره ،در بی عیب خداست تقدیر شما و من هم این بوده میدونم گفتنش راحته ولی ببین همه ما به نوعی درد مندیم چه میشه کرد از دست کسی کاری برمیاد؟پس باید از تجربه همدیگر تا میتونیم استفاده کنیم
شنیدم در تهران بلوار کشاورز بعد از پارک لاله ساختمان پزشکان متخصص مغز و اعصابی به نام دکتر عبدالرضا شیخ رضایی هست که میگن کارش خوبه یه سر برو پیشش ببین چیه میگه . در مورد آقا پسرتون زیاد لیلی به لالاش نگذار تا فکر کنه خبریه عادی باهاش رفتارکن در مورد درس و مشق هم زیاد سربه سرش نگذار - سعی کن با هم سن و سالاش کمتر معاشرت کنه شاید یکم غیر اجتماعی بار بیاد ولی کمتر خودشو با دیگر بچه ها قیاس میکنه و کمتر سرخورده میشه دکتر شیخ رضایی را حتماً داشته باش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
پاسخ
0
0
سلام خاطره جون همیشه از خدا میخوام که هیچ کس مشکل ودرد تو زندگی نداشته باشه ناامید نباش منم شارکو دارم به مچ پای چپم آسیب زیادی زد که حالا بعد سالها دکتر رفتن با عمل جراحی ی کم بهتر شده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
پاسخ
0
0
سلام آقا قاسم ميشه بيشتر باهاتون آشنا شد؟ من هم نه ميشه گفت معلولم اما كمي دردمندم.خوشحال ميشم جوابمو بدين.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
پاسخ
0
0
سلام مریم جون از کرج خوبی عزیزم چن وقته می خوام بهت ایمیل بدم اما یاهو مشکل پیدا کرده هر وقت درست شد حتما ایمیل میدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
پاسخ
0
0
سلام گل من ايشالله هميشه خوب باشي....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
پاسخ
0
0
سایه
بله خیلی مایلم ،البته به نظر شما میشه تو این سایت اطلاعات شخصی قرار داد ؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
پاسخ
0
0
حرف همه ای دل مابود من دنبال همسر خوب هستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
پاسخ
0
0
نمی دانم ازکجاشروع کنم وچی بگم آقا قاسم عزیزم جانم قرارنیست پسرمن تنها بمونه یعنی همه ی تلاش من اینه که خیلی هم اجتماعی بار بیادبادوستاش تامی تونه بازی کنه بآینحال که دکترگفته فوتبال بازی نکنه ولی مانعش نمی شم چون هرروز می بینم توانایی اش کمترمی شه دلم می خوادراه بره اگه یک روزدیگه نتونست راه بره نگه چرا نگذاشتی بازی کنم وازفرصت باقی مونده نهایت استفاده رابکنم اگه غم من بزرگه برای دردی هست که اولا آخراین بیماری تاریکه ومعلوم نیست چی میشه ودیگراین که ایران برای آدمهای سالم فقط یک مکان برای زندگی کردنه ونه چیزدیگه وبرای معلولین یک جهنم دست نیافتنی خودمن به خاطرحادثه ی رانندگی مدت دوسال روی ویلچر بودم وخاطرات بدی ازآن روزها دارم برای واردشدن به هیچ مکانی راهی نیست ونگاه دیگران هم نچ نچ کردن وترحم مسخره شان دردم معلولیت نیست محدودیتی است که اجتماع سالم به ما تحمیل می کند آن روزها یکی ازاساتید من به من گفت مگه مجبوری بآین وضع درس بخونی من همیشه به پسرم میگم قدیمابه ما میگفتن درس نخونی حمال میشی یا رفتگریاکهنه شورولی توهیچ کدام نمی تونی بشی به نظرمن معلولین چاره ی دیگری جزموفقیت ندارندبالاخره هرکسی توانایی دارد درهرزمینه ای که ممکن است باید همه ی تلاش خودرابکنند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
پاسخ
0
0
سلام خاطره جون.غصه نخورين ونااميد نباشين خدا هميشه همراه و هميار ماست.ايشالله اوضاع احوال از ايني كه هست بهتر بشه.تو معلوليت بايد صبور بود وقوي. بايد روحيه خودتون و پسرتونو روز به روز قويتر كنيد عزيزم.
نظر قاسم از اصفهان
| درباره آيا با يك معلول جسمي ازدواج مي‌كنيد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
پاسخ
0
0
خاطره خانم من نگفتم نگزار درس بخونه منظورم این بود زیاد بهش سخت نگیر متاسفانه در جامعه ما طرز تفکر اینجوریه که از موفقیت افراد معلول خوشحال نمیشن که هیچ سعی میکنن برای اون مشکل ایجاد کنن چون قوی شدن افراد معلول به نوعی بیانگر ضعف ایشان است مثلابرای من و یک معلول دیگر در محیط کار اونقدر حرف و حدیث در میارن که دیگر اوضاع قابل قبول نیست . یک روز غیر مستقیم میگن محض رضای خدا شما رو اوردن سرکار ، یه روز میشی خبر چین رئیس ، یک روز میگن شما پول و درآمد میخاین چه کار ، حتی میگن شما نباید به اندازه ما کار کنید چون با این کار توانایی ما رو زیر سوال میبرین .خدا نکنه نانتوانی جسمیت منجر به عدم انجام کاری بشه اون موقع هست که به جای همکاری باتو انواع متلک رو بارت میکنن (چطور بلدی حقوق بگیری نمی تونی این کارها رو تحمل کنی )، اگر یکم بیشتر به تو اظافه کاری بدن به نوعی حالیت میکنن صدقه هست همیشه دوست دارن از ماها بالاتر باشن و ما به نوعی محتاج اونها ، ما معلولا اگر هم تلاش کنیم افراد سالم تا یه حدی میزارن رشد کنیم بیشتر نه . اونقدر در محیط کارم با وجود علاقه زیاد به کار اذیتم میکنن که دوست دارم مثل رابینسون کروزوئه تا آخر عمر تو یه جزیره تنها باشم . هیچ کسی مارو درک نمی کنی نمیگن بزار به درد خودش بمیره با نگاهها و حرفهاشون با حرکتها شون هم ما هارو آزار میدن .
نمیگم درس نخونیت نمیگم برای کار پیدا کردن تلاش نکنین ولی این رو بدونین این مشکلات هم حتماً پیش میاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
پاسخ
0
0
سلام آقا قاسممن خیلی واستون پیغام گذاشتم چرا نمیاد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
پاسخ
0
0
سلام آقا قاسم.خوبین؟درست که مشکلات زیاد اما ما نباید به دیگران اجازه بدیم که مارو به خاطر ناتوانی جسمی محکوم کنند.نظر من اینکه ما از نظر تلاش و استعداد خیلی از دیگران جلوتر هستیم.راستی میشه ایمیلتونو بذارین؟ممنون.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
پاسخ
0
0
سلام من متوجه همه ی محدودیت های جامعه هستم برای همین دوست دارم کاری کنیم که معلولین خودشان دورهم جمع شوندوبر خودشان کارکنندنه این که یک آدم سالم تصمیم بگیردبرای مآنجمن حمایت ازمعلولین ایجادکندحق مارافقط ما می توانیم بگیریم وقتی کتاب زندگی بی حدومرز را می خوانم فکرمیکنم اگراین آدم درایران بود جزیک معلول چیزدیگری نمی توانست باشدمحمدمن هوش زیادی دارداین روزها درکلاسهای شطرنج به سرعت پیشرفت می کند یک بار مقام پدیده راکسب کرده دیروزسعی کردم به اوبگویم شایدروزی دیگرنتواندراه برودولی بایدمردبزرگی شود چون من به او افتخار میکنم شماجوانان معلول معجزه ی خداهستیدخداخواسته بافرینش شما به افراد سالم حالی کندکه هیچ کارشاقی نمی کنندکه موفق هستند خدا به آدم روح بزرگی داده که اگرآن روح بیمارباشدمعلولیت واقعی دارندمشکل جامعه ی مااین است که معلولیت ومحدودیت رادرجسم میبینند یعنی با چشم سرراستش من فکرمیکنم کم کاری ازماست نشستیم منتظریم افراد سالم برای ماکاری کنندواونهاتاخودشون روی ویلچرننشینندنمی فهمندمحدودیت یعنی چی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
پاسخ
0
0
سلام دوستان عزیز لطف کنید آدرس ایمیل تونو بذارید تا بیشتر با هم در ارتباط باشیم افراد سالم که مارا درک نمیکنن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
پاسخ
0
0
سلام دوستان امروز خيلي دلم گرفته. دلم يه همصحبت خوب ميخواد كسي كه دركم كنه.
پاسخ ها
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
Salam Saye khanom omidvaram halet khob bashe va az del gereftegi darumadeh bashi . Bebin azizam age man alan behet begam shemarato bedeh man bahat tamas begiram , aya hazeri shemarato inja bezari ke man behet zang bezanam ? shayad dar ayandeh mozahemhai dashteh bashi ke az kare khodet pashiman beshi . Man nemikham baraye sitei tabligh kardeh basham vali ta anja ke man etella daram site malolin behtarin raah ast , chenancheh doostani raahe digari tosiye mikonand amadehe pazireshe nazarateshon hastam . Rouze khub va shadi ra baratun arezoo mikonam khoda negahdar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
پاسخ
0
0
Salam be Maryam khanum , Saye khanum va sayere doostan . Oomidvaram hale hamegitun khub bashe , dar rabeteh ba gozashtane adresse email dar site ke har kessi mituneh be un dastresi dashteh basheh kare sahihi nist , har kari rahi dareh . Hamantor ke ghablan yeki az doostan dar in site raahnamai kardeh bud behtar ast ke aval dar site malolin khodetun ra ozv konid , zemne darkhaste doosti mitunid emaile khod ra be soorate khosoosi behamdige bedahid . Albateh mibakhshid mozahem shodam vali dige natunestam chizi nagam . Ba arezuye salamati va movafaghiat baraye hameye shoma azizan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
پاسخ
0
0
سلام آقا عباس خوبين؟ ممنون از راهنمايياتون. منم واستون آرزوي سلامتي و خوشي مييكنم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
پاسخ
0
0
سلام آقا عباس این سایت کد عبور وتکرار واژه میخواد هیچ وقت نتونستم وارد این سایت بشم
پاسخ ها
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
Salam Maryam khanom emrouz nemitunam vali farda (2 shanbeh) say mikonam toye site malolin ozvetun konam
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
Maryam khanom salam sobhe shoma bekheir , azizam raje be ozv shodanet dar site malolin ehtiyaj be emailet daram ke dishab bekhatere khastegi aslan tavajohi be in mozoo nakardeh bodam , agar bekhay mitunam barat ye email dorost konam ya inke be Behjat khanom begam komaket koneh . Baraye ozv shodan ta anja ke man etela daram badaz inke be soaalaatike az shoma shodeh javab midid ke albateh aksare anha delbekhahi ast emaile khodetun ra minevisid va 2 martabeh anra taeed mikonid va badaz an baraye shoma az tarafe site malolin ye email miyad ke dar an kodi ra ke baraye vorood be site ehtiyaj darid dar an neveshteh . azizam omidvaram in bar movafagh beshi ke toye site biyay , dar gheyre insoorat baz ham dar khedmatet hastam . Khubo khosh bashi azizam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
پاسخ
0
0
Maryam khanom salam Rouze shoma bekheir Halet chetore khanom khubi ? Azizam man emrouz ba masoule site (agha Behrouz ) dar morede moshgelike shoma baraye vorood be site malolin dashtid sohbat kardam ,farmoodand shoma ba emaile ishan tamas begirid , baraye agha Behrouz benevisid ke man dar in mored ba ishon sohbat kardam . adresse agha Behrouz hastesh :
a.malolin yahoo
Lotfan agha Behrouz molaahezeh farmayand( )
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
پاسخ
0
0
سلام مریم جونم خوبی خوشی سرحالی روزگار بر وقف مراد هست؟
خب عزیزم کاری نداره چرا همش با مشکل برمیخوری؟
ایمیلتو نمیتونی به من بدی؟یا بیا تو یه چت رومی یه جایی که بتونم سریعتر باهات حرف بزنم. اگه شد خودم یه ایمیل برات درست میکنم وارد که شد ایمیل و پسوردشو بهت میدم وقتی اومدی داخل بعد بهت میگم چیکار کنی.
اینجوری بهتر نیست؟؟؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
پاسخ
0
0
سلام. به نظر من اگر خدا يه چيزي رو از ادم ميگيره يه چيز ديگه اي در عوضش ميده .بعضي وقت ها چيزي رو ميگيره كه هيچي نميتونه جاي خاليشو پر كنه اون وقته كه خدا خودشو بهت هديه ميده.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
پاسخ
0
0
مریم جون اگه میشه آیدی که ثبت نام کردی رو بزار تا بهروز برات یه کاری کنه
ممنون
پاسخ ها
نظر Abbas
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
Maryam khanom salam . emaile agha Behrouz ke barat neveshtam ye chizi ra faramush kardeh budam . Agha Behrouz saahebe site hastand va emaile ishun hast :
a.malolin yahoo
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
پاسخ
0
0
سلام به اقا عباس وبهجت جون امروز همه تلاشمو میکنم یه بار دیگه ثبت نام کنم ممنونم از راهنمایی خوبتون دوستان عزیزم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
پاسخ
0
0
سلام خدمت همه دوستان عزيزم. خوبين مريم جون، آقا عباس؟ دلم واسه همتون تنگ شده بود:)))))
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
پاسخ
0
0
سلام مریم جون از کرج .
خوبی خوشی؟؟ آبجی جون دلت برا من تنگ نشده بود؟؟؟؟؟؟
میای سایت معلولین هم یه سری بزن تا بیشتر با هم آشنا بشیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
پاسخ
0
1
منم ناتوانی دارم ولی هر کاری بخوام میتونم انجام بدم من فوق لیسانس مدیریت دارم از لحظ ماا هم در سطح بالای قرار دارم دنبال یه دختر خوب که یه مشکل کوچیک داره میگردم برای زندگی مشترک من28سالمه ایمیلم هم میذارم اگه کسی از خانم ها حاضر به زندگی با من شد ایمیل بزنه من اهل کرجم
behzad147 yahoo
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
09371291956
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
0
0
سلام بهجت نازم خوبي فدات بشم. شمارم خيلي دوست دارم عزيزم.ايشالله هميشه شاديتو ببينم گلم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
0
0
سلام مریم جونم تو خوب و خوش باشی منم همیشه خوشم.
و درمورد علی آقا از کرج........ سلام دوست عزیز خوش حالم از آشنایی شما.درمورد پیشنهادی که دادین اگه یه سری به جامعه مجازی معلولین بزنین فکر کنم بتونین راحت اون چیو که میخواین پیدا کنین و حتی ممکنه از شهر خودتون هم باشه.
خب از بقیه بچه ها چه خبر؟؟ من میام یه سر میزنم چرا یه خط درمیون میان؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
0
0
سلام بچه ها .چرا انقدر زندگي رو سخت ميگيرين چرا فكر ميكنين چون معلوليت دارين ديگه حق ازدواج و ارتباط اجتماعي با افراد سالم رو ندارين شماها خصوصياتي از لحاظ روحي و معنوي دارين كه يك فرد سالم حتي نميتونه تصورش كنه چه برسه كه اين خصوصيات رو داشته باشه من معلوليت ندارم ولي خيلي وقتها به لطفي كه خداوند به يك فرد دردمند داره حسوديم ميشه فراموش نكنيد كه معيار سنجش انسانيت داشتن يك روح بزرگ .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
0
0
سلام مریم جونم تو خوب و خوش باشی منم همیشه خوشم.
و درمورد علی آقا از کرج........ سلام دوست عزیز خوش حالم از آشنایی شما.درمورد پیشنهادی که دادین اگه یه سری به جامعه مجازی معلولین بزنین فکر کنم بتونین راحت اون چیو که میخواین پیدا کنین و حتی ممکنه از شهر خودتون هم باشه.
خب از بقیه بچه ها چه خبر؟؟ من میام یه سر میزنم چرا یه خط درمیون میان؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
0
0
سلام علي آقا از كرج به اين سايت خوش اومدين. منم از كرجم دوست عزيز.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
0
0
بهجت جون تو لطف داري عزيزم. مريم كه امروز به من ايميل زد خوب بود. آقا عباس هم ايميل زدن. بچه هاي ديگه كجاين؟ آقا قاسم. خاطره خانم...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
0
0
سلام بهجت جون عزیزم همه حاضریم هیچ کدوم یه خط در میان نمیاین منکه هر روز به این سایت سر میزنم نظرات همه رو میخونم خوشحالم که دوستان خوبی دارم وهروز دوستان جدید به جمع مااضافه میشن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
0
0
سلام مریم خانم خوب هستید میشه اگه مایل هستید با هم بیشتر اشنا بشیم
سلام بهجت جون ممنون از رهنمای که کردین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
پاسخ
0
0
سلام دوستان عزیز من نمیدونم باید به چه امید به ازدواج فکر کنم یا حرف از ازدواج بزنم هیچ کس حتی از خانواده خودم به اینده من فکر نمیکنه یا اصلا نمیپرسن برای اینده برنامه داری یا نه همه یه جورای منو از سر خودشون باز میکنن یکی نیست بگه بابا اینم ادمه نمیدونم شاید اشتباه از منه و من حق فکر کردن به ازدواج ندارم
UNITED STATES
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
پاسخ
0
0
با سلام به همی دوستان من طاهرهستم معلول 32 سالم وتازه به جمع شما دوستانه خوبم پیوستی ام نظر من هم در مورد ازدواج معلولین اینه که اگر هردو طرف معلول باشند بهتر من خودم تا حالا جورات نه کردم به کسی بگویم با من ازدواج کند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
پاسخ
0
1
من خودم كمي معلول ازپاهستم دنبال ي رابطه سالم هستم
پاسخ ها
نظر maryam
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
شما را به عنوان دوست می پذیرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
پاسخ
1
1
تازه امدم.من روماتیسم مفصلی دارم.32 سالمه .تنهام.همدم مهربان میخوام.دوستم داشته باشه.شوخ وباخدا
پاسخ ها
نظر محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
سلام مریم خانم
نظر Abbas
| DENMARK |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
Maryam khanom salam va khoshamad be shoma va sayere doostan ke tazeh be in site amadid omidvaram hale hamegiytun khub bashe . Khanom raje be tanhai ke gele kardeh bodid , man fekr mikonam 90% an nabodane emkanate kafi va mahdoodiyathaye fekriye mardom nesbat be ashenai va doostiye dokhtaro pesar va sooye estefadeh bazi afrad az dashtane rabeteye salem va dargiri ba khanevadeh baraye bargharar kardane doosti ast . Agar shoma ( be onvane mesal)emkane estefadeh rayegan az yek klube vazeshi va honari ra dashteh bashid va agar ghader be estefadeh az vasileye naghliye omomi nistid , yek mashini dashte bashid ke betavanid bedone komake digaran rafto amad konid bavar konid ke hargez ehsase tanhai nakhahid kard . Beharhal agar darhale hazer emkane bodane in tashilat moyasar nist omiidvaram ye dooste khub va ba mohebat ghesmatetun beshe va az tanhai ke farmoodeh bodid darbiyaid . Ba arezooye salamati va deli khosh baraye shoma va sayere doostan hamegi ra be khodaye bozorg miseparam . Darzemn agar dar neveshteham eshtebahe horoofi etefagh oftadeh mara bebakhshid .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
پاسخ
0
0
سلام من محمد هستم و دچار معلولیت می باشم از اینکه نظرات دوستان رو نو مساعل مختلف دیدم و کلی مفید و آموزنده بود خوشحال هستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
پاسخ
0
0
سلام به دوستان جدید که وارد سایت شدن امیدوارم همه شما به خواسته هاتون برسید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
پاسخ
0
0
متاسفم برای کسانی که خیال میکنند میتوانند معلولین را گول بزنن وبا احساس آنها بازی کنند معلولین خدا را دارند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
پاسخ
0
0
من اعتقاد دارم بهتره که آقای معلول با خانمی شبیه به خودش ازدواج کنه اگه تمام آقایون معلول با خانومای سالم ازدواج کنن پس کی با خانومای معلول ازدواج کنه پس این نشون می ده اینکه یه آقای دارای معلولیت حاضر نمی شه با خانومی مثل خودش ازدواج کنه این هم ناشی از خودخواهیشه چون اونم داره به خودش فکر می کنه و فکر نمی کنه که حالا یه دختر معلول چی کنه اونکه حتی مثل من حق پیشنهاد دادنم نداره وقتی این آقا می گه ازدواج با معلول می شه قوز بالاقوز پس حاضر نیست سختی های یه معلول دیگه حتی با وجود آرامش ناشی از ازدواج به دوشش اضافه بشه پس چطور انتظار داره یه آدم سالم بخواد سختی های زندگی با یک آدم معلول رو قبول کنه به نظر من باید یه سازمانی باشه که آدم هایی با معلولیتای مختلف طوری که بتونن کمبود های همدیگرو جبران کنن رو با هم آشنا کنه و اینطوری هم آقایون معلول و هم خانوم های معلول می تونن به حق طبیعیشون برای ازدواج برسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
پاسخ
0
0
سلام به همه ی دوستان ...
یه چند روزی نمیدونم چرا پیام های من ارسال نمیشد . خب حالا همه خوبن؟؟؟
ببینید بچه توروخدا کلا از بحث ازدواج بیاین بیرون بچسبین به پول درآوردن اینقدر لذت بخشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
پاسخ
0
0
خب بهجت جون ما که از خدامونه پول دربیارم اما بامدرک دیپلم کجا بهمون کار میدن ؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
پاسخ
0
0
ای وای مریم جون حالا منکه مدرک دارم داره تو دانشگاه خاک میخوره.
من بدون مدرک دارم کار میکنم . بدون مدرک و حتی با معلولیت چند سال هم سابقه کار دارم.
و درضمن من اصلا به مسائل جزئی مثل همین ازدواج یا حتی معلولیت حتی یه ثانیه هم فک نمیکنم. تمام فکر و ذکر من همین پول درآوردنه . اگه پول داشته باشی معلولیت رو هم میتونی بخری و درست عینه بقیه آدما زندگی کنی.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
پاسخ
0
0
سلام محبوبه جون.
با عرض پوزش از کلیه آقایون.
ببیمن محبوبه جون اگه پسری یه همچی طرز فکری داشته باشه اصلا نباید حتی بهش فک کرد.
و درضمن عزیزم چرا باید خودتو با زدن این حرفا ببری زیر سوال بدرک ازدواج کردی کردی نکردی هم اصلا مهم نیست .
میتونی دوستانی داشته باشی که از وجودشون لذت ببیری. نه اینکه با مردی یه عمر زندگی کنی که حواسش پیش چندنفر دیگه باشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
پاسخ
0
0
بهجت جون تو شهرهای بزرگ راحت میشه کار پیدا کرد اماتوشهرستان ما اغلب جوونامون به علت بیکاری ازاینجا رفتن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
پاسخ
0
0
سلام مریم جون/....... :)
نه عزیزم فرقی نمیکنه شهر بزرگ و کوچیک نداره. من بیرون از خونه کار نمیکنم . تو خونه کار میکنم . مشتریام میان خونه خیلی راحت کسی هم بهم کاری نداره.
فقط کارم با سیستممه همین.......
فقط یکم اراده و همت و لطف خدارو میخواد. از همین الان شروع کن انشاالله که خدا کمکت میکنه
نظر سیدمحمدامین موسوی مقدم
| درباره آيا با يك معلول جسمي ازدواج مي‌كنيد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
پاسخ
0
0
با سلام من ۲۳ سالمه معلولم بیماری دوشن دارم باهوشم ۴سال پیش دانشگاه قبول شدم نفر اول رشته مشاوره شدم ترم اول رو خوندم ولی بدلیل مشکل رفت وامد ونوشتن از دانشگاه انصراف دادم اینم خیلی دوس دارم ازدواج کنم احساسی هستم ولی طرز فکر ادمهای سالم رو میدونید دیگه فقط به فکر خودشنن مثل اینکه ما نه احساس داریم نه قلب و فکر بخدا بس اینکه تا5صبح همش به مشکلاتم فکر میکنم وکلمه چرا...تو ذهنم میپیچه افسرده وناراحتم نه میتونم مسافرت برم زن بگیرم ......این روزهاست که سکته کنم و بمیرم و خدا روشکرکنم وراحت شم
نظر سیدمحمدامین موسوی مقدم
| درباره آيا با يك معلول جسمي ازدواج مي‌كنيد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
پاسخ
0
0
من خودم عاشق یه دختر کوتاه قد شدم و اونم عاشقمه ورفتم خواستگاریش و همه چی مهیا بود برای ازدواجمون ولی پدرم از اول راضی نبود ومیگفت شاید فرزندتون معلول در بیاد بعد میخوای چکارش کنی ولی بابام مشکل اصلیش پوله برای عروسی وطلا و......این فرزند معلول بهانس اصلا بچه دار نمیشیم چون پدرم یه معلمه مگه خوشحال کردن 2تا معلول چقد هزینه داره هیچی الان حسرت به دل موندیم که باهام ازدواج کنیم این روزها خیلی افسردم چون پدرم حتی منو امیدوارنمیکنه به راضی شدن هر وقت این موضوعو میاریم موضوعو عوض میکنه و خودشو به نشنیدن میزنه این خواستاری مال پارساله خدا برام پدرمادرمو که بهترینن رو برام حفظ کنه..برام دعا کنید خواهشا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
پاسخ
0
0
سلام آقا سید محمد امین.....
درسته شما عاشق شدی و کسیو دوست داری.و از همه مهمتر خانوادت اجازه ازدواج نمیدن .من باید بگم که پدر و مادر صلاح بچه هاشونو میخوان نه بدشونو . اگه مخالفت میکنن حتما دلیلی دارن اگه برای خودشون موجه.
اگه احساس میکنی نیاز به کسی داری که میخوای به حرف دلت گوش کنه یا بعضی مواقع حرف دلتو بهش بزنی میتونی با یه رابطه سالم این کارو انجام بدی.
یا اگه میخوای با کسی ازدواج کن شرایط جسمانیش بهتر از تو باشه
مهم عشق و عاشقی نیست . این موارد زودگذره باید بفکر مسائل مهمتر تو زندگی باشی که بعد ازدواج کلی از این مسائل پیش میاد .کاری نکنی که بعد پشیمونی داشته باشه. کمی بیشتر فک کن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
پاسخ
0
1
با درودی فروان
هر کسی از ذن خود شد یار من
دوستان و سروان گرامی در وهله اول دو زوج باید ببینند هدف از ازدواجشان چیست ؟ و خوشبختی را در چه میبینند ؟
اما ای آقا و خانمی که دوست ندارید با یک معلول ازدواج کنید شما مختارید هر جور که دوست دارید زندگی کنید اما سوالاتی از شمایان دارم که امید است صادقانه جواب دهید
آیا خیل عطیم زوجهای سالم که با هم ازدواج کرده اند واقعاً چند درصدسان از ازدواجشان رضایت دارند و اخساس خوشبختی میکنند؟!
آیا می دانید درد روحی عذاب آورتر از درد جسمیست ؟
خوشبختی در بدن سالم نیست بلکه در فکر سالم و روح و قلب سالم است و صد البته شادی و نشاط از ارکان اصلی آن
چه زوجهای سالم با معلول و معلول با معلول را سراغ دارم که در خوشبختی واقعی بسر میبرند
البته قدرت روحی معلولین نیز چون آدمهای سالم متفاوت میباشد
در زندگی بنظر من دو زوج باید از قدرت روحی و عقلی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند هم دیگر را درک و واقعیتهای زندگیشان را به راحتی قبول کنند تا به تفاهم برسند
تفاوت دلیلی بر جداتی نیست بلکه دلیلی برای با هم بودن و به رشد رسیدن است تا این روحیه در زن و مرد وجود نداشته باشد نمیتوانند به اشتراک برسند
امید است دو زوج اول واقعیتها را همانگونه که هست ببینند و پذیرا باشند و بعد در مشکلات و سختیها و خوشیها و لحظات شیرین در کنار یکدیگر باشند
پس برادر و خواهر سالم احتیاج به گارد گرفتن بر معلولین نیست بلکه کسی نمیتواند کسی را وادار به یک زندگی مشترک یا عشق کند
این نگرش ما به زندگیست که در آن عشق و خوشبختی معنا میشود
تا درودی دیگر درود و صد بدرود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
پاسخ
0
1
سلام خدمت همه دوستان عزيزم و سلام بر شما آقاي داوري. خيلي ممنون از افكار شما كه انقد زيبا نوشته ايد.اما متذكر ميشم اين روزا كسي به روح وفكر كسي اهميتي نميده همه چيز به جسم و دنيا منتهي ميشه و اين چيزي است كه همه ما رو ك به ظاهر معلوليم اما از روح بزرگي برخورداريم آزاار ميده. اميدوارم كه همه انسانها به درك واقعي از زندگي و خوشبختي برسن.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
پاسخ
0
0
باسلام خدمت آقا فردین و بقیه دوستان..
من هم همیشه همینو میگم به خیلی ها گفتم منظورم افراد معلول (آقایون).
من داشتم موردی که مثل خودم معلولیت جسمی داشته و پیشنهاد ازدواج هم داده ولی به دلیل طرز فکر نادرستش جواب رد دادم. ایشون یه زن برای پر کردن تنهایی هاش نمیخواست زنی میخواست که به قول خودم کلفتیشو کنه.من اینجور ازدواج هارو قبول ندارم.برا من تنها ملاک ازدواج وجود یه همدم که قابل تحمل باشه و بشه در کنارش احساس آرامش کرد .
حالا معلولیت این وسط هیچ ربطی به طرز فکر من نداره چراکه افراد سالم هم با همین موضو مشکل دارن پس چیز جدیدی نیست .
من هیچوقت خودمو با افراد معلول مقایسه نمیکنم بلکه با افراد سالم میسنجم و من در برار تمام کسانی که به ظاهر احساس خوشبختی میکنن خوشبخت ترم.
چون شادم . آزادم . مستقلم. و از همه مهمتر هیچ کمبودی تو زندگیم حس نمیکنم.
از شما دوستان هم خواهش میکنم بجای فک کردن به ازدواج و درگیر کردن ذهن بفکر خودتون باشین و از زندگی لذت ببرین.
زندگی در کنار فردی که یه عمر پشیمانی داشته باشه به هزاربار تنهایی می ارزه
:)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
پاسخ
0
0
با درودی فراوان
قبل از هر چیز باید از دوستان بابت اشتباه املائی که در نوشته قبلیم ناخواسته انجام دادم پوزش بطلبم کلمه ظن صحیح میباشد
دوستان من ایمان و خود باوری بدور از خودخواهی و غرور همیشه آینده زیبا را برایمان به ارمغان می آورد من نیز معلول هستم و همیشه سعی کرده ام خودم را بهتر بشناسم و کاستی هایم را جبران و نیروهای منفی اقکارم را بدور بریزم و توانائی هایم را بشناسم و در جهت مثبت تقویت کنم معلولیت من و شما علتی است برای بهتر بودن از دیگران تا زمانی که باور نداشته باشیم منِ معلول قادرم که یک زندگی خوب داشته باشم پس تلاش لازم و کافی را برای بدست آوردن زندگی خوب از خود نشان نمیدهم
عزیزان و بزرگواران از نیش زبان دیگزان نرنجید
و اجازه ندهید افکار زیبایتان در گیر سختان یاوه و بیهوده دیگران شود اجازه ندهید موج نیروی منفی دیگران در ذهن و روج شما رسوخ نماید و خدای نکرده نیروی خویش را صرف کج اندیشی دیگران کنید
دوستان من همت و تمام نیروی خویش را به خویشتن خویش معطوف کنید تا پیشرفت کنید با عشق و مهر ورزیدن و با احترام و منش انسانی خویش تخسین همگان را بر خواهید انگیخت و اینگونه است که نا خود آگاه دیگزان مجذوب شما میشوند جال میخواهید زن باشید یا مرد فرقی نمیکند
درست است باید از حقوق به حق خویش دفاع کنیم و هر گز تزس و عجز را بخود راه ندهیم و از کسب مهارتهای زندگی فردی و اجتمائی غافل نشویم و از گوشه گیزی پرهیز کنیم و با شجاعت راه را بسوی پیشرفت و آینده زیبای خویش هموار سازیم
دوستان خوبم باید که دست به دست هم بدهیم تا راجت تر مشکلات روحی و اقتصادی و ازدواج را حل نمائیم
به امید روزی که لبخند شادی و رضایت بر لبان هر ایرانی نقش بربندد
تا درودی دیگر درود و صد بدرود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
پاسخ
0
0
سلام مریم خانم ایمیلتون رو فراموش کردم میشه برام بفرستید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
پاسخ
0
0
سلام به همه بچه ها
منم عین خودتون 1فرد معلولم البته بیشتر میشه گفت ناتوان .تازه با این سایت بصورت اتفاقی آشنا شدم.دلم میخاد بیشتر بشناسمتون. من با افرادی اشنا شدم که دیدما نسبت به زنددگی عوض کردند.اونجا بود که درک کردم با همین ناتوانیمون میتوونیم بهتر از 1فرد سالم زندگی کنیم عاشق باشیم و ازدواج موفقی داشته باشیم. باید توکل کرد و پر انرژی قدم برداشت.نمیگم من خوشبخت ترینم .منم مثل همه غم وغصه دارم اما سعی میکنم نذارم خم بشم مقابل سختی.همیشه میگم زندگی مال من است
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پاسخ
0
0
سلام دوستان خوبم وسلامی گرم به تمام دوستانی که تازه به جمع پیوسته اند من یک ماه است ویلچر برقی خریده ام در هفته دو یا سه روز بیرون میروم باور کنید ازبیرون رفتنم پشیمان میشوم چون هروقت بیرون می روم مردم یا با چشم تعجب نگاهم میکنند یاپول به من میدهند شکر خدا من وضعم خوب است بااین وضع من چطور می توانم به ازدواج فکر کنم بادرود بر دوستان خوبم
CANADA
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
پاسخ
0
0
من اقا بخدا حاضرم با یک خانم معلول ازدواج کنم چون اونا اگرچه معلولن اما معنی زندگی و عشق رو میفهمن.....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
پاسخ
0
0
آقا عليرضا سلام ميشه آدرس ايميلتونو بذاريد و از سن و شرايطتون بيشتر بگيد سپاس گذارم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
پاسخ