۴۷۴۵۳۶
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
گفت‌وگو با ترلان پروانه، بازيگر فيلم «فراري»
ترلان پروانه بر خلاف بيشتر بازيگران كودك، بعد از مدت‌ها از دايره هنر تصويري خارج نشد، او در همه اين سال‌ها در سايه ماند و انتظار روزي را كشيد كه سينماي ايران به او و همنسلانش در عرصه بازيگري احتياج داشته باشد و در نهايت اعتماد كند.
روزنامه اعتماد - الهام نداف: شش سالگي سن كمي براي شروع بازيگري است. در اين سن معمولا به جاي بازيگر تصميم مي‌گيرند و او را به جلو مي‌برند. در اين ميان ممكن است تصميم‌ها اشتباه يا ناگوار باشد و در نهايت كودكي كه درك چنداني از دنياي بازيگري و اين حرفه ندارد، به دليل دشواري شرايط، آن را پس بزند. براي ترلان پروانه اما، وضعيت طور ديگري پيش رفت. او از همان سنين خردسالي با حمايت خانواده‌اش در سينما و تلويزيون ماند و كم‌كم خودش را تعريف كرد.
 
دوست نداشتم بگويند به خاطر چهره بازيگر شده‌ام 
 
پروانه بر خلاف بيشتر بازيگران كودك، بعد از مدت‌ها از دايره هنر تصويري خارج نشد، او در همه اين سال‌ها در سايه ماند و انتظار روزي را كشيد كه سينماي ايران به او و همنسلانش در عرصه بازيگري احتياج داشته باشد و در نهايت اعتماد كند. پروانه البته خوش شانس بود كه دوران جواني‌اش مصادف شد با كمبود بازيگران جوان. او خوش‌شانس بود كه سرنوشتش در اوج جواني با فيلمي از عليرضا داوودنژاد گره خورد و استعدادش بعد از مدت‌ها كشف شد. «فراري» نقطه عطفي در كارنامه كاري پروانه است، نقطه‌اي كه پيش از اين تجربه‌اش نكرده بود و در ادامه مي‌تواند سكوي پرتابي براي جذاب‌تر كردن آينده كاري اين بازيگر جوان باشد.

چطور شد وارد سينما و تلويزيون شدي؟

نخستين كار من در سال ٨٣ بود كه در يك فيلم سينمايي بازي كردم. قبل از آن هم كار تلويزيوني انجام داده بودم. در واقع بعد از بازي در يك سريال، ‌بازي در سينما به من پيشنهاد شد و در فيلم «كركس» معيريان بازي كردم.

در آن زمان شما شش ساله بودي؟

بله.

البته نمي‌شود در آن سن علاقه‌اي شكل گرفته باشد، ولي از معدود بچه‌هايي هستي كه در سن پايين وارد سينما شدي و به صورت مستمر ادامه دادي. اين علاقه بعدها چگونه به وجود آمد؟

در آن سن، معنا و مفهوم علاقه را متوجه نمي‌شدم و نمي‌دانستم كه اين علاقه هست يا اسم ديگر مي‌توان روي آن گذاشت. ولي به نظر من كسي كه علاقه‌مند نباشد، نمي‌تواند ادامه دهد، چون جامعه سختي‌هاي خودش را دارد و گرچه يك دختر شش ساله بودم اما به مرور اين سختي‌ها را تحمل كردم با وجود سختي‌هايي كه وجود داشت، رفته‌رفته علاقه‌ام بيشتر شد. اما چون كارم را دوست داشتم، سعي كردم اين كار را حرفه‌اي ادامه دهم.
 
از چه زماني فكر كردي علاقه‌مندي و مي‌خواهي در اين حرفه بماني و در اين مدت چه كسي راهنمايي‌ات كرد و آيا آدم تاثيرگذاري سر راهت قرار گرفته است؟

در مرحله اول خانواده‌ام، به خصوص مادرم در پيشنهادهايي كه مي‌شد خيلي به من كمك مي‌كرد. در مرحله بعدي مردم بودند كه به من پيشنهاد مي‌دادند. آنها هر جا كه من را مي‌ديدند، مي‌گفتند كه چه كاري را دوست دارند كه از من ببينند. يا مي‌گفتند كه چه نوع بازي كردن را دوست دارند از من ببينند. به هر حال در وهله اول، خواست خدا بوده است، بعد هم اين پيشنهادات توانستند به من كمك كنند.
 
دوست نداشتم بگويند به خاطر چهره بازيگر شده‌ام

از آدم‌هاي سينمايي چطور؟ كسي بوده كه روي راهنمايي‌هايش در روند كاري‌ات تاثير گذاشته باشد و باعث شود از جايي به بعد در كارنامه كاري‌ات تحولي اتفاق بيفتد؟

خدا را شكر شانس خيلي خوبي كه داشتم اين بود كه از سنين پايين با بازيگران و كارگردان‌هاي خيلي خوب و حرفه‌اي كار كنم. اين موضوع به من خيلي كمك مي‌كرد. هر كاري كه انجام مي‌دادم، براي من يك دوره بازيگري بود. معمولا كساني كه از سن پايين كار بازيگري را شروع مي‌كنند، معمولا به خاطر سروزبان داشتن يا زيبايي‌شان است.
 
من هيچ‌وقت دوست نداشتم بگويند به خاطر زيبايي بازيگر شده‌ام و اصلا دلم نمي‌خواست اين اتفاق برايم بيفتد. در كنار نقش‌ها و برداشت‌هاي مختلفي كه داشتم به مطالعه هم پرداخته‌ام. در اين چند سال اخير سعي كردم كه نسبت به گذشته، گزيده‌تر كار كنم و نقش‌هايي بازي كنم كه هر كدام چالشي براي من داشته باشد.

در گزيده كاري، چه چيزهايي برايت ملاك و معيار است؟ فيلمنامه، بازيگران يا عوامل؟

به نظر من هر كاري به خاطر كار گروهي كه انجام مي‌شود، ارزش‌هايي دارد، ولي براي من، همه اينها در كنار يكديگر مهم بود. به خاطر اينكه يك كار خوب، نتيجه زحمت كل عوامل، شامل بازيگران، كارگردان، فيلمنامه و... است ولي بيشتر از همه ‌اينها، براي من فيلمنامه خيلي مهم بوده است. همان طوري كه قبلا گفتم، دوست داشتم نقش‌هايي را كه به عهده مي‌گرفتم، براي من چالش داشته باشد. چالش از اين نظر كه نقشم متفاوت باشد، به شكلي كه قبلا كار نكرده باشم. اما جدا از فيلمنامه، در مرحله بعدي به همه‌چيز نگاه مي‌كردم كه شامل كل گروه و شيوه كار هم مي‌شد.
 
كمتر پيش آمده نقش متفاوتي بازي كني. فكر مي‌كني به خاطر سن و سال كمي كه داري اين فرصت پيش نيامده است؟

نمي دانم. شايد كارهاي من را دقيق دنبال نكرده باشيد. در سنين پايين‌تر، كارها كه خيلي زياد بود. شايد نسبت به سن من، نقش‌ها نتوانستند متفاوت باشند. اما در اين چند سال اخير، هر كاري را كه بازي كرده‌ام، يك تفاوتي با نقش قبلي‌ام داشته است. در «آهوي پيشوني سفيد»، در سنين مختلف، نقش دختران مختلف را بازي كردم. به هر حال دوست نداشتم فقط يك نوع نقش را بازي كنم كه دختر خانواده هست، مي‌رود و مي‌آيد. فيلم «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» ساده‌ترين كار من در اين چند سال اخير بوده است اما در همان فيلم هم نقش متفاوتي دارم.

«آهوي پيشوني سفيد» را قبول دارم. اما بچه‌ها در سينما تا يك سني نقش‌هاي كليشه‌اي بازي مي‌كنند. مگر اينكه خيلي سر و زبان‌دار باشند. در نهايت بازي گرفتن از بچه‌ها در سينما و تلويزيون ما خيلي معنا ندارد و همه‌چيز به استعداد بچه متكي است.

اتفاقا تا جايي كه دنبال مي‌كنم، براي من جالب است كه در سن پايين، گرفتن بازي خيلي جالب است و اين كار خيلي خالصانه‌تر است. اين تفاوت به خاطر همين است، تا زماني كه كودك هستيد، خالصانه اين كار را انجام مي‌دهيد. به خاطر دارم كه در چهار سالگي‌ام به من مي‌گفتند كه فلان جمله را بگويم و آن جمله را با حس ترلان كوچك بيان مي‌كردم.
 
ولي وقتي كه آدم بزرگ شد مي‌فهمد كه مي‌تواند اين نقش را تجزيه و تحليل كند. اين همان حرفه‌اي شدن است. اگر كسي بتواند ادامه دهد، تلاش كند و مسير خودش را برود اگر توانايي اين را داشته باشد، مي‌تواند نقش‌هاي زيادي بازي كند. فكر نمي‌كنم كه اين به خود آن كودك برگردد. چون آن كودك مقصر نيست، شايد به خاطر فيلمنامه است. دلايل مختلفي مي‌تواند داشته باشد.
 
دوست نداشتم بگويند به خاطر چهره بازيگر شده‌ام

در اين سال‌ها كارگردان يا بازي‌گرداني بوده كه از شما به صورت حرفه‌اي بازي بگيرد و حوصله و صبر ويژه‌اي داشته باشد؟

معمولا كارگردان‌ها خودشان با بچه‌ها كار مي‌كنند. مگر اينكه يك كارگردان خيلي با دستيارش راحت باشد و كار را به او بسپارد، ولي تا آنجا كه من كار كرده‌ام، معمولا كارگردان با من كار و صحبت كرد و در سن چهار تا پنج سالگي، متني را كه مي‌خواستم كار كنم، ابتدا با دستيار و بازيگر كار مي‌كردم، بعد با كارگردان صحبت مي‌كردم.
 
بين اين كارگردان‌ها، آيا كسي بود كه با دنياي كودكان، خوب آشنايي داشته باشد و شما را بهتر از سايرين بفهمد؟

نمي‌توانم نام ببرم. هر كاري را كه انجام داده‌ام، به شكلي براي من جالب بوده است. از مواردي كه به خاطر دارم، آقاي بهروز شعيبي بود كه نخستين كارش را داشت مي‌ساخت و البته از نخستين كارهاي من هم بود. در كل با هر كدام از كارگردان‌ها كار كرده‌ام، خاطره بدي ندارم و تجربه‌هاي خوبي در كار كردن با آنها كسب كرده‌ام.

از سال ٨٥ تا ٨٩ كمتر كار كردي، دليل اين كم‌كاري چه بود؟

اتفاقا آن موقع اوج كار من بوده است. سال ٨٨ عنوان بهترين بازي هنري را دريافت كردم. در آن موقع با آقاي بهزادي كار مي‌كردم و در دوره‌اي كه با ايشان كار كردم، پيشنهادشان اين بود كه بعد از اين اتفاق، گزيده‌تر كار كنم.

كساني كه از سن پايين شروع به اين كار مي‌كنند معمولا دوران بلوغ، دوران تغيير است. اين تغيير هم به لحاظ روحي و رواني و هم به لحاظ ظاهري است. در اين دوران براي شما چنين چيزي اتفاق نيفتاد؟ پيشنهادها كمتر نشد؟

اين اتفاق براي من نيفتاد. چند وقت پيش كارگرداني را ديدم كه در سال ٨٣ يا ٨٢ با ايشان كار كرده بودم، به من مي‌گفتند كه هيچ تغييري در اين سال‌ها نكرده‌ام. هنوز همان ترلان كوچك را مي‌بيند كه از نظر ظاهري هيچ تغييري نكرده‌ام. من متوجه اين نمي‌شوم. بقيه هم كه مرا مي‌بينند، مي‌گويند كه زياد تغيير نكرده‌ام. جزو آن استثناهايي بوده‌ام كه اين تفاوت از كودكي به بزرگي زياد مشهود نبوده است.

به جز فيلم آهوي پيشاني سفيد، فكر مي‌كنم كه فيلم «فراري»، تنها فيلمي است كه نقش اول آن را بازي كردي.

شايد به خاطر فيلمنامه اين فيلم است و اين نقش خيلي باز بود. ساير نقش‌هايي كه كار كرده‌ام، هميشه يا نقش مكمل بوده يا نقش سه و چهار. مثل «زندگي مشترك آقاي محمود و بانو»، كلا در اين كار، پنج بازيگر حضور داشتند. براي من اين كار ملاك نبود. حتي زماني كه فيلمنامه را به من دادند كه مطالعه كنم، به من گفته شد كه بين دو نقش هستم.
 
من آن نقشي را انتخاب كردم كه كمتر حضور داشت، ولي تاثير بيشتري داشت. در واقع نقش اصلي را انتخاب نكردم، به خاطر اينكه مي‌دانستم كه تاثير اين نقش بيشتر خواهد بود. نظر من هميشه اين‌طور بوده كه نقش‌هاي زياد برايم ملاك نبوده‌اند. نقش‌هاي ديگري كه تاثيرگذار‌تر بود، براي من خيلي جالب‌تر بوده‌اند. دوست داشتم نقش‌هايي كه چالش بيشتري داشتند، بيشتر كار كنم.
 
چه كسي غير از خانواده به شما كمك مي‌كرد كه فيلمنامه را بخواني؟ اصلا از ابتداي شروع كارت تا امروز دوره آموزشي در حوزه بازيگري گذرانده‌اي؟

من با كساني كه تا اين چند سال اخير كار كرده‌ام، در ارتباط بودم و از آنها مشورت مي‌گرفتم. از خيلي از دوستاني كه با آنها كار كرده بودم، سوال مي‌كردم و به من كمك مي‌كردند. از نظر آموزش، چون هميشه سركار بودم، هميشه درس داشتم هيچ‌وقت نتوانستم به كلاس‌هاي منظم بازيگري بروم. هميشه همين كارهايي را كه در اين مدت انجام دادم يك دانشگاه ١٤ ساله برايم بود. مطالعه مي‌كردم. با پيام دهكردي به صورت حرفه‌اي دو سال كار كردم.
 
دوست نداشتم بگويند به خاطر چهره بازيگر شده‌ام 
 
به پيشنهاد دوستاني كه با آنها كار مي‌كردم، به ورزش‌هاي مختلفي مي‌رفتم كه همه اينها تاثيرگذار بودند. آموزش بازيگري صرفا اين نيست كه به كلاس بازيگري برويد و اينكه يك دوره‌اي را بگذرانيد و بگوييد كه به اتمام رسيد. شما بايد از همه نظر رشد كنيد تا بتوانيد ماندگار شويد؛ در اين مدت ورزش‌هاي مختلف مي‌كردم، موسيقي، در كنار آن هم درسم را به جلو مي‌بردم و بيشتر مطالعه مي‌كردم. اين طور نيست كه بگويم كلاس اين استاد را رفته‌ام و گذرانده‌ام.

تصميمي براي ادامه اين حرفه به صورت آكادميك نداريد؟

قصد بي‌احترامي به كساني كه در اين حوزه تحصيل كرده‌اند، ندارم ولي اين چند سالي را كه گذرانده‌ام، براي من خيلي آكادميك‌تر است. استادان و افراد حرفه‌اي سينمايي كه با آنها كار كرده‌ام، براي من خيلي آكادميك‌تر بوده‌اند تا اينكه بخواهم در دانشگاه دروسي را در اين حوزه بگذرانم. فكر نمي‌كنم حالا اين كار را انجام دهم به خاطر همين، رشته ديگري را انتخاب كردم و زمان به من اجازه نمي‌دهد كه بخواهم در دانشگاه اين رشته را دنبال كنند. شايد رشته‌اي كه الان مي‌خوانم را تمام كردم و كمي زمان گذشت به آن فكر كنم.

در حال حاضر چه رشته‌اي را تحصيل مي‌كني؟

طراحي لباس.

براي فيلم فراري چگونه انتخاب شدي؟

براي اين كار به دفتر آقاي داوود نژاد رفتم. ابتدا از من سوال كردند كه اهل كجا هستم و با چه لهجه‌اي صحبت مي‌كنم. به ايشان گفتم كه شيرازي هستم، اما شمالي را به صورت حرفه‌اي صحبت مي‌كنم. چون در سريال آقاي حسن پور به لهجه شمالي كار كرده بودم، از من خواستند كه شمالي صحبت كنم. صحبت كردم، ولي به من نگفتند كه نقش من قرار است با لهجه شمالي باشد. بعد هم گفتند كه با من تماس خواهند گرفت.
 
گفتند بهتر از من براي اين نقش پيدا نمي‌كنند و دوست دارند كه با من كار كنند. در اين مدت مي‌شنيدم كه به آموزشگاه‌هاي مختلف بازيگري رفته‌اند و فراخوان داده بودند. خيلي استرس داشتم. با اينكه به من گفته بودند كه خوب هستم، ولي مي‌ديدم كه خيلي‌ها براي اين كار تلاش مي‌كنند. نگران بودم از اينكه ديگري را براي اين نقش پيدا كنند و من اين نقش را از دست بدهم. بعد از دو هفته با من تماس گرفتند كه به دفترشان بروم و قضيه جدي‌تر شد.

پيش از حضور در دفتر، فيلمنامه را خوانده بودي؟

خير. فيلمنامه را نخوانده بودم، چون آقاي داوود نژاد گفته بودند كه بايد بگردند. به من گفته بودند كه خيلي خوب هستم. كارهاي من را دنبال كرده‌اند. اما اين نقش خيلي سخت است و بايد بگردند. در آن موقع فيلمنامه را به من نداده بودند. تا اينكه براي بار دوم كه دستيار ايشان با من تماس گرفتند، فيلمنامه را براي من فرستادند، مطالعه كردم و متوجه شدم كه واقعا نقش خوبي است. من كارهاي آقاي داوودنژاد را دوست دارم و دوست داشتم كه با ايشان حتما يك تجربه‌اي داشته باشم. بالاخره كار را شروع كرديم و روي لهجه و فيلمنامه كار كرديم. نزديك يك ماه، پيش‌توليد داشتيم و بعد كار كليد خورد.

بازي كردن، روبه‌روي تنابنده چطور بود؟

آقاي تنابنده خيلي خيلي براي اين نقش به من كمك كردند. خيلي دوست داشتم كه با ايشان كار كنم. براي اينكه اين كار براي من خيلي سخت بود. پشت صحنه آن، براي من دانشگاه بود، كارنامه كاري من با آقاي داوودنژاد، كارنامه ديگري بود. در كارهاي سخت، مهم‌تر از هر چيز بازيگر مقابل شما است؛ اينكه چگونه بتواند به شما انرژي بدهد. اگر اين طور نباشد، آن سختي آنقدر به شما غالب خواهد شد كه نمي‌توانيد نقش‌تان را به درستي اجرا كنيد. آقاي تنابنده آنقدر انرژي خوبي داشتند كه آن شرايط سخت را توانستيم پشت سر بگذاريم.
 
دوست نداشتم بگويند به خاطر چهره بازيگر شده‌ام

فكر مي‌كني با اين فيلم اتفاق ويژه‌اي در جشنواره برايت بيفتد؟ انتظار ديده شدن داري؟

وقتي كه داشتند بازبيني اصلي را انجام مي‌دادند، به من گفتند يك صحنه‌هايي از آن را ببينم. ما در فيلمبرداري فينال بوديم و من گفتم نمي‌خواهم ببينم. مي‌خواستم كه كار تمام بشود و در سينما آن را ببينم. فكر هم نمي‌كردم كه اين حد طولاني شود، ولي دوست داشتم كه كار را ببينم. البته به جز بازبيني، چند پلان كه آقاي داوود نژاد كه اصرار داشتند ببينم، باقي فيلم را نديدم. براي من همان موقع كه كار مي‌كردم، اين اتفاق خوب افتاد.
 
واقعا تجربه خوبي داشتم. با آنكه روزهاي سختي را پشت سر گذاشتم اما از اينكه اين كار در كارنامه كاري‌ام وجود دارد، خيلي راضي هستم. زياد بدنبال اين اتفاق در جشنواره نبوده‌ام. قرار بود كار سال گذشته به جشنواره برسد ولي به خاطر طولاني شدن فيلمبرداري به موقع نرسيد. ذره‌اي ناراحت نشدم، چون مي‌دانستم كه اين كار را يك روزي مردم خواهند ديد. البته براي هر بازيگري خيلي مهم است كه بازي او در جشنواره ديده شود، نامزد شده يا جايزه بگيرد، چرا كه اين موضوع يك سكوي پرتاب براي هر بازيگري است، ولي به شخصه واقعا هدف من اين نبوده و اصلا به اين قضيه فكر نمي‌كردم.

اما نمي‌تواني منكر شوي كه اگر اتفاق بيفتد، خوشحال مي‌شوي!

بله. هر كسي براي كاري كه انجام مي‌دهد اگر از جانب داوران و اساتيد ديده بشود، خيلي خوشحال خواهد شد و قاعدتا براي او تشويق بزرگي خواهد بود. ولي اين طور هم نيستم كه اگر جايزه‌اي دريافت نكنم، خيلي ناراحت شوم. هدف واقعي من، اجراي درست نقش بوده و اينكه بتوانم از نقشي كه ايفا كرده‌ام، رضايت داشته باشم. اينكه گلنار را زنده كرده‌ام، راضي هستم و اين براي من خيلي زيباتر است.

همچنان تلويزيون را در كنار سينما دنبال مي‌كني؟

در واقع من حساسيت زيادي بين سينما و تلويزيون ندارم. البته در مرحله اول فقط سريال الف ويژه كار كرده‌ام. ولي اين گونه نيست كه بگويم فقط سريال الف ويژه كار مي‌كنم و غير از آن كار ديگري انجام نخواهم داد. اين طور نيست، الان نزديك به چهار يا پنج سالي است كه در تلويزيون كار نكرده‌ام. اين بيشتر به خاطر ضعف‌هاي فيلمنامه‌اي است كه نمي‌توانم بپذيرم وگرنه حساسيتي به اين ندارم كه بگويم صرفا تلويزيون يا سينما كار مي‌كنم. بالاخره از دوستان هم كساني هستند كه مي‌خواهند تلويزيون ببينند. در تلويزيون كار كردن، ارزشمند است اما به خاطر ضعف فيلمنامه‌اي بوده است كه در اين چند سال نتوانسته‌ام كاري انجام بدهم.
انتشار یافته: 91
در انتظار بررسی:0
-
08:42 - 1395/11/18
بیچاره توهم برت داشته کدام بی سلیقه و بی خردی گفته تو زیبایی ؟ قیافه ات به عنوان یک زن خیلی خیلی معمولیه تازه با این همه رنگ و لعابی که استفاده میکنی !!!! پس از توهم بیا بیرون برات خوب نیست
پاسخ ها
بدون نام
-
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
یکی داره مخشو میزنه.
سپید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
بهتره برای خودتون ارزش قایل باشید و با ادب و نزاکت انتقادتون رو بیان کنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.
بنده خدا خیلی خودشیفتست ها!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
وقتی می تونی ایشون رو معمولی حساب کنی که در کنار هم سن هاش در مدرسه یا هر جا قراره بگیره.بعد خواهی دید که زیباست
Iran, Islamic Republic of
09:08 - 1395/11/18
بابا اینکه بالای 70 درصدش آرایشه و آنوقت حرف از زیبایی میزنه؟؟؟!!!! مردم چه اعتماد به نفسی پیدا کردن !!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
11:47 - 1395/11/18
چه اعتماد به نفسی ، عکس آخر شبیه جادوگراست خیلی
الان یکی میاد میگه شماها همه حسودین و از حسادتتونه چون این خانوم خیلی زیباست!!!
دیدم که میگم!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
خب به خاطر اینکه عکس آخر با گریم برای فیلمه،چهره روزمره خودش که نیست!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
زیبایی یک مساله نسبیه و اگه با متوسط قیافه مردمی که هر روز در کوچه خیابون می بینیم مقایسه کنیم ایشون زیبا محسوب میشه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
برعکس نظر شما
صبح ها شما داخل مترو که بیای خیلی خانوما بی آرایش هستن
ولی به لحاظ زیبایی از 100 همشون بالای 50 امتیاز و میگیرن تازه بدون آرایش
ما تو ایران خانم زیبا کم نداریم
ولی اینکه ایشون خودشو ملکه میبینه دیگه خنده داره
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
والا من هنوز عده زیادی زن بدون آرایش یه جا ندیدم . اتفاقا صبح ها اینقدر آرایش می کنند که آدم متعجبه چطور وقت می کنند! بگذریم که ارزشگذاری بر زنها بر اساس زیبایی کار چیپ و عقب افتاد ایه
Iran, Islamic Republic of
11:53 - 1395/11/18
آره بابا به لخاظ قیافه خب قابل قبول و بانویی زیبایی و ملکه زیبایی نیست که خودشو طوری آرایش میکنه شده شبیه زنای سی ساله انگار نه انگار هجده سالشه مثه یه دختر خاتنوم هجده ساله با وقار نیست اصن
همش تقصیر فالوورای اینستاگرامه که بی خود و ب جهت تعریف میکنن بانویی زیبایی زنم میشی و فلان هوا برداشته این زیبایی و فلانو واسه همه می نویسن ختی واسه ترامپپم مینویسن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
خخخخخ آی گفتی
Iran, Islamic Republic of
11:55 - 1395/11/18
ما به این میگیم زشت
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
بیچاره زشت که نیست فقط معمولیه . البته به نسبت سنش بخوایم حساب کنیم باهات موافقم
Iran, Islamic Republic of
11:55 - 1395/11/18
زیبا یعنی سحر قریشی
الناز شاکر دوست
سحر دولتشاهی
والا قیافه این خانم چه زیبایی داره اخه ، نه رنگ پوستش خوبه نه موهای خوش حالتی داره نه فرم صورت خاصی داره !!! یه دقیقه دم مترو وایسه میبینه 100 نفر خوشگل تر از کنارش رد میشن
دختر عمو ها و دختر خاله هامم قیافشون خیلی بهتر از اینه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
اوج بدسلیقگی رو به نمایش گذاشتی . آخه شاکردوست و دولتشاهی رو بر چه اساسی گفتی خوشکل .. سحر قریشی آره بدک نیست
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
این جنگی که زنها و مردها بر سر زیبایی یک زن می کنند برام قابل درک نیست. انگار باورشون شده زن یک شیء و چیزه.بخصوص زنهایی که چنین جنگی می کنند موجودات رقت انگیزی هستند
Iran, Islamic Republic of
12:04 - 1395/11/18
اعتمتد به نفسی که بازیگرهای ناهنرمند ما دارند داره به کجا میرسه.شما اول برو هفت من آرایشتو پاک کن بعد بیا ببینم چی میگی
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
خخخخخخخ واااااالا
Iran, Islamic Republic of
12:04 - 1395/11/18
کی گفته تو زیبا هستی با اون بینی بزرگت و اینهمه آرایش . چه از خود متشکر . توهم دارید بنظرم تا زیبایی
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
البته بینی کوچیک هم نشانه زیبایی نیست مهم اینه که به صورت بیاد در این صورته که خوبه ..
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
ایراینها از نظر ژنتیکی دماغ های بزرگی دارند و دماغ این دختر در برابر دماغهای ایرانی کوچیک محسوب میشه. شما چه نفرتی از نژادت داری حاج خانم! هه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
اینقدر دماغ دماغ می کنند تا این بچه هم بره عمل کنه. بعد بهش میگن عملی!
Iran, Islamic Republic of
12:15 - 1395/11/18
عزیزم لابد زیبا ندیدی اما اعتماد به نفست تو حلقم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
راست میگه خودشو نددیدی با دماغ عملیش خخخخ
Iran, Islamic Republic of
12:21 - 1395/11/18
من اصلا این خانم رو نمی شناسم...
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
عالی بوددددددد :)
Iran, Islamic Republic of
13:04 - 1395/11/18
به عنوان یک خام اصلا زیبایی خاصی نداره و کاملا معمولی هست. در ثانی توی این سن کم شاید اگر کمتر آرایش کنی و دخترونه تر باشی قطعا بهتر خواهی بود. زیبایی در سادگی هست. در ضم این مدل کشیدن چشم و ایرو خیلی مصنوعی است.
United States
13:21 - 1395/11/18
اعتقادبه سقفی که این دهه هفتادی داره انجلیناجولی نداشت تو زندگی ش
Iran, Islamic Republic of
13:22 - 1395/11/18
جدا از خیلی خیلی معمولی بودن چقدر نچسبه جدا
Iran, Islamic Republic of
13:49 - 1395/11/18
هر گلی یه بویی داره.
ترلانم برا خودش قشنگه.
من که ازش خوشم میاد ولی نمیدونم اون چه نظری نسبت به من داره
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
اونم از تو خوشش میاد بد به دلت راه نده
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
حالا یه درخواست بده
Iran, Islamic Republic of
14:56 - 1395/11/18
کسی مثل مهتاب کرامتی زیباست البته ترکان پروانه هم خوبه
Iran, Islamic Republic of
15:20 - 1395/11/18
قیافت معمولیه اون طور نیست که بگی خیلی خوشگلی.
Iran, Islamic Republic of
15:26 - 1395/11/18
مگه تو زیبایی ؟؟؟خخخخ ی خدایا شکرت چی بگم
Iran, Islamic Republic of
15:29 - 1395/11/18
آبجی دماغت گنده اس چونتم خیلی باریکه آرایش نداشته باشی معمولی هستی حتی خوشگلم نیستی چه برسه به زیبا
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
با این زیبایی شناسی شما تقریبا زن زیبا در ایران وجود نخواهد داشت چون دماغ خیلی کوچیک در ایران کمیابه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
چونه ظریف بخشی از زیبایی زنانه ست مثل گونه برجسته(البته نه اندازه در قابلمه!)و پیشونی بلند . لااقل در زیبایی شناسی کلاسیک چونه ظریف حُسنه. البته چون صورت ایرانیها اکثرا گوشتالو و زمخته صورت کشیده و ظریف به نظرتون عجیب میاد
Iran, Islamic Republic of
15:43 - 1395/11/18
تو دنیای هنر مهم هنر داشتنه و کلا تو دنیای انسانیت بااخلاق بودن مهمه,کم نداریم بازیگر قشنگ اما بی اخلاق.درمورد اینکه زیباست یا نه حرفی نمیزنم چون بنظرم اونقدرا مهم نیس.
مثلا مریلا زارعی,پرویز پرستویی یا پارسا پیروزفر رو بخاطر اخلاق و وقارشون دوس داریم.
Iran, Islamic Republic of
15:44 - 1395/11/18
اگه کمتر ارایش کنی حتما دوست داشتنی تر میشی, کاش یکی به اینا بگه این حجم از ارایش نه تنها زیبا نیست بلکه بی ارزشه.
Iran, Islamic Republic of
15:45 - 1395/11/18
ظاهر بینی ادما باعث شده که نه تنها ایشون بلکه اکثر دخترای این سنی تمام دنیاشون بشه تیپ و ظاهر و ارایش.متاسفانه.
Iran, Islamic Republic of
16:51 - 1395/11/18
اتفاقا همین چند وقت پیش با همین تیپ و لباس تو بخش چهره ها عکس گذاشتن ازشون
پس گریم فیلم نیست ، محض اطلاع!!
Iran, Islamic Republic of
17:22 - 1395/11/18
اگر دوست هم داشته باشی نمیتونی بگی،چون نه زیبایی و نه بازیگر
Iran, Islamic Republic of
17:45 - 1395/11/18
یعنی بانوی شایسته جهان رو بیاری یکی پیدا میشه میگه این کجاش خوشگله.ننه بزرگ منم اینقد آرایش کنه از این خوشگل تر میشه.همه بانوان ایرانی زیبا و بی نظیرند اینا که تو خیابون میبینید سر تا پا عمل کردن توریست هستن.خدا شفا بده
Iran, Islamic Republic of
18:02 - 1395/11/18
بچه که بود خیلی ناز بود، خیلی دوسش داشتم
ولی الان دیگه شبیه بچگیاش نیست
Iran, Islamic Republic of
18:24 - 1395/11/18
اگر دوست هم داشته باشی نمیتونی بگی،چون نه زیبایی و نه بازیگر
Iran, Islamic Republic of
18:37 - 1395/11/18
اگه بعداز حمام کردن درست تو ایینه به خودت نگاه کنی متوجه خیلی چیز ها میشی
Iran, Islamic Republic of
19:00 - 1395/11/18
به قول دوستان تعریف زیبایی عوض شده
چهره ای زیباس که طبیعی باشه
Iran, Islamic Republic of
19:41 - 1395/11/18
اینکه زنهای ایرانی در نهاد خودشون باور دارند که زیبایی مهم ترین و اصلی ترین ویژگی و اصلا وظیفه شونه و بعد با بقیه زنها سر اینکه کی زیباتره بجنگند ناشی از فلاکت و بدبختیشونه.کامنت ها تاسف برانگیزه.
Iran, Islamic Republic of
20:02 - 1395/11/18
الان توی این سن خودتو مثل زنای سی ساله درست میکنی ، چندسال دیکه سنت رفت بالا خودتو مثل دخترای شونزده ساله درست میکنی،خودتو همینجوری که هستی قبول نداری بعد شدی الگوی یه مشت دختر دبیرستانی و معشوقه ی یه مشت پسر دبیرستانی
Iran, Islamic Republic of
21:53 - 1395/11/18
کسانی مثل پریناز ایزدیار و ترانه علیدوستی خوشگلن که نه عملی دارن و نه ارایش آن چنانی
شما که تموم صورتت شده بوم نقاشی حرف از زیبایی نزنید بانو:)
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
ایزدیار و علیدوستی تلاشی برای زیبایی شون کردند که حالا باید تشویق بشن؟! شانس آوردند و ژن های خوشگلی بهشون رسیده. مثلا علیدوستی کاملا می تونست مثل پدرش بشه (چنان که دخترش الان کاملا شبیه پدرشه)و در اون صورت اصلا این توجهی که الان بهش میشه ، نمی شد! زیبایی دقیقا چنین چیز مرزی و نسبی ایه.ده سال دیگه هم به این دو تا خانم زیبا توجهی که الان میشه نخواهد شد.زیبایی چیز ناپایداریه
زرتاک
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
پریناز و ترانه عمل و آرایش ندارن اونا خودشون مخصوصا پریناز چهره شون سرتا پا عمله فک کنم تو کلا نمیدونی عمل و آرایش چیه که به ترانه و پریناز میگی بی آرایش و عمل خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
22:29 - 1395/11/18
اقای بهزاد اونی که سرتاپا عملیه ثابت شده که از نظر روحی کمبود داره. حالا این به کنار.
و اما علت این عملای زیبایی چیه؟پسرای ظاهر بین امثال شما. که کارشون اینه به قیافه ادما گیر بدن. همه دخترا هم اینطور که شما میگید نیستن.
Iran, Islamic Republic of
22:44 - 1395/11/18
این دختر متولد سال ۱۳۷۸،فقط هفده سالشه!!!!!!بعد میگه پنج ساله که کارهای تلویزیونی رو قبول نمیکنم که بازی کنم چون ضعیف بودن!!! خخخخخخخخ. یکی نیست بگه برو بچه پرویز پرستویی هم تا حالا این حرفو نزده.
Iran, Islamic Republic of
23:07 - 1395/11/18
عمو جااااااااااان قیافه ترلان خانوووووووووووم معمولیه .
خیییییلی فیس اییی که بخای بگی خوووووووشگل و نازه نداره
خوشگل یعنی شهرزاد کمال زاده . سحر قریشی . متین ستوده
و .... ترلان جاااان توهم کاذب بهش دست داده . دخترجااان هنوززز
بچه ایی هر وقت توووووووونستی نقش اول رو با اعتماد بنفس بالا
و رنگ روغن و ارایش کم بتونی بازی کنی اونوقت ستاره میتونی شی.!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
بدون نام
Germany
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
???شهرزاد کمال زاده . سحر قریشی . متین ستوده
Iran, Islamic Republic of
23:34 - 1395/11/18
دوستان لطفا مصاحبه رو کامل بخونین بعد الکی حرص بخورین
این در مورد بچگیش گفته دوست نداشتم بگن به خاطر زیبایی بازیگر شدم...
Iran, Islamic Republic of
23:41 - 1395/11/18
من همون قبلیم.... از وقتی فهمیدم تونسته مخ سعید عزت اللهی رو بزنه داره ازش خوشم میاد :))
Iran, Islamic Republic of
01:19 - 1395/11/19
قیافه معمولی این بین دخترای ایرانی دگ زیباس ههههه
Iran, Islamic Republic of
01:20 - 1395/11/19
چار تا پسر ..... به خاطر هوس و ... ازت تعریف کردن فاز برداشتی؟
Iran, Islamic Republic of
08:33 - 1395/11/19
کلا دوستان ما ایرانیا 80،درصدمون چهره های معمولی داریم بازیگرامونم نمایندگان ما هستند دیگه ، در مقایسه با کشوری مثل اوکراین که مثل عروسک اند ،سریالهای ترکی رو ندیدم اما اینجور که شنیدم انگار اونا هم خوشگل اند .
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
زیبایی از این نظر به چشم میاد که کمیابه .اگه نصف جامعه زیبا بودند دیگه معمولی بود! در اوکراین هم همینه! فقط چون ایرانیها سبزه و و کوتاه هستند هر سفیدروی قد بلندی رو زیبا می بینند
Iran, Islamic Republic of
08:40 - 1395/11/19
ای بابا کشتین این بنده خدا رو......خوب تو یه سنی هست خودشو زیبا میبینه..........
زشت نیست کاملا معمولی.............
Iran, Islamic Republic of
09:42 - 1395/11/19
خيلي هم ناز و خوشگله و هم بازيش عاليه
اين پست ها و كامنت هاي انتقادي رو زير هر متن و مصاحبه اي در مورد هر خانم بازيگر ديگه اي برين مي بينين
خانم هايي مثل سحر قريشي، الناز شاكردوست، ترانه عليدوستي و ... خيلي هاي ديگه واقعا زيبان . بازي هاي خوبي هم دارن كه ماندگار شدن.
زيبايي يكي از اصول اوليه بازيگريه. البته استثنا زياد داره . بعضي ها واقعا استعداد و توانايي و هنر زيادي دارن كه مطرح مي شن.
مردم جامعه ما به خاطر اختلاف طبقاتي پر شدن از حسادت و كينه
Iran, Islamic Republic of
10:16 - 1395/11/19
درهرصورت ایشون هیچ عمل زیبایی انجام ندادن. این خودش یه امتیاز محسوب میشه بین بازیگرایی که کلی دست بردن تو صورتشون
Iran, Islamic Republic of
12:14 - 1395/11/19
از دیروز که این مطلب گذاشته شده همش میام نظراتو بخونم واقعا حسادت از بعضیا فوران میکنه.در سنی که اکثر هم سن وسالاش صورت تازه به بلوغ رسیده و نچسبی دارن ترلان واقعا زیباست.اشکالش اینه که آرایش میکنه و این باعث مصنوعی شدن قیافه ش میشه. که البته اینم اقتضای سنشه.ولی درحالت کلی حرفم اینه که براتون متاسفم یعنی برای خودمون متاسفم که براساس زیبایی ظاهری راجع به یه خانوم قضاوت میکنیم.انگارکه مثلا اگر زیبانباشه وظیفشو درست انجام نداده!اینکه هممون ظاهرسازی میکنیم علتش ظاهربینی آدمای دوروبرمونه. به خودمون بیاییم
Iran, Islamic Republic of
12:49 - 1395/11/19
قبلنا مینوشتن زشته هزارتا کامنت میگفتن دخترا چه حسودن خیلیم خوشگله ولی الان که فهمیدن با عزت الللهی داره عروسی میکنع همونام دیگه بهش میگن زشت
Iran, Islamic Republic of
13:55 - 1395/11/19
یعنی ای کاش می شد اینهایی که از قیافه خانم پروانه ایراد می گیرن عکسی از خودشون میگذاشتن حالا حتی با آرایش. آنوقت ریشه خیلی حرفها که همانا عقده و حسادت هست کاملا مشخص می شد. دروغ می گم؟؟؟؟؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
من پسرم .منظورمو که میفهمی؟تازه زشتم نیستم
Iran, Islamic Republic of
15:33 - 1395/11/19
لابد به چشم سعید خان شما زیبایی وگرنه به چشم ما که معمولی هستی دخترجان
Iran, Islamic Republic of
23:19 - 1395/11/19
خانم پروانه بسیار قیافه دل نشینی دارن. عکس دوم توی یه فیلم بازی کردن و کلا گریم هست. عکس اول ایشان بسیار جذابه.زیاد ایراد نگیرین از خیلی ها قیافه اش بهتره
Iran, Islamic Republic of
00:43 - 1395/11/20
بخدا قسم صورت زیبای طرف مقابلتون همیشه دلیل بر این نیست که ایشون بهترین انتخاب جهانه و شما خوشبخت میشین، یه سر به دادگاه های خانواده بزنید
بیخود نیست شاعر میگه :
صورت زیبای ظاهر هیچ نیست
ای برادر سیرت زیبا بیار
شاعر از سر دلخوشی شهر نگفته
Iran, Islamic Republic of
14:36 - 1395/11/20
19:41 بله این نشانه فلاکته.کاملا موافقم. من معلم دبستانم,زنگ تفریح ها ناظم مدرسه وایمیسه دم در سرویس بهداشتیا که بچه ها نرن ارایش کنن,خیلیاشون کل دنیاشون اینه که مثل فلان بازیگر هالییوود تیپ بزنن. این موضوع واقعا درد اوره.
Iran, Islamic Republic of
14:40 - 1395/11/20
چقد ظاهر بین,حالا خوشگله یا نیست,خیلی مهمه؟اینجوری واسه ازدواج هم انتخاب میکنید که تهش طلاقه؟
Iran, Islamic Republic of
19:21 - 1395/11/20
کجاش قشنگه? کاش بیاد بوشهر دختر خوشگلارو نشونش میدادم کف کنه
Iran, Islamic Republic of
23:24 - 1395/11/20
معیار تو کشور ما متاسفانه چهره هستش ...دریغ از ی ذره بازیه خوب ...افسوس هیچی سرجاش نی درست.
Iran, Islamic Republic of
21:06 - 1395/11/21
خیلی متاسفم دارم تو ایران زندگی میکنم هوف همش گیر میدیم به هم
Iran, Islamic Republic of
11:30 - 1396/05/02
معلومه به خاطر زیباییش بازیگر نشده ، چون پارتی داشته بازیگر شده. آدم خوش شانسی که تو بچگیش یه کارگردان اون رو ببینه کم پیدا میشه. هزاران هزار دختر خوشگل تر و بهتر از اون هم هستن که فقط خوش شانس نبودن که یکی کشفشون کنه :|
پس به خاطر مهارتش نیست. در اصل بازیگری اصلا مهارت نمیخواد.
از روی متنی که نویسنده ی بیچاره نوشته تو صحنه ای که صحنه پرداز بدبخت نوشته میخونن و ادا اوطوار در میارن و اسمش رو میذارن کار ... تازه میگن بعد از کار توی معدن سخت ترین شغله :|
Iran, Islamic Republic of
09:04 - 1396/08/17
اطرافیان من هم نظرشون اینه که خیلی زیباست ولی من فکر میکنم متوسطه معمولیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج