۴۷۴۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

راهنماي حل مشكلات زناشويي

اين رابطه ارزشش را دارد یا نه؟!

درست كردن يك رابطه پر از مشكل كار آساني نيست و اين مشكل زماني كه ندانيد ايراد كار شما كجاست بزرگ‌تر مي‌شود. پس دليل مشكلات‌تان را پيدا كنيد...

اين رابطه ارزشش را دارد یا نه؟!


اين رابطه ارزشش را دارد یا نه؟!

هيچ رابطه‌اي يك‌روزه ويران نمي‌شود. اين موضوعي است كه روان‌شناسان هنگام روبه‌رو شدن با يك ازدواج پر مشكل عنوان مي‌كنند. اگر شما هم اين روزها رابطه‌تان را پر از مشكل و پستي و بلندي مي‌بينيد، گمان نكنيد كه ريشه اختلافات شما فقط دعواهاي امروزتان است. اگر قصد داريد به اين بحث‌ها پايان دهيد، بايد چند قدمي به عقب برگرديد و منشا دعواهاي هر روزه‌تان را پيدا كنيد. يك رابطه قديمي كه هنوز اثري از دوست داشتن در آن است قطعا ارزش اين ريشه‌يابي و تلاش براي تغيير را دارد پس تا دير نشده براي نجات رابطه‌تان قدم برداريد.


اين رابطه ارزشش را دارد؟

اگر احساس مي‌كنيد كه رابطه‌تان ديگر مثل روزهاي اول پيش نمي‌رود و حس قبل را به نامزد يا همسرتان نداريد بايد يك تصميم مهم را بگيريد اينكه هنوز هم مي‌خواهيد اين ارتباط را حفظ كنيد و به روزهاي قبل برگردانيد يا خير؟ آيا اين رابطه ارزش كمي صبوري و زحمت را دارد يا خير؟ اگر جواب‌تان منفي است پس ديگر لزومي ندارد نكات ديگر اين صفحه را بخوانيد اما اگر دوست داريد رابطه‌تان را نجات دهيد، يادتان نرود كه هر چقدر هم ارتباط‌تان سرد و سخت شده باشد، باز هم ده‌ها راه براي برگرداندن شادي به ارتباط‌تان وجود دارد.


اولين قدم، مهم‌ترين قدم

درست كردن يك رابطه پر از مشكل كار آساني نيست و اين مشكل زماني كه ندانيد ايراد كار شما كجاست بزرگ‌تر مي‌شود. شما بايد با نامزد يا همسرتان در اين مورد صحبت كنيد و دلايل نارضايتي‌تان از اين رابطه و علت بحث‌هاي‌تان را بشناسيد. فكر نكنيد به محض اينكه از نامزدتان خواستيد با شما در اين مورد صحبت كند همه چيز حل مي‌شود. رابطه شما يك‌روزه به اينجا نرسيده پس قرار هم نيست يك‌روزه درست شود. به طرف مقابل و رابطه‌تان زمان بدهيد و سعي كنيد با صبوري و توجه مشكل‌تان را پيدا كنيد و براي حل كردنش قدم برداريد.


از عقايد هم خبر داريد؟

همديگر را چقدر مي‌شناسيد؟ آيا نظرات همديگر را نسبت به زندگي‌تان، تصميمات‌تان و اتفاقات روزمره مي‌دانيد؟ يك رابطه زماني از هم مي‌پاشد كه 2 طرف از حرف زدن با يكديگر دست بردارند و از عقايد و نظرات هم بي‌خبر باشند. سعي كنيد در مورد همه چيز با هم صحبت كنيد؛ از يك سريال تلويزيوني گرفته تا ساده‌ترين اتفاقات اجتماعي. قرار نيست ماجرا را زياد پيچيده كنيد بلكه بايد با حرف زدن با هم نگذاريد كه فاصله ميان‌تان بيشتر شود و ماجرا به جايي برسد كه احساس كنيد همديگر را نمي‌شناسيد. اگر انتقادي به رفتارهاي يكديگر داريد حتما آن را مطرح كنيد اما مراقب باشيد كه با خشم و تحقير اين موضوع را بيان نكنيد.


فداكاري، اما به اندازه

اگر مدتي به ارتباط‌تان فكر كنيد، قطعا در مورد اشتباهات و كوتاهي‌هاي خودتان هم به يك ارزيابي مي‌رسيد. پذيرفتن اين‌كه شما با رفتارها و افكار خودتان يك ارتباط عاشقانه را به سمت جدايي مي‌بريد كار آساني نيست اما اگر مي‌بينيد كه سهم شما از اين اشتباهات كم نيست، بهتر است آن را بپذيريد و انكار نكنيد. قدم اول بعد از پذيرفتن اشتباهات‌تان تلاش براي تكرار نكردن آن‌هاست و قدم دوم عذر‌خواهي از رفتارهايي است كه به نامزد و ارتباط شما آسيب زده‌اند. دليلي ندارد همه اتفاقات را به گردن بگيريد و شبانه روز طلب بخشش كنيد بلكه اگر فكر مي‌كنيد رفتاري از شما به نامزدتان آسيب جدي زده است، لازم است از او عذر خواهي كنيد و اطمينان دهيد كه ديگر چنين رفتاري سرزده كه از شما سرنخواهد زد.


سعي كنيد در مورد همه چيز با هم صحبت كنيد. از يك سريال تلويزيوني گرفته تا ساده‌ترين اتفاقات اجتماعي. قرار نيست ماجرا را زياد پيچيده كنيد بلكه بايد با حرف زدن با هم نگذاريد كه فاصله ميان‌تان بيشتر شود و ماجرا به جايي برسد كه احساس كنيد همديگر را نمي‌شناسيد


به هم گوش مي‌كنيد؟

ممكن است يكي از دلايل رسيدن رابطه شما به اينجا، بي‌توجهي و گوش نكردن به يكديگر باشد. اگر پيش از اين چنين رفتاري داشته‌ايد سعي كنيد كمي راه‌تان را تغيير دهيد و براي نجات ارتباط‌تان تلاش كنيد. اگر نامزدتان با شما صحبت مي‌كند، صحبت‌هايش را قطع نكنيد و مدام وسط حرفش نپريد. اگر از شما انتقاد مي‌كند حالت تدافعي به‌خود نگيريد و هرگز به‌دليل دفاع از خود به او حمله نكنيد. اگر او نظراتش را با شما قسمت مي‌كند، اول به حرف‌هايش گوش دهيد و وقتي كه سكوت كرد نظر خودتان را بگوييد. نگذاريد احساس كند كه حرف‌هايش را دوست نداريد و ديگر گوش‌كردن به آن‌ها براي‌تان جالب نيست.


دور نباشيد

دلتنگي و دوري، مشكلات زيادي را به همراه مي‌آورد. اگر شما زمان زيادي براي ديدن يكديگر، در كنار هم بودن يا صحبت‌كردن در مورد ناراحتي‌ها و مشكلات‌تان را نداشته باشيد، آسيب زيادي به ارتباط‌تان وارد خواهد شد. سعي كنيد به اين دوري پايان دهيد و همديگر را بيشتر ببينيد. سعي كنيد زماني براي تلفني حرف زدن، سينما رفتن، قدم زدن و وقت گذراندن با خانواده و دوستان يكديگر در نظر بگيريد و بعد از اين دوري كه به رابطه شما لطمه وارد كرده، يك‌بار ديگر براي شناختن هم تلاش كنيد.


انفرادي عمل نكنيد

اگر مدتي براي نجات رابطه تلاش كرده‌ايد و از نامزدتان هم كمك گرفته‌ايد اما موفق نشده‌ايد، باز هم نااميد نشويد. شما بهتر است براي تغيير اين جريان از يك متخصص كمك بگيريد و مطمئن شويد كه آيا مشكلات شما يك اتفاق گذرا و قابل حل است يا اين‌كه به‌دليل تفاوت‌هايي ايجاد شده كه در هر دوي شما ريشه دارد و عوض شدني هم نيست. سعي كنيد از يك روان‌شناس كمك بگيريد. اگر نامزدتان راضي به اين اتفاق نمي‌شود مي‌توانيد براي شروع به تنهايي مراجعه كنيد و مطمئن شويد كه آيا آن فرد، مرد زندگي شما هست يا خير.


فهرست اشتباهات

آسيب ديدن يك رابطه را هيچ وقت نمي‌توان بر گردن يك نفر انداخت. در اشتباهات، بحث‌ها و حتي قهرها هميشه هر 2نفر سهيم‌ هستند اما ممكن است سهم يكي بيش از ديگري باشد. براي رو به راه كردن رابطه‌تان بهتر است اول از خود شروع كنيد:
  • اشتباهات‌تان را فهرست كنيد:
ليستي از اشتباهاتي كه در اين مدت انجام داده‌ايد تهيه كنيد. چه رفتارهايي از شما سر زده كه باعث يك دعواي آزار‌دهنده شده يا چه اتفاقي باعث شده بين شما فاصله ايجاد شود؟
  • ايرادهاي نامزدتان را بشناسيد:
چه چيزهايي در نامزدتان وجود دارد كه شما را آزار مي‌دهد؟ احساس مي‌كنيد چه تغييراتي در او مي‌تواند رابطه شما را نجات دهد؟ اگر اين موارد را بشناسيد راحت‌تر مي‌توانيد براي تغيير دادن‌شان قدم برداريد. البته قبل از تلاش براي تغيير دادن اين موارد آزار‌دهنده بايد مطمئن شويد كه چه ميزان از اين رفتارها يا ويژگي‌ها تغيير پذير هستند.
  • خواسته‌هايش را بشناســيد:
نامزدتان كدام يك از ويژگي‌هاي‌تان را بيشتر دوست دارد و چه رفتارها و حرف‌هايي در شما او را خوشحال‌تر و آرام‌تر مي‌كند؟ سعي كنيد اين ويژگي‌ها و رفتارها را در خود تقويت كنيد و دلايل بيشتري براي دوست داشته شدن برايش ايجاد كنيد.
  • به او احساس امنيت دهيد:
سعي كنيد آنطور كه نامزدتان دوست دارد، عاشقش باشيد و گاهي اين عشق را به شيوه خودش به او ابراز كنيد. گاهي هم براي آينده‌تان برنامه‌ريزي كنيد و اين حس را در او به‌وجود بياوريد كه در رابطه‌اي امن و تمام نشدني قرار دارد و تا زماني كه براي اين رابطه تلاش مي‌كند شما را از دست نخواهد داد. ايجاد اين حس امنيت به معني بخشيدن بي‌چون و چرا نيست. شما بايد به نامزدتان ياد بدهيد تا زماني كه در اين رابطه آرامش وجود دارد، شما هم در كنارش هستيد و اگر شما را دوست دارد، بايد براي شما و آرامش‌تان تلاش كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج