adexo3
۴۷۵۰
۱ نظر
۵۰۲۶
۱ نظر
۵۰۲۶
پ

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های ۲۰۱۱-۲۰۱۲

تصور این‌كه كسی به جای سرمایه‌گذاری در یك تجارت سودآور برای خرید یك خودرو ۸ میلیون دلار بپردازد دشوار است. البته اگر شما هم پول و شانس كافی داشتید احتمالا بدتان نمی‌آمد كه مجموعه‌ای از یك سری سوپرماشینهای گران‌قیمت را جمع‌آوری كنید

گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان كدام خودرو است؟ بوگاتی رویال كلنر كوپه مدل ۱۹۳۱ در سال ۱۹۸۷ به مبلغ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به فروش رفت. البته این خودرو و بسیاری دیگر در فهرست گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان قرار ندارند چرا كه اصولا آنها امروزه در بازار وجود ندارند.

تصور این‌كه كسی به جای سرمایه‌گذاری در یك تجارت سودآور برای خرید یك خودرو ۸ میلیون دلار بپردازد دشوار است. البته اگر شما هم پول و شانس كافی داشتید احتمالا بدتان نمی‌آمد كه مجموعه‌ای از یك سری سوپرماشینهای گران‌قیمت را جمع‌آوری كنید.

در زیر فهرست گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان با مدل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ آمده است:

۱ - بوگاتی ویرون سوپر اسپورت با قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار همچنان گران‌قیمت‌ترین خودروی خیابانی جهان به شمار می‌رود. قیمت پایه این خودرو در بازار یك میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده كه با اضافه شدن برخی امكانات قیمت آن به دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هم می‌رسد. این خودرو همچنان سریع‌ترین خودروی جهان هم به شمار می‌رود؛ به طوری كه سرعت آن در عرض ۲.۵ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداكثر سرعت این خودرو نیز ۴۳۰ كیلومتر بر ساعت است.

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

۲ - پاگانی زوندا سلینكوئه روداستار با قیمتی معادل یك میلیون و ۸۵۰ هزار دلار. این خودرو یكی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان است. سرعت آن در عرض ۳.۴ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین حداكثر سرعت این خودرو ۳۴۹ كیلومتر بر ساعت است.
گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

۳ - لامبورگینی رونتون با قیمت یك میلیون و ۶۰۰ هزار دلار. یكی از گران‌قیمت‌ترین و در عین حال قدرتمندترین خودروهای جهان است. تنها ۳.۳ ثانیه طول می‌كشد تا سرعت این خودرو به ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت برسد. حداكثر سرعت این خودروی لامبورگینی نیز به ۳۴۰ كیلومتر بر ساعت می‌رسد. تنها ۲۰ دستگاه از این خودرو ساخته شده است.

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

۳- كوئینگ‌زگ آگرا با قیمت یك میلیون و ۶۰۰ هزار دلار. این خودرو در عرض ۲.۸ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت برسد. حداكثر سرعت آن نیز ۳۷۸ كیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته سرعت این خودرو می‌تواند به ۴۳۵ مایل بر ساعت هم برسد. اما به طور خودكار سرعتش مجددا به ۳۷۸ كیلومتر بر ساعت كاهش می‌یابد.

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

۴- مك‌لارن F۱ با قیمت ۹۷۰ هزار دلار. در سال ۱۹۹۴ این خودرو سریع‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان لقب گرفت. اگرچه این خودرو ۱۵ سال پیش تولید شد، اما دارای حداكثر سرعت غیرقابل باور ۳۸۶ كیلومتر بر ساعت بود. سرعت این خودرو تنها ۳.۲ ثانیه زمان می‌خواهد كه به ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت برسد.

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

۵- فراری انزو با قیمت ۶۷۰ هزار دلار. انزو دارای حداكثر سرعت ۳۴۹ كیلومتر بر ساعت است و سرعتش در عرض ۳.۴ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت می‌رسد. تنها ۴۰۰ دستگاه از این خودرو تاكنون تولید شده است. این خودرو همچنین در حراجی‌ها به قیمت یك میلیون دلار هم فروخته شده است.

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

۶- پاگانی زوندا C۱۲ F با قیمت ۶۶۷ هزار و ۳۲۱ دلار. این خودرو توسط یك شركت مستقل كوچك در ایتالیا ساخته شده است. پاگانی زوندا C۱۲ F پنجمین خودروی سریع جهان است. حداكثر سرعت این خودرو به ۳۴۶ كیلومتر بر ساعت می‌رسد. ضمن این‌كه ۳.۵ ثانیه طول می‌كشد تا سرعت این خودرو به ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت برسد.

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

۷- SSC اولتیمیت آئرو با قیمت ۶۵۴ هزار و ۴۰۰ دلار. این خودرو هفتمین خودروی گران‌قیمت جهان بوده و در عین دومین خودروی سریع خیابانی هم به شمار می‌رود. حداكثر سرعت این خودرو ۴۱۴ كیلومتر بر ساعت است. سرعت این خودرو تنها ۲.۷ ثانیه زمان می‌خواهد كه به ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو نصف قیمت بوگاتی ویرون را دارد اما توانایی رقابت با آن‌را به خوبی دارد. تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو تاكنون به تولید رسیده است.

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

۸- آسكاری A۱۰ با قیمت ۶۵۰ هزار دلار. حداكثر سرعت این خودرو به ۳۴۶ كیلومتر بر ساعت می‌رسد. ضمن این‌كه طی ۲.۸ ثانیه سرعت این خودرو به ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود. قرار است ۵۰ دستگاه از این خودرو در كارخانه شركت انگلیسی سازنده این خودرو به تولید برسد.

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

۹- سالین S۷ تویین توربو با قیمت ۵۵۵ هزار دلار. این خودرو سومین خودروی سریع جهان بوده و نخستین سوپركار ساخت آمریكایی‌ها نیز به شمار می‌رود. حداكثر سرعت این خودرو ۳۹۹ كیلومتر بر ساعت است. سرعت این خودرو در عرض ۳.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت می‌رسد.

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

۱۰ - كوئینگ‌زگ CCX با قیمت ۵۴۵ هزار و ۵۶۸ دلار. این خودرو به شدت در حال رقابت برای كسب عنوان سریع‌ترین خودروی جهان است. این خودرو در حال حاضر چهارمین خودروی سریع دنیا به شمار می‌رود. حداكثر سرعت آن ۳۹۴ كیلومتر بر ساعت است. كوئینگ‌زگ اعلام كرده كه قصد دارد این خودرو را به سریع‌ترین خودروی جهان تبدیل كند.

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

گران‌قیمت‌ ترین سوپرماشین های 2011-2012


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sina

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج