۴۸۰۳۸۹
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

جیمز کوک، دریانورد بزرگ

در روز ۲۷ اکتبر سال ۱۷۲۸ میلادی جیمز کوک کاشف و دریانورد بزرگ انگلیسی در مارتون - این - کلیولند در یورکشایر متولد شد. خانواده اش کارگران کشاورزی بودند. هرگز فردی تصور نمی کرد که این دهقان زاده روزی به یکی از بزرگترین دریانوردان و کاشفان تاریخ تبدیل شود.

جام جم آنلاین: در روز ۲۷ اکتبر سال ۱۷۲۸ میلادی جیمز کوک کاشف و دریانورد بزرگ انگلیسی در مارتون - این - کلیولند در یورکشایر متولد شد. خانواده اش کارگران کشاورزی بودند. هرگز فردی تصور نمی کرد که این دهقان زاده روزی به یکی از بزرگترین دریانوردان و کاشفان تاریخ تبدیل شود.
جیمز کوک، دریانورد بزرگ

جیمز حرفه دریانوردی را نزد ماهیگیران محلی زادگاهش آموخت و به زودی نشان داد که یک دریانورد منحصر به فرد و یک نقشه کش نابغه مسیرهای دریایی است. سرانجام ، جیمز کوک در میان دریانوردان انگلیسی شهرت یافت و به عنوان یک ناخدای ماهر شناخته شد. دولت انگلستان به او ماموریت اکتشاف سرزمین های جنوبی و اقیانوس آرام را داد.
جیمز کوک، دریانورد بزرگ

در روز ۲۸ اوت سال ۱۷۶۸ میلادی ، جیمز کوک با یک کشتی بادبانی کوچک بندر پلیموت را ترک کرد. او پس از چندین ماه دریانوردی به جزیره تائیتی رسید سپس جزایر سوسیتی را کشف کرد.کوک نیوزیلند را دور زد و به اکتشاف سواحل استرالیا پرداخت. او پس از ۲ سال به انگلستان بازگشت در حالی که ۳۰ هزار نمونه از گونه های گیاهی و جانوری مناطق اقیانوسیه را با خود به ارمغان آورده بود.
جیمز کوک، دریانورد بزرگ

کوک در دومین سفر خود به جستجوی یک قاره احتمالی جنوبی پرداخت و به دایره قطب جنوب رسید. جیمز کوک در جریان سومین سفر دریایی اش در روز ۱۸ ژانویه سال ۱۷۷۸ میلادی مجمع الجزایر هاوایی را کشف کرد.
جیمز کوک، دریانورد بزرگ

وی سپس به سوی تنگه برینگ حرکت کرد تا به جستجوی فرضیه وجود یک مسیر شمال به غرب بپردازد اما چنین مسیر فرضی را نیافت و دوباره مسیری را که طی کرده بود ، در پیش گرفت. جیمز کوک در روز ۱۴ فوریه سال ۱۷۷۹ میلادی در نتیجه یک بی احتیاطی توسط بومیان مجمع الجزایر هاوایی به قتل رسید. جیمز کوک دریانورد و کاشف مشهور سرزمین های ناشناخته جنوبی اقیانوس آرام و جزایر این اقیانوس پهناور هنگام مرگ ۵۱ سال داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج