۴۸۱۹۰۹
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پاسخ به شائبه‌ ها درباره ایرباس جدید هما

بیست و دو کارشناس صنعت هوانوردی کشور در نامه ای رسمی، به اظهارات حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره هواپیمای جدید خریداری شده از سوی ایران ایر، پاسخ دادند.

خبرگزاری ایسنا: بیست و دو کارشناس صنعت هوانوردی کشور در نامه ای رسمی، به اظهارات حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره هواپیمای جدید خریداری شده از سوی ایران ایر، پاسخ دادند.

چند روز قبل حمید رسایی متنی درباره ایرباس ۳۲۱ خریداری شده از سوی ایران ایر به نگارش در آورد. وی در این متن اعلام کرده بود که هواپیمای خریداری شده نقص فنی دارد و به همین دلیل اسپانیا آن را مرجوع کرده است. از این رو این هواپیما امکان پرواز نداشته و در حال حاضر در آشیانه زمین گیر است.

با وجود آنکه اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت هما نشان از آن دارد که نه تنها این هواپیما زمین گیر نیست که به طور رسمی پروازهای بین المللی خود به کشورهای اروپایی را نیز آغاز کرده، اما شائبه‌هایی که به دنبال اظهارات نماینده سابق تهران به وجود آمده، تعدادی از فعالان و کارشناسان صنعت هوانوردی را به ارائه پاسخی رسمی به این صحبت ها وا داشته است.

در متنی که به امضای این کارشناسان رسیده، بر لزوم نگاه کارشناسی در اظهارنظر درباره صنعت هوانوردی تاکید شده و بر لزوم حفظ جایگاه متخصصان صنعت هوانوردی در مدیریت و هدایت این صنعت تاکید شده است.

متن این نامه که در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار گرفته به شرح زیر است:

بسمه تعالی
وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَکْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ (آیه ٤٢ سوره بقره)

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حمید رسایی

با سلام و آرزوی توفیق برای کلیه خادمین اسلام، مسلمین و ایران اسلامی

انتشار خبری منتسب به جنابعالی با موضوع "هواپیمایی که بوی نویی می داد کجاست" که در ادامه آن به وجود «اشکال فنی و زمین گیری هواپیما ایرباس ٣٢١» از زمان ورود تا تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ اشاره شده و با نادیده گرفتن پروازهای انجام گرفته از زمان ورود تا ٢٣ بهمن ، مسبب ایجاد موجی از حساسیت و احساس نا امنی در اذهان جامعه و البته تاسف متخصصین صنعت هواپیمایی کشور شده است چرا که نگرش تخصصی هوانوردی، موضوعات منتشره در متن منتسب به جنابعالی را ، چون مصداق تشویش افکار عمومی و سیاه نمایی می داند و به علت عدم تطبیق با اصول مدیریت حرفه ای نظام حمل و نقل هوایی ، قاطعانه آن را مردود برمی شمارد.

از سوی دیگر نادیده گرفتن بیش از ۱۶۰ پرواز در ۲۲۷ ساعت عملیاتی هواپیمای نو رسیده ، و اشاره به واژه غیر کارشناسی "مرجوعی" و همچنین زمین گیری پس از اولین پرواز در ایران ، تنها نمونه هایی از سیاه نمایی در مطلب منتشره شده عاری از کیفیت تخصصی حضرتعالی است.

بدین منظور ما بیست و دو نفر با بیش از ۳۰۰ سال تجربه کاربردی در صنعت هوانوردی، به نمایندگی از جامعه متخصصین صنعت هوانوردی کشور به جنابعالی اعلام و یادآوری می کنیم که مفاد مندرج در متن منتسب به حضرتعالی نادرست بوده و ضمن دعوت به نگرش فرا جناحی به موضوع ، به شما و سایر سیاستمداران پایبند به اصول بنیادی کشور در محور توسعه پایدار ، پیشنهاد می کنیم پیش از ورود به مباحث تخصصی و علی‌الخصوص هوانوردی، به دور از سیاست ورزی و بر پایه دغدغه های ملی و اسلامی، با مشورت متخصصین صنعت هواپیمایی چه در جایگاه قانونی و اجرایی کشور و چه در کسوت یک سیاستمدار، به اظهار نظر بپردازید و لازم است با درک صحیح از جایگاه صنعت هوانوردی و مشخصا حمل و نقل هوایی ، در صورت کسب کرسی تصمیم سازی و یا تصمیم گیری ، موانع پیش روی توسعه صنعت هواپیمایی که عمدتا باید در داخل کشور ، آن را جستجو کرد را مرتفع کنید و بدین ترتیب انتظار می رود، شان و منزلت متخصص و سیاست مدار به طور متقابل حفظ شود که به طور حتم این تعامل دو جانبه سبب شکوفایی صنعت هواپیمایی ایران خواهد شد.

یادآور می شویم که تقاضای اعتماد به متخصصین و واگذاری امور به آنها از جانب کسانی طرح می شود که با وجود محرومیت های متفاوت در دوران تحریم های ناجوانمردانه ، اعم از فقدان زنجیره تامین مطلوب ، عدم ارایه برخی از آموزش های فنی و عملیاتی ، همواره با اغتشاشات روانی ناشی از فشار کاری حاصل از بهره برداری تکنولوژی قدیمی و فرسوده ، دست به گریبان بوده اما ایمنی صنعت را با کمترین هزینه تامین و تضمین کردند. بنابراین پشتوانه مطالبه اعتماد و سپردن امور به دست متخصصین برخواسته از عملکرد آنها در دوران گذشته است.

از سوی دیگر نتیجه سیاه نمایی ها و اظهارنظرهای کاملا سیاسی و غیرکارشناسی، رخت بر بستن اعتماد مردم نسبت به متخصصان هوانوردی است.متخصصانی که شبانه روز میزبان جان و مال مردم هستند و اگر این اعتماد برداشته شود، هوانوردی کشور تضعیف شده و آب در آسیاب شرکت های هواپیمایی خارجی و علی الخصوص کشورهای همسایه ریخته می شود و در این صورت چه کسی و چه گروه یا حزب سیاسی پاسخگو خواهد بود.

و در پایان آنچه لازم به بیان است ، عیان شدن روزنه ای از امید در صنعت هوانوردی ایران اسلامی ، حاصل از روح جهاد و مقاومت در سه دهه گذشته است که با وحدت و انسجامی انقلابی مشروط به دوری از جناح ورزی و سیاست نگری ، آن را به نقطه شکوفایی و اعتلا ، مبدل خواهیم کرد.

باتشکر و آرزوی توفیق الهی و توسعه و آبادانی ایران اسلامی

جمعی از متخصصین صنعت هوانوردی کشور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رسایی خودش رو در همه زمینه ها پروفسور میدونه ولی سوادش زیر دیپلم هم نیست واقعا جای تاسف داره که این آدم در همه مسائل نظر میده و هیچ مرجعی باهاش برخورد نمیکنه

    • حامی

      تا کور شود هر که در او غش باشد.

    • بدون نام

      بنده خودم سوار این هواپیما شدم خیلی هم عالی بود،

    • بدون نام

      افراطی وتندروی ایشان راکروکورکرده است

    • بدون نام

      حیف به اون لباس پیامبر که تن ایشان است

    • بدون نام

      امثال رسایی کم نداریم افراد که حسابهای جناحیشون مهمتر از نیازهای مردم و جامعه است و تمام دغدغه این ها بودن در قدرت به هر قیمتیه. یادمون باشه چه در لباس روحانی چه در لباس دیگر جوری باید حساب پس بدهیم که فقط خدا آگاه است. حذف این افراد و دلواپسان باعث پیشرفت و تجلی جامعه است.

    • محمدی

      بالاخره در مورد مرجوعی بودن, اظهار نظری نکردن !

    • سکوت

      شکسته پای داند بهای مومیایی را! مردمی که در هر سفر هوایی با ترس و لرز و سلام و صلوات سوار هواپیما می شدند می دانند که نوسازی صنعت هوایی یعنی چه نه جناب رسایی که به لطف بیرون ماندن رقبا به لطف شورای نگهبان با رایی اندک به نمایندگی مجلس رسیدند و در سفرهای هوایی شان به مدد این اقبال و نمایندگی حتما" سوار هواپیماهای مخصوص میشدند که از دسترس مردم عادی دور بودند. عده ای هم ادعا می کنند چون همه نمی توانند از هواپیما استفاده کنند ما هواپیما نمی خواهیم! با این منطق که باید کلا" صنعت هوایی و فرودگاههای خود را هم منهدم کنیم! متروی تهران را هم چون همه مردم ایران نمی توانند استفاده کنند ویران کنیم! استادیوم آزادی را چون همه نمیروند و یا به فوتبال علاقه ندارند بفرستیم روی هوا و قس علی هذا...ادعایی که مختص افرادی است که گمان می کنند جهان تا نوک دماغ آنهاست...

    • بدون نام

      این رسایی که منفی باف است و دوست دارد اوضاع سیاسی کشور متشنج باشد. چنین فردی به خاطر منافع شخصی منافع کشور را مخدوش میکتد.

    • بدون نام

      بعضی برا اینکه فراموش نشن هر چی به ذهنشون میاید میگن

    • بدون نام

      پس چرا هواپیمای مذکور زمینگیرشده کارشناسان باسابقه300سال???

    • محمد

      من يك مسلمانم و رسمأ اعلام ميكنم شخص ايشان الگوي من نيست...

    • بدون نام

      ای کاش برای یکبار هم شده از ایشون شکایت می شد تا در خصوص موضوعی که تخصص نداره اظهار نظر نکنه و بی جهت باعث تشویش اذعان عمومی نشه امید است جناب دادستان کل کشور ورود پیدا کند وبه عنوان مدعی العموم پیگیری نماید

    • مهدی

      مگه اینا روشون کم میشه ؟
      ان شاالله با پیشوا و مقتادای خودشون، احمدی نژاد محشور بشن.

    • ali

      یکی نیست بگه آخه رسایی و امثالهم کجای این نظام قرار دارند. همین خبرگزاریهایی که خبرهای بی ارزش این آقایان به خاطر پر کردن صفحات خود پخش میکنن باعث شده اینها فکر کنن واقعا کسی هستن. بهترین کار خاموشی در مقابل این افراد می باشد.

    • بدون نام

      بابا الکی چرا این آدم را بزرگ میکنید.

    • حاکم

      خوش بحال دوستان که سوار این هواپیماها میشوند من الان ده ساله به زن و بچه ام قول دادم ببرمشون مشهد اما نتونستم چرا که هر جور حساب کردم دیدم یک میلیون فقط کرایه ام میشه خوشبحالتون که اینقدر پول دارید که سوار این هواپیماها شوید اصلا زندگی مال شماهاست نه ما !!

    • محمدی محمدی

      خانم:
      ‌‌به نقل از روزنامه اصلاح طلب و حامی دولت:
      تعمیر و تعویض قطعه هواپیمایی که یک ماه هم کار نکرد؟!!!

      هواپیمایی که ما برایش خیلی هزینه کردیم؛ از تعطیلی صنایع هسته ای، تا بیکاری کارگران مظلوم کارخانجات تولید داخلی تا مردم بی گناهی که به خاطر اولویت دادن به صنعت هوایی-به جای صنعت مهمتر و اصلی تر ریلی و جاده ای- زنده زنده در آتش قطار مشهد سوختند و....


      یعنی در همان یک هواپیما هم سر دولت کلاه گذاشته اند؟ ای کاش دولت تدبیر،حرمت مردم را نگه دارد و این باور را برای مردم و سیاستمداران دنیا به وجود نیاورد که مردم ایران نفهم و ساده لوح و احمق اند...

      #ره_رو

    • بدون نام

      بابا یک چیزی گفته چه احتیاج به پاسخ

    • بدون نام

      عزیزان قصد دارند با سیاه نمایی و دلسرد کردن مردم باز هم با بیست سی هزار رای به مجلس برگردند. ۲۲ نفر کارشناس با بیش از ۳۰۰ سال سابقه چرا باید به کسی که تنها تخصصش هیاهوگری است جواب بدهند

    • بدون نام

      چرا به مروم دروغ میگید

    • حاکم

      پولدارها خوشحالن از خرید هواپیما خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج