۴۸۵۱۹۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

امکان تایپ برای افراد فلج فراهم شد

محققان دانشگاه استنفورد آمریکا با کارگذاشتن یک تراشه در مغز افراد فلج امکان تایپ کردن با سرعت زیاد را با استفاده از کنترل ذهن برای آن‌ها فراهم کردند.

ایرنا - سپیده علی کاشانی: محققان دانشگاه استنفورد آمریکا با کارگذاشتن یک تراشه در مغز افراد فلج امکان تایپ کردن با سرعت زیاد را با استفاده از کنترل ذهن برای آن‌ها فراهم کردند.

امکان تایپ برای افراد فلج فراهم شد

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از مدیکال ساینس، این اقدام محققان آخرین گام در مسیر ایجاد رابطه کامپیوتر و مغز محسوب می‌شود. محققان این فناوری را با هدف افزایش استقلال افراد فلج یا معلول در زندگی روزمره توسعه داده‌اند.

این تحقیقات با همکاری سه بیمار مبتلا به ضعف شدید عضلانی انجام شد و در آن قسمت از مغز این بیماران که وظیفه کنترل حرکات را بر عهده دارد، یک یا دو تراشه سیلیکونی ایمپلنت شد. در جریان تحقیقات، سیگنال‌های مغز بیماران با استفاده از این تراشه‌ها برای یک کامپیوتر ارسال شد تا در آنجا به دستورالعمل‌هایی تبدیل شود که امکان کلیک و جابه‌جایی نشانگر کامپیوتر را روی یک صفحه کلید در نمایشگر فراهم می‌کرد.

در این تحقیقات دو نفر از بیماران تایپ کردن را یادگرفتند و توانستند با سرعت ۶ تا ۸ کلمه در دقیقه تایپ کنند. این سرعت نزدیک به سرعت تایپ کردن با استفاده از گوشی تلفن همراه است.

این فناوری ارتباط مغز با کامپیوتر فعلا در آزمایشگاه درحال بررسی است، اما محققان امیدوارند در دهه آتی بتوانند آن را در اختیار تمام افراد فلج یا معلول قرار دهند.

پیش از این محققان تراشه‌هایی را در مغز افراد معلول ایمپلنت کردند که امکان کنترل اندام‌های مصنوعی را با استفاده از فکر آن‌ها فراهم می‌کرد. ماه گذشته نیز با استفاده از فناوری تصویربرداری مغزی امکان پاسخگویی بله و خیر به سوالات را برای مبتلایان به بیماری قفل شدگی فراهم کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشاد

      آفرین به این اکتشاف بزرگ،انشاالله خداوند به همه معلولین صبر و سلامتی بده این آقای ترامپ هم که میگه ایرانیا نیان آمریکا انصافا مغز درستی نداره،اینم یه نابغه ایرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج