۴۸۷۸۳۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال به دنبال جبران شوک هفته اول

استقلال تهران و استقلال خوزستان دو نماینده ایران در لیگ ‌قهرمانان آسیا پس از شروع متفاوتشان در این رقابت‌ها امروز از ساعت١٩ دومین بازی آسیایی خود را انجام می‌دهند.

روزنامه شرق: استقلال تهران و استقلال خوزستان دو نماینده ایران در لیگ ‌قهرمانان آسیا پس از شروع متفاوتشان در این رقابت‌ها امروز از ساعت١٩ دومین بازی آسیایی خود را انجام می‌دهند. آبی‌های تهران پس از پشت‌سرگذاشتن یک ماه رؤیایی در بازی اول خود در دوبی غافلگیر شدند و ٢ بر یک به الاهلی امارات باختند. استقلال پس از باخت در بازی اول، امروز می‌خواهد اولین برد خود را جشن بگیرد. استقلال در مسقط عمان، میزبان التعاون عربستان است. این بازی به ‌دلیل مشکلات سیاسی بین ایران و عربستان در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط برگزار می‌شود. استقلال امروز فرصت خوبی برای جبران شکست روز اول دارد. التعاون جزء قدرت‌های فوتبال عربستان نیست،
تیمی کم‌افتخار که هم‌اکنون با فاصله زیاد با صدرنشینان در رتبه ششم لیگ عربستان قرار دارد. این تیم که از شهر بریده عربستان است، در فصل قبل چهارم شد و به دلیل محرومیت دو تیم عربستانی برای اولین مرتبه، سهمیه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا را کسب کرد. التعاون در هفته پیش در اولین بازی آسیایی‌اش موفق شد لوکوموتیو تاشکند را شکست دهد. فاصله امتیازی التعاون با تیم‌های مدعی لیگ عربستان، نشان می‌دهد شکست این تیم برای استقلال کار سختی نخواهد بود. با توجه به گروه مطلوب استقلال، این تیم اگر امروز التعاون را شکست دهد همچنان از شانس بالایی برای صعود برخوردار خواهد بود. علیرضا منصوریان معتقد است باخت به الاهلی یک شوک برای تیمش بوده و استقلال به دنبال پیروزی مقابل التعاون است: «ما اولین بازی خود در آسیا را نتوانستیم با نتیجه قابل قبول پشت ‌سر بگذاریم. به آن بازی به چشم شوک نگاه می‌کنم. تیم جوان ما شاید برای شروع، از یک خواب عمیق بیدار شد. التعاون را کاملا می‌شناسیم و بازی‌های این تیم را آنالیز کامل کرده‌ایم. نه ما و نه حریفمان در خانه بازی نمی‌کنیم و ما دوست داشتیم که در حضور ١٢٠‌هزار هوادارمان در این بازی به میدان برویم. می‌دانیم التعاون تیم جوانی است و امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم.
تیم‌هایی مثل الشباب، الهلال و الاتحاد در عربستان از تیم‌های خوب هستند. بااین‌حال التعاون توانسته سهمیه بگیرد و این نشان از قدرت آنهاست». استقلال در بازی‌های اخیرش مقابل تیم‌های عربستانی آمار مطلوبی نداشته است. این تیم در هفت تقابل اخیرش مقابل تیم‌های عربستانی پنج باخت داشته و هر سه بازی آخرش مقابل نمایندگان این کشور را واگذار کرده است. استقلال در مجموع ۱۲ بار مقابل تیم‌های عربستانی به میدان رفته که حاصل آن چهار برد، هفت باخت و یک تساوی است. هدایت التعاون برعهده کنستانتین گالکا رومانیایی است. این تیم زردپوش بازیکنانی از پرتغال، فرانسه، رومانی و سوریه هم دارد که بازیکنان مطرح و گرانی هم نیستند. قضاوت این بازی را داورانی از ژاپن برعهده دارند. در دیگر بازی این گروه لوکوموتیو تاشکند میزبان الاهلی امارات است.

استقلال خوزستان میهمان صدرنشین امارات

استقلال خوزستان تنها تیم برنده ایران در هفته اول لیگ ‌قهرمانان آسیا بود. این تیم که اولین حضورش در این رقابت‌های معتبر را تجربه می‌کند، در اولین بازی آسیایی‌اش موفق شد با یک گل الفتح عربستان را در مسقط شکست دهد. قهرمان فصل گذشته لیگ ایران در دومین دیدارش امروز میهمان الجزیره امارات در ابوظبی است. استقلال خوزستان اگر امروز نتیجه خوبی بگیرد به صعود نزدیک می‌شود.

الجزیره که در فصل گذشته با قهرمانی در جام حذفی امارات آسیایی شد، در این فصل شرایط بسیار خوبی در لیگ امارات دارد و با اقتدار در صدر جدول است. الجزیره البته در بازی اول خود در آسیا بسیار بد ظاهر شد و نتوانست مانند بازی‌های داخلی کار کند و با سه گل مغلوب لخویا شد. در کل، الجزیره در سال‌های اخیر برای سایر تیم‌های آسیایی یک زنگ تفریح بوده است. الجزیره در چهار بازی اخیرش مقابل تیم‌های ایرانی متحمل سه باخت شده و در ۱۰ بازی اخیرش در لیگ‌ قهرمانان آسیا صاحب برد نشده است. الجزیره در پنج بازی آخر خانگی خود در آسیا بردی نداشته و در ۱۶ بازی اخیر خود در آسیا نتوانسته دروازه خود را بسته نگه دارد. استقلال خوزستان البته نباید به این آمار خیلی توجه کند؛ چراکه این تیم اماراتی در این فصل در بهترین شرایط خود قرار دارد و مقتدرانه در صدر ایستاده است. هدایت الجزیره برعهده هنک تن کاته هلندی، مربی سابق بارسلونا و چلسی است. این تیم چند بازیکن برزیلی بسیار خوب هم دارد. خط حمله الجزیره بسیار قدرتمند است. المبخوت، مهاجم تیم ملی امارات در این فصل ۲۳ گل زده و در صدر جدول گل‌زنان لیگ امارات حضور دارد.
استقلال خوزستان هم تیم بسیار خوبی نشان داده است و قطعا برای برد وارد زمین می‌شود. سیروس پورموسوی، سرمربی استقلال خوزستان دراین‌باره گفت: «سه امتیاز مسابقه با الفتح را فراموش کردیم و تمام تمرکزمان کسب پیروزی مقابل الجزیره است؛ به‌خوبی این تیم را آنالیز کردیم و ان‌شاالله بتوانیم از نکاتی که درآوردیم استفاده کنیم».پورموسوی درباره شکست سنگین الجزیره در مسابقه گذشته مقابل لخویا توضیح داد: «این بازی با نتیجه یک بر صفر رو به پایان بود که روی دو اتفاق تعداد گل‌های لخویا به سه رسید؛ مطمئنا الجزیره حریف سختی است و بازیکنان خارجی فوق‌العاده‌ای دارد. هر مسابقه شرایط خاص خود را خواهد داشت؛ چراکه آنها در دیدار قبل در قطر به میدان رفتند، اما این هفته در زمین خودشان و در حضور هواداران‌شان بازی می‌کنند که مسابقه سختی برای ما خواهد بود». داورانی از اردن هدایت این بازی را برعهده دارند. در دیگر بازی این گروه (گروهB) لخویا قطر میهمان الفتح عربستان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      به امید پیروزی، بخاطر عرق ملی
      از طرف یه پرسپولیسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج