جاباما
۴۸۹۰۱۲
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

آیت‌ الله مکارم شیرازی: بانک‌ها متمرد هستند

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: گوش بانک‌ها بدهکار کسی نیست؛ پس از دستوراتی که بانک مرکزی داده، شاهد آن هستیم که این بانک‌ها به حرف کسی گوش نمی‌دهند؛ آنها به بخشش اضافات بیش از ۱۰۰ میلیون نیز گوش نمی‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: گوش بانک‌ها بدهکار کسی نیست؛ پس از دستوراتی که بانک مرکزی داده، شاهد آن هستیم که این بانک‌ها به حرف کسی گوش نمی‌دهند؛ آنها به بخشش اضافات بیش از ۱۰۰ میلیون نیز گوش نمی‌دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از ظهر سه‌شنبه (۱۰ اسفند) در دیدار با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: تا زمانی که سه مساله مهم حل نشود، اقتصاد ما به جایی نمی‌رسد.

وی افزود: دردهای اقتصادی ما شامل قاچاق، یارانه‌ها و بانک‌ها است، تا زمانی که این مشکلات حل نشود اقتصاد ما به جایی نمی‌رسد و قطعا رشد اقتصادی در زندگی مردم خود را نشان نمی‌دهد.

او بیان کرد: گوشِ بانک‌ها بدهکار کسی نیست؛ پس از دستوراتی که بانک مرکزی داده است شاهد آن هستیم که این بانک‌ها به حرف کسی گوش نمی‌دهند؛ آنها به بخشش اضافات بیش از ۱۰۰ میلیون نیز گوش نمی‌دهند.

این مرجع تقلید ادامه داد : بسیاری از بانک‌ها متمرد هستند و به این دستورات گوش نمی‌دهند و تا زمانی که این روند ادامه دارد مشکلات حل نمی‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در مسایل اقتصادی درد بی‌درمان نداریم، باید حل شود؛ در زمینه یارانه‌ها نیز سنگی بود که به چاه افتاد و باید از چاه بیرون بیاید؛ چه دلیلی دارد که ده‌ها میلیون نفر که دارای امکانات هستند از این پول دریافت کنند و چیزی که باید صرف تولید و مردم شود به جیب این افراد برود؟

وی افزود: مساله قاچاق از نظر من یک معما است؛ ولی به رغم تاکیدات همه مسئولان مشاهده می‌کنیم که تریلی‌های فراوانی از مرزها خارج می‌شوند؛ پس مشخص است که این افراد برای خود یک حکومت دارند که قابل کنترل نیست.

او بیان کرد: وقتی بیان شده است که ۲۵ میلیارد دلار کالا در کشور قاچاق می‌شود، یک عدد وحشتناک است که باید این درد بزرگ را درمان کرد. این مملکت مرز و اطلاعات و سپاه و دستگاه قضایی دارد؛ اگر همه دست به دست هم بدهند، به این قدرت فایق می‌آیند، ولی نمی‌دانم که مشکل کجاست که می‌گویند هنوز ۱۵ میلیارد دلار دیگر قاچاق می‌شود.

مردم هنوز به کالای ایرانی اعتماد ندارند

این مرجع تقلید ادامه داد: مبارزه با قاچاق، دارای ابعاد مختلفی است که نخستین آن جلوگیری از ورود و خروج است و دیگر آنکه باید تولید داخل را قوت ببخشند؛ تولید داخل باید کیفیت داشته باشد. وقتی تولید داخل با مارک کشور دیگری تولید می‌شود، به این معنی است که مردم هنوز به کالای ایرانی اعتماد ندارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: تا زمانی که کیفیت کالاها بالا نرود، نصایح کارساز نخواهد بود. کارخانه‌های از کار افتاده باید به کار بیفتند، زیرا تا زمانی که این کارخانه‌ها تولید نکنند، قطعا دیگر تولیدی نخواهد بود و کالایی در بازار وجود نخواهد داشت که نیازمند خارجی‌ها نباشیم.

حل مشکل قاچاق نیازمند کار فرهنگی است

او افزود: مسایل فرهنگی جزو مهمترین امور است، تجربه هم ثابت کرده تا زمانیکه مسایل فرهنگی حل نشود، مشکلات حل نمی‌شوند. باید در این زمینه فرهنگسازان جامعه کار کنند. باید فتوا بدهند که قاچاق حرام است، زیرا قوانین کشور را دور می‌زنند که این کار حرام است؛ حتی خروج از چراغ قرمز نیز حرام است، زیرا خلاف قوانین کشور است.

وی بیان کرد: در کنار این بحث به مردم نیز بیان می‌کنیم که کالای قاچاق مصرف نکنید، رئیس جمهور آمریکا نیز که به مسایلی فرهنگی اعتقاد ندارد نیز بر مصرف کالای داخلی اصرار دارد. این مساله برای کشور ما زشت است که هنوز با این وضعیت نسبت به مصرف کالای داخلی التزام نداریم.

رسانه‌ها و تریبون‌های فرهنگی اجتماعی به میدان بیایند

او اظهار کرد: مساله مصرف کالای داخلی باید از سوی رسانه‌ها و تریبون‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و مذهبی از جمله نماز جمعه تبلیغ شود؛ خوشبختانه جامعه ما کم‌کم نسبت به این مساله حساس شده و باید این مساله را حساس‌تر کرد و باید به مردم گفت که این کالاهای قاچاق اگر شایع‌تر شود، همه بدبخت می‌شوند. کما اینکه بسیاری از کالاهای قاچاق تاریخ مصرف گذشته و برای سلامتی آنها نیز مضر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مساله قاچاق حل نشود، کمیّت اقتصاد ما لنگ است، حتی اگر تورم به صفر برسد و رشد اقتصادی ما اعداد بالاتر را هم ببیند، قطعا نمی‌توان آثار اقتصادی را در زندگی مردم مشاهده کرد.

وی افزود: مسئولان مبارزه با قاچاق کالا باید موانع خود را به شکل شفاف بیان کنند و در این زمینه قوی‌تر عمل کنند و قطعا اگر این گونه شود، ما نیز همین مباحث را به شکل شفاف بیان می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حاج آقا غیر از بانک ها, افراد و جریانات متمرد و خودسر و قانون شکن به وفور یافت میشود

    • بدون نام

      این یکی را خب اومدی

    • فضولباشی

      البته به ترتیب شمرش شوداول بانکها پارسال بانک مرکزی اعلام کردسپرده مردم دربانکهاهشتصدهزارمیلیاردتومان است خوب بابهره بیست درصدی یکصوشسصت هزارمیلیاردتومان بهره اش میشود به هرایرانی دومیلیون تومان بره میرسد بقیه حسابهاباخ.دتان ببینید باعقل جوردرمی ایدبانکها مشگلی ندارند

    • بدون نام

      حاج آقا چی میگی

    • بی نام

      من باکلی دوندگی که خدا میدونه چقدر سنگ جلوی پای من انداختند وچقدر اذیت کردند وام پانزده میلیونی درست شد روزی که قرار شد وام رو به من بدن سه میلیون وهفتصد وپنجاه هزار تومانش رو ندادند و توی حساب نگه داشتند و یازده میلیون ودویست وپنجاه هزار تومان رو تحویل دادن و گفتند اخرین قسط رو که پرداخت کردی که حدود چهار سال دیگه میشه ما بقی پول رو دریافت خواهی کرد پرسیدم چرا باید این مبلغ نگه داشته بشه در جواب به من گفتن چون دولت سود بانکها رو کم کرده بانک خودش برای جبران سود پایین این مبلغ رو تا پایان چهار سال نگه میداره .یعنی دزدی از این واضحتر و ربا خواری از این بلاتر وجود داره

    • بدون نام

      سلام حاج آقا قاچاق پدر مردم درآورده یه سر به بازار تهران بزنید ببیند چه خبره ....

    • بدون نام

      کاش جریمه دیرکرد قبوض راهنمایی رانندگی هم شامل همین مطلب میشد.....

    • اسد

      خوب حاج اقا یک فتوا بدهید مثل میرزارضای کرمانی وبانک ها را تحریم کنید تا ملت پولاشون را تو بانک نزارن ومجاب کنید به تعهدشون عمل کنن بعدش خیر سرشون بانک اسلامی را یدک می کشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج