۴۸۹۷۴۲
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

نارنگی کیلویی ۱۱ هزار تومان شد!

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر امکان برداشت میوه و صیفی‌جات در جنوب کشور با مشکل روبرو است و کاهش عرضه در بازار باعث افزایش قیمت انواع مرکبات و صیفی جات شده است.

خبرگزاری میزان: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر امکان برداشت میوه و صیفی‌جات در جنوب کشور با مشکل روبرو است و کاهش عرضه در بازار باعث افزایش قیمت انواع مرکبات و صیفی جات شده است.

حسین مهاجران در خصوص تغییر قیمت میوه و صیفی جات در هفته جاری اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت صیفی جات و میوه های جنوب کشور هنوز قیمت‌ها تا حد زیادی بالاست و هنوز قیمت‌ها کاهش پیدا نکرده است.

وی افزود: ذخیره میوه و صیفی جات در میوه فروشی های سطح شهر سه تا چهار روز نیاز بازار را تامین می‌کند و با طولانی شدن بارندگی‌ها، این ذخایر کاهش پیدا کرده و درنتیجه با افزایش قیمت میوه در چند روز اخیر مواجه شده ایم.

مهاجران در رابطه با تامین میوه شب عید و واردات پرتقال برای رفع نیاز بازار خاطرنشان کرد: درصورتی که خرید میوه شب عید از سوی مردم مانند سال گذشته باشد برای تامین نیاز بازار با کمبود مواجه شده و باید واردات انجام شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار با بیان اینکه واردات غیررسمی پرتقال در طول سال از مبادی مختلف انجام می‌گیرد گفت: قاچاق پرتقال از راه‌های غیرقانونی در طول سال ادامه دارد و هنوز قطع نشده است.

وی افزود: ذخیره میوه در انبارهای شمال کشور نیاز شب عید بازار را تاحدود زیادی تامین می‌کند اما برای کنترل قیمت‌ها و تامین کل نیاز بازار نیاز به واردات است که وزارت جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی بخشی از نیاز را از این راه تامین می‌کنند.

مهاجران در خصوص واردات رسمی نارنگی پاکستان از بازارچه های مرزی و گمرکات استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: واردات نارنگی به سیستان و بلوچستان تنها برای تامین نیاز همان استان بوده و به شهرهای دیگر کشور منتقل نمی‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار با بیان اینکه واردات غیررسمی نارنگی از مدت‌ها قبل در حال انجام است خاطرنشان کرد: نارنگی از مبادی غیررسمی به طور گسترده وارد کشور می‌شود و با قیمت های بالای ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی افزود: اگر قرار است نیاز بازار با میوه‌های خارجی تامین شود و قاچاق آن قیمت‌ها را تا ۴ برابر افزایش دهد بهتر است که نارنگی از مبادی قانونی وارد شود وبه جای کیلویی ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان با قیمت هرکیلو ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

مهاجران در ادامه به قیمت انواع میوه و صیفی جات اشاره کرد و گفت: هر کیلو پرتقال جنوب با قیمت ۹ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد و نارنگی بندرعباس قیمتی بین ۸ هزار تومان تا ۱۱ هزار تومان دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار افزود: قیمت هرکیلو لیموشیرین بین ۳ هزار تومان تا ۴ هزار تومان، پرتقال شمال نیز باتوجه به آبدار بودن کیلویی ۳ هزار تومان به فروش می‌رسد و در صورتی که پرتقال آبدار نباشد بین ۵۰۰ تومان تا ۸۰۰ تومان فروخته می‌شود.

وی قیمت هرکیلو سیب درجه یک را بین ۵ هزار تومان تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: درمیادین تره‌بار سیب‌های درجه دو باکیفیت پاببن‌تر بین ۲ هزار تومان تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

مهاجران در توضیح قیمت انواع صیفی جات در میادین تره‌بار خاطرنشان کرد: هر کیلو فلفل دلمه‌ای ۶ هزار تومان، کدو ۴ هزار تومان، بادمجان ۴ هزار تومان، لوبیاسبز۵ هزار تومان، گوجه گلخانه‌ای ۴ هزار تومان، گوجه بوته‌ای ۳ هزار تومان تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳هزار و ۵۰۰ تومان و خیار بوته‌ای بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      زنده باد دولت روحانی !

    • بدون نام

      لپه من دیروز گرفتم 10 هزار

    • بدون نام

      مدیری که 20میلیون حقوق زدن مشکلی نداره کارگر بدبخت نخوره

    • امیر

      درود بر شما که تورم رو مهار کردین !!! خدا رو شکر که با تورم ۶/۵ درصدی داریم زندگی میکنیم هییییچ مشکلی هم نیست. فقط موندم افزایش حقوق کارگری ۹/۵ درصد بهتره یا ۱۰ درصد. یه وقت بهتون فشار نیاد آقایون چند هزار میلیارد تومانی !!!

    • بدون نام

      حالا نخوریم می میریم ؟

    • بدون نام

      آفرین به این دولت . آفرین دمتون گرم که مردم رو بیچاره کردید و خودتون راه به راه به بهانه گفتگو کشورهای خارجی لذت میبرید اصلا هم به روی خودتون نمیارید

    • بدون نام

      اینکه میگفتید مردم نگران میوه و شیرینی شب عید نباشند چه شد پس؟
      جالب اینه که سیر کیلویی 40هزار تومان امروز تو اخبار نشون داد خانمی یک کیلو سیر خریده بود 40 هزار تومان
      بجای اینکه مردم درایام عید شاد باشندو خوشحال با این قیمتهای سرسام آور عید میشه کوفت و زهرمار
      انتظار ارزانی نداریم ونخواهیم هم بود که یکی از محالاته ولی لااقل ازمسوولین تقاضا وخواهش میکنیم که دراین ایام قیمتها با قاطعیت کنترل کنند و جلو گرانفروشان بگیرن

    • بدون نام

      وای حالا کی مینونه ازدواج کنه..هم تو خونه مجرد باشیم بهتره

    • لیلا

      فقط مونده بود میوه گرون بشه که شد کسی بفکر نیست الکی میگن نگران نباشید!!!!!!!

    • hamed

      سیر که همه از بوش فرار میکنن کیلو 30 هزار تومن بزن چه چه بلبل بدو که هراجش کردم مملکتو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج