جاباما
۴۹۰۰۷۴
۲ نظر
۵۲۴۹
۲ نظر
۵۲۴۹
پ

نوگرایی به سبک آپشن

آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

اگر جزو افرادی هستید که از نظر بودجه برای خرید خودرو مشکلی ندارید و ایده خرید یک خودرو جذاب و خاص را هم در آینده ای نزدیک در ذهن خود پرورش می دهید تا از آخرین تکنولوژی های روز دنیا بی بهره نباشید، چندین مدل خودروی مختلف لوکس و گران قیمت از صفر کیلومتر هم اکنون در کشور با قیمت هایی گزاف در حال فروش هستند.

دو هفته نامه خودرو امروز: اگر جزو افرادی هستید که از نظر بودجه برای خرید خودرو مشکلی ندارید و ایده خرید یک خودرو جذاب و خاص را هم در آینده ای نزدیک در ذهن خود پرورش می دهید تا از آخرین تکنولوژی های روز دنیا بی بهره نباشید، چندین مدل خودروی مختلف لوکس و گران قیمت از صفر کیلومتر هم اکنون در کشور با قیمت هایی گزاف در حال فروش هستند. این خودروها دارای انبوهی از امکانات هستند و به سختی می توان کمبودی را در زمینه آپشن در آنها پیدا کرد.

افرادی که هزینه بالایی برای اینگونه خودروها می پردازند به دنبال آپشن های عادی و عمومی نیستند که در خودروهای کره ای یا حتی چینی نیز یافت می شوند بلکه به دنبال آپشن هایی خاص و جذاب هستند که خودرویشان را نسبت به سایر خودروها منحصر به فرد کند.

هر یک از سازنده ها با توجه به پیشینه خود آپشن هایی خاص و نوگرایانه در ساخته های خود قرار می دهند تا مشتری را هر چه بیشتر مجذوب خود کنند. در ادامه مقاله علاوه بر ذکر آپشن های معمولی به سراغ این آپشن های خاص می رویم و به بررسی آنها می پردازیم.

AIRTOUCH

یکی از جدیدترین امکانات که ب ام و در این خودرو قرار داده، تشخیص حرکات دست از طریق سیستم مالتی مدیای این خودرو است. این آپشن و تکنولوژی که با نام AIRTOUCH شناخته می شود، از طریق سنسورهای سه بعدی که در کنسول تا آینه وسط خودرو قرار دارد، حرکات دست انسان را تشخیص می دهد. این سیستم از حواس پرتی راننده جلوگیری می کند و راننده می تواند عملیاتی همچون کم و زیاد کردن صدای موسیقی، رد کردن تماس، تغییر موج های رادیویی و آهنگ ها را با حرکات دست خود انجام دهد.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

به عنوان مثال، برای کم کردن صدای موسیقی باید انگشت اشاره خود را به صورت پاد ساعتگرد بچرخانید. این امکان نیز وجود دارد که یک حرکت خاص را برای این سیستم تعریف کنید تا از طریق آن، عملیات مورد نظرتان را انجام دهید. شما می توانید عملیات گفته شده را حتی هنگامی که دست تان روی فرمان است انجام دهید.

در عقب این خودرو نیز همچنان فضای لوکسی را شاهد هستیم. در قسمت استراحتگاه آرنج و کمی جلوتر یک تبلت 7 اینچی وجود دارد که از طریق آن می توانید صندلی های عقب و جلو (به جز راننده) را تنظیم کنید. علاوه بر آن عملیاتی نظیر فعال و غیرفعال کردن ماساژور، تنظیم تهویه عقب، بالا و پایین کردن پرده های آفتابگیر و نورپردازی خودرو را نیز می توانید انجام دهید. علاوه بر موارد گفته شده، از این تبلت برای کاربردهای روزانه نیز می توانید استفاده کنید.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

ب ام و ۷۳۰ Li

جدیدترین مدل از سری ۷ کمپانی ب ام و چندی پیش توسط نمایندگی رسمی خود یعنی پرشیا خودرو رونمایی شد خودرویی که در ۶ تیپ مختلف با برچسب قیمتی بین ۷۰۰ الی ۷۶۵ میلیون تومان در حال حاضر در کشور عرضه می شود. این خودرو مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۵۸ اسب بخار است. در این خودرو امکاناتی همچون صندلی های برقی مجهز به ماساژور با ۸ حالت مختلف، سیستم اتصال به اینترنت از طریق WIFIHOTSPOT، سیستم نورپردازی داخل خودرو، سیستم پارک خودکار، کروز کنترل هوشمند، شارژر وایرلس گوشی های هوشمند، سیستم صوتی BOWERS&WILKINS با ۱۴۰۰ وات قدرت سیستم روشن و خاموش شدن خودکار در ترافیک، هدآپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ درجه و ... وجود دارد اما چیزی که این خودرو را از سایر خودروها جدا می کند، آپشن های خاص آن است.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس
حالت رانندگی ADAPTIVE

یکی دیگر از امکانات جالب این خودرو وجود حالت ADAPTIVE برای رانندگی علاوه بر حالت های COMFORT، COMFORTPLUS و SPORT است. در حالت ADAPTIVE خودرو با توجه به نحوه رانندگی شما تصمیم به انجام تنظیمات مختلف می گیرد. به عنوان مثال اگر شما در حالت رانندگی آرام باشید، خودرو تنظیمات را به صورتی انجام می دهد که در حالت اقتصادی باشد و کمترین مصرف سوخت را داشته باشد اما هنگامی که شما نیاز به افزایش سرعت و شتابگیری داشته باشید، خودرو عملیاتی نظیر کاهش ارتفاع و سفت شدن کمک فنرها را انجام می دهد و واکنش پدال گاز به حرکت پای شما هوشمندانه تر می شود.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

ریموت کنترل لمسی و هوشمند

ریموت کنترل هوشمند با صفحه نمایش لمسی یکی دیگر از آپشن های جالب این سازنده است که برای سری ۷ در نظر گرفته است. یکی از مهم ترین امکانات این ریموت کنترل، امکان هدایت خودرو به داخل یک پارکینگ تنگ یا خارج کردن از پارکینگ در هنگامی که شما خارج خودرو ایستاده اید است. این ریموت کنترل اطلاعات دیگری همچون میزان سوخت و مسافتی که می توان با آن طی کرد و همچنین باز یا بسته بودن شیشه های خودرو سانروف را نیز نشان می دهد.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

سیستم امنیتی داخل شهر

اتفاق شایعی که در اکثر شهرها رخ می دهد، روبرو شدن دو خودرو با هم در سر پیچ ها و تصادف آنهاست. ولوو اولین خودروساز در جهان است که از اینگونه تصادفات جلوگیری می کند و خودرو به صورت خودکار اقدام به ترمزگیری در این موارد می کند. این خودرو دارای سیستمی است که عابران پیاده، موتورسیکلت ها و دوچرخه ها را نیز تشخیص می دهد و از برخورد با آنها جلوگیری می کند.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

ولوو XC۹۰

بزرگ ترین و لوکس ترین شاسی بلند این خودروساز سوئدی است که توسط افرا موتورز، نمایندگی رسمی ولوو با پیشرانه ۳ لیتری توربو در ایران عرضه می شود؛ خودرویی که بیشتر مورد توجه افراد میانسال قرار می گیرد و در بازار، قیمتی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دارد.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

در زمینه امکانات خودرو می توان به مواردی چون هدآپ دیسپلی، سیستم ترمز خودکار در مواقع اضطراری، هشدار ترافیک در عقب خودرو، هشدار برخورد از جلو، هشدار و جلوگیری از خروج خودرو از جاده و برخورد با گاردریل، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن و سردکن، صندلی راننده تعویض شونده در 12 حالت همراه با 3 حافظه، رادار حرکت بین خطوط، پشت سری های برقی، سیستم تهویه دوگانه مجزا برای جلو و عقب و سیستم صوتی مجهز به 19 بلندگو و ... اشاره کرد.

ولوو از گذشته پیشگام در زمینه های امنیتی و حفظ جان افراد داخل خودرو و حتی خارج خودرو بوده است. این خودرو نیز از این قضیه مستثنی نیست و انبوهی از امکانات ایمنی در آن وجود دارد.

کاهش صدمات در تصادف از پشت

مسئله دیگری که ممکن است برای همه رخ دهد، برخورد یک خودرو با شما از پشت است که عملا در این موقع شما کاری از دست تان بر نمی آید اما ولوو در این زمینه نیز یک تکنولوژی در این قسمت خودرو قرار داده است که با توجه به رادارهای موجود در عقب خودرو احتمال اینگونه تصادفات را پیش بینی می کند. در این حالت خودرو برای کاهش شتاب سرنشینان و محافظت از جان آنها ترمزها را قفل و کمربندها را سفت تر می کند. طراحی صندلی های این خودرو به گونه ای است که بیشترین میزان جذب انرژی و ضربه ناشی از تصادفات را دارند.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

کروز کنترل هوشمند

در سیستم کروز کنترل عادی شما با نزدیک شدن به خودروی مقابل مجبور می شوید ترمز کنید اما در این آپشن خودرو با نزدیک شدن به خودروی مقابل به صورت اتوماتیک سرعتش را کاهش می دهد و پس از آزاد شدن مسیر به سرعت تعیین شده باز می گردد. این آپشن در تمام خودروهایی که در این مقاله به توضیح آنها پرداختیم وجود دارد.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

مرسدس بنز CLA45

خودرویی سوپر اسپرت با پیشرانه 2 لیتری توربو و 365 اسب بخار توان که هم اکنون قیمتی متغیر بین 650 الی 800 میلیون دارد. اکثر خودروهای وارد شده از این مدل دارای پکیج AMG هستند.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

در نسخه فول این خودرو امکاناتی نظیر صندلی های برقی مجهز به ماساژور و گرمکن برای صندلی های جلو، سیستم صوتی هارمن کاردون، تنظیم چهار حالت مختلف رانندگی، سیستم روشن و خاموش شدن اتوماتیک خودرو در ترافیک، دکمه تنظیم صدای اگزوز، سیستم ترمز خودکار هنگام برخورد از جلو، نمایش میزان فشار لاستیک ها، سیستم کنترل پایداری، رادار حرکت بین خطوط، اتصال به اینترنت از طریق WIFIHOTSPOT و ... وجود دارد.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس
این خودرو مجهز به سیستمی است که ۷۰ پارامتر مختلف در رانندگی فرد را بررسی می کند و اگر احساس کند که راننده در حالت خواب آلودگی به سر می برد، او را از طریق پیام های صوتی و تصویری آگاه و بیدار می سازد.

ترمزهای پیش بینی کننده

اگر شما پای خود را به صورت ناگهانی از روی پدال گاز بردارید، لنت های ترمز به صورت خودکار به دیسک ها نزدیک می شوند. این کار آمادگی و عکس العمل سریع تری را هنگام ترمزگیری به ارمغان می آورد. همچنین زمان و فاصله توقف کوتاه تر و از بروز حادثه جلوگیری می شود.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

پورشه ماکان

شاسی بلند محبوب و جذاب پورشه که می تواند هر کسی را به خریدش وسوسه کند. خودرویی که هم اکنون با قیمت 600 الی 750 میلیون تومان در کشور در حال عرضه است. از لحاظ امکانات، این خودرو مجهز به صندلی های برقی با حافظه همراه با گرمکن و سردکن برای صندلی های جلو، دوربین 360 درجه، سیستم صوتی BOSE با 14 اسپیکر یا سیستم صوتی BURMSTER با 16 اسپیکر، رادار حرکت بین خطوط، گیربکس 7 سرعته PDK، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار در ترافیک، سیستم کنترل کشش، نمایش میزان فشار لاستیک ها، ترمزهای سرامیکی، چراغ های LED، سیستم کنترل پایداری، سیستم نورپردازی داخل و شیشه های عایق صدا و ... است.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

ESP سه مرحله ای

این خودرو به این منظور ساخته شده است تا فرد بتواند از پیچ های مختلف به راحتی و با نهایت هندلینگ عبور کند. ESP سه مرحله ای به طور جداگانه برای هر یک از چرخ ها عمل می کند. این سیستم از طریق ترمزگیری در یک یا چند چرخ باعث می شود که گشتاور کاهش یابد و کنترل خودرو از دست نرود. همچنین این خودرو دارای سیستمی به نام ESP CURVE است که تکمیل کننده سیستم ESP اصلی است و به چرخش خودرو در سرعت های بالا و افزایش ایمنی خودرو کمک شایانی می کند.
آپشن های خاصِ خودروهای لوکس

زمان سنج

یکی از آپشن های جالب که در این خودرو و برخی مدل های دیگر پورشه وجود دارد، قرارگیری یک زمان سنج در وسط داشبورد است. این زمان سنج به دو صورت آنالوگ و دیجیتال است که زمان کلی رانندگی شما، رکوردهای زده شده و میزان فاصله دورهای پیست را برای شما نمایش می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک ایرانی

      اونوقت سایپا و ایران خودرو به شیشه بالابر برقی و فرمون هیدرولیک میگن آپشن و کلی قیمت رو بالا میبرن...

    • بدون نام

      ماشین های ما کلی آپشن دارن مثلا آفتاب گیر، سوییچ میشه باهاش ماشینو روشن کرد کمربند، صندلی، چراغ دیگه چی میخواین از این همه آپشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج