۴۹۱۶۳۰
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

آژیر قرمز خشکسالی تهران به صدا درآمد

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه آژیر قرمز خشکسالی تهران به صدا در آمده است، گفت: گستره یک میلیون و ٦٤٨ هزار کیلومتر مربعی ایران و ٦٤٨ کیلومتر مربعی تهران، با ابعاد و به اشکال مختلف، گرفتار خشکسالی شده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه آژیر قرمز خشکسالی تهران به صدا در آمده است، گفت: گستره یک میلیون و ٦٤٨ هزار کیلومتر مربعی ایران و ٦٤٨ کیلومتر مربعی تهران، با ابعاد و به اشکال مختلف، گرفتار خشکسالی شده است.

مهندس محمدحقانی با اشاره به وضعیت محیط زیست در پایتخت افزود: واقعیت این است که بحران آب در تهران بسیار جدی است و البته این بحران محدود به تهران نمی‌شود و اغلب شهرها و کلان شهرهای کشورمان را در برگرفته و بهره برداری بی‌رویه از منابع محدود آبی، این بحران را تشدید کرده است.

وی با اشاره به اینکه با ادامه روند موجود، بحرانی که این روزها مردم اهواز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، دیر یا زود گریبان مردم تهران را خواهد گرفت و سرنوشت امروز اهواز، سرگذشت محتوم فردای تهران است، افزود: بسیاری از بحران‌های محیط زیست مانند بازی دومینو هستند که مرحله به مرحله جلو رفته و پیشروی می‌کنند.

حقانی با بیان اینکه امروز از شیر آب منازل یک و نیم میلیون اهوازی در این کلان شهر ١٨٦ کیلومتر مربعی به جای آب زلال، آب گل آلود خارج می‌شود، گفت: در صورت استمرار وضعیت موجود، در آینده‌ای نه چندان دور، ٩ میلیون تهرانی در این کلان شهر ٦٤٨ کیلومتر مربعی نیز چاره‌ای جز مصرف آب گل آلود به جای آب زلال که از شیر آب منازل آنها خارج می‌شود، نخواهند داشت.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه بحران آب، مختص تهران نیست و ٣١ استان کشورمان، کم و بیش با آن رو به رو هستند، گفت: بحران آب به عنوان بحرانی ملی، نیازمند نگاه ملی است که تقریباً سرتاسر سرزمین ایران و ٨٠ میلیون ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sadeghi

      باباخشکسالی کجابود.هم برف باریدهم باران

      پاسخ ها

      • غـــــــــژ ل

        شهر ما کرمانشاه خشک سالی داشت و بارون کم و برف ناچیزی باید با اینکه هر سال ما در سیاهه ی شهرهای پر بارش بودیم امسال خشک سالی به ما گوشه چشم نشون داد و با روند گرمای رو به افزون در زمین و اینکه هر سال شاید بارندگی کم و کمتر شود و گرما و ماههای خشک و گرم بیشتر برای همینه که خشک سالی رو به گسترشه نه اینکه توی یکی دوماه بارون بیاد یا نه.....همین جوری پیش بره تا ۱۰-۱۵ سال آینده گرفتار بی آبی و خشک سالی و ماههای خشک .و گم پشت سر هم میشیم و مردم برای بیرون رفتن از گرما به آب ویناه می برند و هر چه به کار بردن آب در ماههای خشک و گم بیشتر بشه آبهای بیشتری نابود میشه و کم کمتر میشه این همان زنگ هشداره......گرمای بی اندازه و رو به گسترشو خشکی ماههای بیشتر

    • بترنده

      این همه بارون اومد!!! آقا صادر نکنید اب مملکت رو همه چی درست میشه

    • بدون نام

      ساخت و ساز بی رویه خصوصا در غرب تهران از خدمات بی نظیر شهرداری تهران به مردم پایتخته که هم منشا آلودگی هوای تهران شده هم بی آبی های سالهای اخیر. نه شهرداری تهران و نه شورای شهر مسئولانه به این قضیه نگاه نمیکنن و فقط نگاه درآمد زایی دارن

    • بدون نام

      خود مسوولین هم میدونن که چه گندی به تهران زدند وحالا هم سروصداشون در اومده وخودشون بجان همدیگه افتادند
      ازیه طرف بحث ساخت و سازهای غیرقانونی
      از یه طرف احتمال بلایای طبیعی
      ازیه طرف جمع کردن همه سرمایه ها درتهران و گرایش و هجوم مردم بطرف این کلانشهر که باعث ترافیک و آلودگی هوای تهران شده
      والان هم دنبال راه حل

    • حسام

      نمیتونن برف و بارون رو کنترل کنن و بهینه استفاده کنن همش هدر میره، بعدش میگن خشکسالی
      این همه میگن همه جارو سیل برد ، مردم زیر برف موندن بعدش میگن خشکسالی!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج