جاباما
۴۹۱۹۹۲
۲ نظر
۵۱۹۳
۲ نظر
۵۱۹۳
پ

چهره های معروفی که یتیم، بزرگ شدند

پیش از این که نامی برای خود بر هم زنند، این چند نفر، کودکی سختی را به خود دیده بودند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده بودند. بیایید با هفت چهره معروف که یتیم بوده اند، آشنا شویم.

مجله همشهری دانستنیها - آریاناز محمدی: پیش از این که نامی برای خود بر هم زنند، این چند نفر، کودکی سختی را به خود دیده بودند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده بودند. بیایید با هفت چهره معروف که یتیم بوده اند، آشنا شویم.

۱. مالکوم ایکس
چهره های معروفی که یتیم، بزرگ شدند

نویسنده و فعال اجتماعی در سال 1925 در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. او که از خانواده ای سیاه پوست بود، باید با فشارهای بسیاری مبارزه می کرد. پدر او در شش سالگی مالکوم به طرز مشکوکی در خیابان کشته شد و بسیاری می گویند که او توسط نژادپرست ها به قتل رسید.

وقتی مالکوم 12 سال داشت، مادرش دچار حمله عصبی شدید شد و 24 سال آینده را در یک بیمارستان مخصوص بیماران روانی سپری کرد. به این ترتیب مسئولیت بزرگ کردن مالکوم به یک خانواده غریبه سپرده شد.

2. ادگار آلن پو
چهره های معروفی که یتیم، بزرگ شدند

ناامیدی و حس ترسی که در بسیاری از آثار «آلن پو» دیده می شود، ممکن است ریشه در کودکی او داشته باشد. پو در سال ۱۸۰۹ در یک خانواده فقیر به دنیا آمد و هنگامی که تنها سه سال داشت، پدرش خانواده را ترک کرده بود و مادرش درگذشته بود. ادگار توسط یک تاجر تنباکو بزرگ شد که نهایتا فامیلی او را هم بر خود گذاشت اما رابطه آنها در طول زمان بسیار چالش برانگیز بود و ناپدری او هیچ گاه مشوق کارهای ادبی اش نشد. «کلاغ» (غراب) نام یکی از آثار او و همچنین نام فیلمی است که بر اساس قسمتی از زندگی او در سال ۲۰۱۲ ساخته شد.

۳. سیمون بولیوار
چهره های معروفی که یتیم، بزرگ شدند

«سیمون بولیوار» در سال 1783 در ونزوئلا و در خانواده ای مرفه به دنیا آمد اما زندگی او هر چیزی داشت به جز آرامش و راحتی. این انقلابی بزرگ، هیچ گاه پدر خود را ندید. پدر او قبل سیمون از دنیا رفته بود و هنگامی که تنها نه سال داشت، مادر خود را هم از دست داد. این یتیم جوان مدت کوتاهی به خانه عمویش منتقل شد اما به گفته خود او سرپرست اصلی بولیوار، یک برده سیاه پوست به نام «هیپولیتا» بوده است.
چهره های معروفی که یتیم، بزرگ شدند

۴. جی آر آر تالکین

نویسنده «ارباب حلقه ها» در سال ۱۸۹۲ به دنیا آمد. پدر تالکین که خود نویسنده بود، در سه سالگی او بر اثر تب رماتیسم از دنیا رفت و مادرش در دوازده سالگی و به دلیل دیابت نوع A او را تنها گذاشت. تالکین و خواهرانش از آن پس توسط دوستان خانوادگی شان بزرگ شدند. تالکین با نوشتن «هابیت» و «ارباب حلقه ها» به شهرت رسید؛ شهرتی که بعد از مرگ تالکین و با ساخت فیلم «ارباب حلقه ها» چندین برابر شد.

۵. لئو تولستوی
چهره های معروفی که یتیم، بزرگ شدند

«تولستوی» در سال 1828 و در خانواده ای اشرافی به دنیا آمد اما این ثروت تا زمانی که به سن قانونی برسد، فایده ای نداشت. پس از آن مدتی تحت سرپرستی عمه اش قرار گرفت اما کمی بعد به خانواده های دیگر سپرده شد و پیش چندین خانواده غریبه بزرگ شد تا این که نهایتا به سن قانونی و به ثروت خود رسید و در کنار آن نویسنده بزرگی هم شد. در سال 2009 فیلمی از زندگینامه او با بازی «کریستوفر پلامر» به نام «ایستگاه آخر» ساخته شد که مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

6. یوهان سباستین باخ
چهره های معروفی که یتیم، بزرگ شدند

در سال ۱۶۸۵ و در خانواده ای متمول به دنیا آمد. پدر او موزیسین و ویولونیستی چیره دست بود. باخ پدر و مادر خود را در نه سالگی و تنها به فاصله هشت ماه از دست داد. ابتدا مادر او درگذشت و سپس پدرش. باخ توسط برادر بزرگ ترش که در آن زمان بیست و سه ساله بود بزرگ شد و با کمک کردن به او در نسخه برداری از موسیقی و نت ها و نوازندگی و گاهی آهنگسازی زندگی اش را گذراند. آثار بزرگ او و تاثیرش بر موسیقی کلاسیک جهان بر همگان شناخته شده است.

۷. جان کیتس
چهره های معروفی که یتیم، بزرگ شدند

«جان کیتس» شاعر بزرگ قرن 18 و 19 است. او در سال 1795 در یک خانواده معمولی به دنیا آمد. پدرش مدیر یک اسب داری بود. هنگامی که او هشت ساله بود، پدرش از روی اسب پرت شد و بر اثر ضربه مغزی از دنیا رفت و مادرش بعد از ازدواج دوباره، او و سه فرزند دیگرش را رها کرد و آنها با مادربزرگ شان زندگی کردند تا این که پس از مرگ مادربزرگ، سرپرست های متفاوتی نگهداری از بچه ها را قبول کردند. جان کیتس در جوانی و بیست و شش سالگی بر اثر بیماری سل درگذشت در حالی که آثار بزرگی در زمینه شعر رمانتیک از خود به جا گذاشته بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سپاس

    • بدون نام

      بسیاری از شخصیت ها ی بزرگ اسلام هم یتیم بزرگ شدن.درموردشون بنویسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج