۴۹۳۵۵۴
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

زنان با این شرایط صاحب فرزند خوانده می شوند

معاون اجتماعی بهزیستی کشور در رابطه با قانون فرزندخواندگی گفت: پس از تصویب قانون فرزندخواندگی و تغییراتی که در آن اتفاق افتاد چندین جلسه با قوه قضائیه برگزار شد بطوریکه این قانون توانسته تأثیرات زیادی را در بحث فرزندخواندگی داشته باشد.

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی بهزیستی کشور در رابطه با قانون فرزندخواندگی گفت: پس از تصویب قانون فرزندخواندگی و تغییراتی که در آن اتفاق افتاد چندین جلسه با قوه قضائیه برگزار شد بطوریکه این قانون توانسته تأثیرات زیادی را در بحث فرزندخواندگی داشته باشد.

وی ادامه داد: در تغییرات این قانون آمده علاوه بر خانواده‌هایی که فرزند ندارند به خانواده‌هایی که فرزند دارند نیز، فرزند اهدا شود، زنان بالای ۳۰ سال مجرد می‌توانند صاحب فرزندخوانده شوند، در قانون قبلی فقط کودکان زیر ۱۲ سال به فرزندخواندگی می‌رفتند اما اکنون تا ۱۶ سالگی مجاز شده است.

فرید گفت: همچنین در قانون قبلی باید بخشی از املاک به اسم فرزندخوانده می‌شد اما اکنون این موضوع به قاضی سپرده شده و اگر خانواده صلاحیت فرزندخواندگی را داشته باشند با شرایطی که قاضی در نظر می‌گیرد این موضوع پیگیری می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور گفت: امسال ۳۰ درصد میزان فرزندخواندگی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و اکنون از بهزیستی کار را پیگیری می کند و باید ظرف دو ماه نتیجه روند فرزندخواندگی را اعلام کند.

وی شرایط خانواده‌ها را برای فرزندخواندگی اینگونه توضیح داد: نداشتن سوء پیشینه و داشتن تحصیلات و سن کم از مواردی است که در کنار صلاحیت رفتاری و اخلاقی خانواده و تمکین مالی در نظر گرفته می‌شود.

فرید ادامه داد: خانواده‌هایی که خواهان فرزندخواندگی هستند می‌توانند به مراکز بهزیستی استان خود مراجعه و تشکیل پرونده دهند و ظرف دو ماه بهزیستی باید به آن پاسخ بدهد و اگر جوابی داده نشد می توانند به بهزیستی استان یا کشور مراجعه کنند و پس از آن پرونده به قوه قضائیه می‌رود و اگر رأی به فرزندخواندگی صادر شد می‌توانند به راحتی فرزند را بگیرند.

وی گفت:‌متأسفانه اکنون بسیاری از خانواده‌ها فرزند نوزاد می‌خواهند در حالی که کم است به ازای یک نوزاد ۷ تا ۸ خانواده داریم که صلاحیت مناسبی برای فرزندخواندگی دارند.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور ادامه داد: در قانون قبلی فقط کودکان بی‌سرپرست به فرزندخواندگی داده می‌شود اما اکنون کودکان بدسرپرست هم اگر عدم صلاحیت خانواده‌هایشان احراز شود می‌توانند به صورت «امین موقت» یا «دائمی» به فرزندخواندگی بروند.

فرید گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۸۰۰ کودک در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند که حدود ۴۰ درصد آنها شامل فرزندخواندگی می‌شود، ۸۵ درصد نیز پدر، مادر و یا اعضای قابل شناسایی دارند اما به دلایلی مانند بیماری صعب‌العلاج یا جرائم فعلاً نمی‌توانند فرزند خود را نگهداری کنند.

وی در مورد رشد ۵۰ درصدی فرزندخواندگی در سال آینده گفت:‌پیش‌بینی می‌کنیم با برگزاری جلساتی که در این زمینه داشته و با همکاری سازمان ثبت‌احوال، قوه قضائیه و سرعت بخشیدن به روند فرزندخواندگی در بهزیستی در سال آینده با رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی مواجه شویم.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور گفت: بهترین زمان فرزندخواندگی طبق مطالعات روانشناسی زیر ۲ سالگی است و سعی داریم کمترین زمان را در مراکز برای نگهداری این کودکان داشته باشیم.

فرید افزود: برای افزایش فرزندخواندگی بهتر است خانواده‌ها به فرزندخواندگی سنین بالاتر کودکان ترغیب شوند چرا که اکنون اکثر خانواده‌ها یا نوزاد می‌خواهند یا تمایل زیادی به داشتن نوزاد دختر دارند که این تعداد کم است و گاهی به همین دلیل شکایت می‌کنند در حالی که اگر کودک در هر سنی محبت ببیند جذب آن خانواده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پریماه

      اولا: زنان مجرد از عهده خرج زندگی خودشون بر نمیان. در ضمن: زنان مجرد دلشون ازدواج و تشکیل خانواده میخواد نه اینکه یک نونخور اضافه وارد زندگیشون بکنند.
      همچین چیزی تو فرهنگ ما رایج نیست. کدوم زن مجردی یا یک خانم دوشیزه بدون سابقه ازدواج حاضر میشه یک کودک رو به فرزندی قبول بکنه ببره خونه شون به ننه باباش بگه والدین عزیزم این کودک فرزندخوانده منِ هست لطفا مثل نوه تون باهاش رفتار کنید!! به اهل محل هم اعلام کنید فرزند نامشروع نیست و از بهزیستی آوردم بزرگش کنم!!! اگر هم خواستگاری مناسب پیدا شد باید منو با فرزندم قبول بکنه!!!
      زنان مجرد جامعه به شوهر مناسب و ازدواج مناسب نیاز دارند و عقده فرزند ناتنی ندارند. مسئولان امکانات ازدواج مناسب را فراهم بکنند. مسلما دلشون به حال دختران مسن نمی سوزه به فکر سر و سامون دادن به کودکان هستند که والدینی بیفکر داشتند.

    • بی نام

      خیلیم خوب اینجوری بهترم است اگر عروسی کردی و بخوای طلاق بگیری سر حضانت کلی اذیت میشی چون میگن بچه مال‌آقاست

    • بدون نام

      چرا فرصت ازدواج برای خود اون دختر خانم ها فراهم نمیکنید مگر اونها نیاز به محبت و علاقه ندارن مگر چه گناهی کردن همینطوریش صد تا آدم فضول دور و برشون هست و به اندازه کافی مشکل دارن اینطوری دیگه براشون با فرزند دردسر درست نکنید و حرف و حدیث درست نکنید براشون

    • بدون نام

      از قدیم گفته اند موش تو سوراخ نمی رفت یک جارو هم به دمبش می بنده! کی دخترا را گرفته که حالا با یک بچه بیاد بگیره؟!

    • بدون نام

      یعنی یک دختر کم سن تحصیل کردۀ پولدار، بیاد یک پسر 16 ساله را به فرزند خوندگی بپذیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      در طول چندین سال یه کاری با مردم میکنن که ازدواج براشون محال بشه بعد راه حلشونم اینه که برید بچه هایی که اونا هم یه جور دیگه مثل ما بدبختن را به فرزندخوندگی قبول کنید!اونم فقط خانمها
      خب پس مردا ادم نیستن؟اونا دوست ندارن بچه داشته باشن؟ اصلا این وسط نیاز روحی ادما به ازدواج چطور میشه؟
      شما شغل ایجاد کنید درامد ها را متناسب با هزینه ها در نظر بگرید مدت خدمت سربازی را کم کنید آمار ازدواج بالا میره

    • بدون نام

      اتفاقا خيلي هم خوبه داخل خيلي از اداره هاي دولتي خانم هايي رو ميبينيم كه مجردن بالاي سي و پنج سال و درآمد خوبي دارن ولي يا بخاطر سن يا موقعيت هاي خاص خواستگار ندارن من موردي رو ميشناسم كه خانم پدر و مادر هم نداره ولي ميدونه بخاطر ظاهرش و بيماري كه داره كسي خواستگاريش نميره چون هر كي ميفهمه فكر ميكنه بايد كلي خرج درمانش كنه كه اينطور نيست ولي دوست داره تنها نباشه توانايي بزرگ كردن بچه رو هم داره ولي نگران اين بود كه بايد همه ثروتشو به اسم بچه كنه بعدا خودش بمونه

    • بدون نام

      بیچاره دخترانی که به دلایل اقتصادی نتونستن ازدواج کنن باید اینجوری بقیه عمرشون رو بگذرونن نگهداری بچه ای که مال خودشون نیست اینا همش بخاطر اینه که پسرهای دم بخت پولی ندارن که بتونن ازدواج کنن دخترا هم بی شوهر میمونن.بیکاری .گرونی.تورم ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج