۴۹۳۹۶۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شجاعی: باید کدورت بین کی‌روش و برانکو از بین برود

مسعود شجاعی ملی‌پوش بی حاشیه و کم حرف کشورمان این روزها در تلاش است مثل همیشه این بار برای تیم یونانی اش مثمر ثمر باشد.

ایران ورزشی: مسعود شجاعی ملی‌پوش بی حاشیه و کم حرف کشورمان این روزها در تلاش است مثل همیشه این بار برای تیم یونانی اش مثمر ثمر باشد. او دغدغه‌هایی هم در باره تیم ملی کشورمان دارد و از اتفاقات به وجود آمده، ناراحت است. شجاعی هیچ وقت آرزوی بودن در پرسپولیس و استقلال را نداشته اما معتقد است رسیدن به این تیم‌ها باید آرزوی سخت برای جوانان باشد.

مسعود شجاعی ملی‌پوش کشورمان درباره انتخاب یونان برای ادامه فوتبالش اینطور حرف می‌زند: «حقیقت امر این است که در ابتدا نسبت به انتخاب یونان شک داشتم ولی فکر می‌کنم انتخابی که در این کشور داشتم بهتر از این نمی‌شد و از این موضوع راضی هستم.»

او درباره همبازی بودن با انصاری فرد هم حرفهایی دارد: «کریم یک دوست و همبازی فوق‌العاده است و مطمئناً نه فقط به من بلکه به هر بازیکن ایرانی دیگر که با او همبازی شود می‌تواند خیلی کمک کند. خوشحالم از اینکه هر چند کوتاه با هم در یک تیم باشگاهی بودیم و خوشحالتر از اینکه روز به روز پیشرفت و بهتر شدن کریم انصاری‌فرد را می‌بینم. بدون شک انصاری فرد در المپیاکوس هم موفق خواهد شد. کریم این توانایی را دارد که حتی به تیم‌های بزرگتر اروپایی برود.»

ملی‌پوش کشورمان در خصوص برنامه‌های آینده‌اش اینطور توضیح می‌دهد: «فعلاً بهترین کاری که می‌توانم انجام دهم این است که همه تلاشم را کنم تا به تیم فعلی‌ام کمک کنم تا فصل جاری را با عملکرد فوق‌العاده همانطور که تا الان پیش رفتیم تمام کنیم. از سوی دیگر هیچ عجله‌ای برای انتخاب تیم سال آینده هم ندارم و دوست دارم با تأمل و آسودگی خاطر این کار را انجام دهم.»

او درباره امکانات یونان و اینکه فوتبال این کشور مثل گذشته مدعی نیست، می‌گوید: «از نظر امکانات، اروپا اصلا قابل مقایسه با ایران نیست و فکر می‌کنم در گذشته نیز خیلی در این خصوص صحبت شده است. رکود اقتصادی ممکن است یکی از دلایلی باشد که تیم‌های یونانی مثل گذشته در اروپا مطرح نباشند. البته این یک مسأله ریشه‌ای است که من با حضور چند ماهه نمی‌توانم در مورد آن اظهارنظر کنم.» شجاعی اشاره‌ای هم به تیم ملی دارد: «مطمئناً این روندی که در پیش گرفتیم خیلی به آینده فوتبالی ما بخصوص برای نسل بعد از ما کمک خواهد کرد. هر چند که برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی حساب‌شده و ریشه‌ای نداریم ولی من فکر می‌کنم همین نتایج خوب در این مقطع باعث شده که همه کشورها و تیم‌های آسیایی به ما بیشتر احترام بگذارند و از بازی کردن مقابل تیم‌های ایرانی هراس داشته باشند. همانطور که خودتان می‌بینید تیم‌های باشگاهی ما نیز در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری عملکرد خوب و موفقی داشتند.» این ملی‌پوش کشورمان در باره اینکه شاید صعود ایران به جام جهانی قطعی شده، معتقد است: «این تفکر دقیقاً همان چیزی است که می‌تواند ما را از رفتن به جام جهانی بازداشته و دردسرساز شود. اینکه خیالمان از صعود راحت باشد و نخواهیم حریفانمان را جدی بگیریم تفکر درستی نیست. من فکر می‌کنم هیچ چیزی تمام نشده و اتفاقاً کار خیلی سختی در بازی‌های آینده داریم. البته که نباید بحث اعتماد به نفس و خودباوری را با بی‌خیالی اشتباه گرفت، چرا که ما با توجه به توانایی‌ها و جایگاه‌مان در آسیا فاکتور دوم را صد درصد دارا هستیم.»

بازی پیش روی تیم ملی یعنی دیدار با قطر حرف‌های بعدی شجاعی است: «من فکر می‌کنم در این دوره از رقابت‌ها این سومین مربی تیم ملی قطر است. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند که بتوانند در دیدار مقابل ایران نتیجه آبرومندانه‌ای بگیرند و مطمئناً نمی‌خواهند بازنده بازی مقابل ما باشند. باید توجه کنیم که جدی‌ترین رقیبمان کره جنوبی و ازبکستان هستند. مسلماً پایه‌گذار نتایج خوب تیم ملی کی‌روش بوده و مطمئناً چنین موفقیت‌هایی آن هم در دوره‌ای که او مربی تیم ملی بوده نمی‌تواند تصادفی باشد. البته که استعدادهای خوب و جوانان‌مان نیز در این مدت کمک خوبی به تیم ملی کردند.»

او درباره اینکه کمتر برای تیم ملی به میدان می‌رود، حرف‌هایی دارد: «مطمئناً هر بازیکنی از بازی نکردن متنفر است و ناراحت می‌شود ولی در فوتبال حرفه‌ای یاد گرفته‌ام که اول منافع و موفقیت تیم مهم است و بعد منافع شخصی. بنابراین سعی می‌کنم همیشه در هر شرایطی رفتار حرفه‌ای داشته باشم و به تصمیمات کادر فنی احترام بگذارم اما همانطور که گفتم سعی می‌کنم که بتوانم بهترین مسعود شجاعی در تمرینات و بازی‌ها باشم. در این خصوص برخی مواقع شرایط هم در این تلاش برای بهترین شدن دخیل است که باعث می‌شود یک روز عالی باشید و شاید یک روز متوسط و یک روز هم بد.»

این ملی‌پوش کشورمان اتفاقات حاشیه‌ای فوتبال کشورمان را هم می‌داند و درباره اختلاف کی‌روش و برانکو حرف‌هایی دارد: «هر دوی این مربیان در طول دوران بازیگری‌ام مربیان من بودند و من در جزییات مشکلاتشان نبودم و ترجیح هم می‌دهم در این خصوص اظهارنظری نکنم. فقط چون بحث فوتبال کشورمان این وسط مطرح است فکر می‌کنم باید با گفت‌وگوی مستقیم و بدون تنش هر چه زودتر کدورت‌ها بین کی‌روش و برانکو از بین برود. مسلماً اگر شما می‌خواهید به موفقیت برسید، آن هم در ورزش و بخصوص فوتبال باید یک گروه از افراد کاربلد، باتجربه و آشنا به علم روز را در یک چارچوب و قانون مشخص و منظم دور هم جمع کنید و با دادن زمان مناسب و اعتماد کافی به موفقیت برسید و این اتفاق الان در تیم ملی افتاده است و حالا اینکه این موضوع چقدر تأثیرگذار باشد، زمان بهترین معیاری است که می‌تواند آن را مشخص کند.»

او در باره اینکه آیا دوست داشته در استقلال یا پرسپولیس بازی کند، می‌گوید: «از همان روزی که فوتبال حرفه‌ای را در رده‌های پایه آغاز کردم تمام فکر و ذهنم فوتبال اروپا بود و همیشه خودم را در لباس تیم‌های اروپایی فرض می‌کردم و به همین دلیل هم شاید سه سال فقط در لیگ برتر ایران بازی کردم. البته که بازی در این دو تیم افتخار است و باید برای جوانانی که تازه فوتبال را آغاز کرده‌اند یک رویا باشد و باید به اندازه‌ای فیلترها زیاد باشد که دسترسی به پیراهن این دو باشگاه پرطرفدار ایرانی یک آرزوی سخت ولی دست‌یافتنی برای جوانان باشد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج