۴۹۵۱۸۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ام.اچ۳۷۰ سه سال پس از پرواز بی بازگشت

در حالی که سه سال از پرواز بی بازگشت ام.اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی می گذرد، خانواده قربانیان این سانحه هوایی همچنان امیدوار به یافتن اثری از این پرواز هستند.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که سه سال از پرواز بی بازگشت ام.اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی می گذرد، خانواده قربانیان این سانحه هوایی همچنان امیدوار به یافتن اثری از این پرواز هستند.
پرواز ام.اچ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی که روز هشتم مارچ سال ۲۰۱۴ (۱۷ اسفند ۹۲) با ۲۳۹ مسافر از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد، پس از سه سال همچنان به عنوان معمای حل نشده صنعت هوایی باقی مانده است.
به رغم تلاش های فراوان بین المللی برای یافتن این پرواز که نتیجه ای در بر نداشت، شکایت جدیدی به نمایندگی از خانواده قربانیان پرواز ام.اچ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی در آمریکا ثبت شده است که بیان می کند یک سری مشکلات الکتریکی و نقایص دیگر ممکن است منجر به سقوط این پرواز شده باشد.
سه کشور مالزی، چین و استرالیا که عملیات جستجوی این پرواز را بر عهده داشتند، پس از جستجوی ناموفق ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع (یک سوم مساحت کل کشور مالزی) در اعماق اقیانوس هند به این عملیات پایان دادند.
جستجوگران اعلام کردند پایان یافتن عملیات به معنای پایان تلاش ها برای یافتن این پرواز نیست، اما برای ادامه عملیات نیازمند داشتن مدارک و مستندات معتبرتری در خصوص محل سقوط این پرواز هستند.
برخی رسانه ها محلی مالزی روز جمعه اعلام کردند همزمان با شکایت حدود ۴۰ خانواده قربانیان این پرواز، فرضیه دیگری در ارتباط با عامل سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی مطرح شده است.
براساس این فرضیه جدید، مسافر مرموزی در بین ۲۳۹ سرنشین این پرواز بوده که قبل از سقوط آن در اقیانوس هند، کنترل اطاق پرواز را در اختیار داشته است.
فهرست مسافران نشان می دهد ۲۲۸ مسافر در این هواپیما ثبت شده اند که یک محقق داوطلب به نام 'اندره میلنه' مدعی شده است نشانه های یک مسافر دیگر را نیز کشف کرده است.
وی گفت که ثبت رسمی نشان می دهد ۲۳۹ نفر ناپدید شده اند، اما طبق آمارهای موجود ۲۲۶ مسافر و ۱۲ خدمه عدد ۲۳۸ را نشان می دهد. بنابراین، یک مسافر اضافی در این پرواز وجود داشته است.
با وجود این فرضیه و فرضیاتی که پیش از این وجود داشته است، مکان احتمالی سقوط پرواز ام.اچ۳۷۰ اصلی ترین موضوعی است که تاکنون موفقیتی در تعیین آن حاصل نشده است.
پیدا شدن چندین قطعۀ هواپیما در سواحل آفریقا که تعلق داشتن سه مورد از آنها به پرواز ام.اچ۳۷۰ تایید شده و نتایج پنج مورد از آنها با قطعیت بیان نشده، نیز کمکی به محل احتمالی این هواپیما نکرده است.
تارنمای 'دی نیو دیلی' استرالیا نیز نوشت محققان دانشگاه استرالیا غربی (UWA) نیز همزمان با سومین سالگرد ناپدید شدن این هواپیما اعلام کردند از موقعیت دقیق محل سقوط این هواپیما مطلع هستند.
این محققان مدعی شده اند که پرواز ام.اچ۳۷۰ در شمالی ترین نقطه ای که عملیات جستجو در ماه ژانویه به پایان رسیده است، قرار دارد.
محققان این دانشگاه همچنین مدعی شدند این تحقیقات 'مستندات معتبری' برای آغاز مجدد عملیات جستجو فراهم کرده است.

با این یافته های دانشگاه غربی استرالیا، خانواده های قربانیان پرواز ام.اچ۳۷۰ اکنون باید منتظر دور جدیدی از عملیات جستجو بمانند، تا شاید به یکی از مرموزترین معماهای صنعت حمل و نقل هوایی جهان پاسخ داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج