۴۹۵۵۶۸
۱ نظر
۵۰۳۲
۱ نظر
۵۰۳۲
پ

آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

دنالی یکی از محصولات لوکس خانواده آکادیا به حساب می آید که برای سال ۲۰۱۷، بازطراحی برروی آن انجام شده است. آکادیای جدید در واقع نسل پیشرفته تر پلتفرم قدیمی لامبدا به شمار می رود که مدل های شورلت تراورس و بویک انکلیو و آتلوک ساترن نیز از روی آن ساخته شده اند.

برترین ها - مرتضایی:
تفاوت های ظاهری

بخش تولید تراک جنرال موتورز بیشتر از هر خودروساز دیگری در بازار SUV ها حضور داشته است. این خودروساز بزرگ در سال 1937یعنی 61 سال قبل از اینکه لکسوس اولین RX300 خود را به بازار عرضه کند و 66 سال قبل از اینکه پورشه اولین ماشین اسپورت کاین خود را روانه بازار کند، در بازار حضور داشته است. ماشین suburban این خودروساز یک تراک بود و ماهیت وجود GMC در حال حاضر به واسطه تولید تراک های با کیفیت برای علاقه مندان به این نوع ماشین ها است. با این حال، آکادیا دنالی، شاید تنها تراکی باشد که حداقل شباهت با تراک های مرسوم بازار را دارد و لوگوی جنرال موتورز رو نیز بر روی آن نصب شده می بینیم.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

دنالی یکی از محصولات لوکس خانواده آکادیا به حساب می آید که برای سال 2017، بازطراحی برروی آن انجام شده است. آکادیای جدید در واقع نسل پیشرفته تر پلتفرم قدیمی لامبدا به شمار می رود که مدل های شورلت تراورس و بویک انکلیو و آتلوک ساترن نیز از روی آن ساخته شده اند. جنرال موتورز تراک، به زودی از پلتفرم جدید C1 در مدل 2017 ماشین های کادیلاک XT5 و انواع مدلهای 2017 شورلت و بویک استفاده خواهد کرد. بزرگترین تفاوت بین دو نسل از اکادیا بزرگی و اندازه آنها است که در مدل جدید شاهد تراک جمع و جورتری هستیم.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

اولین نمونه از تراک های اکادیا فاصله ای حدود 119 اینچ بین محور جلو و عقب خود داشتند که در نسل جدید این فاصله به 112.5 اینچ کاهش یافته است.کاهش 6.4 اینچی در فاصله دو محور در نهایت منجر به کاهش 7.2 سانتی متری طول کلی خود ماشین نیز شده است و طول این ماشین نیز 193.6 اینچ شده است. این کاهش سایز تنها مربوط به طول ماشین نیست و در عرض ماشین نیز شاهد کاهش 3.5 اینچی هستیم که ظاهر این تراک را بیشتر شبیه یک ماشین کروزر کرده است و رده آن را از لحاظ اندازه، یک ماشین بالارده یه میان رده تغییر داده است.علی رغم این فشرده شدن و کوچک شدن جثه ماشین، همچنان شاهد سه ردیف صندلی در اکادیا هستیم که ردیف عقب برای قرار دادن نوزادان و کودکان عالی به نظر می رسد.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

با وجود وزن 4399 پوندی این ماشین، نمی توان آن را در ردیف تراک های سبک وزن طبقه بندی کرد. با این حال، وزن این تراک حدود 653 پوند کمتر از آخرین تراک آکادیا است که در سال 2007 آن را در جاده ها دیده بودیم.این اتفاق به طور چشمگیری، نرخ وزن به قدرت را بهبود بخشیده به طوری که این نسبت از 18.4 به 14.2 در حال حاضر بهبود یافته است.

می خواهید رویاپردازی کنید؟ نتفلیکس را امتحان کنید

مورد عجیب و خیره کننده ای در بدنه آکادیا دنالی دیده نمی شود. کمک فنرهای جلو، بسیار نرم عمل می کنند و این در حالی است که کمک فنرهای عقب از سیستم مستقل و جدید چند اتصالی استفاده می کنند.فرمان نیز به وسیله یک رابط الکترونیکی هدایت می شود که به محض حرکت آن، تاثیرش را بر روی چرخها خواهیم دید.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

وظیفه تولید نیرو در این ماشین به عهده موتوری ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر است که جنرال موتورز این پکیج را بر روی هر محصول خود تقریبا به کار برده است از پیک اپ کلرادو شورلت گرفته تا سدان کادیلاک CT۶ لوکس. این موتور قادر است در مسیرهایی که ترافیک کمتری دارند از چهار سیلندر استفاده نماید و در مصرف سوخت این ماشین صرفه جویی نماید. قدرت نهایی این ماشین به جای ۲۸۱ یا ۲۸۸ اسب بخار، حدود ۳۱۰ اسب بخار است. سیستم انتقال نیرو این ماشین از شش دنده اتوماتیک استفاده می کند که به نظر می رسد در روزگاری که بیشتر رقبا از ده دنده استفاده می کنند کمی قدیمی به حساب می آید چرا که حتی کادیلاک نیز در ماشین هایش از ۸ دنده استفاده می کند.

به طور طبیعی این ماشین در دو نوع محور جلو و دو محوره به بازار عرضه می شود.آکادیا دنالی که در اختیار ما بود دو محوره بود که از تایرهای 20 اینچی میشلن پریمیر LTX نیز در آن استفاده شده است.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

ماشینی رام و تابع راننده

فضای داخلی این ماشین بسیار دلپذیر است و در آن از رنگ های ملایم و چوب های نرم واقعی و چرم بسیار زیبا و مرغوب مثل مبل های خانگی در آن استفاده شده است. از طرف دیگر، صندلی های عقب بسیار مسطح و ناموزون تعبیه شده اند به طوری که در مدل های قبلی آکادیا شاهد این بودیم که 7 سرنشین قادر به سوار شدن به ماشین بودند اما در این مدل جدید 6 سرنشین می توانند سوار آن شوند و نکته جالب اینجاست که تنها 5 پورت USB در این ماشین کار شده است و یکی از سرنشینان میبایست ریسک کرده و دستگاه خود را فول شارژ کند و سوار ماشین شود و یا با خود آداپتور شارژ بیاورد و از سوکت 12 ولت تعبیه شده در این ماشین استفاده کند.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

فضای قابل قبولی در قسمت کنسول جلوی ماشین وجود دارد که به سرنشینان این حس را القا می کند که این ماشین، یک دستگاه الکترونیک متحرک در جاده است. جای خوشحالی است که جنرال موتورز تراک، از دسته دنده های سنتی PRNDL در این ماشین استفاده کرده است و راننده را با دسته دنده های مدرن امروزی با چندین دکمه گیج کننده بر روی آن کلافه نمی کند و این بدان معناست که GMC از به کار بردن موارد زائد در ماشین های خود خوشش نمی آید چرا که در مدل های 2018 نیز شاهد چنین دنده های ساده ای خواهیم بود.در آکادیا اگر بخواهیم به طوری دستی، دنده را عوض کنیم باید از دکمه هایی که در بالای دنده قرار داده شده اند استفاده شود که به هیچوجه راننده را در سرعت های پایین و یا حتی در حین طی مسیری کوهستانی گیج نمی کند و به سادگی در دسترس هستند.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

همانطور که هر فردی از یک کراس اوور انتظار دارد، جایگاه صندلی ها نسبتا بالا در نظر گرفته شده است و سرنشینان در دیدن مناظر اطراف در وضعیت مناسبی قرار دارند. جنرال موتورز با قرار دادن یک دکمه در قسمت درب راننده، این امکان را به راننده می دهد که به فشردن آن دکمه به سقف قسمت عقب ماشین را کنار بزند.

استفاده جنرال موتورز از فناوری های روز دنیا برای سرنشینان ماشین نیز درنوع خود جالب به نظر می رسد. یک صفحه نمایش ۸ اینچی در بالای داشبورد و در قسمت مرکزی ماشین قرار دارد که با سیستم اپل کارپلی نیز سازگاری دارد. هر نوع فناوری دیگری که از یک ماشین انتظار دارید، در این ماشین می توانید بیابید. ماشین تستی که در اختیار ما قرار داده شد، از سیستم کنترل سفر تطبیقی استفاده می کرد که شامل ترمز اتوماتیک در شرایط اضطراری در سرعت های بالا نیز می شود که ماشین را به طور کامل متوقف می کند.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

از منظر فضای داخلی، در ردیف دوم و سوم شاهد ۱۳ فوت مکعب فضا در قسمت عقب ماشین هستیم. با خواباندن صندلی های ردیف دوم، این فضا به ۴۲ فوت مکعب افزایش می یابد. با خواباندن صندلی های ردیف سوم، طبق ادعای مسئولین GMC شاهد فضایی به بزرگی ۷۹ فوت مکعب خواهیم داشت. برای مثال در مقام مقایسه با مزدا CX-۹ این اعداد به ترتیب ۱۴ و ۳۸ و ۷۱ فوت مکعب است.

مشخصات فنی آکادیا دنالی

به روال همه ماشین های جنرال موتورز در این ماشین نیز از پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر استفاده شده است، که صدای کمی از موتور به داخل کابین ماشین منتقل می شود. این ماشین نسبتا سنگین ظرف 6.1 ثانیه قادر است به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد و یک چهارم مایل را با سرعت 94 مایل بر ساعت ظرف 14.9 ثانیه طی کند. ماشین دو محوره CX-9 که از موتوری با قدرت 250 اسب بخار و پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر داخلی استفاده می کند حدود 1.1 ثانیه دیرتر از اکادیا دنالی به شتاب 60 مایل بر ساعت می رسد و یک چهارم مایل را با سرعت 88 مایل بر ساعت ظرف 15.7 ثانیه طی می کند. شتاب آکادیا دنالی تقریبا معادل شتابی است که در ماشین هایی مثل هوندا پایلوت و فورد اکسپلورر اسپورت می بینیم.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

EPA نرخ های مصرف سوخت بهینه دنالی را 18 mpg در شهر و 25 mpg در بزرگراه اعلام کرده است که به طور ترکیبی نرخی برابر با 20 mpg برای این ماشین ثبت شده است. در طی مسافت 1100 مایلی که ما با این ماشین تست کردیم، ما این نرخ ترکیبی را 21 mpg برآورد کردیم. موتور بهینه تر 4 سیلندر با پیشرانه 2.5 لیتری که در دیگر مدل های آکادیا عرضه می شود در این ماشین به کار گرفته نشده است.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید

نکته جالب در مورد عملکرد فنی اکادیا دنالی این است که وقتی تحت فشار قرار می گیرد، عملکرد فوق العاده ای دارد و به خوبی از پس عبور از گوشه ها بر می آید و سیستم تعلیق این ماشین طوری طراحی شده است که فشار را از طریق درگیر کردن هر دو محور، به طور متناسب تقسیم می کند. البته برای استفاده از این آپشن، خریداران می بایست 1200 دلار اضافه بر قیمت پایه پرداخت نمایند تا ماشین آنها از سیستم تعلیق متغییر در طول رانندگی استفاده کند.
البته به نظر می رسد رانندگی با آکادیا دنالی بدون این آپشن غیر ممکن باشد و هر خریداری حتما باید این آپشن را به ماشین خود اضافه کند. ترمزهای این ماشین نیز عملکرد خوبی داشتند و نشان دادند نسبت به فشار پدال ترمز بسیار حساس هستند و واکنش مناسب نشان می دهند. با در نظر گرفتن همه این موارد، قیمت پایه این ماشین 52485 دلار می باشد.
آکادیا دنالی GMC؛ همان چیزی که انتظارش را داشتید
ماشینی با لبه های گردشده و بدون تیزی

جنرال موتورز آکادیا دنالی را از شر لبه های تیز و خشن رها کرده و با طراحی نرم و گرد کردن تیزی های بدنه ظاهر معقولی به آن بخشیده است. و از این جهت این ماشین می تواند در بازاری که همه رقبا خوش رنگ و لعاب طراحی می شوند، عرض اندام کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقوق یک سال و نیم یک کارگر در استرالیا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج