۴۹۶۵
۸ نظر
۵۰۱۵
۸ نظر
۵۰۱۵
پ

پيش از اين‌كه به سمت سيني ميوه برويد، بخوانيد

مرگ با قند ميوه

تابستان فصل خوردن ميوه‌هاست اما آيا مطمئن هستيد كه همه چيز را درباره اين خوشمزه‌هاي دوست داشتني مي‌دانيد؟هر فرد بر اساس وضعیت بدنی و رژيم غذایی که برای او تعریف شده است می تواند بین ۲ تا ۵ واحد میوه در طول روز مصرف کند.

مرگ با قند ميوه


مرگ با قند ميوه

چقدر ميوه بخوريم؟

فرد بر اساس وضعیت بدنی و رژيم غذایی که برای او تعریف شده است می تواند بین ۲ تا ۵ واحد میوه در طول روز مصرف کند.هر واحد میوه ،۱۰۰ گرم میوه تازه است که بعد از پوست گرفتن و جدا کردن قسمت های غیر قابل مصرف به دست می آید. تقريبا هر ۱۰۰گرم ميوه تازه براساس نوع ميوه و ميزان قند موجود در آن بين ۵۵ تا ۷۰كالري، انرژي دارد. اين ميزان مصرف، هيچ مشكلي براي فرد ايجاد نمي‌كند مضاف بر اين‌كه مي‌تواند تامين‌كننده ويتامين‌ها، آنتي‌اكسيدان‌ها و تركيبات ضد‌زنگي باشد كه بدن را در برابر سرطان محافظت مي‌كند. می توان این میزان میوه را یک جا یا با فاصله زمانی مناسب مصرف کرد. می توان آن را با دیگر مواد خوراکی ترکیب کرد تا طعم و مزه جدیدی فراهم کند بنابر این اگر اين ميزان ميوه تازه را با سبزي‌هاي خام يا پخته تركيب كنيم به‌دليل پايين بودن ميزان كالري سبزي‌ها، مي‌توان ميزان بيشتري از آن را مصرف كرد بدون آن که نگران کالری بالای میوه ها باشیم.


چربي اشباع يا چربي غير اشباع؟

ما با مصرف روزانه این مواد خوراکی علاوه‌بر آن‌كه از مواد‌مغذی آن‌ها بهره مي‌بريم ، از عطر شامه‌نواز و فرح‌بخش آن ها هم می توانیم در درمان های تکمیلی استفاده کنیم. معمولا اولین طعمی که با خوردن میوه ها در دهان ایجاد می شود ،شیرین است؛ شیرینی طبیعی که لذت بخش و تحریک کننده مصرف دوباره آن است. خوردن اين شيريني‌هاي طبيعي، ما را از خوردن شيريني‌هاي مملو از چربي‌هاي اشباع شده مصنوعی كه كام را شيرين كرده و زندگي را تلخ، رها مي‌كند؛ شيريني‌هايي كه مملو از چربي‌هاي اشباع و غيراشباع هستندكه هم باعث چاقي مي‌شوند و هم باعث ايجاد كلسترول و ديگر ناراحتي‌هاي جسمي. درحالي‌كه شیرینی ميوه‌ها می تواند میل به مصرف قند و شیرینی را کنترل کند و اگر به اندازه خورده شوند هم مي‌توانند ذائقه مان را عوض كنند و هم در تامين سلامت و تثبيت آن در بدن نقش داشته باشند.


مرگ با قند ميوه

انبه براي چه افرادي ممنوع است؟

انبه يكي از ميوه‌هاي غني و يكي از منابع خوب تامين‌كننده بتاكاروتن بدن به شمار مي‌رود كه در تقويت نيروي جسمي و تامين پروويتامينA نقش مهمي ايفا مي‌كند. اين ميوه مي‌تواند در تامين پتاسيم و منيزيم مورد نياز بدن هم نقش مهمي داشته باشد. انبه و كيوي جزو ميوه‌هايي به شمار مي‌روند كه قند نهفته‌ آن‌ها بالاست و براي افراد ديابتي كه محدوديت مصرف قند و شيريني دارند خيلي مناسب نيستند البته نبايد هيچ‌وقت هيچ نوع ماده غذايي از ميزان مصرف افراد در طول روزحذف شود.


چه رنگ و چه مزه‌اي؟

رنگ‌هاي مختلف ميوه‌ها هركدام پيام نوعي از سلامت را براي بدن به همراه دارند. رنگ‌هاي قرمز، سبز و زرد يا هر كدام از طعم‌هاي ترش، شيرين و ملس كه ناشي از مواد شيميايي طبيعي است از طريق داروخانه طبيعت در اختيار بشر قرار داده مي‌شود. با استفاده بجا و به اندازه از ميوه‌ها مي‌توان به تقويت نيروي دفاعي بدن كمك كرد و با پرهيز از مواد خوراكي كه به ظاهر شيرين هستند و در باطن، جان ستان از بيماري‌هاي بعدي ناشي از آن دوري كرد.


آب ليمو تازه و آب نوشيدني مناسب اين فصل است. اين مخلوط علاوه‌بر آن‌كه عطش را كم مي‌كند، مي‌تواند الكتروليت‌هايي كه به‌دليل تعريق دچار نوسان شده‌اند را تامين و تنظيم كند .


چه زماني ميوه نخوريم؟

خوردن هيچ نوع ميوه‌اي براي افراد به هيچ عنوان ضرر ندارد مگر آن‌كه بد، بي‌موقع، بي‌اندازه و بلافاصله بعد از غذا يا خيلي خنك مصرف شود. ما معمولا عادت داريم بعد از خوردن غذا‌هاي چرب و سنگين بلافاصله ميوه مصرف كنيم كه اين عادت اصلا صحيح و مناسب نيست، چون باعث ايجاد نفخ در معده مي‌شود و در هضم غذا به‌خصوص چربي‌ها، اختلال ايجاد مي‌كند. يكي ديگر از عوارضي كه ممكن است بعد از مصرف غذا با خوردن ميوه‌ها ايجاد شود، ترش كردن است.


مرگ با قند ميوه

ميوه‌هاي مجاز براي ديابتي‌ها

انبه، كيوي، انگور و انجير به‌دليل قند پنهاني كه دارند، جزو ميوه‌هايي هستند كه براي افراد ديابتي با محدوديت مصرف توصيه مي‌شوند. بهتر است اين افراد تا مي‌توانند از سيب، گلابي، گيلاس و آلبالو به‌عنوان ميوه‌هاي اصلي به ميزان بيشتر استفاده كنند چون به نسبت آبي كه دارند حاوي ميزان قند كمتري هستند.


مرگ با قند ميوه

از رنگ ميوه چه مي‌فهميم؟

رنگ‌ها مي‌توانند نشان‌دهنده ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدان‌هايي باشند كه در تقويت سيستم ايمني بدن‌ودفع راديكال‌هاي آزاد، نقش دارند. به‌دليل وجود آب فراوان در ميوه‌ها، اين مواد مي‌توانند به‌عنوان تامين‌كننده بخشي از نياز بدن به آب موثرباشند. آبميوه‌هاي طبيعي هم مي‌توانند اين نقش را ايفا كنند به شرط آنكه طبيعي و رقيق شده باشند نه آبميوه‌هاي مصنوعي، به‌خصوص در مورد آبميوه‌هاي وارداتي احتمال اين‌كه در اين محصولات از عصاره طبيعي ميوه استفاده شده باشد بسيار كم است و جايگاه مطلوب و قابل توجهي ندارد.


زمان مناسب ميوه خوردن

خوردن ميوه مثل ديگر وعده‌هاي غذايي آداب خودش را دارد كه نخستين آن زمان مصرف آن است. بهترين ساعتي كه براي خوردن ميوه پيشنهاد مي‌شود در ساعات ميان‌وعده است يعني درفاصله صبحانه تا ناهار بين فاصله ناهار تا شام و بعد از شام و قبل از ساعت خواب.

خوردن ميوه به همراه صبحانه و شب‌ها قبل از خواب بهترين زمان مصرف ميوه است كه علاوه‌بر خواص غذايي مطلوب بر بدن، طراوت و شادابي ويژه‌اي به همراه مي‌آورد.


مرگ با قند ميوه

قند ميوه خوب است يا بد؟

بيشتر حجم ميوه‌هايي كه خورده مي‌شود را آب تشكيل مي‌دهد، ولي ۱۰ تا ۱۵ درصد از ميزان انرژي اين ميوه ناشي از قند است. قندي كه در اين ميوه‌ها وجود دارد بيشتر از نوع فروكتوز است. توصيه مي‌كنيم، اين ميوه‌ها را به‌صورت آب نگرفته مصرف كنند چون افزايش فروكتوز در بدن مي‌تواند باعث افزايش توليد تري‌گليسيريد شود.

به اين دليل به افرادي كه كبد چرب دارند يا ميزان تري گليسيريد خون شان بالاست، توصيه مي‌شود اين ميوه‌ها را به‌صورت طبيعي مصرف كنند چون ميزان فيبر موجود در اين ميوه‌ها مي‌تواند در جذب قند و چربي تعديل ايجاد كند. همچنين اين ميزان فيبر هم مي‌تواند بر سيستم گوارشي تاثير مثبتي داشته باشد. توت، توت فرنگي، گيلاس و هلو ميوه‌هايي هستند كه افراد ديابتي مي‌توانند از آن استفاده كنند به‌دليل آن‌كه ميزان آب اين ميوه‌ها زياد است و ميزان قند موجود در آن، به نسبت كمتر است.


معجوني براي خواب آرام

تاثير مصرف ميوه‌ها مي‌تواند به اندازه داروهاي شيميايي اثر‌گذار باشد. يك ليوان شير كم‌چرب همراه با يك عدد سيب قبل از خواب، مي‌تواند بهتر از هر داروي خواب‌آور ديگر در ايجاد يك خواب عميق و آرام‌بخش كمك‌كننده باشد، همچنين مخلوط آب سيب و آب كاهو به نسبت يك به 3، معجوني است كه خوابي آرام و آرامشي جان‌بخش براي فرد فراهم مي‌كند.

افرادي كه به‌منظور تامين آهن مورد نيازشان مكمل آهن مصرف مي‌كنند براي جذب بهتر اين مكمل در شب مي‌توانند يك ليوان آب ميوه رقيق شده يا آبي كه ميزان كمي آب‌ليمو تازه به آن اضافه شده را همراه با داروي‌شان مصرف كنند و شاهد اثربخشي آن بر جذب آهن به بدن‌شان باشند.


خوردن ميوه به همراه صبحانه و شب‌ها قبل از خواب بهترين زمان مصرف ميوه است كه علاوه‌بر خواص غذايي مطلوب بر بدن، طراوت و شادابي ويژه‌اي به همراه مي‌آورد .


روش مناسب خوردن هندوانه

هندوانه، عصرانه مورد توجه خيلي از افراد در روزهاي بلند تابستان است. در بررسي تغذيه‌اي اين ميوه مي‌توان گفت، قند موجود در اين ميوه به نسبت طالبي يا خربزه خيلي بيشتر است. به همين دليل توصيه مي‌كنيم براساس همان تعداد واحد ميوه توصيه شده يا معادل دو سوم ليوان هندوانه تراشيده شده مصرف كنند. منظور از تراشيده شده اين است كه پوست و تخم‌هاي اضافي آن را بگيريد بعد مصرف كنيد.

همان 100 گرم ميوه‌اي كه براي مصرف روزانه پيشنهاد مي‌شود در مورد هندوانه هم صدق پيدا مي‌كند. افرادي كه تحت رژيم كاهش وزن هستند مي‌توانند هرروز اين ميزان را با ميوه‌هاي مختلف جايگزين كنند، براي مثال يك روز هندوانه بخورند، يك روز خربزه و يك روز هلو.


ميوه هر فصل، دواي همان فصل است

خداوند متعال ترتيب فصول و ميوه‌هاي هر فصل را آنچنان پشت سرهم قرار داده است كه هر فصل خوراك مورد نياز همان فصل را با خودش مي‌آورد. محصول و سبزي هر فصل مي‌تواند كمبود فصل قبل را جبران كند ولي امروزه با توجه به پيشرفت‌هاي صورت گرفته در كشاورزي، همه ميوه‌ها در هر فصلي وجود دارند و مي‌توان از خواص آن در طول سال بهره گرفت. براي مثال ما در فصل سرما با انواع بيماري‌هاي ويروسي روبه‌رو هستيم كه براي ايمني برابر آن‌ها نياز داريم ويتامين C زيادي مصرف كنيم و تمام ميوه‌هاي اين فصل مثل پرتقال، نارنگي و ليموشيرين و. . . سرشار از اين ويتامين هستند. همچنين فصل تابستان كه بدن به آب بيشتري نياز دارد، پر است از ميوه‌هاي آب‌دار. در فصل بهار به‌دليل آن‌كه ميزان سبزي‌ها و ميوه‌هاي تازه در اواخر زمستان كم است، توصيه شده سمنو مصرف كنيد تا تامين‌كننده ويتامين‌هاي از دست رفته بدن شود و پس از آن مصرف نوبرانه‌ها و ميوه‌هاي فصل بهار .


مرگ با قند ميوه

ميوه‌ها تنهايي خورده شوند يا دسته جمعي؟

بعضي افراد معتقدند، ميوه‌ها بايد تك تك خورده شوند تا مواد مغذي‌شان به‌صورت كامل جذب بدن شوند ولي براي بچه‌ها و افرادي كه خيلي تمايلي به خوردن چند نوع ميوه ندارند، توصيه مي‌شود ميوه‌هاي مختلف را باهم مخلوط كنند يا به قول معروف سالادي از ميوه تهيه كنند، كمي مغز و آجيل به آن اضافه كرده و به‌عنوان چاشني كمي آب ليمو و پودر دارچين به اضافه كنند تا تركيبي ويژه حاصل شود. اين تركيب ميوه خنك به‌عنوان يك عصرانه دلچسب علاوه بر اين‌كه گرسنگي عصرگاهي را بر طرف مي‌كند، تامين‌كننده نياز بدن به ويتامين‌ها و مواد معدني نيز هست. درصورتي كه مشكل اضافه وزن وجود نداشته باشد هم مي‌توان با مقداري بستني تركيبي هيجان‌انگيز و مقوي براي بچه‌ها فراهم كرد كه هم لذت خوردن بستني را براي آن‌ها فراهم كند هم از مواد طبيعي ميوه‌هاي تازه بهره گرفت.


مرگ با قند ميوه

براي رفع عطش چه كنيم؟

بهترين خوراكي كه مي‌تواند در فصل گرما، عطش را بر طرف كند آب‌ليموي تازه است كه روي خيار ريخته مي‌شود يا همراه با آب خنك نوشيده مي‌شود. اين مخلوط علاوه‌بر آن‌كه عطش را كم مي‌كند، مي‌تواند الكتروليت‌هايي كه به‌دليل تعريق دچار نوسان شده‌اند را تامين و تنظيم كند.


مرگ با قند ميوه

مصرف ميوه با پوست يا بدون پوست؟

تركيباتي در پوست ميوه‌ها وجود دارند كه بسيار موثر و مفيد هستند و اگر نسبت به شست و شو و رفع همه عوامل خارجي كه سموم دفع آفات هم شامل آن مي‌شود، دقت كنيم مي‌توانيم آن‌ها را با پوست مصرف كنيم. ولي متاسفانه امروزه به‌دليل انبار كردن ميوه‌ها و گاهي واردات ميوه از ديگر كشورها شاهد هستيم كه از انواع سموم دفع آفات و مواد محافظت‌كننده براي نگهداري بهتر و طولاني‌تر مواداستفاده مي‌كنند كه اگر خوب شسته و ضد‌عفوني نشوند ممكن است براي سيستم گوارش بدن عوارضي به همراه داشته باشد. مصرف ميوه هرچه سريع‌تر انجام شود، بسيار بهتر است. يعني هرقدر فاصله بين چيدن و جدا شدن ميوه از درخت تا مصرف كمتر باشد خواص آن بهتر و بيشتر خواهد بود.


توصيه نهايي

هرچه از دامن طبيعت دور شويم بيشتر در معرض خطر قرار مي‌گيريم. ويتامين‌ها و مواد آلي كه از طريق ميوه‌ها و سبزي‌هاي طبيعي تامين مي‌كنيم بسيار بهتر و موثرتر از موادي است كه به‌صورت مصنوعي و از طريق قرص‌ها و مكمل‌ها تامين مي‌كنيم. به همين دليل توصيه مي‌كنيم با افزايش اطلاعات‌‌تان نسبت به ميوه‌ها و سبزي‌ها از طبيعت بهره بگيريد تا علاوه بر آن‌كه سلامت‌تان را تامين مي‌كنيد مانع از بروز عوارض ناخواسته ناشي از مصرف داروهاي شيميايي شويد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      عالی بود ممنون

    • مریم

      باید بگم واقعا عالی بود.سعی میکنم توی ذهنم نگهشون دارم و ازشون استفده کنم.میشه بازم اطلاعات خوبی مثل همینا توی موضوعات دیگه ای هم واسم بفرستید؟خیلی خیلی ممنونم

    • ^shahin

      Ba dorud besyar sepasgosaram atalebe mofidy budand

    • ناهید

      من اخیرا دچار دیابت شده ام ، بنابراین به دنبال اطلاعات دراین مورد هستم
      از مرور مطالبتان بسیار استفاده بردم ومی برم.

      بااحترام

    • مریم

      بسیار بسیار عالی بود

    • یه خواننده

      مادرم دیابت دارد دنبال قند موجود در کیوی بودم در یکی از سابتها بهترین میوه برای دیابت را کیوی عنوان کرده بود این مطلب دقیقا بر عکس بود تکلیف ما چیست

    • تریا

      ممنونم از اطلاعات خبتون خیلی بهره بردم

    • شهرام

      مطالب مفیدوعالی بود استفاده کردم به امیدبهبودی همه ی مریضا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج