۴۹۷۴۲۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

۱۰ بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

به مناسبت عید نوروز فهرستی از بهترین بازی ها را تهیه کرده ایم که می توانید در طول روزهای تعطیلات، آن ها را بازی کنید و لذت ببرید.

مجله همشهری دانستنیها - کسری کریمی طار: به مناسبت عید نوروز فهرستی از بهترین بازی ها را تهیه کرده ایم که می توانید در طول روزهای تعطیلات، آن ها را بازی کنید و لذت ببرید. سعی کرده ایم نام هیچ پلتفرمی در این فهرست از قلم نیفتد، هر چند «ایکس باکس وان» به دلیل کمبود بازی های انحصاری نسبت به «پلی استیشن ۴»، نماینده های کمتری در این فهرست دارد. این بازی ها در روزهای تعطیل نوروز ۹۶ می توانند گزینه های خوبی برای خوش گذرانی و سرگرمی باشند.

۱. Yakuza
مافیا از نوع شرقی
10 بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

11 سال پیش اولین نسخه سری بازی «یاکوزا» برای «پلی استیشن 2» عرضه شد؛ عنوانی که داستان یکی از سربازان یاکوزا به نام «کازوما» روایت می کرد که در پی اتفاقاتی سال ها به زندان می افتد و پس از بازگشت می فهمد دوست صمیمی اش از او سوءاستفاده کرده است. این سری بازی از همان ابتدا به محبوبیتی بی نظیر در ژاپن رسید؛ طوری که بیشتر بازی های این مجموعه تنها در همین کشور عرضه شدند، اما حالا فرصتی پیش آمده تا دوستداران بازی های اکشن نسخه پیش درآمد این سری را به زبان انگلیسی تجربه کنند. با وجود پیچیده بودن روابط داستانی در بازی، شروع بازی در ابتدای کار به کندی پیشرفت می کند ولی کم کم جلوه جذاب تری به خود می گیرد.

• PS۴: ۵۹.۹۹$
• PS3: 59.99$


2- Rezident Evil: Biohazard
بازگشت به دوران وحشت
10 بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

بهترین بازی برای دوستداران ژانر وحشت. معجون جدید کمپانی «کپکام» نه تنها دستخوش تغیرات مثبت در گیم پلی شده، بلکه داستان روان و فضاسازی متفاوت، از آن یکی از برترین بازی های ترسناک سال های اخیر را ساخته است. اگر از دوربین فاکتور بگیریم، به طور کلی این قسمتشباهت های زیادی به شماره نخست دارد، مخصوصا تمرکز روی پازل های محیطی، کمبود منابع مانند تیر و گیاهان مخصوص خط سلامت شخصیت. البته کاربران نباید فراموش کنند که این بازی شوک های ناگهانی بسیاری دارد و قطعا در طول تجربه کردن آن بارها غافلگیر خواهندشد.

• PS4: 59.99$
• Xbox Once: ۵۹.۹۹$
• PC: 59.99$


3- Shadow Tactics: Blades of the Shogun
میراث کماندوز
10 بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

سال ها پیش بازی «کماندوز» (Commamdos) محبوبیت بازی های استراتژی مخفی کاری (stealth- oriented RTS) را به بالاترین حد ممکن رساند. برخلاف دیگر بازی های استراتژی که روی نبردهای عظیم و درگیر شدن دو جبهه مبارزه با یکدیگر تمرکز دارند، در این سبک بازی ها، کاربر کنترل یک نفر یا تیمی کوچک را برعهده می گرد و باید با کمترین درگیری مستقیم، به اهداف خود برسد. بازی «تاکتیک های پنهان» در حقیقت دنباله روی راه بازی هایی مانند «کماندوز» و «دسپرادوس» (Desperados) است که از قضا در فهرست عناوین محبوب گیمرها قرار می گیرد. کاربر باید کنترل یک گروه زبده چهارنفره متشکل از یک نینجا، جاسوس، دزد و تیرانداز را بر عهده بگیرد.

• PC: 39.99$


4- Le Parker: Sous Chef Extraordinaire
وقتی ماریو آشپز می شود
10 بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

اگر نسخه جدید «ماریو» (برای موبایل) نتوانسته شما را راضی کند، حتما سری به اپ استور بزندی و بازی «Le Parker» را دانلود کنید. این عنوان پلتفرم به شدت به بازی های هم سبک خودش وفادار است، مخصوصا نسخه های اصلی ماریو. داستان بازی درباره آشپزی است که می تواند بهترین کیک دنیا را درست کند، هر چند وقتی پادشاه حمله می کند و دستور پخت او به همراه پرنسس را می دزدد، آشپز راهی سفری خطرناک می شود. نه تنها داستان، بلکه گیم پلی Le Parker شباهت زیادی به ماریوهای کلاسیک دارد. حتی برای وفاداری بیشتر، سازندگان از سبک بصری پیکسل آرت بهره برده اند، اگرچه محیط بازی جزییات زیادی دارد. این بازی به آن هایی توصیه می شود که مدت هاست چشم انتظار یک پلتفرمر کلاسیک سخت هستند.

• iOS: 2.99$


5- The Last Guardian
ماجراهای پسرک و غول
10 بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

پس از گذشت ۱۰ سال، بالاخره آخرین بازی «فومیتو اوئدا» عرضه شد؛ آن هم عرضه ای آبرومند تا کاربران خیلی زود فراموش کنند که بیش از یک دهه برای این تجربه صبر کرده اند. این بازی کاملا مناسب دوستدارن اوئدا و بازی های قبلی او یعنی «ایکو» و «سایه کلاسوس» است؛ مخصوصا اولی که نقاط مشترک زیادی با «آخرین نگهبان» دارد. این بازی، مانند «ایکو» در قلعه ای بزرگ جریان دارد که باید به هرماه شخصیت «تریکو» - که هیولایی عظیم است- از آن فرار کنید. تنها تفاوت بزرگ بین این دو اثر در شخصیت دوم خلاصه می شود. در حالی که بازی ایکو کاربر را مجبور می کرد همیشه از شخصیت «یوردا» مراقبت و به او کمک کنید، در این جا تریکو است که به عنوان حلال مشکلات ظاهر می شود.

• PS4: 59.99$


6- Mother Russia Bleeds
از روسیه با مشت
10 بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

اگر از بیشتر گیمرهای قدیمی که در مورد بازی محبوب شان بپرسید، بیشترشان از «Streets of Rage» یا همان «شورش در شهر» یاد می کنند. حالا پس از گذشت سال ها استودیو مستقل «Le Cartel» عنوانی ساخته که با وجود مشکلاتش به شدت به «شورش در شهر» وفادار است. این بازی دو بعدی درباره چهار زندانی دوران شوروی است که علیه دولت مبارزه می کنند. از نکات جالب «MRB» امکان بازی چهار نفر به صورت همزمان است. دیگر ویژگی بازی استفاده از سلاح گرم در بعضی مراحل است، هر چند MRB گاهی اوقات از منظر سختی از بازی های کلاسیک این سبک هم پیشی می گیرد.

• PC: 14.99$
• PS۴: ۱۴.۹۹$


۷- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
قیام لینک
10 بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

«نفس وحشت» جدیدترین نسخه از سری بازی های «زلدا» است که پس از غیبتی چندساله در اختیار مخاطبان «نینتندو» قرار خواهدگرفت. این سری بازی که به نوعی پدر ژانر اکشن/ ادونچر است، در آخرین نسخه تغییرات زیادی داشته؛ از نوع روایت داستانی که حالا شباهت بیشتری به آثار روز دارد تا جهان بسیار عظیم، سیستم مبارزات جذاب و در عین حال نسبتا پیچیده و در نهایت ویژگی های متنوع گیم پلی که آن را در سطح بالاتری نسبت به بیشتر عناوین اکشن/ ادونچر چند سال اخیر قرار می دهد. گرافیک بازی از هر زمانی زیباتر است و باید سازندگان این عنوان را آن هم روی کنسول هایی مثل «Wii U» و «سوییچ» تحسین کرد.

• Nintendo Switch: ۵۹.۹۹$
• Wii u: 59.99 $


8- Gears of War 4
پسر کو ندارد نشان از پدر
10 بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

سری «گیرز» به لطف همه گیر شدن «ایکس باکس ۳۶۰» در ایران، محبوبیت بالایی در بین گیمرها دارد. پس از سال ها غیبت و عرضه نسخه ضعیفی همچون«Judgment»، حالا بار دیگر «گیرز» به گود رقابت بازگشته است. با عرضه این نسخه چهارم، سه گانه اصلی حرفی برای گفتن ندارد، اما با اختلاف، بهترین شوتر نسل هشتم کنسول های بازی است. این بار به جای «مارکوس»، کاربر پا در کفش پسرش «JD» می گذارد که باید مقابل تهدیدات موجوداتی جدید قد علم کند. گیم پلی بازی همچنان لذتب خش است و اگر دشمنان ربات شکلش نبودند، قطعا جذابیت بیشتری پیدا میکرد. درباره گرافیک هم باید بگوییم با زیباترین بازی ایکس باکس سر و کار دارید.

• Xbox One: 59.99$


9-Crashlands
از گوشی ها به کنسول
10 بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

کمبود بازی های داستان محور با هدف، در بازی های موبایلی به شدت احساس می شود و در این چنین وضعیتی «کرش لند» اثری کاملا متفاوت است. یک بازی ادونچر/ نقش آفرینی که طی آن باید در دنیای فضایی بازی بگردید و آیتم های مورد نیاز برای درست کردن زره و اسلحه را پیدا کنید. به گفته سازندگان، برای به دست آوردن تمامی آیتم ها نیاز به مدت زماین بیش از ۴۰ ساعت است که همین موضوع ارزش «کرش لند» را به دشت افزایش داده است. اگر بنا به مقایسه باشد می توانیم این بازی را با «Don't Starve» مقایسه کنیم، هر چند تم دو بازی متفاوت است.

• iOS: 14.99$
• Android: ۱۴.۹۹$
• PC: 14.99$


10- Hitman: The Complete First Season
مامور ۴۷
10 بازی عالی برای بازی خورها در نوروز

از آخرین دیدار کاربران با مامور ۴۷، نزدیک به پنج سال می گذرد و در این مدت او به لطف سخت افزارهای جدید با متدهای جدیدی آشنا شده است. حالا کاربر باید از بین ۳۰۰ عدد «NPC» (شصخیت هایی که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند) هدف خودش را شناسایی کند. البته روال گیم پلی تفاوتی با نسخه های قبلی ندارد و در این قسمت هم «هیتمن» باید تعدادی از فاسدترین افراد دنیا را بدون سر و صدا از سر راه بردارد. نکته جالب در مورد شماره جدید تنوع بی نظیر آن است؛ طوری که در هر مرحله چندین و چند شیوه مختلف برای به پایان رساندن ماموریت وجود دارد.

• PS4: 59.99$
• Xbox One: ۵۹.۹۹$
• PC: 59.99$
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج